Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 118 záznamů.  začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sexting jako forma kyberšikany u dospívajících dětí
BICENCOVÁ, Martina
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku sextingu jako formy kyberšikany u dospívajících dětí. Sexting je nový fenomén, který vznikl ze dvou anglických slov "sex"a "text". Jedná se o rozesílání nahých fotografií mobilním telefonem nebo přes internet. Česká asociace strretworku definuje sexting jako: "elektronické šíření textových zpráv, vlastních fotografií či vlastního videa se sexuálním obsahem, ke kterému dochází v prostředí virtuálních elektronických médií - zejména internetu. Mezi platformy, které umožňují šíření těchto materiálů, patří v dnešní době zejména sociální sítě - Facebook, MySpace, Libimseti.cz nebo digitální úložiště fotografií Rajče.net."(31) Většinou dívky nebo popřípadě chlapci se vyfotí a odešlou fotografii či video opačnému pohlaví, aby si získali jejich pozornost. Ovšem neuvědomují si, že fotografie se může poslat dál a zastavit to lze jen velmi obtížně. Tyto děti eventuálně mladiství se stávají oběťmi kyberšikany, kterou definovali Priceová a Dalgleish jako: ,,...kolektivní označení forem šikany prostřednictvím elektronických medií, jako je internet a mobilní telefony, které slouží k agresivnímu a záměrnému poškození uživatele těchto médií. Stejně jako tradiční šikana zahrnuje i kyberšikana opakované chování a nepoměr sil mezi agresorem a obětí." (14, s. 20). Také v bakalářské práci vymezuji dospívající věk jako: "Dospívající období zahrnuje věk mezi jedenáctým a patnáctým rokem, tedy povinnou školní docházkou na druhém stupni. Bývá označováno jako puberta nebo pubescence." (38, s. 27) Tato práce je rozdělena na teoretickou část a výzkumnou část. Cílem praktické části bakalářské práce bylo zjistit, zda se děti setkaly se sextingem, který měl formu kyberšikany. Dílčím cílem bylo zjistit, ve kterých třídách se sextování nejvíce objevuje. Praktická část je zpracována metodou kvantitativního výzkumu. Třídy, které splňovaly parametry, byly zařazené do losování. Po vylosování jsem obvolala vybrané školy. V případě odmítnutí jsem pokračovala dále v losování až do doby, než jsem získala potřebný počet škol, v jejichž třídách druhého stupně probíhal sběr dat pomocí tištěných dotazníků. Nakonec bylo vybráno 9 základních škol Českobudějovicka. Základní školy byly rozděleny ještě do 3 skupin podle toho, kde se nacházely: město, maloměsto, vesnice. Dotazník vyplnilo 685 respondentů. Vyhodnocení výsledků probíhalo v softwaru STATA 12. Metoda ověření hypotéz probíhala chí-kvadrátovým testem dobré shody. K H1: Dospívající děti se setkávají také se sextingem, který je formou kyberšikany se vztahovaly. výzkumné otázky č. 5 vyfotil nebo natočil ses někdy částečně nebo zcela svlečený?, 9. Vyfotil nebo natočil jsi někdy někoho částečně nebo zcela svlečeného/ svlečenou?, 11. Poslal Tobě někdo materiál, na kterém je částečně nebo zcela svlečený?, 13. Snažil ses někoho tímto materiálem zesměšnit? a 14. Sdílel/a jsi někdy fotky či videa svých kamarádů, kde jsou částečně obnaženi. Tato hypotéza byla potvrzena. H2: Dospívající děti, které sextují, se uvědomují méně rizika než děti, které nesextují. K této hypotéze se vztahovala otázka č. 18. Napadají tě rizika, jaká přináší rozesílání fotografií či videozáznamů po internetu? a) vydírání, b) zloba rodičů c) urážení, d) zvýšená pozornost kamarádů, e) slovní i fyzické napadání, f) pronásledování, g) hodně přátel na sociálních sítích, h) hanlivé komentáře na mou osobu, i) zvýšení sebevědomí, protože jsem hezký/á, j) jiné (uveďte). Tuto hypotézu jsem zamítla hned na začátku, jelikož výzkum ukázal, že děti nesextují v takové míře, aby se dala určit statistická významnost těchto dvou proměnných. H3: Žáci 9. tříd sextují více než žáci 6. tříd. Výzkumné otázky, které se vztahovaly k H3 byly: 2. otázka chodím do 6., 7.,8., 9. třídy. Sexting, který byl definován otázkou 5 Vyfotil nebo natočil ses někdy částečně nebo zcela svlečený? A otázkou č. 9. Vyfotil nebo natočil jsi někdy někoho částečně nebo zcela svlečeného/ svlečenou? Tato hypotéza byla potvrzena.
Uvědomování si rizik spojených se sociálními sítěmi u dětí ve volnočasových klubech v Plzni
JANOUŠKOVCOVÁ, Pavla
Hlavním tématem této diplomové práce byla tématika rizik spojených s užíváním sociálních sítí dětmi a mladými lidmi ve volnočasových klubech v Plzni. Teoretická část byla rozčleněna do několika kapitol, které se zabývají problematikou sociálních sítí (jejich vznikem, druhy a riziky), virtuálními vztahy, kyberšikanou, funkcemi sociálních sítí v životech dětí a mladých lidí, sebepojetím a identitou a prevencí bezpečnosti na internetu.
Vliv internetu na společnost: problematika distribuce audiovizuálního obsahu
Forman, Petr ; Řezníček, Václav (vedoucí práce) ; Čermák, Radim (oponent)
Cílem této bakalářské práce je kriticky analyzovat, jaký vliv má audiovizuální obsah šířený v prostředí internetu na dnešní společnost. První část práce se věnuje teoretickému rámci, kde jsou vysvětleny pojmy, jejichž pochopení má významný vliv na zbytek práce. Druhá část se věnuje konkrétní problematice. Tato část se zaobírá pozitivními a negativními vlivy již zmiňovaného obsahu na jednání lidí ve společnosti. Práce se zabývá důvody, které motivují uživatele ke stahování nelegálně šířeného obsahu a zkoumá, jak by šlo toto stahování omezit a zda je vůbec společnosti škodlivé. Dále řeší, jak může sledování nevhodného obsahu ovlivnit psychiku dětí a zároveň, jak mohou rodiče před těmito negativními vlivy své děti chránit což je zároveň dílčím cílem práce.
Kyberzločin
Šembera, Kryštof ; Žák, Květoslav (vedoucí práce) ; Moravec, Tomáš (oponent)
Diplomová práce Kyberzločin je reakcí na stále se zvyšující počet trestných činů páchaných ve virtuálním prostředí. Jejím hlavním cílem je tuto problematiku přiblížit. Předně se práce zabývá definičními a teoretickými problémy spojenými s kyberkriminalitou. Navazuje přehled světové legislativy a politiky v ČR, EU a USA. Ve druhé části je prostor věnován dvěma vybraným kyberzločinům - kyberstalkingu a kyberšikaně. U obou druhů jednání je pozornost zaměřena nejen na definiční specifika, ale také na jejich aktéry a potenciální prevenci. Závěr popisuje jakým způsobem se chovají mladiství v prostředí internetu především co se týká navazování přátelství online a zveřejňování osobních informací.
Kyberšikana v pohledu učitelů základních škol
KLIMŠA, Libor
Cílem bakalářské práce je analýza pohledů učitelů na nebezpečí kyberšikany. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je proveden rozbor základních pojmů a je sledováno, jak je kyberšikana v literatuře charakterizována. Praktická část zkoumá, do jaké míry se učitelé cítí být připraveni na řešení situací, které v edukačním prostředí vytváří tento druh ohrožení dětí. Je zkoumáno, zda jsou učitelé sami ohroženi kyberšikanou a zda se setkali s nějakými příklady, které měly formu kyberšikany.
Adaptace dítěte a jeho rodiny na školní a sociální prostředí po řešení problému šikany
LÍKAŘOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na téma adaptace dítěte po šikaně ve školním a sociálním (rodinném) prostředí. Práce spojuje v jednolitý text teoretické popisy šikany z odborných zdrojů s výsledky mého výzkumu. Z odborných zdrojů popisuji, co je to šikana, jaké jsou její druhy, jak ji rozpoznáme, jaké je první východisko při zjištění šikany, dále vyšetřování, šikana z hlediska práva, jaké mohou mít děti následky, jaká je léčba kolektivu, kde se objevila šikana a pro úplnost tématu dodávám ještě prevenci a možné preventivní programy. Tuto teorii obohacuji o data z vlastního výzkumu problematiky. Praktická strana mé práce tedy představuje kvalitativní výzkum pomocí rozhovorů s odborníky, kteří mohou ve své profesi pracovat se šikanou. Výzkum je zaměřen na zjištění zkušeností odborníků s touto problematikou adaptace. Jak si myslí a domnívají se, že se děti vyrovnávají s tímto problémem, jak je to s navazováním nových přátelství, jak zvládají podobné situace přibližující se šikaně, a v neposlední řadě jakým způsobem funguje spolupráce se školou a rodinou a zda je nějaká návratnost již jednou šikanovaných žáků.
Prevence kyberšikany u žáků 2. stupně na ZŠ
ŠTOBEROVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce pojednává o prevenci kyberšikany na 2. stupni základních škol. Na úvod se práce zabývá šikanou jejími formami, varovnými signály, vývojovými stádii a účastníky. Na tento celek navazují základní informace o kyberšikaně, o jejích typech, prostředcích a kyberagresorů. Důležitou součástí práce je prevence. Definice prevence, realizace prevence šikany, kyberšikany a na závěr samotná prevence kyberšikany
Kyberšikana z pohledu učitele základní školy
VONDRÁČKOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce je zpracována na téma Kyberšikana z pohledu učitele základní školy. Zabývám se v ní základními fakty o kyberšikaně, jednotlivými účastníky této formy šikany, rozdělením kyberšikany, prostředky, které jsou k šikanování používány a legislativou spojenou s tímto tématem. Také jsem se v této práci věnovala prevenci kyberšikany. Jelikož je má práce zaměřena i na pohled učitele základní školy, jsou zde popsány role pedagogů, kteří se ve školním prostředí nachází. Na konci teoretické části krátce představuji vybrané projekty, které se v České republice zabývají prevencí kyberšikany a některé případy šikanování pomocí informačních a komunikačních technologií. Ke zpracování praktické části bakalářské práce byl použit kvalitativní typ výzkumu, metoda dotazování. Sběr dat probíhal pomocí polostandardizovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořili učitelé základních škol v okrese České Budějovice. Se žádostí o rozhovory jsem oslovila padesát tři základních škol v tomto okrese. S účastí ve výzkumu mé bakalářské práce souhlasily pouze tři základní školy. Rozhovor se skládal z dvanácti otázek a několika podotázek. Cílem těchto rozhovorů bylo zjistit postoj učitelů ke kyberšikaně a to, zda učitelé základních škol vědí, jak tuto formu šikany řešit. Odpovědi respondentů ve vztahu k výzkumným otázkám potvrdily, že učitelé základních škol vědí, že kyberšikana je veliký problém, který je těžké rozkrýt. Ke kyberšikaně se staví s respektem a své žáky před ní většinou varují. I sebe se snaží chránit. Chrání se hlavně tím, že ve virtuálním světě nezveřejňují žádné informace o svém soukromí. Učitelé, kteří ve škole působí například jako metodici školní prevence a výchovní poradci, vědí, jak kyberšikanu řešit. Tyto informace získali na přednáškách, seminářích, či školeních. Avšak ne všichni by se do řešení pustili sami, bez odborné pomoci. Učitelé, kteří na škole nepůsobí na podobné, výše uvedené pozici a tudíž neprošli tak intenzivním školením, by kyberšikanu sami nikdy neřešili. Obrátili by se na jiného odborníka, ať už ze školy nebo z jiné instituce. O tuto formu šikany se většinou zajímali sami a informace spojené s jejím řešením si vyčetli v různých publikacích či na internetu. Řešení kyberšikany souvisí s Programem proti šikanování. Každá škola by takový program měla mít a na jeho přípravě a realizaci by se měli podílet všichni učitelé. Všechny školy program mají, avšak není zvykem, aby ho vytvářeli všichni učitelé. Většinou má program na starosti jen jeden pedagogický pracovník a ostatní o něm sice vědí, ale již moc nezkoumají, co se v něm nachází. Tím přichází i o informace týkající se řešení kyberšikany, ty by se totiž v programu měly nacházet. Bylo by dobré, kdyby základní školy měly finance na vzdělávání všech svých učitelů v oblasti šikanování pomocí informačních a komunikačních technologií. Kyberšikana může číhat na každého z nás, a proto bychom měli být s touto formou šikany seznámeni. Základní školy by měly dodržovat doporučení MŠMT, aby se na vytváření Programu proti šikanování podíleli všichni učitelé. Důvod je stejný. Pomocí vytváření programu se učitelé seznámí s kyberšikanou a s postupem, jakým by měli postupovat při jejím zjištění.
Výukové materiály pro prevenci nežádoucích e-jevů působících na děti ve školách i domácím prostředí
KOPECKÝ, Jan
Cílem práce je provedení analýzy negativních vlivů působících na děti ve školách i domácím prostředí pomocí dotazníkového šetření. Dále pak zhotovení prezentací na nejčastěji se vyskytující negativní vlivy na internetu, jenž působí na děti. Prezentace budou obsahovat názorné ukázky problematiky. Dále také vizualizace výsledků šetření, statistické zpracování a analýzy zjištěných dat, formulace a ověření hypotéz.
Prevence kyberšikany na základních školách v Příbrami
KOČOVÁ, Magdaléna
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou kyberšikany. V teoretické části, která je rozdělena do tří kapitol představuji klasickou šikanu a její stupně. Krátce charakterizuji povahové rysy agresora a oběti. Dále vysvětluji pojem kyberšikana a rozdíl mezi klasickou šikanou a kyberšikanou. Představuji prostředky, kterými se kyberšikana šíří. Pro představu jaké může mít ubližování ve virtuálním světě důsledky uvádím nejznámější případy kyberšikany ve světě a v České republice. Poslední kapitola teoretické části je věnována prevenci, kdy čtenářům vysvětluji druhy prevence. V praktické části popisuji výzkumné šetření, které jsem provedla na toto téma mezi metodiky prevence na příbramských základních školách a víceletých gymnázií. V závěru interpretuji výsledky tohoto šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 118 záznamů.   začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.