Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zdaňování příjmů z podnikání a jiné samostatně výdělečné činnosti
Pohořská, Veronika ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Bakeš, Milan (oponent)
Závěr Zákon o dani z příjmů je jedním z nejčastěji novelizovaných zákonů v České republice, během své účinnosti byl novelizován více než devadesátkrát. Díky těmto novelizacím se stal i jedním z nejsložitějších a nejnesrozumitelnějším zákonem pro běžné občany. V současné době při častých novelizacích je skoro nemožné zvažovat daňovou optimalizaci a důsledky činností do budoucnosti. Zároveň to je však zákon, který má dopad na každého občana a to jedním z nejcitlivějších způsobů - ovlivňuje výši jeho příjmu. S aplikací tohoto zákona se setkáváme ve společnosti dnes a denně. Bohužel pro většinu daňových subjektů je, ani po vynaložení veškerého úsilí, nemožné sestavit si například daňové přiznání. Nepřehlednost vede často k neúmyslným chybám ve výpočtu daňové povinnosti, ale i k otevření prostoru pro daňové úniky a usnadnění páchání trestných činů na poli hospodářské kriminality. V zákoně se dle mého názoru vyskytuje mnoho ustanovení, nad jejichž účelností nebo i případné alespoň částečné změně by se měli zákonodárci zamyslet. Domnívám se, že není vhodný způsob řešení výčtu nákladů, které jsou daňově uznatelné a zároveň výčtu nákladů, které nejsou daňově neúčinné. Zároveň ani jeden z těchto výčtů není taxativní. Dle mého názoru by bylo vhodnější stanovit pouze obecně, jak je tomu § 24 odst. 1 ZDP, že daňově...
Právní úprava daně z přidané hodnoty
Pohořská, Veronika ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Hlavnímcílemmépráceje srovnáníprávníúpravydanězpřidanéhodnotyv Českérepublice a ve Slovenskérepublice.V obou státechbyl v souvislostisevsfupemdo Evropskéunie přijat noý zákon a to z důvoduharmonizaceúpravys evrops\fm právem.Právníúpravudaněz přidanéhodnoty pak ve svépráci interpretujis ohledem na judikaturu Soudníhodvora a NejvyššíhosprávníhosouduČeskérepubliky,kdyžtatopomáhávšemsubjektůmv aplikaci a interpretacijednotliých ustanovenís ohledemna unijníprávo. Hlavnímdůvodempro harmonizacidaněz přidanéhodnotyv rámci Evropskéunieje snahao odstraněníbariérv rámci mezinárodníhoobchoduv Evropskéunii, neboťharmonizacedaníje považovánaza jedenz nástrojůdosaženícílůEvropskéunie. Harmonizacedanípakznamená proces sbližovánínárodníchdaňovýchsystémů.Směrnice rady 2006lII2/Es je hlavním reprezentantemevropskéhoprávazaměřenéhona harmonizacidanězpřidanéhodnoty' Daň z přidanéhodnoty byla jak v Českérepublice tak Slovenskérepublice zavedena s účinnostíod roku t993,kdyŽ nahradiladaňz obratua to z důvodupřiblíŽenínašichekonomik západni Evropě. Do 1. 4. 2004 byla daň z pÍidanéhodnoty v Českérepublice uplavena ziíkonemě. 55811992Sb', kteý byl v pruběhujeho Životatéměř50kát novelizován. S ohledemna výšeuvedenékonstatuji,Že oba srovnávanézákonyjsou velmi podobnéa to zejménav...
Právní úprava daně z přidané hodnoty
Pohořská, Veronika ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Boháč, Radim (oponent)
Hlavnímcílemmépráceje srovnáníprávníúpravydanězpřidanéhodnotyv Českérepublice a ve Slovenskérepublice.V obou státechbyl v souvislostisevsfupemdo Evropskéunie přijat noý zákon a to z důvoduharmonizaceúpravys evrops\fm právem.Právníúpravudaněz přidanéhodnoty pak ve svépráci interpretujis ohledem na judikaturu Soudníhodvora a NejvyššíhosprávníhosouduČeskérepubliky,kdyžtatopomáhávšemsubjektůmv aplikaci a interpretacijednotliých ustanovenís ohledemna unijníprávo. Hlavnímdůvodempro harmonizacidaněz přidanéhodnotyv rámci Evropskéunieje snahao odstraněníbariérv rámci mezinárodníhoobchoduv Evropskéunii, neboťharmonizacedaníje považovánaza jedenz nástrojůdosaženícílůEvropskéunie. Harmonizacedanípakznamená proces sbližovánínárodníchdaňovýchsystémů.Směrnice rady 2006lII2/Es je hlavním reprezentantemevropskéhoprávazaměřenéhona harmonizacidanězpřidanéhodnoty' Daň z přidanéhodnoty byla jak v Českérepublice tak Slovenskérepublice zavedena s účinnostíod roku t993,kdyŽ nahradiladaňz obratua to z důvodupřiblíŽenínašichekonomik západni Evropě. Do 1. 4. 2004 byla daň z pÍidanéhodnoty v Českérepublice uplavena ziíkonemě. 55811992Sb', kteý byl v pruběhujeho Životatéměř50kát novelizován. S ohledemna výšeuvedenékonstatuji,Že oba srovnávanézákonyjsou velmi podobnéa to zejménav...
Zdaňování příjmů z podnikání a jiné samostatně výdělečné činnosti
Pohořská, Veronika ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Bakeš, Milan (oponent)
Závěr Zákon o dani z příjmů je jedním z nejčastěji novelizovaných zákonů v České republice, během své účinnosti byl novelizován více než devadesátkrát. Díky těmto novelizacím se stal i jedním z nejsložitějších a nejnesrozumitelnějším zákonem pro běžné občany. V současné době při častých novelizacích je skoro nemožné zvažovat daňovou optimalizaci a důsledky činností do budoucnosti. Zároveň to je však zákon, který má dopad na každého občana a to jedním z nejcitlivějších způsobů - ovlivňuje výši jeho příjmu. S aplikací tohoto zákona se setkáváme ve společnosti dnes a denně. Bohužel pro většinu daňových subjektů je, ani po vynaložení veškerého úsilí, nemožné sestavit si například daňové přiznání. Nepřehlednost vede často k neúmyslným chybám ve výpočtu daňové povinnosti, ale i k otevření prostoru pro daňové úniky a usnadnění páchání trestných činů na poli hospodářské kriminality. V zákoně se dle mého názoru vyskytuje mnoho ustanovení, nad jejichž účelností nebo i případné alespoň částečné změně by se měli zákonodárci zamyslet. Domnívám se, že není vhodný způsob řešení výčtu nákladů, které jsou daňově uznatelné a zároveň výčtu nákladů, které nejsou daňově neúčinné. Zároveň ani jeden z těchto výčtů není taxativní. Dle mého názoru by bylo vhodnější stanovit pouze obecně, jak je tomu § 24 odst. 1 ZDP, že daňově...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.