Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 117 záznamů.  začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Spotřebitelské chování a preference na trhu mobilních telefonů
Machaníček, Lukáš
Abstrakt Machaníček, L. Spotřebitelské chování na trhu mobilních telefonů. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2013 Tato diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním na trhu mobilních telefonů. Zaměřuje se na identifikaci faktorů, které spotřebitele ovlivňují v jejich nákupním chování, a popisuje jejich nákupní rozhodovací proces. Pro zjištění spotřebitelského chování bylo využito dotazníkového šetření na vzorku 508 respondentů. Toto kvantitativní šetření bylo dále doplněno o rozhovory v počtu 39 respondentů. Sběr dat probíhal v dubnu roku 2013. Veškeré výsledky byly poté základem pro sestavení modelu spotřebitelského chování na trhu mobilních telefonů.
Identifikace stěžejních faktorů ovlivňujících spotřebitelské chování v cestovním ruchu
Čechová, Marcela
Diplomová práce se zabývá faktory, které mají vliv na spotřebitelské chování v cestovním ruchu. Hlavním cílem této práce je na základě dotazníkového šetření tyto faktory identifikovat, a to ve vztahu ke kvalitě. Primární výzkum tak osvětlí chování spotřebitelů v cestovním ruchu v dnešní době a odhalí požadavky, které určují kvalitu služeb. Z analyzovaných dat budou předloženy doporučení pro zdokonalení kvality služeb v cestovním ruchu.
Spotřebitelské chování na regionálním trhu potravin
MURTINGEROVÁ, Jana
Diplomová práce analyzuje spotřebitelské chování na trhu potravin v rámci Jihočeského kraje. První část práce teoreticky vymezuje základní pojmy související s danou problematikou. V dalších částech je provedena analýza obchodních řetězců v Jihočeském kraji, hlavně jejich početní zastoupení. Následující sekce je věnována dotazníkovému šetření, jehož cílem bylo zjistit chování spotřebitelů na trhu potravin. V závěru a diskuzi jsou shrnuta zjištěná fakta a uvedeny případné návrhy na změny.
Psychology of pricing
Bimaj, Arjola ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Olšanová, Květa (oponent)
Cena je jedním z indikátorů marketingového mixu, který přímo ovlivňuje zisk společnosti. Správná cena může zvýšit zisk a naopak nesprávně stanovená cena může výrazně zisk snížit. Podniky tedy při stanovování cen svých produktů musí zohledňovat řadu faktorů, přičemž jedním z cílů je maximalizovat své příjmy. Moderní faktory v hospodářské oblasti, kontinuální změny v životním prostředí či současná finanční situace ve světě dosavadní systém cen narušily, avšak zároveň nutí manažery hledat nové způsoby, aby byly jejich produkty schopny držet krok s těmito změnami. Cílem této diplomové práce je tedy studovat psychologii cen v souvislosti s faktory, jež ovlivňují psychologii a chování spotřebitelů, pokud jde o nákupní rozhodování. Zjištěné informace poté mohou sloužit jako užitečné vstupy pro podniky s cílem pochopit tyto faktory a jejich použití, aby tak posléze byli schopny zajistit nejvhodnější způsob stanovení ceny za svůj produkt.
Specifika spotřebního chování Vietnamského spotřebitele
Vo Thi Ha, An ; Skokanová, Dagmar (vedoucí práce) ; Říha, David (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje analýze spotřebního chování vietnamského spotřebitele a jeho zvyklostem v souvislosti s kulturou a historickým vývojem země. Práce má za cíl zmapovat spotřební a nákupní zvyklosti v této poválečné rozvojové země. Dále práce sleduje rozdíly v chování spotřebitelů severní a jižní části Vietnamu. Teoretická část se věnuje nezbytné teorii spotřebního chování v obecné rovině a v praktické části je práce zasazena do konkrétního prostředí vietnamského státu. V závěru bakalářské práce jsou představena, zpracována a interpretována data získaná z vlastního výzkumu na výše zmíněné téma.
Poptávka po multikinech - co determinuje spotřebitelské rozhodování?
Řeháková, Petra ; Mičúch, Marek (vedoucí práce) ; Kovanda, Lukáš (oponent)
Cílem diplomové práce je identifikovat determinanty chování poptávky po multikinech v Praze. Základním stavebním kamenem je datový soubor vývoje návštěvnosti a tržeb všech filmových titulů promítaných v letech 2002-2011 v pražských multikinech, vždy po dobu prvních čtyř týdnů od premiéry, poskytnutý Unií filmových distributorů. Práce zkoumá spotřebitelské chování lidí na filmovém trhu. Vysvětlovanou proměnnou je poptávka po filmech, která je měřená počtem diváků v odpovídajících filmových týdnech. Předmětem analýzy, tedy vysvětlujícími proměnnými, je cena, ukazatele hodnocení filmu (kritiky), žánr, země původu, charakter časového umístění snímku, počet nasazení v daném týdnu, formát (2D/3D), stopáž, prvek kvalitního/oblíbeného herce a režiséra a vliv filmu na pokračování. Data jsou vystavena regresní analýze, pomocí níž je testována významnost jednotlivých proměnných. Na základě výsledků je pak zkoumána hypotéza o silné záporné závislosti ceny a poptávaného množství (Dewenter R., Westermann M., 2005) versus hypotézy slabé citlivosti těchto dvou proměnných (Sangho Kim, 2009) oproti signifikantnějšímu vztahu poptávky a jiných, výše zmíněných determinantů. Vliv ceny na velikost návštěvnosti se ukázal být na pražském trhu nevýznamným v krátkém období. Významným determinantem působícím pozitivně na návštěvnost v celém sledovaném období je hodnocení filmu, herec, délka filmu a počet představení.
Dopad změny DPH na knižní trh v České republice
Vaňková, Jana ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Mirvald, Michal (oponent)
Práce se zabývá vlivem změny DPH na tržby knihkupectví a ověřením tvrzení studie SČKN, podle které se od roku 2008 průběžně snižuje prodej knih následkem zvyšování sazby DPH na knihy. Teoretická část práce je zaměřená na DPH, spotřebitelské chování na trhu knih a působení substitučního a důchodového efektu na poptávku knih. Prostřednictvím porovnání cen knih před a po zvýšení DPH byl zjištěn pouze mírný nárůst cen knih. Pomocí ekonometrické analýzy tržeb českých a slovenských knihkupectví se nepotvrdil vliv DPH na tržby knihkupectví. Na tržby knihkupectví působí řada jiných aspektů, zejména HDP.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 117 záznamů.   začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.