Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  začátekpředchozí99 - 108další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Systémy pro zlepšení bezpečnosti jízdy
Rektořík, Jiří ; Rozsíval, Jan (oponent) ; Suchý, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na popis a měření charakteristických veličin, které ovlivňují jízdní komfort, a podílí se tím pádem na bezpečnosti při jízdě. Zabývá se nejen veličinami, ale také komfortem v kabině řidiče a optimálním nastavením jejich prvků.
Zmapování distribuce vzduchu klimatizační jednotky v kabině osobního vozu
Planka, Michal ; Mlkvik, Marek (oponent) ; Fojtlín, Miloš (vedoucí práce)
Cieľom tejto bakalárskej práce je určenie pomerných koeficientov distribúcie vzduchu jednotlivými výustkami systému vetrania, kúrenia a klimatizácie (HVAC) osobného automobilu. Pomyselným ťažiskom práce je stanovenie objemových prietokov vzduchu z výustiek pri nastavení letných, zimných a prechodných okolitých klimatických podmienok (tepelná a solárna záťaž). Simulácia nami zvolených podmienok bola realizovaná umiestnením automobilu do klimatickej komory. Na určenie objemového prietoku výustkami bola zvolená metóda určenia objemového prietoku meraním rýchlosti, konkrétne z určenia strednej rýchlosti prúdu vzduchu a známej veľkosti prierezu výustky. Stredná rýchlosť prúdu vzduchu bola stanovená z nameraných hodnôt lokálnych rýchlostí prúdu vzduchu. Meranie bolo realizované metódou žiarovej anemometrie. Výstupom tejto práce sú vypracované a zhodnotené grafy pomerných percentuálnych koeficientov distribúcie vzduchu. Výsledky tejto experimentálnej práce poslúžia ako podklad pre nastavenie okrajových podmienok pre počítačové modelovanie tepelnej záťaže a tepelného komfortu v kabíne osobného automobilu.
Experimentální metody hodnocení jízdního komfortu
Roleček, Jaroslav ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Suchý, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje především testování vozidel z hlediska jízdního komfortu. Popisuje průběh testování a druhy zkoušek. Dále popisuje jednotlivé veličiny, které se na kvalitě jízdy podílí.
Jízdní komfort
Plánka, Jakub ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá charakteristikou jízdního komfortu vozidla. Definuje způsoby hodnocení jízdního komfortu a navrhuje veličiny vhodné pro měření komfortu. Popisuje části vozidla, které se podílí na celkovém jízdním pohodlí a formuluje činitele ovlivňující vozidlo při pohybu.
Database of typical clothing for cabin of cars
Toma, Róbert ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
In this bachelor thesis, there are processed databases of typical clothing for cabin of cars. Data are based on information from survey for both women and men for three seasons – summer, transitional season and winter. There are mentioned factors which affect thermal comfort and thermoregulation of human body. The thesis includes options how to measure thermal comfort and how we can evaluate results on different scales. Next, I process the way how we measure thermal resistance of each databases of clothing. Measurements are placed in climate chamber in VUT Brno and we are using manikin Newton made by Measurement technology Northwest. In the end, we mention some results and comparison of both genders.
Měření střední radiační teploty
Truksa, Lukáš ; Zuth, Daniel (oponent) ; Janečka, Jan (vedoucí práce)
Závěrečná práce je zaměřena na parametry prostředí, především na střední radiační teplotu, která představuje parametr s dobrou vypovídající schopností. V bakalářské práci se seznámíme se způsoby měření střední radiační teploty a s vhodnými přístroji určených pro toto měření. Nedílnou součástí práce je také seznámení s faktory tepelné pohody člověka, které ji výrazně ovlivňují. V další části bakalářské práce je návržen jednoduchý snímač pro měření střední radiační teploty a jeho ověření.
Technika inteligentních školních budov
Drábková, Helena ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Práce se stručně zabývá vývojem regulací spotřeb energií v budovách a zaměřuje se na inteligentní systémy budov a jejich možných aplikaci ve školách. Stručně proto charakterizuje regulaci vytápění, větrání, klimatizace a osvětlení a jejich integrováni do centralizovaného řídicího prvku. Dále popisuje systémy několika významných výrobců, stručný popis ekonomiky provozu, výhled aplikací těchto systémů a budoucnosti a příklady již realizovaných instalací.
Parametry pracovního prostředí a jejich měření
Havlíček, Vojtěch ; Lacko, Branislav (oponent) ; Košíková, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá parametry pracovního prostředí a jejich měřením. Pracovnímu prostředí se v dnešní době věnuje velká pozornost, protože výrazně ovlivňuje pohodu a výkony člověka. Jeho vhodnou optimalizací lze současně docílit výrazných ekonomických úspor a zvýšení komfortu pracujících osob.
Hodnocení tepelné pohody prostředí v budovách
Procházka, Aleš ; Pokorný, Jan (oponent) ; Charvát, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce shrnuje poznatky o metodách a způsobech hodnocení tepelné pohody prostředí v budovách. V úvodní části práce je tepelná pohoda, která vyjadřuje spokojenost s teplotním stavem prostředí, uvedena jako důležitá součást celkové spokojenosti člověka s vnitřním prostředím budov, jsou zde popsány fyziologické základy a mechanismy termoregulace člověka a složky rovnice tepelné rovnováhy organismu. Následující část práce je zaměřena na jednotlivé teplotně-vlhkostní faktory vnitřního prostředí. Tepelnou pohodu prostředí utváří kombinace těchto faktorů. Hlavní část práce popisuje metody hodnocení tepelné pohody pomocí parametrů PMV a PPD. Pro praktické využití jsou uvedeny příklady diagramů tepelného komfortu, které jsou na těchto parametrech založeny, měřič tepelného komfortu, a tepelný manekýn. Závěrečná část práce obsahuje popis některých měřicích přístrojů pro měření jednotlivých fyzikální veličin.
Proudění vzduchu v kabině osobního automobilu
Bělka, Miloslav ; Štětina, Josef (oponent) ; Charvát, Pavel (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou popsány způsoby přívodu vzduchu do kabiny automobilu. Přívod vzduchu do kabiny se využívá především k větrání, ale také k vytápění nebo k chlazení prostoru v automobilu. Objasněním tohoto jevu se zabývá přiložená práce, v níž je uveden mj. princip proudění vzduchu v automobilu, různé druhy topných a klimatizačních systémů. Součástí bakalářské práce je také praktická část, ve které byl sledován průběh teploty a rychlosti proudění v kabině automobilu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   začátekpředchozí99 - 108další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.