Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 158 záznamů.  začátekpředchozí149 - 158  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úzkost a strach u dětí mladšího školního věku z pohledu dítěte a rodiče.
HODKOVÁ, Kamila
Bakalářská práce se zabývá úzkostí a strachem u dětí mladšího školního věku. Cílem této práce je zmapovat emoce úzkosti a strachu u dětí a porovnat vnímání těchto emocí z pohledu rodičů a z pohledu dětí. V teoretické části jsou charakterizovány pojmy úzkost a strach, jejich vznik a projevy. Další kapitola pojednává o mladším školním věku, jsou popsány jeho charakteristiky a pozornost je věnována kognitivnímu, emočnímu a sociálnímu vývoji a také se zaměřuje na sebepojetí dítěte. Dále je zde zařazena kapitola o dětských úzkostech a strachu, s hlavním zaměřením na děti mladšího školního věku, jsou zde popsány dětské techniky zvládání těchto emocí a jejich prevence. Poslední kapitola teoretické části je o tom, jak rodiče vnímají strachy svých dětí, jak na ně reagují. Výzkumná sonda je zaměřena na to, jak své strachy a úzkosti popisují děti a jak jsou vnímány jejich rodiči. Data byla získávána prostřednictvím rozhovoru.
Téma vypořádávání se s "hvězdným" údělem v dílech Život s hvězdou a Pan Theodor Mundstock
VOMÁČKOVÁ, Šárka
Bakalářská práce se zabývá komparací děl Život s hvězdou a Pan Theodor Mundstock. Cílem je zaznamenat odlišnosti v postupném vývoji hlavních protagonistů, kteří se náhle ocitají v naprosto totožné mezní situaci. Hlavní pozornost je upřena na jejich vnitřní psychologické pochody, jež se však znatelně odrážejí i ve vnějším chování a jednání. Opomenuta není ani povaha okolního prostředí, neboť právě ta se stává jednoznačně nejdůležitějším spouštěčem veškerých vnitřních procesů obou hrdinů. Práce se dotýká také otázky reflexe životů jednotlivých autorů v jejich dílech a otázky originality těchto literárních děl, jež zpracovávají totožný námět.
Poruchy chování jako důsledek specifických vývojových poruch učení
VOKROJOVÁ, Nela
Diplomová práce se zabývá vztahem specifických vývojových poruch učení a poruch chování u pubescentů. V teoretické části jsou vysvětleny základní termíny vyskytující se v práci, jako jsou specifické vývojové poruchy učení, poruchy chování, pubescence a možná prevence vzniku poruch chování. Jsou zde uvedeny české i zahraniční výzkumy, které byly na toto a podobná témata již provedeny. Empirická část zkoumá kvantitativní metodou míru anxiety a výskyt poruch chování na druhých stupních 2. ZŠ v Třeboni a ZŠ Londýnské v Praze a porovnává získaná data u žáků s SVPU a bez SVPU.
ÚZKOSTNÉ DĚTI MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU VE VÝUCE NÁBOŽENSTVÍ
SAMCOVÁ, Věra
Práce je zaměřena na úzkostné děti mladšího školního věku ve výuce náboženství. První část práce obsahuje definice a rozlišení pojmů úzkost a strach, popisuje úzkostné dítě z pohledu psychologie. V práci jsou uvedeny faktory ovlivňující zvýšenou úzkost u dětí (vrozené dispozice, rodina, škola, krizové životní události), z pohledu vývojové psychologie je popsán mladší školní věk.Práce se zabývá i pedagogickou komunikací s úzkostnými dětmi. Závěrečná část práce se věnuje výuce náboženství na 1. stupni základní školy. Pokládá si otázku, jak může náboženská výchova přispět k tomu, aby se úzkostné děti se svou úzkostí lépe vyrovnávaly. Jmenuje vhodná témata pro práci s těmito dětmi.
Kvalita života pacientů s úzkostnými poruchami v ambulantní péči na Vimpersku
BEJČKOVÁ, Milada
Bakalářská práce se zabývá mapováním a hodnocením kvality života pacientů s úzkostnými poruchami v ambulantní péči na Vimpersku. Tyto poruchy jsou nazývány neurotické, stresové a somatoformní. Jsou to častá psychiatrická onemocnění a jejich počet v současné době společně se změnou životního stylu stoupá. Často jde o onemocnění chronická, která pacienta pronásledují dlouhodobě. Velmi důležitá je adekvátní léčba a také přístup pacienta a jeho okolí k onemocnění. Hlavním cílem léčby je nejen zmírnění obtíží, ale i podpora pacienta v jejich zvládání, v jeho samostatnosti a zapojování do života společnosti. Jmenovaná onemocnění do značné míry omezují život člověka a ovlivňují tak jeho kvalitu. Je to velice závažný fakt, a proto jsem mu věnovala pozornost Kvalitu života můžeme charakterizovat jako subjektivní náhled jedince na jednotlivé stránky jeho života. Mezi nejdůležitější činitele, které ovlivňují kvalitu života, můžeme počítat zdravotní stav, rodinné zázemí, dostatek financí, odpovídající zaměstnání, rozvíjení sociálních kontaktů a možnosti dalšího vzdělávání a smysluplného využití volného času. Kvalita života je pojem velmi individuální. Jde o hodnoty, které jsou pro každého člověka jiné a během života se mění. Bakalářská práce se skládá ze dvou základních části, teoretické a výzkumné. v teoretické části jsem čerpala z odborné literatury, kde jsou popisovány jednotlivé úzkostné poruchy a jejich léčba. v další kapitole jsem se zabývala otázkou kvality života a různými možnostmi náhledu na tuto veličinu. Druhou část práce představuje {\clqq}výzkumná studie`` zpracovaná na základě analýzy dat údajů získaných prostřednictvím dotazníků a rozhovorů. Výzkum kvality života pacientů byl proveden metodou SEIQoL, dále byl respondentům předložen dotazník, který byl specificky upraven za účelem zodpovězení výzkumných otázek. Celkem byly získány a analyzovány údaje od 100 pacientů psychiatrické ambulance ve Vimperku. Dále byly stanoveny dvě výzkumné otázky: 1. Cítí se klienti psychiatrické ambulance ve společnosti stigmatizováni a 2. Zda a jakým způsobem se zlepšila kvalita života u zkoumaného souboru v porovnání se začátkem léčby. Výběr pacientů byl náhodný, jednalo se o klienty ambulance s úzkostnými poruchami, kteří se dostavili v období leden - březen ke kontrolnímu vyšetření a souhlasili s provedením výzkumu. Využití bakalářské práce lze spatřovat v možnosti jako zdroj informací jak pro laickou veřejnost, tak i pro zřizovatele a poskytovatele ambulantních služeb na celorepublikové úrovni.
Psychologická intervence ve zdravotnických zařízeních
JIRÁSKOVÁ, Marcela
V práci se jako stěžejní téma objevuje potřeba, možnosti a dostupnost psychologické péče a psychologického poradenství ve složitém životním období jedince i jeho blízkých v souvislosti s onemocněním a jeho případnými následky. Starost o pacientův duševní stav se ve většině zdravotnických zařízení omezuje na konziliární vyšetření lékařem {--} psychiatrem, avšak každá nemoc, nejen prognosticky závažná, může ovlivňovat psychickou pohodu jedince a jeho blízkých. Psychická vyrovnanost je pro samotné úspěšné zvládnutí léčby, v návaznosti na nové či změněné sociální podmínky, významná. Není-li postižená osoba vybavena určitým stupněm odolnosti proti zvládání stresu, je pravděpodobné, že pro pacienta a jeho blízké bude mít jakékoliv onemocnění znaky náročné životní situace. Psychologická péče o nemocné a jejich nejbližší rodinné příslušníky, spolupráce s ošetřujícím lékařem a personálem, včetně rehabilitačního a sociálního pracovníka a komunikační schopnosti zúčastněných zvyšují významným způsobem kvalitu života samotných nemocných i jejich rodinných příslušníků.
EFEKT PSYCHOTERAPIE Z POHLEDU SESTRY
KROCZKOVÁ, Iveta
Psychoterapeutické myšlení lze sledovat od samého počátku naší kultury, je doloženo v písemných i výtvarných památkách. Je to tak proto, že psychoterapií stabilizujeme vnitřně rozkolísaného a nejistého člověka. Práce popisuje s ohledem na kompetence všeobecné sestry efekt psychoterapie po absolvování šestitýdenní terapeutické skupiny. Dále ve své práci zjišťuji jakým způsobem a zda vůbec může sestra ovlivnit psychosomatické potíže klientů v průběhu absolvování skupiny. Výzkumný soubor tvořilo 10 klientů, z toho 5 žen ve věku 42, 35, 46, 55, 40 let a 5 mužů ve věku 41, 35, 59, 34, 30 let. Výběr klientů byl zaměřen na dvě uzavřené skupiny. Rozhovory probíhaly ve dvou fázích, a to na začátku a po ukončení skupiny. Šlo o zmapování, zda klienti absolvují skupinu poprvé, co očekávají, jakým způsobem zvládají své panické ataky či úzkosti a zda je sestra může nějakým způsobem ovlivnit. Použitou metodou pro kvalitativní výzkum byl polostrukturovaný rozhovor, pro který byly vytvořeny rámcové okruhy otázek. Některé informace byly čerpány ze zdravotnické dokumentace. Výsledky rozhovorů byly zpracovány do 10 kazuistik. Rozhovor byl veden s ohledem na výzkumné otázky. Klienti vstupující do psychoterapeutické skupiny očekávají vyřešení svých problémů v krátkém časovém intervalu bez ohledu na diagnózu se potvrdila u 7 z 10 klientů. Otázkou je, nakolik se jim problémy podařilo vyřešit v domácím prostředí. Klienti vstupující do skupinové psychoterapie upřednostňují řešení svých psychosomatických obtíží medikamentózní léčbou, zatímco v závěru skupinové terapie dávají přednost psychologickým prostředkům jejich zvládání se potvrdila u 5 z 10 klientů. Předpokládané využití práce v praxi je určitě zkvalitnění péče sestry u klientů během absolvování terapeutické skupiny, její přístup k psychosomatickým obtížím klientů a odborná úroveň při relaxačních technikách.
Možnosti zkvalitnění komunikace s premedikovaným pacientem
ROHÁČKOVÁ, Blanka
Cílem diplomové práce bylo pojmenovat podmínky, za kterých by mohlo dojít ke zkvalitnění komunikace sester, které pečují o pacienty těsně před operačním výkonem. Komunikace tvoří základ veškeré ošetřovatelské péče, při níž dochází ke komunikaci sestry s člověkem.Práce byla zpracována formou kvantitativního výzkumu, metodou anonymních dotazníků pro skupinu pacientů v pooperačním období a skupinu sester, které pracují na operačním sále.Ze tří hypotéz, které byly stanoveny, se dvě nepotvrdily. Hypotéza 3, která byla potvrzena, je důvodem, aby v této oblasti perioperační péče byly vytvořeny podmínky ke zlepšení komunikace s premedikovaným pacientem. Výsledky výzkumu by se mohly použít pro tvorbu standardu pro komunikaci s premedikovaným pacientem a vypracování edukačního plánu pro pacienty před operačním zákrokem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 158 záznamů.   začátekpředchozí149 - 158  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.