Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí55 - 64  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vliv sociálního prostředí na školní zralost dítěte
HOLUBOVÁ, Jarmila
Vliv sociálního prostředí na školní zralost dítěte Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmů školní zralost (všech jejích aspektů a jejímu významu v životě dítěte) a socializace. Praktická část se zaměřuje na vliv sociálního prostředí na dozrání dítěte pro školu. Obsahuje kazuistiky dětí, rozhovory s učitelkou, testy školní zralosti a rozbor kreseb.
Využití městských ekosystémů pro environmentální výchovu v mateřské škole
ŠÍMOVÁ, Dita
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním dětí předškolního věku prostřednictvím využití městských ekosystémů s nástinem vhodných lokalit Českých Budějovic pro environmentální výchovu v mateřské škole. Teoretická část práce zaštiťuje na základě odborné literatury charakteristiku ekosystémů obecně, městských ekosystémů a environmentální výchovy. Poukazuje na důsledky vlivu člověka na přírodu a na problémy ekologické rovnováhy životního prostředí našich měst. V praktické části jsou obsaženy výukové bloky pro výuku environmentální výchovy pro děti z mateřských škol v lokalitách týkajících se Českých Budějovic. Výukové bloky obsahují nabídky aktivit, her a zkoumání přírody v terénu. V této části jsou také popsány reakce aktivních účastníků výukových bloků, dětí z mateřské školy a má vlastní analýza formou pozorování.
Výchova dětí předškolního věku k hodnotám
KUČEROVÁ, Helena
Bakalářská práce se zabývá výchovou dětí předškolního věku k hodnotám, zejména pěstováním žádoucích morálních vlastností. Teoretická část vymezuje na základě odborné literatury pojmy hodnoty, výchova k hodnotám, morální výchova. Nastiňuje pohled na výchovu k hodnotám v různých obdobích až po současnost. Charakterizuje zakotvení výchovy k hodnotám v kurikulárních dokumentech. V praktické části popisuje, jak je výchova k morálním hodnotám zakotvena v RVP PV a jak je tato problematika zpracována v konkrétním ŠVP. Pomocí průzkumu bakalářská práce mapuje náhled rodičů a pedagogů předškolních dětí na morální výchovu v prostředí mateřské školy.
Canisterapie v prostředí mateřské školy
HOŘEJŠÍ, Zuzana
Bakalářská práce se je zpracována se záměrem vytvořit propojení působení canisterapie v prostředí mateřské školy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část se zabývá vývojem jedince a problematikou canisterapie a jejím metodám. Praktická část odhaluje možné propojení působení canisterapie a mateřské školy. Jejím zjišťování je informovanost učitelek o tomto termínu.
Porovnání předškolního vzdělávání ve vybraných evropských zemích
PETRŽELOVÁ, Iveta
Bakalářská práce se zabývá srovnáním předškolní výchovy ve vybraných evropských zemích. Bakalářská práce je členěna do dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části je stručně shrnuto předškolní vzdělávání v 16 evropských zemích. V praktické části se hlouběji zabývám srovnáním předškolní výchovy v České republice a Nizozemsku. Cílem práce bylo, na základě tohoto porovnání zjistit, čím by se mohla naše předškolní výchova inspirovat.
Motivační aspekty waldorfské pedagogiky v praxi mateřské školy
DOSTÁLOVÁ, Michala
Praktická část je věnována historii a počátku vzniku waldorfské pedagogiky. Zabývá se převážně aplikací waldorfské pedagogiky v mateřské škole, požadavky na vznik mateřské školy a profesní kvality učitelů. Práce obsahuje i přehled základních škol waldorfského typu. Teoretická část se věnuje přímo konkrétní waldorfské mateřské škole. Součástí práce je videozáznam, který obsahuje souhrnný přehled o specifické práci na tomto typu školy.
Možnosti využití pedagogiky Marie Montessori pro děti v předškolním období
NOVOTNÁ, Petra
Práce se zabývá alternativním pedagogickým směrem Marie Montessori a jejím pohledem na výchovu předškolních dětí. Cílem je představit montessori metody, přínos montessoriovského materiálu a jeho využití v předškolních zařízeních. Teoretická část představuje alternativní pedagogiku, alternativní školy a jejich typy, z nichž jsem se zaměřila na pedagogiku M. Montessori a teoreticky jsem ji vysvětlila. Praktická část představuje Mateřskou školu v Olešníku, kde jsou v jedné třídě uplatňovány principy pedagogiky M. Montessori. Je zde pracováno s originálními montessoriovskými materiály a také s materiálem, který si učitelky samy vyrobily. Užívají se zde i hračky. I když se toto zařízení ortodoxně nedrží podle M. Montessori, shodují se společně v základní myšlence: dát dítěti svobodu a prostor v jeho vlastním rozvoji.
Vliv divadla na dítě předškolního věku
KRÁTKÁ, Pavlína
Záměrem práce je poukázání vlivu divadla na rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku a na možnosti vzdělávání divadelními prvky. Teoretická část je zaměřená na osobnost dítěte předškolního věku a význam předškolního období pro utváření vlastního sebepojetí dítěte. Dále je zaměřená na hru a její význam v životě dětí předškolního věku a na specifika divadelního umění působící na dítě předškolního věku. Praktická část je zaměřená na výzkum a to metodou rozhovorů s předškolními pedagogy a rodiči dětí předškolního věku a na pozorování dětí z mateřských škol při divadelním představení.
Mateřská škola jako životní prostor a dítě předškolního věku v pohledu Marie Montessori
RODOVÁ, Marcela
Práce se zabývá předškolním věkem a pohledem na výchovu očima M. Montessori. Cílem je poukázat na přínos montessoriovských materiálů a jejich využití v předškoních zařízeních. Teoretická část popisuje historický vývoj předškolního vzdělávání, psychologický, sociologický vývoj dítěte předškolního věku, hru a alternativní programy. Zaměrila jsem se především na pedagogiku M. Montessori, kterou jsem teoreticky vysvětlila. Praktická část obsahuje srovnání tří zvolených zařízeních: MŠ Vokovická Praha 6, třída podle Montessori při ZŠ Meteorologická Praha a třída podle Montessori v Táboře. Ve všech těchto zařízeních jsou uplatňovány principy montessoriovské pedagogiky. Je pracováno nejenom s originálními montessoriovskými materiály, ale také s dalšími, které splňují určité normy a některé si učitelky vyrobily samy. V MŠ Vokovická se užívají i běžné hračky. I přes některé rozdíly se všechna zařízení shodují v základní myšlence: kladou do popředí dítě, tak jak to dělala M. Montessori.
Naučné stezky Moravskoslezského kraje a jejich využití v předškolní výchově
DRATVOVÁ, Monika
Naučné stezky nejen v Moravskoslezském kraji tak trochu opomíjeny v celkové školské soustavě. Přitom pro žáky základních škol jsou naučné stezky nejlépe využitelné pro zkoumání získané teorie v hodinách přírodopisu či vlastivědě, ale nejen tam. Proto již také vznikají městské naučné stezky pro rozšířenou výuku pro žáky základních škol. Tato bakalářská práce zkoumá, zda se naučné stezky využívají v předškolní výchově a hlavně zda se vůbec dají využívat. Cílem práce je zjistit jaké jsou největší úskalí jejich využívání. Problém zřejmě pro většinu mateřských škol bude i dostupnost a náročnější práce než s žáky základních škol při jejich výuce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí55 - 64  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.