Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 215 záznamů.  začátekpředchozí53 - 62dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Daňová soustava a dohody o zamezení dvojího zdanění
Pochmon, Zbyněk ; Bakeš, Milan (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Tato diplomová práce na téma "Daňová soustava a dohody o zamezení dvojího zdanění" se zabývá analýzou české daňové soustavy a mezinárodním dvojím zdaněním jak obecně, tak v rámci jednotlivých smluvních vzorů. Na tomto základě se práce dělí na tři části zabývající se daňovou soustavou, mezinárodním dvojím zdaněním a dohodami o zamezení dvojímu zdanění. Začátek první části je pojat více teoreticky. Obsahuje stručné charakteristiky daně a daňové soustavy, rozbor jejich základních prvků (subjektu daně, předmětu daně, základu daně, daňové sazby a splatnosti daně) a jejich hlavním rozdělením na daně přímé a nepřímé. Tato diplomová práce však neopomíjí ani funkce daní (fiskální, alokační, redistribuční, stimulační a stabilizační) a jejich základní principy (princip právní perfektnosti, princip daňové spravedlnosti, princip daňové efektivnosti, princip správného působení na chování ekonomických subjektů a princip srozumitelnosti daňové soustavy). Práce se dále věnuje také rozpočtovému určení daní. Následně práce popisuje českou daňovou soustavu na základě jednotlivých daní v České republice ukládaných. Tyto daně analyzuje podle jejich jednotlivých prvků a navrhuje změny de lege ferenda. Cílem těchto změn je zlepšení nedostatků, kterými trpí česká daňová soustava, mírné zvýšení daňových příjmů státního...
Daňová kontrola
Blažková, Vendula ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Bakeš, Milan (oponent)
Závěr Při správě daní se vždy budou střetávat dva základní protichůdné principy - nárok státu na daň na straně jedné a právo daňového subjektu vlastnit majetek na straně druhé. Aby byly naplněny základní požadavky na demokratický právní stát, musí tyto dva principy existovat v rovnováze. Žádný z nich nesmí převýšit ten druhý, přiměřenost by měla být základním interpretačním vodítkem všech norem daňového práva. Nároky na daňovou legislativu tedy nejsou malé, naplnění účelu daňového systému a speciálně daňové správy není lehkým úkolem. V době, kdy v roce 1992 v souvislosti se zaváděním nové daňové soustavy byla potřeba přijmout daňovou procesní normu v rekordně krátkém čase, se zákonodárce s tímto úkolem vypořádal ve formě zákona o správě daní a poplatků. Jak jsem ale ukázala v druhé kapitole této práce, stala se tato norma postupem času v mnoha ohledech nevyhovující. Text zákona o správě daní a poplatků již nesplňuje požadavek takové pregnantnosti, který je na právní normy kladen. Právní jistota i předvídatelnost právní normy je silně narušena. Příčinu vidím zejména v nedostatku časového prostoru na její přípravu a v rychlosti, jakou se obor daňového procesního práva vyvíjí. Nejasnosti vyplývající hlavně z kontextu daňové kontroly v zákoně o správě daní a poplatků sice byly soustavně odstraňovány...
Právní problematika operací s cennými papíry a finančními deriváty
Pospíšilová, Karolína ; Bakeš, Milan (vedoucí práce) ; Kohajda, Michael (oponent)
Resumé Právní problematika operací s cennými papíry a finančními deriváty Cílem této diplomové práce je analyzovat platnou právní úpravu cenných papírů a finančních derivátů, porovnat ji s úpravou účinnou před rekodifikací českého soukromého práva a přiblížit také fungování finančního trhu, na kterém dochází k operacím s cennými papíry a finančními deriváty, a to prostřednictvím analýzy regulace a dohledu nad kapitálovým trhem. Diplomová práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První kapitola se zaměřuje na vymezení finančního trhu a jeho strukturu, blíže se pak zabývá kapitálovým trhem, který tvoří část finančního trhu. Největší pozornost je věnována regulaci a dohledu nad kapitálovým trhem, a to z pohledu mezinárodního, evropského i vnitrostátního práva. Závěr této části se věnuje nejvýznamnějšímu organizátorovi regulovaného trhu v České republice, tedy Burze cenných papírů Praha. Druhá kapitola se zaměřuje na vymezení pojmu cenných papírů a jejich třídění podle forem a druhů a podrobněji se věnuje akciím, jako jednomu z nejvýznamnějších druhů cenných papírů. Tato kapitola také věnuje pozornost vydávání cenných papírů a popisuje nejdůležitější smlouvy, které se ve vztahu k cenným papírům uzavírají. Tato kapitola obsahuje i část o investičních nástrojích, které zahrnují cenné papíry i finanční deriváty....
Zdaňování příjmů z podnikání a jiné samostatně výdělečné činnosti
Pohořská, Veronika ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Bakeš, Milan (oponent)
Závěr Zákon o dani z příjmů je jedním z nejčastěji novelizovaných zákonů v České republice, během své účinnosti byl novelizován více než devadesátkrát. Díky těmto novelizacím se stal i jedním z nejsložitějších a nejnesrozumitelnějším zákonem pro běžné občany. V současné době při častých novelizacích je skoro nemožné zvažovat daňovou optimalizaci a důsledky činností do budoucnosti. Zároveň to je však zákon, který má dopad na každého občana a to jedním z nejcitlivějších způsobů - ovlivňuje výši jeho příjmu. S aplikací tohoto zákona se setkáváme ve společnosti dnes a denně. Bohužel pro většinu daňových subjektů je, ani po vynaložení veškerého úsilí, nemožné sestavit si například daňové přiznání. Nepřehlednost vede často k neúmyslným chybám ve výpočtu daňové povinnosti, ale i k otevření prostoru pro daňové úniky a usnadnění páchání trestných činů na poli hospodářské kriminality. V zákoně se dle mého názoru vyskytuje mnoho ustanovení, nad jejichž účelností nebo i případné alespoň částečné změně by se měli zákonodárci zamyslet. Domnívám se, že není vhodný způsob řešení výčtu nákladů, které jsou daňově uznatelné a zároveň výčtu nákladů, které nejsou daňově neúčinné. Zároveň ani jeden z těchto výčtů není taxativní. Dle mého názoru by bylo vhodnější stanovit pouze obecně, jak je tomu § 24 odst. 1 ZDP, že daňově...
Zdaňování příjmů fyzických osob jako společníků obchodních společností
Koníř, Jan ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Bakeš, Milan (oponent)
Závěr V závěru této práce se pokusím shrnout nejdůležitější poznatky. Tato materie mě v průběhu práce poněkud překvapila svojí rozsáhlostí a komplikovaností, kdy jsem byl nucen se držet jen nejdůležitějších bodů ve zdaňování příjmů fyzických osob jako společníků obchodních společností, abych příliš nepřekročil předepsaný minimální rozsah práce. Zjistil jsem, že zákonná úprava je celkově velmi roztříštěná a není možné se vyhnout listování celým zákonem. Některá ustanovení ZDP jsou nedokonalá a vzbuzují problémy s aplikací, jiná ustanovení by daňový subjekt marně hledal. Při četných změnách politického prostředí a častých novelizacích se není čemu divit. Nicméně vyšší právní jistotu by společníci obchodních společností určitě ocenili, zejména s ohledem na plánování finančních toků se společností. Celkově se domnívám, že by společníci obchodních společností měli kvůli přehlednosti mít v ZDP svůj samostatný oddíl, kde by jednotlivé předměty daně byly srovnány za sebou, byť s četnými odkazy na jiná ustanovení. Odpadla by tak nutnost listovat celým zákonem a zkoumat, který paragraf se na ně vztahuje. Myslím, že se jedná o docela početnou skupinu poplatníků, kterým by se tím mohlo administrativně ulehčit. Zejména postrádám v zákonné úpravě jednoznačné stanovení zdaňování vypořádacích podílů a podílů na likvidačním...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 215 záznamů.   začátekpředchozí53 - 62dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.