Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 129 záznamů.  začátekpředchozí99 - 108dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Muzikoterapie. Hudba jako lék pro naši duši
Vagenknechtová, Lucie ; JANÁL, Roman (vedoucí práce) ; KUSNJER, Ivan (oponent)
Tato práce seznamuje čtenáře s oborem muzikoterapie. Nejprve se zabývá počátkem a potřebou vnímání hudby a jejím historickým vývojem. Dále se zaměřuje na muzikoterapii jako na vědní obor, jeho vznik a organizační strukturu v Čechách i zahraničí. Práce srovnává pohledy odborníků klasické i alternativní medicíny. Dále se podrobněji zabývá léčbou, pomocí hudby, v jednotlivých psychosomatických odvětvích. Závěrem poukazuje na vliv hudby na osobnost v pozitivním i negativním duchu.
Muzikoterapie jako jeden z aspektů odstraňování bariér v oblasti kontaktu u osob s PAS
SMEJKALOVÁ, Michaela
Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá základními informacemi o autismu. Seznamuje čtenáře se vznikem, druhy a projevy autismu. Dalším základním tématem v této bakalářské práci je muzikoterapie. Nejprve práce popisuje muzikoterapii obecně a poté hledá vhodnou formu muzikoterapie pro osoby s poruchou autistického spektra (dále jen s PAS) ke zmírněním projevů autismu. Dále prezentuje přípravu a průběh hodiny v Auticentru v Českých Budějovicích pod vedením Mgr. Dany Pšeničkové. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem s cílem vyřešit základní výzkumnou otázku: ,,Je muzikoterapie přínosem v oblasti kontaktu pro osoby s PAS?'' V případové studii se zaměřuje na jednoho chlapce s PAS, který je pozorován v hodinách skupinové muzikoterapie. Díky sběru dat z různých zdrojů se odkrývá odpověď na základní výzkumnou otázku.
Uplatnění muzikoterapie v práci s dětmi ve školní družině
HYNKOVÁ, Jitka
Diplomová práce je věnována muzikoterapii a jejímu využití při práci s dětmi ve školní družině. První, teoretická část vymezuje muzikoterapii, mapuje její historii, vývoj a ukazuje její současnou podobu. Popisuje působení hudby na člověka a účinky muzikoterapie. Představuje existující druhy muzikoterapie, metody a techniky používané ve školní praxi. Ukazuje muzikoterapeutické přístupy, které vedou ke zlepšení pozornosti, eliminaci nejistoty, posílení sebedůvěry a rozvoji komunikace žáků a mohou zlepšit problémy doprovázející specifické poruchy učení. Druhá část se zabývá užitím muzikoterapie v praxi. Přináší zkušenosti s používáním muzikoterapeutických metod v prostředí školní družiny a popisuje metody a formy práce využívané na jednotlivých muzikoterapeutických lekcích. Ukazuje, jak lze cíleným působením hudby a prvků muzikoterapie ovlivnit způsob chování a jednání dětí. Výsledky šetření a metodika muzikoterapeutických hodin, která je součástí práce, se dají případně využít při vytváření odpoledního programu pro děti ve školní družině.
Vztah přírody a terapeutických účinků hudby - možnosti využití v prevenci stresu
TŮMOVÁ, Markéta
Bakalářská práce je zaměřena na vztah hudby a přírody. v první kapitole je popsána muzikoterapie, její základní charakteristika, rozdělení, druhy a její využití v praxi. Dále je zde vysvětlen pojem imaginace v hudbě, účinky hudby a hudebních aktivit na naše tělo. Druhá kapitola se zabývá přírodou, jejím významem, filosofií, ale i tím, jak na nás příroda působí a jak ji můžeme vnímat. v poslední kapitole teoretické části je popsána problematika stresu, stres jako civilizační problém, jaké stresory na nás působí a jak se s tím naše tělo a psychika vypořádává. v neposlední řadě jsou zde zmíněny postupy, kterými můžeme stres eliminovat, předcházet mu a stát se vůči němu odolnější. v praktické části prozkoumávám možnosti terapeutických účinků hudby ve spojení s přírodními prvky na vybrané skupině lidí. v závěru sestavuji návrh na muzikoterapeutický program využitelný v rámci prevence stresu.
Pozitivní vliv hudebních činností na žáky prvního stupně ZŠ (Hrajeme si ve školní družině)
PILAŘOVÁ, Romana
Hlavním cílem bakalářské práce je prozkoumat možnosti pozitivního vlivu vybraných hudebních činností na žáky mladšího školního věku (ve školní družině) na základě doporučení odborné muzikoterapeutické a hudebně pedagogické literatury a dalších informačních zdrojů. V teoretické části popisuji charakteristiku žáků prvního stupně (mladšího školního věku), činnosti a specifika školní družiny, roli vychovatele školní družiny, vybrané hudební aktivity a druhy a formy muzikoterapie. Obsahem praktické části je návrh programu hudebně herních a terapeutických aktivit vhodných pro využití ve školní družině a posouzení podle praxe, práce s dětmi a podle vyhodnocení rozhovorů a dotazníku, zda hudební aktivity nabídnuté ve školní družině mají skutečně pozitivní vliv na osobnost žáků.
Projevy fyzické a psychické zdatnosti u hráče na tubu
Salajka, Petr ; MALIMÁNEK, Karel (vedoucí práce) ; SUŠICKÝ, Jiří (oponent)
Tématem diplomové práce je Projevy fyzické a psychické zdatnosti u hráče na tubu. Toto téma je v práci rozděleno do dvou hlavních kapitol, které můžeme dešifrovat již z názvu. Každá kapitola se zabývá do hloubky svou oblastí a v závěru můžeme nalézt vzájemnou souvislost. Práce je také obohacena o autorovu vlastní zkušenost a vlastní pohled na zpracované téma.
Práce s dětmi z dětského domova z pohledu choreografa
Kupcová, Soňa ; NĚMEČKOVÁ, Elvíra (vedoucí práce) ; BARTLOVÁ, Helena (oponent)
Má magisterská práce s názvem ?Práce s dětmi z dětského domova z pohledu choreografa? vymezuje tři okruhy velmi důležité pro toto téma. První část charakterizuje strukturu a funkčnost vybraného dětského domova se zaměřením na grantový projekt v rámci globálního grantu CZ. 1.07/1.2.05 Rovné příležitosti vzdělávání ve Středočeském kraji ? Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Druhá část se soustřeďuje na vysvětlení a zařazení pojmu terapie, psychoterapie a zmiňuje významné osoby, které se zasloužily o její vývoj. Závěr kapitoly věnuji charakteristice a funkčnosti taneční terapie, arteterapie a muzikoterapie. Třetí část obsahuje porovnávání průběhu nácviků amatérského souboru a dětí z DDŠ Býchory. Vymezuje, jaké problémy s sebou přináší práce především s dětmi ze sociálně slabších poměrů a s dětmi z neúplných rodin, které trpí psychickými problémy.
Možnosti využití muzikoterapie a její vliv na well-being a rozvoj kompetencí u handicapovaných dětí
PRŮŠOVÁ, Aneta
Má práce na téma Možnosti využití muzikoterapie a její vliv na well-being a rozvoj kompetencí u handicapovaných dětí je rozdělena na dvě části teoretickou a výzkumnou. Jako cíl mé práce jsem si stanovila zmapovat možné účinky muzikoterapie u handicapovaných dětí. Vybrala jsem si netradiční formu muzikoterapie u dětí s postižením, aby byl můj výzkum odlišný. V teoretické části jsem vymezila pojem muzikoterapie, popsala její historii a její jednotlivé metody a techniky. Dále jsem definovala pojem dítě se zdravotním postižením a další pojmy, které se k němu vážou. Popsala jsem i nejčastější diagnózy dětí s postižením. Následuje několik příkladů rodičů s dítětem s postižením a to, jak se vyrovnali s jeho diagnózou. Ve výzkumné části hledám odpověď na dvě výzkumné otázky: 1. Lze u handicapovaných dětí pravidelně docházejících na muzikoterapii pozorovat nějaké změny? 2. Pokud ano, jaké změny to jsou? Zvolila jsem kvalitativní výzkumnou strategii. V další kapitole popisuji metody získávání dat, kterými byly pozorování a semistrukturovaný rozhovor. V rámci mého výzkumu jsem docházela jeden rok minimálně jednou měsíčně do Centra Arpida v Českých Budějovicích na kroužek Zpěváčci. Děti, které navštěvují tento kroužek (je jich 13), se učí jednotlivé písně a poté je prezentují na různých vystoupeních během celého roku. Výsledky mého výzkumu jsem popsala na několika úrovních. První úrovní je popis pozorovaných změn u jednotlivých dětí, druhou popis činnosti kroužku během jednoho roku, a třetí hledání obecnější odpovědi na výzkumné otázky. Pokud se týká socializace jedince ve skupině vrstevníků, děti spolu na kroužku komunikují, vtipkují spolu i s paní učitelkou. Sdílejí spolu i události svého života, které jsou pro ně důležité. Záleží jim na úspěšném výkonu. Některé děti mají mezi sebou opravdu přátelský vztah. Druhým výsledkem je socializace jedince ve společnosti. Děti se nebojí na vystoupeních vystoupit z řady ostatních. Ztrácí se i ostych před cizími lidmi, nebojí se někoho zeptat nebo požádat o pomoc. Aby výsledky mého výzkumu byly patřičně validní, konzultovala jsem je s muzikoterapeutkou, která vede kroužek Zpěváčci.
Vliv muzikoterapie na poruchy spánku
PADERTOVÁ, Kamila
Předmětem mé bakalářské práce je zjištění vlivu muzikoterapie na poruchy spánku. Práce ověřuje, zda by tato metoda mohla být přínosem pro pacienty, kteří se s touto problematikou obracejí na lékaře. V teoretické části vycházím z poznatků o celkovém vlivu hudby na psychiku člověka. V praktické části se zaměřuji na vlastní experimentální šetření související s aplikací muzikoterapeutického programu. Výzkumem dokazuji, že relaxace, meditace a individuální přístup jsou účinné psychoterapeutické prostředky, kterými přispěji k navození naprosté duševní rovnováhy člověka a zlepšení kvality spánku
Rozdíly ve vnímání relaxační hudby s fonoterapeutickými prvky u různých věkových kategorií
MIKEŠOVÁ, Iveta
Předkládaná práce se zabývá problematikou muzikoterapie. Především se soustředí na relaxační hudbu a její techniky včetně metody pomocí fonoterapie. Teoretická část je zaměřená na obecný popis muzikoterapie, její význam, dělení a historii. Ve druhé kapitole seznamuje s relaxací a různými relaxačními technikami. Ve třetí kapitole s fonoterapií, jejím významem a osobnostmi, kteří se touto problematikou zabývají. V praktické části jsem se věnovala vlastnímu experimentálnímu výzkumu aplikovanému na 60 recipientů rozdělených do tří skupin v závislosti na věkové kategorii. Analyzovala jsem rozdíly účinků výzkumné terapie na recipienty a její průběh. Stanovila jsem celkem dvě hypotézy, které byly na základě zjištěných dat více rozebrány. Po zkušenostech s terapií u jednotlivých klientů jsem sestavila návrh na muziko-fonoterapeutický receptivní program u vybrané věkové kategorie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 129 záznamů.   začátekpředchozí99 - 108dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.