Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 313 záznamů.  začátekpředchozí304 - 313  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Verbální pedagogická komunikace v odborném výcviku na středních odborných učilištích
BÍZKOVÁ, Dagmar
Verbální komunikace je v současné době velkým problémem dospívajících studentů. Při odborném výcviku na středních odborných učilištích nestačí jenom praktické procvičování, ale velký důraz se klade na pedagogickou komunikaci, zejména na její verbální část, poněvadž žáci lépe vnímají činnost spojenou s výkladem. Mládež je naše budoucnost, proto je musíme do života připravit co nejlépe a vedle rodinného zázemí nejvíce působí školy. Cílem práce bude zjistit problematiku verbální komunikace učitele se žáky v rámci odborného výcviku na středních odborných učilištích. V teoretické části bude popsána pedagogická komunikace v rámci odborného výcviku se zaměřením na specifické aspekty a problémy verbální komunikace v této organizační formě. Praktická část práce bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u učitelů odborného výcviku. Cílem bude zjistit, s jakými problémy ve verbální komunikaci se učitelé v rámci odborného výcviku setkávají.
Postoje učitelů a žáků ve výuce angličtiny
FOUKALOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá postoji učitelů a žáků ve výuce angličtiny na základní škole. Teoretická část se nejprve zaměřuje na objasnění základních pojmů souvisejících s tímto tématem, na postoje utvářející se mezi učitelem a žákem ve školním prostředí a také na faktory, které jejich společnou interakci ovlivňují. Dále se věnuje postavení angličtiny jako cizího jazyka nejen v celosvětovém měřítku, ale i v rámci školního kurikula základních škol. V praktické části se pomocí dotazníku snaží zjistit, jaké postoje ve výuce angličtiny zastávají žáci vybraných českých základních škol. Konkrétně se zaměřuje na postoj k angličtině jako cizímu jazyku, hodině angličtiny, jednotlivým činnostem ve výuce, k učiteli angličtiny a také zjišťuje konkrétní důvody, proč se žáci učí angličtinu.
Aktuální problémy školní integrace z pohledu školy a rodiny
HOVORKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá problematikou integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol. Teoretická část je zaměřena na pojem integrace jako takový, její formy, vývoj integrovaného vzdělávání v České republice i v zahraničí a legislativou vztahující se k integraci. Dále se věnuje podmínkám nutným k realizaci školní integrace a dalším faktorům ovlivňujícím její úspěšnost. Praktická část zahrnuje provedený výzkum. Cílem bylo zjistit aktuální problémy integrace z pohledu ředitelů základních škol, učitelů 1. stupně a rodičů integrovaných dětí. K tomuto účelu bylo použito dotazníkové šetření, které proběhlo na 17 základních školách a jehož výsledky jsou v práci prezentovány a zhodnoceny.
Znalosti a zkušenosti z oblasti drog u dětí základních škol ve městě a na vesnici
MALÁ, Eliška
Tématem bakalářské práce je Znalosti a zkušenosti z oblasti drog u dětí základních škol ve městě a na vesnici. Drogy jsou v dnešní době celosvětovým problémem, který se dotýká každého z nás. V České republice se zatím nedaří účinně ovlivňovat postoje a zvyklosti dospělého obyvatelstva, pokud jde o užívání drog. V případě mládeže je situace bohužel ještě složitější, protože dnešní společnost nemá dostatečnou vůli k efektivnímu prosazování zákonných omezení dostupnosti drog. V prostředí škol není v dnešní době dostatečně podporována výchova ke zdravému životnímu stylu. Zdravý způsob života není dostatečně propagován ani v zájmových volno časových organizacích pro děti a mládež. Často bohužel ani rodiče nejsou vhodným vzorem, pro své dospívající děti, pokud jde o užívání návykových látek. Nakolik děti ovlivňuje prostředí, ve kterém vyrůstají, v užívání drog, zjišťuje moje bakalářská práce. Cílem šetření je zjistit, jaké znalosti a zkušenosti mají žáci 9. tříd z měst a venkova z oblasti drog a následně posoudit, nakolik jsou tyto znalosti a zkušenosti s drogami u respondentů z města a venkova rozdílné. Pro zjištění těchto cílů byly stanoveny dvě hypotézy na jejichž základě byl zvolen kvantitativní výzkum, metodou dotazování, formou anonymních dotazníků. Dotazník zjišťoval v kolika letech respondenti získali první zkušenost s jednotlivými drogami, samotné užívání, informovanost respondentů z oblasti legislativy drog, protidrogové prevence a znalost pojmů z oblasti drog. Dotazník obsahoval celkem 31 otázek. Skupinu dotazovaných tvořili žáci 9. tříd na základních školách v Českých Budějovicích, Strakonicích, Katovicích a Volenicích. Bylo rozdáno celkem 298 dotazníků, návratnost byla 100%. Výsledky výzkumu potvrdily hypotézy. V první hypotéze byl předpoklad, že žáci základních škol ve městě mají více znalostí z oblasti drog než žáci základních škol na vesnici. Tento předpoklad se potvrdil. Na otázky, týkající se znalostí respondentů z oblasti drog odpovídali správně častěji respondenti z města. Druhá hypotéza předpokládala, že žáci základních škol ve městě mají více vlastních zkušeností s užitím ilegální drogy než žáci základních škol na vesnici. I tato hypotéza byla potvrzena. Zkušenost s ilegální drogou má o 1,6% respondentů z města více, než respondentů z venkova. Třetí hypotéza předpokládala, že žáci základních škol na vesnici mají více vlastních zkušeností s užitím legální drogy než žáci z měst. Tato poslední hypotéza byla také potvrzena. Rozdíl v užívání legálních drog byl mezi respondenty z venkova a města dokonce vyšší než v užívání nelegálních drog a činil 5,7%. Výzkum tedy dokázal, že existují rozdíly nejen ve znalostech, ale i v užívání návykových látek mezi žáky základních škol z měst a z venkova.
Výchova ke zdravému životnímu stylu se zaměřením na prevenci rakoviny tlustého střeva a konečníku.
BARTONĚK, Jaroslav
Práce se zabývá problematikou rakoviny tlustého střeva a konečníku, jelikož úmrtnost osob s touto diagnózou je v ČR vyšší než v ostatních státech Evropské unie. Těžištěm práce je prevence a diagnostika tohoto onemocnění, protože správné životní návyky a včasné zachycení značně snižují riziko úmrtí. Součástí práce je projekt ,,Prevence rakoviny tlustého střeva a konečníku, kapka krve zachraňuje život.``určený pro žáky druhého stupně základních škol. Cíl této práce je shodný s prvním úkolem Národního onkologického programu České republiky, jímž je odborná podpora výuky prevence nádorů na školách, popularizace primární prevence nádorů na veřejnosti, snížení výskytu kouření zejména u mládeže a žen a napomáhání kladným změnám ve výživě a životním stylu.Tento cíl byl splněn, avšak na výsledky projektu, pokud by se jeho výuka na ZŠ ujala, si budeme muset několik let počkat.
Prostředky komunikace učitele tělesné výchovy se žáky a jejich využívání ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na Znojemsku\\
PLÍŠKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá zjištěním komunikace učitele tělesné výchovy se žáky a jejich využívání ve vyučovacích jednotkách tělesné výchovy na Znojemsku. Cílem práce je zjistit jak komunikují učitelé těsné výchovy se žáky na Znojemsku. Pro zjišťování výsledků byla využita metoda krátkodobého pozorování. Výzkum probíhal na 3 základních školách u 6 učitelů na Znojemsku. Odpozorováno bylo 36 hodin tělesné výchovy. Výsledky byly zpracovány do přehledných grafů a tabulek.
Názory pedagogů a žáků druhého stupně vltavotýnských základních škol na legalizaci marihuany
HAVLÍKOVÁ, Jana
Bakalářská práce nese název Názory pedagogů a žáků druhého stupně vltavotýnských základních škol na legalizaci marihuany. Tato práce v teoretické části obsahuje základní informace o historii marihuany, jejích účincích, užívání a rizicích s ním spjatých. Podrobně jsou v bakalářské práci popsány také oblasti, kde se využívá léčivých účinků této drogy, neboť právě fakt, že marihuana může mít na zdraví blahodárné účinky, patří mezi hlavní argumenty zastánců legalizace. K lepšímu pochopení problematiky je v teoretické části vysvětleno postavení konopných drog v mezinárodních úmluvách, evropském právním řádu a české legislativě. V praktické části autorka dotazníkovým šetřením na základních školách v Týně nad Vltavou zjišťovala, jaký názor na legalizaci marihuany mají žáci a jejich učitelé. Kromě názoru na samotnou legalizaci dotazník obsahoval mimo jiné i otázky, zda respondenti považují tuto drogu za zdravotně a společensky nebezpečnou a jaké konkrétní komplikace související s jejím užíváním znají. Závěrem, který práce přinesla, je, že žáci jsou o něco benevolentnější k legalizaci marihuany. Osmdesát procent dotazovaných pedagogů se vyslovilo rozhodně proti legalizaci. Jedním ze závěrů, které autorka učinila je také fakt, že dotazovaní žáci ve velké míře podporují legalizaci marihuany, avšak jen malé procento z nich se o danou problematiku blíže zajímá. Autorka se tedy domnívá, že by bylo vhodné zvýšit všeobecnou informovanost o této droze a to nejen mezi žáky, ale také mezi jejich pedagogy.
Současné trendy ovlivňující rozvoj a provádění sportů a pohybových aktivit v zájmových kroužcích v okresu České Budějovice
MRAČEK, Jan
Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaký je v současné době zájem o mimoškolní aktivity v zájmových kroužcích, které jsou vedené na základních školách v okrese České Budějovice. Připravit zásobník sportů a pohybových aktivit a to jak tradičních a známých her a sportů jako je fotbal, volejbal, basketbal, tak zásobník i méně známých netradičních her jako korfbal, frisbee, badminton. Rozhodl jsem se pro některé z těchto her a sportů vypracovat tréninkové jednotky, které mohou učitelé následně použít ve svých hodinách a vyzkoušet tyto hry s žáky. V mé práci bych chtěl porovnat znalost těchto her a sportů u učitelů a žáků na malé vesnické škole, potom školu v malém městě a nakonec vybrat k porovnání školu přímo v Českých Budějovicích. Dále bych chtěl dotazníkovou metodou zjistit, jaké mají na školách vybavení pro tyto sporty. Má práce má také zjistit, jaké hry jsou u žáků a učitelů nejoblíbenější a zda by učitelé uvítali školení o tradičních a netradičních hrách ve svých školách a jeho kladný přínos do hodin tělesné výchovy.\\
Historie Sokola v Písku
OBERMAYER, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá historií Sokola v Písku a to od samého počátku až do dnešní doby. Činnost sokolská dostala během svého vývoje několik ran osudu a musela být i několikrát ukončena. Nejen členové Sokola v Písku byly velmi hrdí a čestní vlastenci. Šli bránit republiku během první světové války, hlásili se do čs. legií a i po válce fungovali ve městě krojovaní Sokolové jako dozor a bránili rabování a chaosu. Zlatého věku dosáhlo u nás sokolské hnutí po I. světové válce, ale tento vrchol trval pouhých 20 let, něž jeho expanzi přerušila II. světová válka. I přes to v této době zaznamenal nebývalý rozvoj. Každý 15. občan byl jeho členem a celkový počet se blížil k milionu. Sokol podporoval vlastenecké cítění Čechů, což vyvrcholilo manifestací na X. všesokolském sletu v roce 1938. V následujících těžkých letech války němečtí okupanti Sokolům jejich postoje neodpustili, přibližně 12 000 členů bylo vězněno, 3 300 z nich v nacistických koncentračních táborech zahynulo. I písečtí Sokolové přišel o své nejlepší činovníky a členy. V roce 1941 byla organizace podruhé rozpuštěna a její majetek byl zabaven. Po dlouhých čtyřiceti letech komunistické totality a po jejím pádu povstal Sokol v roce 1990 znovu k životu. Tělocvičný proces v Sokole prošel velkou proměnou, protože vývoj v oblasti tělovýchovy stále pokračuje. Dřívější sokolské cvičení je dnes koncipováno jako všeobecná průprava pro děti a kondiční pro dospělé, v mnohém má ale ještě modernější ráz. Byla pozměněna forma i obsah, což si získává stále nové příznivce.
Základy výpočetní techniky pro 1. stupeň ZŠ
Hutárková, Tereza ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření učebnice Základy informatiky a výpočetní techniky pro žáky 2. až 3. třídy. V teoretické části se práce věnuje charakteristice žáků ve věku mezi 8. až 11. rokem, historií počítačů a předmětu informatika a výpočetní technika (IVT), stejně tak i analýze v současnosti, počítače ve školství, IVT na základních školách, co je to Rámcový vzdělávací program (RVP) a Školní vzdělávací program (ŠVP) a další. Dále je zde metodická příručka a návod pro začínající autory učebnic. Neméně důležitou částí je praktická část. Ta se zabývá vytvořením učebnice, kde jsou rozebrány? jednotlivé kapitoly (Pojďme se seznámit, Hardware, Software), dále například vyzdvihnutí nápadu jako takového při tvorbě učebnice. Celé to končí testováním? nebo-li analýzou učebnice. Součástí práce je zmiňovaná a nově vytvořená učebnice. V příloze je uveden pro lepší orientaci slovník použitých pojmů především z oblasti didaktiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 313 záznamů.   začátekpředchozí304 - 313  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.