Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,022 záznamů.  začátekpředchozí874 - 883dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Inovativní výukové metody ve výuce českého jazyka na 2. stupni ZŠ
KUBŮ, Michaela
Předkládaná práce je standardně rozdělena na část teoretickou a na část výzkumnou, praktickou. Teoretická část se zaměřuje na popis a prezentaci výukových metod, aktuálních trendů, jež jsou využívány ve výuce apod. V samostatné kapitole jsou představeny inovativní metody, které jsou aktuálně využívané při výuce českého jazyka a slohu na 2. stupni základních škol a možnosti jejich aplikace v praktickém použití. Hlavním záměrem výzkumného šetření je identifikace vztahu učitelů českého jazyka na 2. stupni ZŠ k inovativním výukovým metodám. V rámci praktické části práce bude zrealizováno výzkumné šetření, pro něž bude využito kvantitativní výzkumné metodiky, konkrétně dotazníkového šetření.
Připravenost učitelů ZŠ pro výuku environmentální výchovy
ŠIMEK, Matouš
Práce zkoumá připravenost učitelů základních škol v Jihočeském kraji pro výuku environmentální výchovy. Touto připraveností se myslí především kompetence pro efektivní podávání a koordinování environmentální výchovy, nikoliv penzum učitelových znalostí. Teoretická část popisuje vývoj, výzvy a rozmanitost metod environmentální výchovy v České republice. Praktická část se zaměřuje na analýzu Školních vzdělávacích plánů (ŠVP) a především kvalitativní analýzu odpovědí učitelů získaných pomocí dotazníku, který obsahoval 6, většinou otevřených otázek. Na základě zhodnocení těchto odpovědí byly determinovány a charakterizovány tři skupiny učitelů lišících se kompetencemi a tedy i připraveností pro oblast environmentální výchovy. Dále byla ověřena převažující spokojenost učitelů s nabídkou a úrovní výukových programů, školení a seminářů, zajišťovaných v kraji především neziskovými organizacemi a několika státními institucemi.
Rozbor hospodaření vybrané příspěvkové organizace
Jašková, Eva ; Čermák, Jiří (vedoucí práce) ; Slaboch, Josef (oponent)
V teoretické části práce jsou nejprve vymezeny příspěvkové organizace v rámci národního hospodářství s přihlédnutím ke specifickému fungování veřejného sektoru hospodařícím s veřejnými statky. Stručně jsou popsány oba typy příspěvkových organizací a to příspěvkové organizace zřizované územními samosprávnými celky a příspěvkové organizace zřizované ústředními vládními organizacemi. Je rozebráno také jejich hospodaření a způsob vedení účetnictví. Specifika příspěvkových organizací jsou zvýrazněna při porovnání s běžnými podnikatelskými subjekty. V praktické části je nejprve popsána konkrétní příspěvková organizace ZŠ a MŠ Dolní Břežany z hlediska historického vývoje a z hlediska vnitřního fungování školy, včetně personálního zabezpečení. Dochází také k vymezení hlavní činnosti vycházející z poslání organizace a vedlejší hospodářské činnosti. Rozbor hospodaření je pak proveden nejprve z hlediska Rozpočtu, tedy výkazu cash flow v jednotlivých letech, dále na základě vertikální analýzy Rozvahy s přihlédnutím k nejdůležitějším položkám a Výkazu zisku a ztrát v hlavní i vedlejší hospodářské činnosti. ZŠ a MŠ Dolní Břežany patří v posledních letech k rychle se rozvíjejícím školám se snahou neustále zlepšovat kvalitu výuky, což se škole daří také díky uskutečněným projektům z Evropské unie. Neustále probíhá také snaha o zlepšení fungování vnitřního chodu školy, což vede ke zpřesňování a zkvalitňování vedení účetnictví a celkového hospodaření školy, což je v práci podrobně zkoumáno. Případné návrhy a doporučení jsou obsaženy v závěru práce
Zdravý životní styl mladé populace
Ženíšková, Petra ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Diplomová práce popisuje zdravý životní styl mladé populace. Teoretická část vysvětluje základní pojmy související s tímto tématem, zdůrazňuje hlavní zásady zdravého stylu života a popisuje rizikové chování v dospívání. Dále je v teoretické části věnována pozornost jednotlivým programům a projektům podporující pohyb a zdravou stravu u mládeže. Kromě legislativního rámce a financování zkoumané instituce je v poslední kapitole vymezena institucionální analýza Bronislawa Malinowského. Empirická část spočívá v aplikaci institucionální analýzy Bronislawa Malinowského do praxe, konkrétně na Základní školu Město Touškov. Na základě této analýzy je provedený kvalifikovaný odhad, zda si tato instituce plní své veřejné poslání z hlediska zdravého životního stylu. Je posouzeno, zda má instituce dostatek prostředků pro plnění poslání. Součástí empirické části je zhodnocení vlivu školy na tělesný stav žáků, což je měřeno prostřednictvím BMI. Rovněž je popsáno opatření pro podporu a rozvoj sportující mládeže, které škola aplikuje na žáky již od 1. ročníku. Po celkovém vyhodnocení je v závěru navrženo doporučení.
Posouzení bezpečnosti přístupu do vybraných ZŠ na Smíchově a návrh opatření
Procházková, Barbora ; Novotný, Vojtěch (vedoucí práce) ; Milan, Milan (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá bezpečnostní problematiku v oblasti pohybu dětí a mládeže do školních zařízení. Konkrétně jsou v této práci popsány čtyři základní školy na pražském Smíchově. Mezi zkoumaná školská zařízení patří základní škola Kořenského, fakultní základní škola Drtinova s rozšířenou výukou jazyků, základní škola U Santošky a základní škola Grafická. Teoretická část obsahuje literární rešerši, zabývající se bezpečím a bezpečnostními prvky, které napomáhají plnit cíle v této oblasti. V analytické časti, jsou identifikovány konkrétní problémy, které se v návrhu bezpečnostních opatření eliminují. Práce obsahuje analýzy problémových míst ve vybraném území. Šetření vychází z vlastních průzkumů přímo v terénu. Cílem práce je návrh bezpečnostních opatření, které by ve zkoumané lokalitě pomohly zvýšit bezpečnost docházky dětí do škol. Práce může v budoucnu sloužit jako podklad pro dopravní studie nebo napomoci při sestavování návrhu dopravního řešení na Praze 5.
Finanční gramotnost žáků základních škol
Čudová, Lucie ; Burian, Stanislav (vedoucí práce) ; Stará, Dana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá finanční gramotností žáků základních škol poté,co bylo finanční vzdělávání zařazeno do Školního vzdělávacího plánu základních škol. Teoretická část bakalářské práce s použitím odborné literatury vymezuje Standardy finanční gramotnosti a posuzuje přínos a problémy finančního vzdělávání žáků základních škol. Závěr teoretické části bakalářské práce je věnován historii finančního vzdělávání od roku 2005 do roku 2014. Praktická část bakalářské práce je věnována mezinárodnímu šetření PISA a vlastnímu testování. Mezinárodním testováním PISA i vlastním testováním byl zjišťován stav znalostí a dovedností finanční gramotnosti před zavedením finanční gramotnosti do Rámcového vzdělávacího plánu a po zavedení finančního vzdělávání do Rámcového vzdělávacího plánu. V projektu PISA byli testování patnáctiletí žáci, ve vlastním testování žáci 1. a 2. stupně a víceletého gymnázia. Současně byla provedena komparace úrovně znalostí žáků 2. stupně a víceletého gymnázia ve vlastním testování a mezinárodního šetření PISA.Součástí vlastního testování je anketa, která byla provedena s vyučujícími a vedením testovaných škol. Vlastní testování a anketa byly uskutečněny se žáky a s učiteli na základních školách v Čáslavi a okolí. V závěru bakalářské práce bylo provedeno vyhodnocení získaných poznatků ke zlepšení výuky finanční gramotnosti a porovnání výsledků žáků v mezinárodním šetření PISA a vlastního testování.
Integrace žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí do prostředí základních škol v regionu Podřipsko
Šámal, Martin ; Prášilová, Marie (vedoucí práce) ; Macháček, Otakar (oponent)
Práce analyzuje integraci žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí do prostředí základní školy v konkrétní spádové škole v regionu Podřipsko formou speciální třídy prostřednictvím dostupných ukazatelů. Výsledky konfrontuje s koncepcí vzdělávání Ministerstva školství, která počítá s integrací žáků ze sociálně znevýhodněného prostředí do běžných tříd základních škol. Prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťuje postoje žáků ke slučování tříd a za pomoci metod statistické analýzy vyhodnocuje výsledky a formuluje návrhy a doporučení.
Využití blended learningu s prvky gamifikace na základní škole
Lešinger, Stanislav ; Benda, Petr (vedoucí práce) ; Monika , Monika (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku blended learningu s prvky gamifikace na základní škole. Práce by měla sloužit jako pomůcka pro tvůrce blended learningových, respektive e-learningových kurzů v prostředí LMS Moodle. Práce obsahuje teoretický přehled problematiky blended learningu, motivace ve vzdělávání a gamifikace. Na základě teoretických východisek práce analyzuje prostředí konkrétní základní školy a definuje cílovou skupinu žáků. Následně popisuje výběr, vývoj a design konkrétního produktu, vybraného na základě vytvořeného seznamu dostupných produktů. Závěr práce obsahuje popis implementace produktu a ověření jeho funkčnosti a efektivity na cílové skupině žáků. Výsledkem práce je funkční a ověřený koncept nasazení gamifikace v blended learningovém kurzu na bázi LMS Moodle.
Rozbor hospodaření vybrané příspěvkové organizace
Doušová, Tereza ; Čermák, Jiří (vedoucí práce) ; Slaboch, Josef (oponent)
Bakalářská práce informuje o příspěvkových organizacích a o jejich hospodaření. Je zde porovnána Základní škola J. A. Komenského v Lysé nad Labem se Základní školou Letců R. A. F. v Nymburce. Obsahem první části je teorie, ve které jsou uvedeny základní informace o příspěvkových organizacích a popsány jednotlivé ukazatele, které slouží k jejich zhodnocení. Obsahem druhé části je základní charakteristika vybraných příspěvkových organizací, informace o jejich hospodaření a finanční analýza. Ukazatele finanční analýzy dosahují převážně kladných výsledků. Nejvyšší část výnosů tvoří státní dotace a nejvyšší část nákladů tvoří mzdy pracovníků. Počet žáků se ve sledovaném období zvyšoval, z toho důvodu došlo k navýšení státních dotací na mzdy vyššího počtu pedagogických pracovníků. V závěru práce jsou porovnány získané výsledky na základě vypočtených ukazatelů.
Vzduchotechnika školského objektu
Zachoval, Matouš ; Rubinová, Olga (oponent) ; Uher, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením stavu vnitřního mikroklimatu školského objektu před a po rekonstrukci výplňových otvorů. Na základě vlastních uskutečněných měření je navrženo nucené větrání pomocí dvou vzduchotechnických zařízení, které zajistí požadované mikroklima všech učeben.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,022 záznamů.   začátekpředchozí874 - 883dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.