Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 101 záznamů.  začátekpředchozí92 - 101  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mozartovy písně pohledem interpreta
Pavlovič, Lenka ; DOLEŽAL, Vladimír (vedoucí práce) ; PŘÍVRATSKÁ, Jiřina (oponent)
Následující teoretická práce s názvem MOZARTOVY PÍSNĚ POHLEDEM INTERPRETA, byla napsána na základě osobní zkušenosti autorky s interpretací mistrova díla. Pojednává o historii vzniku devíti vybraných písních, které jsou analyzovány z vokálně - interpretačního hlediska, z hlediska tektonické struktury a hudební formy. Rozbor je především odborným pojednáním z oblasti vokální techniky, obohacené o prvky historicky poučené interpretace.
Čeští pěvci 19. a 20.století působící v zahraničí
Guth, Miloš ; MÁROVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; PŘÍVRATSKÁ, Jiřina (oponent)
Tato práce se zaobírá činností českých pěvců 19. a 20. století působících v zahraničních angažmá. Mnoho z nich mělo významný vliv na vývoj pěveckého umění. Někteří pěvci v zahraničí dokonce ovlivnili operní tvůrce k novým tvůrčím cílům. Vzhledem k tomu, že většinou tito pěvci nezanechali žádné zvukové nahrávky svých hlasů, je dnes většina z nich zapomenuta. Přesto, ale právě proto, je tato práce těmto našim předchůdcům věnována.
Ruské lidové soubory písní a tanců
VRÁNOVÁ, Štěpánka
Předmětem této bakalářské práce je nastínění a pojednání o folkloru a vybraných ruských lidových souborech písní a tanců. Cílem této práce je přiblížení tématu čtenářům a porovnání lidových souborů mezi sebou - jak se od sebe jednotlivé soubory liší a co je pro ně typické. První část se zabývá folklorem obecně a je rozdělena na několik podkapitol, které s tímto tématem souvisejí. Ve druhé části se pojednává o vývoji ruského divadla do roku 1800 a od roku 1800 1850. Třetí část je praktická a pozornost je v ní věnována vybraným tanečním souborům a odpovědím na předložený dotazník. Poslední část je vyhrazena pro soubor Alexandrovci, který je nejznámějším, největším a nejpopulárnějším lidovým souborem v celé Ruské federaci.
Nezpěvnost u dětí předškolního věku, její příčiny a možná náprava.
GADŽIJEVA, Elvira
Tato práce se zaměřuje na problém nezpěvnosti u dětí v předškolním věku. V teoretické části je popsána práce s nezpěváky v starší odborné literatuře, provedena komparace organizace pěvecké výchovy v mateřské škole v ČR a Rusku, objevené příčiny nezpěvnosti u předškolních dětí a specifika dětského hlasu, včetně zásad hlasové hygieny. V této části jsou představené tři vokální metodiky předních ruských pedagogů sbormistrů. Praktická část se zabývá výběrem optimálních cvičení a sestavením komplexu cvičení, která pomohou s nápravou nezpěvnosti a zároveň přispějí k rozvoji správných pěveckých návyků. Cílem je úspěšné použití sestavené metodiky řadovou učitelkou mateřské školy, která není profesionální hudebnice.
Práce operního interpreta
Bijok, Tomáš ; KUSNJER, Ivan (vedoucí práce) ; BÁRTA, Martin (oponent)
Tato práce začíná krátkým úvodem , který vysvětluje cíl celého textu. Pokračuji s přehledem mých začátků s prací na opeře Il Tabarro od Pucciniho. Velmi stručně podám nějaké historické údaje, týkající se této opery a rozepíši její děj. Pak se dosti detailně zabývám procesem nastudování a podávám konkrétní návrhy k systematickému nastudování. Zabývám se také prací s dechem v průběhu nastudování. Pak se zaměřím na problematiku týkající se hereckého projevu, kde je i rozhovor se Zdeňkou Sajfertovou. Následuje můj osobní rozbor postav, vztahů a konfliktů v Il Tabarro. Práce pokračuje pojednáním o práci zpěváka. Práce končí rozhovory se zajímavými operními interprety a samozřejmě následuje závěr.
Komorní skladby pro zpěv, klarinet a kla vír
Pospíšilová, Eliška ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; MAREŠ, Vlastimil (oponent)
V úvodu je odůvodněn výběr tématu diplomové práce. Cílem práce je představit komorní skladby a úpravy skladeb pro zpěv, klarinet a klavír a v doplňkové kapitole představit skladby pro zpěv, klarinet, klavír a další nástroje. Práce se skládá z úvodu, hlavních kapitol, doplňujících kapitol a ze závěru. V práci je utvořen stručný přehled komorních skladeb a jejich autorů, které byly napsány ve složení pro zpěv, klarinet a klavír. Je zde uveden děj některých skladeb. V hlavních kapitolách je obsažen 1. soprán, mezzosoprán, alt, tenor, baryton a jejich různá kombinace, 2. klarinet in B a in A, basetový roh, basklarinet, 3. klavír. V doplňujících kapitolách jsou využity další nástroje jako smyčce, dechové nástroje, bicí, vypravěč, herec, elektroakustické nástroje. V závěru jsem svou práci zhodnotila a zamyslela jsem se nad jejím průběhem. Snaha přesvědčit čtenáře a publikum.
Umění koloraturního sopránu
Dolejší, Anna ; JONÁŠOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; PŘÍVRATSKÁ, Jiřina (oponent)
Téma " Umění koloraturního sopránu" jsem si vybrala , protože úzce souvisí s programem mého magisterského koncertu,který obsahoval árie vesměs z tohoto oboru. V první části své práce se snažím objasnit význam a prospěšnost technických prostředků spojovaných s technikou koloratury i pro lyrické soprány. Dále se zabývám historií a rozdělením rolí v rámci tohoto oboru. Ve druhé části uvádím mnou zvolené představitelky Editu Gruberovou, Janu Jonášovou a Marii Tauberovou, které se velmi zasloužily v oboru koloraturního sopránu, a objasňuji pozitivní přínos jednotlivých reprezentantek pro moji osobu. Mapuji vývojové etapy těchto tří pěvkyň, zabývám se teoreticky studiem jejich repertoáru v té či oné etapě a hodnotím jej. Snažím se pomoci autio nahrávek osvojit si některé technické a výrazové prostředky jednotlivých interpretek, pojmout je za své a následně implementovat do své interpretace arií ( Karolína - Dvě vdovy, Bedřich Smetana, Gilda - Rigoletto, Giuseppe Verdi, Lucie z Lammermooru, Gaetano Donozatti).
Role pěveckých činností při rozvíjení hudebního sluchu a hudebních schopností
LANGEROVÁ, Jitka
Cílem práce je ukázat význam a roli pěveckých činností v hudební výchově dětí předškolního věku pro kultivaci hudebního sluchu a hudebních schopností s využitím výsledků výzkumu rozvoje hudebnosti u dětí v závislosti na věkovém stupni. Teoretická část bude zaměřena na zmapování dosavadních poznatků v oblasti hlasové výchovy dětí a využití pěveckých činností jako základu pro činnosti hudebně-pohybové, poslechové a instrumentální.
LIDOVÁ PÍSEŇ V MATEŘSKÉ ŠKOLE
PITROVÁ, Alice
Bakalářská práce v teoretické části je věnována pěveckým činnostem a jejich místu v současném předškolním vzdělávání. Další část se zabývá lidovou písní jako součásti české kultury , její charakteristikou, historií i současností. Obsahem praktické části jsou možnosti využití lidové písně v mateřské škole a jejího přiblížení dnešním dětem. Dále zahrnuje program s těmito záměry pro předškolní děti, který následně ověřuje a vyhodnocuje. Část jeho realizace je zaznamenána na DVD. Tato nahrávka je součástí praktické části. Cílem práce je popsat a ověřit možnosti využití lidové písně jako prostředku ke komplexnímu naplňování cílů předškolního vzdělávání.
Hudební výchova jako mimoškolní aktivita
ŠIMOTOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá možnostmi hudebního vzdělávání v domech dětí a mládeže v jižních Čechách. Zaměřili jsme se na nabídku hudebních aktivit, materiální vybavení, formy výuky a možnosti prezentace výsledků práce. Dále se v práci uvádí srovnání se soukromou hudební školou Yamaha, která působí v pěti jihočeských městech a je tedy konkurencí hudební výuce v domech dětí a mládeže. V příloze jsou uvedeny fotografie a jiné další materiály, které dokreslují zpracované téma.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 101 záznamů.   začátekpředchozí92 - 101  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.