Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  začátekpředchozí99 - 108dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Míra informovanosti vlivu kofeinu na lidský organismus adolescentů.
ŠPIRKOVÁ, Irena
Hlavním tématem diplomové práce je průzkum věnující se míře informovanosti vlivu kofeinu na lidský organismus u adolescentů české republiky. Teoretická část práce se zabývá představením kofeinu, jeho výskytem v přírodninách a použitím v produktech určených pro konzumaci. Významný úsek je věnován popisu působením kofeinu na lidský organismus. Nosnou částí práce je průzkum, zkoumající míru informovanosti vlivu kofeinu na lidský organismus u adolescentů české republiky. Průzkumné šetření se také dotýká témat, která zjišťují, v jaké míře konzumenti mají povědomí o obsahu kofeinu v nápojích a jiných pochutinách.
Nákupní a spotřební zvyklosti v sortimentu kávy
PINCOVÁ, Markéta
Cílem práce je na základě výzkumu spotřebního a nákupního chování navrhnout možné postupy pro výrobce nebo obchodníky. Cílem je zjistit konkrétní chování konzumentů kávy, jejich zvyky a preference. Dalším cílem je najít spojitost mezi různými hledisky. Základní porovnávaná hlediska jsou věk a pohlaví. V souladu s cílem práce jsou konkrétní opatření formulovány pro firmu Matheo, s. r. o., která obchoduje s čerstvou praženou kávou. Teoretická část obsahuje literární rešerši, která definuje spotřební a nákupní chování, marketingový výzkum, veletrhy a výstavy. Další část se zabývá kávou, typy kávy, přípravou kávy, účinky kávy (kofeinu) a spotřebou kávy v České Republice a ve světě. Praktická část je zaměřena na výzkum spotřebitele kávy a výzkum prodeje. Informace a výsledky byly zjišťovány pomocí metody dotazníkového šetření od alespoň 200 respondentů.
Zlato a stříbro v mezinárodním obchodě - DIPLOMOVÝ SEMINÁŘ
Hájková, Markéta ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Melcher, Ota (oponent)
Tato práce je zaměřena na popis komoditního trhu jako trhu, ve kterém je skryta spousta příležitostí. I tento trh je investičně atraktivní, jak pro získání, tak pro uložení peněz. Cílem práce je objasnit atraktivnost jednotlivých komodit pro investory a prostřednictvím historického vývoje zanalyzovat hlavní význam komoditního trhu v dnešní společnosti. Dalším cílem je představit komodity jako instrumenty, jež se staly plnohodnotným konkurentem ostatních forem investic (např. akcií, dluhopisů či nemovitostí). Na základě poznatků zjištěných z analýzy historie, současného trhu, názorů odborníků a významných investorů a také možností investic bude naplněn hlavní cíl diplomové práce, tj. predikce budoucího vývoje trhu vybraných komodit -- zlato, ropa, káva a pšenice - v následujícím desetiletí.
Mezinárodní obchod kávy a čaje
Potančoková, Petra ; Bolotov, Ilya (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na mezinárodní obchod kávy a čaje, na problematiku Fair Trade a jeho významu ve světové ekonomice. Cílem práce je zachytit toky mezinárodního obchodu, postavení producentských států na trhu kávy a čaje a jejich významnou úlohu v obchodě. V první nejdůležitější kapitole je zanalyzován obchod kávy a čaje pomocí zhodnocení vývozu, dovozu, spotřeby a světových cen zmíněných komodit. Druhá část je zaměřena na Fair Trade, jeho principy a významnost pro producentské země. Tato část je věnována také podpoře a významu Fair Trade v České republice. Třetí část práce obsahuje dotazník, který je zaměřen na postavení kávy a čaje na trhu České republiky. Finální část tvoří rozhovor s Petrou Veselou, autorkou Knihy o kávě.
Význam Fair trade a zhodnocení jeho přínosu
Polenová, Andrea ; Melcher, Ota (vedoucí práce) ; Čajka, Radek (oponent)
Práce je zaměřená na alternativní způsob pomoci rozvojovým zemím prostřednictvím konceptu Fair trade (FT). Cílem je na základě charakteristik a současného fungování FT zhodnotit, zda má koncept přínos pro producenty a zda dosahuje vytčených cílů. První kapitola uvádí do problematiky FT, jsou zde popsány základní charakteristiky konceptu, principy a pravidla umožňující vstup do fair trade, zastřešující asociace a proces certifikace a udělování licencí. Druhá kapitola mapuje současnou situaci na importních trzích FT a zasazuje trh s FT kávou do mezinárodního kontextu. Ve třetí části jsou uvedeny problémy, otázky a důsledky, které s sebou koncept přináší. Na základě těchto informací je následně shrnutý současný stav FT, jeho pozitivní a negativní dopady, dále je zhodnocen význam, efektivita a přínos pro zapojené producenty.
Trendy ve spotřebě kávy
PROVÁZKOVÁ, Eliška
Cílem marketingového výzkumu v této práci je zjistit, metodou dotazování alespoň u 200 respondentů, zda existují nějaké rozdíly v přípravě kávy mezi spotřebiteli s různým pohlavím, věkem, vzděláním a velikostí bydliště. Co je pro spotřebitele kávy největším nákupním stimulem a jestli za poslední dobu změnili své zvyklosti v přípravě a nakupování kávy a jakou značku, typ, velikost balení a způsob přípravy kávy preferují. Teoretická část práce se zabývá pěstováním kávy, způsoby její přípravy, spotřebou kávy v ČR a ve světě, kávovou kulturou, formováním trhu v ČR a marketingovým výzkumem. Praktická část se zaměřuji hlavně na výzkum konečného spotřebitele, výzkum prodeje, výrobkový a prognostický výzkum a částečně také celkovou analýzu trhu a výzkum reklamy. Závěrečná fáze ukazuje na současné trendy kávového trhu. Ukazuje, že za posledních 10 let došlo ke změně zvyklostí v přípravě kávy, kdy dnešní trend směřuje k presované kávě. Změnily se i preference velikosti spotřebitelského balení káva směrem k většímu balení kávy. Zvýšil se počet konzumentů kávy, kteří ji nakupují v hypermarketu. Největším nákupním stimulem je chuť kávy. Nejpreferovanější je střední cenová hladina. V supermarketu i hypermarketu spotřebitelé nejčastěji nakupují instantní kávu. Nejčastější přípravou pražené zrnkové nebo mleté kávy je espresso, které nejvíce upřednostňují noví konzumenti kávy. U pražené zrnkové kávy, kterou mají noví spotřebitelé raději, než kávu mletou, roste obliba většího spotřebitelského balení. Ženy častěji než muži nakupují v supermarketu nebo hypermarketu a více než muži podléhají vlivu reklamy. Vzdělanější konzumenti upřednostňují espresso, zatímco méně vzdělaní spotřebitelé tureckou kávu, k jejíž přípravě je nejčastěji používána pražená mletá káva. Vzdělanější konzumenti také častěji navštěvují hypermarket, než nejméně vzdělaní.
KOFEIN A JEHO VÝZNAM V DIETNÍM REŽIMU ADOLESCENTŮ
ANDRÝSKOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce uvádí výsledky studie zabývající se významem kofeinu v dietním režimu adolescentů. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou kofeinu, popisuje žádoucí i nežádoucí účinky kofeinu na lidský organismus a uvádí jeho nejznámější zdroje. Dále je v teoretické části charakterizováno období adolescence, je představena vhodná výživa, pitný režim a pohyb v životě adolescentů. Praktická část práce vyhodnocuje nejpreferovanější druhy kofeinových nápojů a potravinových doplňků, četnost konzumace a jejich účel v dietním režimu adolescentů. Dále zjišťuje způsob, jakým se dostaly kofeinové potraviny adolescentům do povědomí, kde je nejčastěji získávají a konzumují. Analýza vychází z kvantitativního výzkumu, který byl proveden pomocí anonymního dotazníkového šetření. Získané údaje jsou zpracovány v grafické a tabulkové podobě.
Význam kofeinu v dietním režimu pubescentů
RUBEŠOVÁ, Jitka
Práce se zabývá významem kofeinu v dietním režimu pubescentů. Teoretická část se zabývá kofeinem a jeho účinky na lidský organismus, popisuje nejznámější zdroje kofeinu. Dále charakterizuje období pubescence z hlediska vývojového, výživového a pohybového. V práci byl použit kvantitativní výzkum, sběr dat byl proveden formou dotazníku. Výzkumný soubor tvořili děti ve věku 12-15 let. Praktická část mapuje zastoupení kofeinu v dietním režimu pubescentů, včetně četnosti konzumace jednotlivých druhů nápojů obsahujících kofein. Dále poukazuje na preferované zdroje kofeinu u pubescentů a na důvody jejich konzumace.
Specifika marketingové komunikace v České republice
SUCHÁ, Věra
Základem pro úspěšný televizní reklamní spot je určit specifika, typická pro produkt, která jsou přijatelná v zemi, kde bude spot vysílán. Cílem kávy, jakožto samotného produktu, je působit na smysly, vzbudit chuť a to nejlépe v dobré společnosti, kde vládne pohoda, radost a příjemná atmosféra. Důležitou součástí reklamního spotu je také demonstrace pití a přípravy kávy, aby spotřebitel názorně viděl, jak kávu správně připravit. I u tohoto produktu je úzce vymezena cílová skupina. V případě instantní kávy jsou to muži a ženy ve věku 25 ? 35 let. Mletou kávu ocení muži a ženy v průměrném věku 40 let.
Fair Trade jako pomoc rozvojovým zemím: Pomáhá těm, kterým má pomáhat?
Helanová, Tereza ; Svoboda, Miroslav (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Tato práce zkoumá principy a podmínky nastavené organizací Fair Trade. Práce zjišťuje, zda se členství v této organizaci vyplácí a zda takto nastavená pravidla nelimitují některé potenciální zájemce od vstupu. Výzkum je prováděn na trhu kávy, jakožto nejvýznamnějším artiklu Fair Trade. Práce mapuje situaci na trhu kávy a na specializovaném trhu Fair Trade. Otázky jsou zkoumány na základě nákladů a výnosů, které jsou s členstvím v této organizaci spojeny, a to především vstupní poplatky a minimální cena Fair Trade. Podmínky jsou zkoumány v rámci některých členských zemí, především Kostariky. Práce dochází k závěrů, že Fair Trade je pro své členy výhodný, ovšem díky malému zájmu spotřebitelů je přínos menší, než Fair Trade může nabídnout. Práce dále vysvětluje, že podmínky nastavené Fair Trade některým zemědělcům zamezuje ve vstupu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   začátekpředchozí99 - 108dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.