Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Křivka v n-té dimenzi
Oraský, Jan ; Trajkov, Ivo (vedoucí práce) ; Čihák, Martin (oponent)
Pro mou práci mi byl inspirací text, který se věnuje úloze křivolaké čáry jako estetické jednotce. K přesnějšímu pochopení mého záměru jsem si zvolil teoretickou studii profesora Josefa Valušiaka. Jeho text je mi inspirací pro rozvoj vlastních úvah, které vychází ze zamyšlení se nad uměleckou hodnotou tvarů, křivek a jejich průběhu. Ony pomyslné křivolaké čáry či křivky naplňují naše okolí a výrazně ovlivňují naše vnímání světa. Tato jejich vlastnost se samozřejmě promítá i do umělecké tvorby filmového díla a také do jeho vnímání ze strany diváka. Práce využívá teoretickou úvahu zkušeného filmového umělce jako podklad pro nástavbu o teorii křivolakých čar.
Práce s časem - Čas práce
Špidla, Šimon ; Čihák, Martin (vedoucí práce) ; Daňhel, Jan (oponent)
Tato práce je popisem toho, co bychom mohli nazvat jako cestu času skrze objektiv, film a filmové plátno do našeho vědomí. Budeme se zabývat tím, co z času jevů odehrávajících se před objektivem uchovává filmový pás, a jakým způsobem se pak čas konstituuje v našem vědomí.
"The Empathy of the Spectator" - introduction
Vlčková, Jana ; Čihák, Martin (vedoucí práce) ; Doruška, Tomáš (oponent)
Pokúsila som sa definovat pojem empatia diváka ako spojenie psychologickej empatie a empatie estetickej.
Komiks a film - komikso-filmový slovník
Kovář, Vladimír ; Trajkov, Ivo (vedoucí práce) ; Čihák, Martin (oponent)
Příbuznost komiksu a filmu se zdá být na první pohled více než zřejmá. Práce se pokouší objasnit do jaké míry je tato příbuznost reprezentována shodami či rozdíly obou zmíněných, potažmo, jak je obsaženo v názvu, na základě řeči obou médií se pokouší nalézt převodníky, po jejichž definici by se komiks ve své adaptabilitě přiblížil více povaze scénáře.
Duch úlu - mezi historií, filmem a snem
Toupalová, Kristýna ; Čihák, Martin (vedoucí práce) ; Daňhel, Jan (oponent)
Práce se zabývá filmem Duch úlu (El espíritu de la colmena, Victor Erice, 1973), který je považován za jeden z nejlepších španělských filmů, ale v České republice není příliš známý, ani zde o něm neexistuje literatura. Práce obsahuje překlady některých zajímavých textů o Duchovi úlu napsaných ve Španělsku. Skládá se ze tří částí. První se podrobně věnuje úvodním titulkům filmu, popisuje jejích důležitost pro celé filmové vyprávění. Ve druhé části jsou zmiňovány velké změny v literárním scénáři, ke kterým došlo ještě před natáčením, a jejich vliv na výslednou podobu filmu. Třetí část, nejobsáhlejší, je formální a obsahovou analýzou filmu. Popisuje způsob zacházení s postavami, ze kterého vyplývá zacházení s časoprostorem, způsob zobrazení poválečné atmosféry ? jak je možné vyprávět historické události, které vnímá dítě, bez toho, aniž by byly ukázány, a v závěru jsou rozebírány metafory použité ve filmu. Jedním z cílů je prozkoumat, jak je vytvářen svět malé holčičky a jak je možné, že je pro diváka tak věrohodný.
Filmový jazyk a film na hranici jazyka
Brothánek, Adam ; Daňhel, Jan (vedoucí práce) ; Čihák, Martin (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou filmu jako jazykového systému a to především s ohledem na střihovou skladbu. V první části vysvětluje obecné základy jazykového systému a možné aplikace lingvistické disciplíny ve filmové teorii i praxi, které dokládá na tvůrčích koncepcích autorů Griffitha a Ejzenštejna. Dále práce shrnuje poznatky filmového strukturalismu jako převládajícího pohledu na filmovou teorii a naznačuje problematiku filmové gramatiky. Druhá část práce se vymezuje vůči jazykovým teoriím filmu, spojeným výhradně s hranou, narativní kinematografií, a pokouší se odhalit prostředky specificky filmové, jež dokládá na alternativních tvůrčích přístupech k filmovému médiu.
Split Screen
Peml, Jan ; Čihák, Martin (vedoucí práce) ; Dolenský, Martin (oponent)
Umístění více obrazových ploch na jedno plátno otevírá z hlediska střihové skladby řadu nových možností. Zarazil mě nedostatek jakékoliv literatury reflektující tento prvek a proto jsem se rozhodl věnovat mu svou bakalářskou práci. Chci upozornit na specifiku použití této techniky a některá úskalí s ní spojená. Soustředím se převážně na dramaturgii a jednotlivé výrazové prvky, které se při split screenu používají. Na příkladech, které jsem vykonstruoval pro konkrétní situace, ukazují možnosti řešení scén v klasickém a split screenovém záběrování, s výhodami a nevýhodami, které s jednotlivými řešeními souvisí. Rovněž navrhuji možný postup při výrobě od přípravné fáze, přes realizaci až po postprodukci filmu.
Mrtvý čas filmu
Vrána, Tomáš ; Čihák, Martin (vedoucí práce) ; Daňhel, Jan (oponent)
Studie se tématicky zaměřuje na principy narace. Na možnosti filmového vyprávění je v ní nahlíženo především protřednictvím strukturalistických literárně-vědných teorií.
Raný videoart
Brabcová, Evženie ; Mazanec, Martin (vedoucí práce) ; Čihák, Martin (oponent)
Práce mapuje vznik a ranou fázi videoartu jakožto období, v němž se jednak formuje vztah umělců k videotechnologii a jednak skrze tuto technologii utváří i svébytná forma uměleckého vyjádření. Na příkladech konceptuálně pojatých videí 5 autorů (Joan Jonas, Bruce Naumann, Shigeko Kubota, Steve Partridge a Charlemagne Palestine) jsou představeny jednotlivé způsoby práce s video obrazem. Důraz je kladen na vztah stylistických prostředků a technologie. Skrze motiv práce zminovaných umělců s reálným časem je demonstrováno, jak technologie určuje časoprostorovou rovinu díla. Zohledňován je také kontext uměleckých směrů 60. a 70. let a jejich vliv na výrazové prostředky videoartu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.