Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Word problems of a given structure in the perspective of teacher training
Tichá, Marie ; Hošpesová, A.
The paper reports on the results of a research study focusing on how to train prospective teachers for guiding their pupils through the process of solving word problems. The teaching experiment involved prospective teachers’ work with graphical representations called branched chains to solve and pose word problems. The paper shows the difficulties the students were facing, presents ideas from discussions during joint reflection, tries to describe the changes in the students’ skills and attitudes. It also points at the differences between prospective primary and secondary mathematics teachers.
Error patterns in computation in concept cartoons
Samková, L. ; Tichá, Marie ; Hošpesová, A.
The paper focuses on an educational tool called Concept Cartoons, and its possible usage in primary school mathematics, especially in promoting discussion in the classroom. We show in detail how to prepare Concept Cartoons displaying various mental computation strategies and error patterns.
How primary school teachers posed problems for inquiry based mathematics education
Hošpesová, A. ; Samková, L. ; Tichá, Marie ; Roubíček, Filip
The paper reports on a survey whose aim is to contribute to the research in the area of inquiry based mathematics education (IBME), primary school teacher training, and problem posing. The core of the study is an empirical survey with a qualitative design. We let pre-service and in-service primary school teachers pose problems which they believe enable IBME, perform the problems with pupils, and write self-reflections on this activity. We investigated the nature of the posed problems in relation to the self-reflections.
Řešení a tvoření úloh (nejen v přípravě učitelů)
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie
Řešení úloh můžeme podpořit tak, že řešitelé úlohy také tvoří. V příspěvku jsou ukázány různé možnosti tvoření úloh (k danému výpočtu, se zadanými údaji nebo výsledkem, určené struktury) a jejich ilustrace pomocí úloh vytvořených studenty učitelství. Je naznačeno, že tvoření úloh lze chápat jako cíl vzdělávání, vzdělávací a diagnostický prostředek a také jako zdroj motivace.
Sedm podob badatelsky orietovaného vyučování matematice III
Tichá, Marie ; Hošpesová, A.
Cílem článku je pomocí konkrétních příkladů vyjasnit představu, jak chápeme badatelsky orientované vyučování matematice. Navazujeme v něm také na příspěvek Pravidelnosti a závislosti jako prostředí pro badatelsky orientované vyučování, který byl prosloven na Setkání v roce 2012, a rozvíjíme a prohlubujeme myšlenky prezentované ve zmíněném příspěvku.
Tvoření úloh dané struktury
Tichá, Marie ; Hošpesová, A.
V článku ukazujeme výsledky probíhajícího výzkumu přínosu činností spojených s tvořením úloh do vzdělávání jak učitelů, tak studentů učitelství jako jedné z cest zkvalitňování jejich profesních kompetencí. Připomínáme diagnostický, vzdělávací a motivační přínos těchto činností. Zdůvodňujeme potřebu vědomě věnovat pozornost struktuře vytvářených úloh.
Posing problems with a given structure by pre-service teachers
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie
Posing problems of given structure is considered as a way of fostering teachers’ competence. We work with schemas from two perspectives: (a) schema as visualization of process of problem solving, (b) schema as representation of the structure of problem. We focused on the question: What problems do students pose if they are given a branched chain which represents the structure problem or solving procedure? Findings of ongoing research from work with teacher students are given.
Pravidelnosti a závislosti jako prostředí pro badatelsky orientované vyučování
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie
Požadavky na profesní kompetence učitele rostou. Ukazuje se, že pro prohlubování a zkvalitňování znalostí budoucích učitelů prvního stupně základní školy zaujímají významnou roli zkušenosti s badatelsky orientovaným vzděláváním. Proto se snažíme vyhledávat a navrhovat výuková prostředí a realizovat v nich přípravu studentů učitelství tak, aby měli možnost sami prožít badatelsky orientovanou výuku z pozice žáka a uvědomit si její přínos.
Rozvíjení přirozené diferenciace ve vyučování matematice
Hošpesová, A. ; Tichá, Marie
Požadavky na úroveň funkční matematické gramotnosti rostou. To klade velké nároky na profesionální kompetence učitelů. K nim patří také dovednost reagovat na heterogenitu a vytvářet podmínky pro rozvoj vzdělávacích předpokladů všech žáků. Heterogenita není chápána jako problém, ale jako jev přirozený a v určitých oblastech podnětný.
Tvoření úloh jako cesta k matematické gramotnosti
Tichá, Marie ; Hošpesová, A.
V naší práci hledáme cesty efektivního rozvíjení matematické gramotnosti žáků a studentů. Usilujeme o to, aby žáci a studenti byli schopni používat matematiku jako vhodný nástroj při hledání cest, jak porozumět světu. Aby byli schopni porozumět matematickému textu, vybavovat si při tom potřebné pojmy a postupy. Jde nám o to, aby uměli své znalosti rozvíjet. Důraz klademe nejen na řešení rozmanitých úloh, do centra našich úvah o matematickém vzdělávání se dostává tvoření úloh. Jsme přesvědčeni, že tvoření úloh by mělo být jedním z centrálních témat vyučování matematice. Na tvoření úloh se můžemem dívat jako na cíl i prostředek matematického vzdělávání a dokonce také jako na diagnostický a motivační prostředek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.