Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,175 záznamů.  začátekpředchozí910 - 919dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Hodnocení působení Václava Klause v prezidentském úřadě
Kunštát, Daniel
Ve svém březnovém šetření se Centrum pro výzkum veřejného mínění SOÚ AV ČR, v.v.i., zaměřilo na hodnocení činnosti Václava Klause v prezidentském úřadě. Mínění obyvatel o působení minulého prezidenta bylo v pravidelných výzkumech Naše společnost zjišťováno od roku 2004.
Prožitkové učení v mateřské škole
KŘÍŽOVÁ, Marie
Abstrakt Práce je zaměřena na problematiku prožitkového učení dítěte v předškolním věku. Cílem je vytvoření programu prožitkových aktivit, využitelných v mateřské škole. V teoretické části je charakterizováno prožívání a učení dítěte předškolního věku, popsány druhy učení, podrobněji učení prožitkové a jeho znaky, podmínky, které je nutné pro ně v mateřské škole vytvořit. Dále je charakterizována hra a dramatická výchova jako základní metody prožitkového učení a popsány fáze prožitkového učení při realizaci v mateřské škole. Praktická část obsahuje původní nabídku prožitkových aktivit, vycházející z cílů RVP PV. Metodou pozorování, analýzou videozáznamů, rozhovory s dětmi a rodiči bylo zjišťováno, jak prožitkové učení děti přijímaly a k jakým výstupům vzdělávání program přispěl. Výzkumem jsem zjistila, že je prožitkové učení pro děti předškolního věku vhodné, neboť přináší své výsledky ve vzdělávání a děti jej přijímají ochotně.
Vyhodnocení prostředků vynaložených na sledování hodnocení (evaulaci) kvality vzdělávání středních škol kraje Vysočina v letech 2005 - 2011
Pech, Ondřej ; Říhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Běláčková, Vendula (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na výběr nejlepšího evaluačního nástroje pro odbor školství kraje Vysočina, který usnadní hodnocení kvality a úrovně škol v tomto kraji. Práce se věnuje zejména vysvětlení základních pojmů souvisejících s procesem evaluace a dále pak pojmům spojeným s kvalitou a managementem kvality. Bakalářská práce identifikuje různé metody evaluace a podrobně popisuje proces autoevaluce. Následná analýza středního školství v kraji Vysočina vyhodnocuje a analýza současných evaluačních nástrojů vede k doporučení nejvhodnějšího evaluačního nástroje.
Jak kvalita lemmatizace ovlivňuje výsledky vyhledávání dokumentů v českém jazyce
Pytelka, Petr ; Strossa, Petr (vedoucí práce) ; Pinkas, Otakar (oponent)
Cílem práce je měření kvality lemmatizace pro český jazyk v systémech zpracování doku-mentů a analýza výsledků tohoto měření. V teoretické části práce je popsán princip plno-textového vyhledávání, možnosti realizace lemmatizace a běžné problémy, které je nutné řešit při zpracování přirozeného jazyka. V práci jsou diskutovány možnosti hodnocení kva-lity lemmatizace pomocí měření přesnosti a úplnosti vyhledávání. Pro detailnější hodnocení lemmatizátoru je popsána metoda měření nadměrné a nedostatečné lemmatizace. V druhé části práce je navržen experiment a testovací aplikace pro měření kvality lemmati-zace ve třech systémech, které jsou používány pro realizaci vyhledávání dokumentů. Jedná se o knihovnu Apache Lucene, databázové systémy PostgreSQL a Microsoft SQL Server. Experiment je prováděn s využitím Pražského závislostního korpusu, a to pro korpus jako celek a zvlášť pro vybrané slovní druhy. Rozbor výsledků pro výchozí lemmatizátor pro český jazyk v Lucene umožnil návrh několika drobných úprav, které vedou k měřitelnému zlepšení vyhledávání. Výsledky práce ukazují, jak lze využít uvedené metriky a podrobné výsledky pro zlepšování lemmatizačních algoritmů a tím i pro zkvalitnění plnotextového vyhledávání pro český jazyk.
Efektivnost a účinnost prostředků vynaložených ze strukturálních fondů EU na opatření v ochraně vod ČR
Hájková, Kateřina ; Slavík, Jan (vedoucí práce) ; Malý, Vítězslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá efektivností a účinností prostředků vynaložených ze strukturálních fondů EU v oblasti ochrany vod v České republice. Hlavní otázkou, kterou si výzkum klade, je, zda nedochází k plýtvání veřejných zdrojů a zda jsou minimalizovány náklady. V první části práce jsou diskutována teoretická východiska problematiky dotací, jakožto nástroje hospodářské politiky. V návaznosti je diskutována efektivnost a účinnost dotací, jakožto hlavního nástroje evropské regionální politiky. Druhá část práce se snaží obecné závěry prokázat na konkrétních statistických datech z oblasti ochrany vod v České republice. K výzkumu bylo využito několik nezávislých modelů, které upozorňují na řadu problémů snižujících efektivnost a účinnost vynakládaných prostředků. Analýza ukázala, že investice do ochrany vod jsou -- z celospolečenského hlediska -- nezbytné a potřebné, ale z ekonomického hlediska je současná forma poskytování dotací sporná. Práce se dále pokouší diskutovat alternativní nástroje, kterými by mohlo být dosaženo stejných cílů s nižšími náklady.
Evaluation of a Photovoltaic Power Plant
Hrubjáková, Martina ; Krause, Josef (vedoucí práce) ; Scholleová, Hana (oponent)
Cílem této diplomové práce je stanovení hodnoty podniku, jehož účelem existence je výstavba a provoz fotovoltaické elektrárny, ke dni 31.12.2011 za účelem jeho potenciálního prodeje. Práce sestává z teoretické části, jejímž obsahem je vymezení základních pojmů a postupů oceňování, a z praktické části, která je aplikací získaných teoretických poznatků na konkrétní podnik. Stručné představení oceňované společnosti je následováno strategickou analýzou, která vyhodnocuje nejvýznamnější příležitosti a hrozby pro podnik v budoucnu. Spolu se zhodnocením dosažených výsledků společnosti v minulosti představuje odrazový bod pro sestavení finančního plánu. V závěru práce se nachází samotné ocenění podniku ve dvou variantách, a to za předpokladu likvidace podniku po uplynutí určité doby a za předpokladu jeho pokračující činnosti. Výrok o hodnotě podniku doplňuje zhodnocení projektu z pohledu investora.
Systém řízení pracovního výkonu ve společnosti Grafton Recruitment, s.r.o.
Cejhonová, Markéta ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Šikýř, Martin (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat systém řízení pracovního výkonu ve společnosti Grafton Recruitment, s.r.o., porovnat teoretické poznatky s uplatňovanou praxí, identifikovat přednosti a nedostatky uplatňovaného systému a v případě potřeby navrhnout opatření ke zlepšení současného stavu. Podkladem k praktické části práce byly interní dokumenty společnosti, rozhovory s vedoucími pracovníky a průzkum mezi pracovníky, který proběhl koncem roku 2012. Koncept systému řízení pracovního výkonu ve společnosti odpovídá obecným požadavkům, celkově se však vyznačuje nedostatky, jako jsou chyby v poskytování zpětné vazby a komunikaci obecně, irelevance či duplicita hodnocených kritérií u jednotlivých pozic a nenávaznost rozvoje na výsledky hodnocení.
Systém vzdělávání a rozvoje pracovníků ve vybrané organizaci
MEINELOVÁ, Soňa
Cílem této bakalářské práce s názvem "Systém vzdělávání a rozvoje pracovníků ve vybrané organizaci" je analýza stávajícího systému vzdělávání ve vybrané organizaci, zhodnocení jeho nastavení a návrh vhodných opatření k odstranění jeho případných nedostatků. Za účelem dosažení stanoveného cíle je zhotovena úvodní teoretické část práce, a to na základě nastudování odborné literatury, zabývající se problematikou vzdělávání pracovníků. První kapitola představuje obecný úvod do vzdělávacího systému. Vymezuje pojem vzdělávání, popisuje, jakých oblastí se týká, a uvádí důvody, proč je pro podnik důležité, aby věnoval náležitou pozornost vzdělávání pracovníků. Další kapitola, nazvaná "Systematické vzdělávání" se již podrobně zabývá otázkou systematického vzdělávání, které je jedním ze základních předpokladů efektivního vzdělávání pracovníků. V rámci systematického vzdělávání jsou vymezeny čtyři klíčové fáze cyklu, tedy identifikace vzdělávacích potřeb, plánování vzdělávání, samotná realizace vzdělávání a závěrečná fáze vyhodnocování výsledků vzdělávacího programu a posouzení jeho efektivity. Praktická část se věnuje konkrétnímu cíli práce, tedy analýze vzdělávacího systému ve vybrané organizaci, kterou je Krajský úřad Jihočeského kraje. Nejprve je charakterizováno postavení a působnost této organizace v rámci kraje a popsána její organizační struktura. Poté je zmapován nastavený systém vzdělávání pracovníků tohoto úřadu. Je zjištěno, že tento systém funguje ve čtyřech základních oblastech, kterými jsou vstupní vzdělávání, průběžné vzdělávání, zkoušky odborné způsobilosti a vzdělávání vedoucích pracovníků. Jednotlivé oblasti jsou podrobně popsány, což napomáhá poslední fázi práce, zjištění nedostatků a následné navrhnutí opatření k jejich odstranění. Tato doporučení by měla vést ke zlepšení a větší efektivnosti stávajícího systému.
Odměny a tresty ve výchově
JAŠKOVÁ, Eva
ABSTRAKT Tato bakalářská práce s názvem ?Odměny a tresty ve výchově? popisuje frekvenci využití určitých odměn a trestů ve výchovném procesu žáků. Cílem bakalářské práce je porovnání pohledu na užívání určitých druhů odměn a trestů ve výchovném procesu žáků na vybrané škole. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku metod v procesu hodnocení chování žáků, byly popsány odměny a tresty z pohledu pedagogického i psychologického. Praktická část je zaměřena na provedení výzkumného šetření, které se zabývá informovaností pedagogů, rodičů a žáků o užívání odměn a trestů na vybrané škole. Podle získaných výsledků a dat lze konstatovat, že odměny jsou u všech skupin preferovány před tresty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,175 záznamů.   začátekpředchozí910 - 919dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.