Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Otázka motivace při výuce francouzského jazyka
Hlaváčková, Alice ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
rámci své diplomové práce j s em se pokusila proniknout do problematiky motivace a jejího využití ve vyučovacím procesu, zejména při výuce francouzského jazyka. Jelikož je toto téma nejlépe uchopeno v psychologii, vycházela jsem zvláště ze studie Isabelly Pavelkové Motivace žáků učení - perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Vybrané informace jsem pak doplnila o poznatky z oboru didaktiky cizích jazyků, jež jsem čerpala především z publikace Josefa Hendricha Didaktika cizích jazyků. Poněvadž se jedná o značně náročnou, složitou a rozsáhlou problematiku, postupovala j s em poměrně detailně od příčin motivace až jejímu protipólu - demotivaci. Cílem předkládané práce je přehledně jednotlivé procesy objasnit. Proto jsem se především zaměřila na teoretická východiska motivace žáků učení - zdroje motivace, tvořené vnitřními a vnějšími potřebami. Z hlediska motivace školní jsou přitom nejdůležitější tři skupiny potřeb: poznávací, neboť spouštějí a udržují v chodu učební činnosti, sociální, protože učební činnosti jsou uskutečňovány zejména v sociálním kontextu (školní třída) a výkonové, jelikož jsou na žáky prostřednictvím úkolových situací kladeny určité požadavky. Na základě těchto potřeb jsem následně rozdělila žáky do tří kategorií podle typu motivačního zaměření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.