Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 121 záznamů.  začátekpředchozí92 - 101dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivity podporující kooperativní chování u dětí předškolního věku
BAKEŠOVÁ, Ivana
Práce ve své teoretické části odlišuje a popisuje různé formy mezilidské interakce s důrazem na kooperaci a kooperativní chování z pohledu sociologie, sociální psychologie a psychologie osobnosti. Zvláštní pozornost věnuje věkové kategorii předškolních dětí, specifikuje zvlášt-nosti tohoto věku, konkrétní metody a formy vhodné pro rozvoj kooperativního chování a popisuje roli pedagoga v tomto procesu. Dokumentuje souvislost kooperativního chování s výchovně-vzdělávacími cíli RVP PV, konfrontuje kooperativní chování ve vztahu k tzv. Čtyřem pilířům vzdělávání. Dále se dotýká proměnných týkajících se osobnostní vybavenosti jedince ve vztahu ke kooperativnímu chování. Praktická část představuje typy aktivit, o kterých se předpokládá, že mají potenciál navo?dit, resp. rozvíjet kooperativní chování u předškolních dětí. Práce dokumentuje realizaci těchto aktivit s dětmi, poté následuje reflexe průběhu a výsledku činnosti. V souvislosti se základní výzkumnou otázkou hledá a nachází odpověď, zda opravdu aktivity kooperativní chování u dětí navodily a jakou podobu toto chování mělo.
Využití metody TPR (Total Physical Response) ve výuce angličtiny na základní škole
BŘICHÁČKOVÁ, Jana
Tato diplomová práce se zabývá využitím metody TPR (Total Physical Response), která je založena na tom, že žák vůbec nemluví a pouze reaguje na verbální pokyny učitele neverbálně např. pohybem, kreslením, vybarvováním. Tato metoda je založená na podobnosti s procesem, jak si dítě osvojuje svůj mateřský jazyk. Práce je rozdělena na část teoretickou obsahující teoretická východiska dané metody a srovnání právě s procesem osvojení mateřského jazyka a část praktickou, která obsahuje výzkumné šetření o povědomosti a využití metody TPR na konkrétní základní škole, a obecnou typologie TPR aktivit, konkrétní příklady a analýzu jednotlivých typů aktivit.
Výroční zpráva o činnosti a hospodaření za rok 2015
Blaheta, Radim
Výroční zpráva o činnosti Ústavu geoniky AV ČR, v.v.i. v roce 2015 popisuje aktivity ústavu \na jejich výsledky v uplynulém roce. Zpráva je členěna předepsaným způsobem a v \njednotlivých kapitolách informuje o výsledcích vědy a výzkumu v oblastech výzkumných\naktivit ústavu. Je zde popsáno zapojení ústavu do mezinárodních výzkumných programů, \ndo projektů strategických směrů AV 21, do programů Strukturálních fondů EU, do \nspolupráce s aplikační sférou a vysokými školami. Zpráva podává informaci o mezinárodní \nspolupráci, o organizaci vědeckých konferencí, účasti v redakčních a vědeckých radách \napod. Podává také informace o organizaci, o personálním složení a činnosti orgánů ústavu, \no ekonomickém fungování instituce, včetně auditu.
Plný tet: UGN_0460562 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF
Volnočasové aktivity u dětí s ADHD
NOVÁ, Dagmar
Bakalářská práce se zabývá tématem "Volnočasové aktivity u dětí s ADHD". Teoretická část práce vysvětluje pojem ADHD. Zaměřuje se na obecnou charakteristiku ADHD, příčiny vzniku, typy, projevy v chování, diagnostiku syndromu ADHD a možnou léčbu. Také zmiňuje i další možná přidružená onemocnění. Dále se zaměřuje na pojem volný čas. Dále je uvedeno několik definic volného času. Také se zabývá historickým vývojem a pedagogikou volného času. Následně se věnuje institucím, které se zaměřují na volný čas, a konkrétním organizacím, které volnočasové aktivity nabízejí. Hlouběji se zabývá organizacemi, které nabízejí volnočasové aktivity. Dále popisuje jejich strukturu a pestrost jejich nabídek. Představuje nejznámější organizace, do kterých může dítě vstoupit. Je to například: Junák, Sokol, Pionýr nebo Dům dětí a mládeže. Cílem praktické části bylo zjistit volnočasové aktivity a další specifika náplně volného času dětí s ADHD a porovnat je s dětmi bez ADHD. Výzkum proběhl na vybraných základních školách v Jihočeském kraji. Respondenti byli ve věku od 6 let do 15 let, což odpovídá 1. až 9. třídě základní školy. Informace jsou získané pomocí dotazníku vlastní konstrukce, který obsahoval 40 otázek. Odpovědělo na něj celkem 25 dětí s ADHD a 25 dětí bez ADHD. Otázky byly rozděleny do pěti okruhů: základní informace o respondentovi, volnočasové aktivity sourozence a respondenta, další trávení volného času, rodina a povinnosti v domácnosti. Z výsledků lze vyvodit, které aktivity děti nejčastěji dělají, jejich spokojenost a začlenění rodiny do společných činností. Volba aktivit je u obou skupin dětí různorodá a hlavně se vzájemně podobají. Proto u dětí s ADHD není nijak omezující porucha pozornosti, nebo deficit v motorice. Děti s ADHD jsou v některých činnostech aktivnější a naopak v některých pasivnější, než děti bez ADHD. Toto vše lze porovnat mezi skupinami dětí s ADHD a bez ADHD a získat tím ucelenější představu. Získané poznatky mohou inspirovat rodiče i děti při výběru instituce, která nabízí volnočasové aktivity.
Systém pro správu outdoorových aktivit a víkendových akcí
Kmeť, Dušan ; Herout, Adam (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je implementovat informační systém pro správu aktivit a víkendových akcí. Systém je schopen spojovánim aktivít vytvářet programy pro tréninky. Systém disponuje efektivním uživatelským rozhraním reflektujícím frekventované úkony.
Brno - Compact City among the old and the new railway stations
Gallo, Luboš ; Tušer,, Jaroslav (oponent) ; Koutný, Jan (vedoucí práce)
Urban-architectural study of a new part of town between the existing and future main train station in Brno. The study is a new concept of space as a potential alternative to the approved land-use plan. The main feature of the solution is to transfer the planned route of the proposed urban boulevard roller coaster in urbanized areas have street griddle. This solution is particularly beneficial in this respect that the body does not make the roller coaster of the area urban barrier. Emphasis is placed on the proposal to create exciting new urban spaces and their interconnectedness. The idea is to create a new pedestrian route as the natural link between the new railway station and historical center of Brno. The proposal addressed two sites. It is the creation of a new residential area on the waterfront Svratky and also address the reconstruction of railway station area. The proposal envisages the territory of the city with the addition of new functions such as library, conference center and also a new church.
Projektové řízení velkých stavebních projektů
Horáček, Martin ; Pirožek, Petr (vedoucí práce) ; Lešetický, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou projektového řízení velkých stavební projektů (nad 1 mld. Kč) v České republice z pohledu soukromoprávního investora v ziskovém sektoru při zohlednění potenciálního vlivu zahraničního kapitálu na řízení projektu. Teoreticko-metodologická část je zaměřena na určení specifik projektového řízení velkých stavebních projektu, a to na podkladě anglosaské - především britské odborné literatury. Praktická část obsahuje stručný popis konkrétního projektu a vytvoření konkrétní struktury a obsahu Manuálu řízení projektu konkrétního velkého stavebního projektu, když tento dokument je hlavním řídícím dokumentem projektového řízení velkého stavebního projektu.
Sto let historie vzdělávání v průmyslové škole ve Volyni v letech 1914-2014
KOPKA, Ivo
Tato diplomová práce pojednává o vývoji volyňské průmyslové školy za posledních sto let (v letech 1914-2014). Vzhledem k dlouhé a bohaté historii této druhé nejstarší fungující průmyslové škole, bylo zmapováno posledních sto let. Dělení kapitol je podle změn názvu školy, kdy tato změna odráží i určitou společenskou situaci. V práci je popsán vývoj školy, její kapacitní problémy, které se dlouho řešily hledáním vhodného místa pro výstavbu a následnou stavbou školního areálu, problémy s ubytováním a stravováním žáků. Jsou zachyceny změny související se změnami politické situace, změny délky studia, vyučovaných oborů, aktivit žáků atd. Určitý prostor je věnován prezentaci školy na veřejnosti (soutěže, výstavy, semináře). V práci se objevují i některé zajímavosti, které dokreslují danou dobu. Práce čerpá zejména z archivních materiálů Státního okresního archivu Strakonice, almanachů a výročních zpráv školy a školních kronik. Tato práce by měla přispět ke zmapování dějin školství ve Volyni.
Praktická aplikace ICF
SVĚCENÁ, Kateřina
Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví (MKF) je nástrojem, který může přispět pro zlepšení koordinace mezi zdravotními a sociálními službami. Tato klasifikace zajistí komunikaci v rámci interprofesního rehabilitačního týmu. Cílem výzkumu této práce je zjistit praktickou využitelnost Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví v zdravotně sociálních službách, v oblasti předpisů, které upravují přiznání nároku na tzv. "zvláštní pomůcky", tedy Zákona č. 329/2011 Sb. a Vyhlášky č. 388/2011, ve znění pozdějších předpisů.
Zodpovědný cestovní ruch na Třeboňsku - sever
STROPKOVÁ, Veronika
Moje práce pojednává o šetrném cestovním ruchu v jižních Čechách a to konkrétně v oblasti Třeboňska. Je rozdělena do několika části. První částí je přehled řešené problematiky, ve které budu zpracovávat informace z odborné literatury. Další částí je metodika, která bude pojednávat o oblasti Třeboňska a jejích návštěvnících. Dále bude následovat nejdůležitější část práce, a to řešení a výsledky, která bude obsahovat statistický výzkum na základě primárních dat, které jsem získala z dotazníkového šetření. Dotazníkové šetření proběhlo v létě 2013, a to v Třeboni, Veselí nad Lužnicí a okolí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 121 záznamů.   začátekpředchozí92 - 101dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.