Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 85 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Neuronové sítě pro lokalizaci lidského obličeje
Žák, Jakub ; Štancl, Vít (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím vícevrstvých neuronových sítí na problém lokalizace lidského obličeje ve statickém obraze. Tato metoda má obecně dobré generalizační schopnosti a proto není nutné sestavovat složité modely analyzovaných dat. Je také rozebrána možnost využití neuronové sítě s pozměněnou architekturou.
Detekce ohně a kouře ve videosekvenci
Tomek, Peter ; Štancl, Vít (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem práce je analýza vstupní videosekvence a následné nalezení oblastí, které obsahujících oheň nebo kouř. Daný problém je rozdělen na dvě podúlohy-detekci ohně a detekci kouře. Základem a prvním krokem analýzy je detekce daných oblastí pomocí Gaussova zloženého modelu-Gaussian mixture model. Na jeho natrénovaní je použit algoritmus Expectation- Maximization, nebo skráceně EM. Pro detekci kouře se dále používa technika optického toku. Výsledné oblasti jsou pak upraveny pomocí aplikace různých morfologických metod a analýzou vzájemné polohy detekovaných oblastí. Výstupem algoritmu je opět videosek- vence, ve které jsou zvýrazněny oblasti s pravděpodobnou přítomností ohně nebo kouře.
Interaktivní 3D modelování lidských tkání na základě CT/MR dat
Zachar, Lukáš ; Štancl, Vít (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je vytvoriť systém, umožňujúci tvorbu 3D modelov tkanív z CT alebo MRI snímkov. Vstupné dáta sú vo formáte DICOM. Výber tkanív je určený užívateľom systému podľa ním zadaného rozsahu hodnôt v snímkoch. Aktuálny výber tkanív je farebne odlíšený. Tvorba polygonálneho modelu je uskutočnená pomocou algoritmu Marching cubes. Výsledný model je možné uložiť do formátu VRML alebo STL.
Výuková aplikace pro trigonometrii s využitím počítačové grafiky
Plíšek, Martin ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vyučováním matematických jevů, a to zejména výukou goniometrických funkcí pro druhý stupeň základních škol. Pro tyto účely vznikly 2 aplikace. První je aplikace Goniometrie , která se zabývá výukou goniometrických funkcí především pomocí zobrazení na pravoúhlém trojúhelníku, případně prezentací grafu funkce. Druhou aplikací je editor příkladů ( Editor ), kde lze jednoduše vytvořit příklad k dané funkci a následně ho při výuce použít přímo v aplikaci Goniometrie .
Částicové efekty v počítačových hrách
Zachariáš, Michal ; Štancl, Vít (oponent) ; Mikolov, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je čtenáři přiblížit problematiku částicových systémů, jejich historii a současný trend, který stále více směřuje k využití akcelerace pomocí GPU grafických adaptérů. Dále se zabývá návrhem a implementací částicového systému tak, aby byl minimalizován počet výpočetních operací nutných pro simulaci chování částic.
Prezentační software matematiky pro SŠ
Szabo, Štefan ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce slouží jako prezentační software matematiky pro střední školy. Její cílem je zjednodušit, zefektívnit, nebo jinak zdokonalit výučbu za využití reprezentace jednolitvých matematických okruhů prostředníctvím počítačové grafiky. Aplikace je navržena tak, aby bylo možné jednoduše přidávat okruhy formou zásuvných modulů.
Vektorový editor japonských znaků kanji
Žižka, Pavel ; Štancl, Vít (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozpoznáváním japonských znaků Kanji. Práce zahrnuje problematiku tvorby japonských tahů, znaků a jejich následné rozpoznávání. Vytvořená aplikace slouží k výuce japonských znaků a také k jejich překladu po nakreslení uživatelem. Pro překlad nevyžaduje žádné znalosti japonštiny.
Java klient pro 3D zobrazení medicínských obrazových dat
Bireš, Jiří ; Štancl, Vít (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá interaktivním zobrazováním 3D medicínských obrazových dat v jazyce Java. Cílem práce je zjistit přínosy využití tohoto jazyka v medicínských vizualizacích a najít vhodné prostředky pro jeho další využití. Součástí práce je vývoj ukázkové aplikace vytvořené v prostředí tohoto jazyka. V závěru práce jsou zhodnoceny přínosy a nevýhody použitých technologií a je navržen další možný rozvoj testovací aplikace.
Rozšíření knihovny OpenSceneGraph pro zobrazení 3D obrazových dat v medicíně
Kučiš, Michal ; Štancl, Vít (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje metody pro zobrazení 3D obrazových dat. Součastí práce je implementace metody, která zobrazuje řez daty.
Hra s ovládáním pomocí očí a výrazů obličeje
Vaňhara, Jaromír ; Štancl, Vít (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářká práce ukazuje jeden z možných způsobů ovládání počítače pomocí očí. Je zde představen způsob detekce oblasti očí pomocí mrknutí, dále detekce duhovky pomocí Houghovy transformace a také jednoduchá metoda k určení směru pohledu. K demonstraci principu ovládání také vznikla jednoduchá hra.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 85 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.