Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí88 - 97dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Systém hudebního vzdělávání v Permském kraji Ruské federace
KONOPLEVA, Tatyana
Tato bakalářská práce je rozdělená na šest kapitol, každá z těchto části má několik podkapitol. Práce obsahuje praktickou a teoretickou část, v nichž je popsán vícestupňový hudební vzdělávací systém v Permském kraji, v Rusku a jsou uvedené významné místní soutěže a festivaly.
The Financing of Tertiary Education in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
ŠPAČKOVÁ, Veronika
Navzdory tomu, že Spolková republika Německo a Česká republika jsou sousedními zeměmi a také členy Evropské Unie, každá země má jiný vzdělávací systém i systém financování vysokých škol. Cílem této diplomové práce je určit hlavní odlišnosti ve financování vzdělávání v České republice a Spolkové republice Německo se zaměřením na vysokoškolské vzdělávání a také navrhnout změny, které by mohly vést ke zlepšení financování vysokého školství v České republice.
Zvyšování a prohlubování kvalifikace zaměstnanců
CHÝNA, Radek
V této práci se autor zabývá problematikou vzdělávání zaměstnanců soukromého a veřejného sektoru. Teoretická část práce obsahuje čtyři oddíly pojednávající o historii podnikového vzdělávání na našem území, právních normách ošetřujících odborný rozvoj zaměstnanců, vzdělávání úředníků a vzdělávacích metodách. V praktické části autor mapuje prostřednictvím sociologických výzkumů vzdělávací systémy vybraných organizací ze soukromého a veřejného sektoru s cílem eliminovat nedostatky a na základě poptávky zaměstnanců, možnostech a prioritách organizace doporučuje zařazení některých vzdělávacích metod a aktivit do interního vzdělávacího systému. Zavěrem jsou oba sektory porovnány z hlediska poptávky zaměstnanců a jejich motivace ke vzdělávání.
Náměty pro globální rozvojové vzdělávání dětí mladšího školního věku (na příkladu komparace vzdělávacích systémů rozvojových a rozvinutých zemí zaměřená na ČR a Namibii)
KOVAŘÍKOVÁ, Vlasta
Výstupem diplomové práce jsou náměty pro globální rozvojové vzdělávání (GRV) žáků mladšího školního věku v podobě metodické příručky pro učitele a výukového materiálu pro žáky. Náměty jsou podloženy teoretickými poznatky vycházející z komparace vzdělávacích systémů rozvojových a rozvinutých zemí zaměřená na ČR a Namibii. Teoretická část práce představuje proces vzniku myšlenky globálního vzdělávání. Poukazuje na mezinárodní východiska českého konceptu, který je v současné době znám pod zkratkou GRV. Diplomová práce dále rozpracovává teoretická východiska konceptu GRV, na jejichž základě hledá kritéria pro zpracování vhodného GRV materiálu. Zároveň reflektuje současné postavení GRV v kontextu primárního vzdělávání českého školství a možnosti k efektivnější implementaci do vzdělávacího systému ČR.
Vzdělávání pracovníků ve vybraném podniku
VALEŠOVÁ, Martina
Hlavním cílem této bakalářské práce je provést analýzu systému vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve vybrané společnosti. Výstupem bakalářské práce jsou návrhy na zlepšení procesu vzdělávání ve společnosti.
Vzdělání obyvatel jako faktor regionálního rozvoje v České republice
Cimpová, Jana ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Tomešová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku regionálního rozvoje ve vazbě na vzdělanostní strukturu České republiky. Hlavním cílem práce je zjistit, zda úroveň dosaženého vzdělání má vliv na regionální rozvoj. Za jednotky regionů jsou zvoleny kraje České republiky NUTS 3. Regionální rozvoj byl vymezen ekonomickými ukazateli, konkrétně HDP na obyvatele, průměrnou hrubou měsíční mzdou, dlouhodobou nezaměstnaností, přímými zahraničními investicemi a zaměstnaností ve vybraném sektoru. Protože je v dnešní době přikládán značný význam vysokoškolskému vzdělání, je jako vysvětlující proměnná závislostní analýzy zvolena právě dosažená úroveň vysokoškolského vzdělání ekonomicky aktivních obyvatel. Pro zjištění závislosti úrovně vysokoškolského vzdělání a ekonomických ukazatelů definujících regionální rozvoj je využita metoda lineární regresní analýzy. Pro srovnání výsledků jsou zvoleny dva roky u každého vybraného ukazatele, díky kterým je možnost sledovat vývoj vlivu vzdělání na regionální rozvoj.
Analýza systému středního vzdělávání v ČR, možnosti jeho ukončování a komparace se systémy Slovenska, Polska a vybraných spolkových zemí Německa a Rakouska
Kudiveisová, Klára ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá jedním z nejvíce diskutovaných témat posledních let v oblasti školství. Téma se soustřeďuje na problematiku koncepce státní maturitní zkoušky v ČR a její porovnání se systémy Slovenska, Polska, Bavorska a Rakouska. K tomuto porovnání je v práci vytvořena analýza vzdělávacích systémů uvedených zemí dle jednotných charakteristik. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část je rozdělena do tří hlavních kapitol, které se tematicky prolínají. První kapitola diplomové práce objasňuje teoretická východiska vzdělávání, vysvětluje základní pojmy a zdůrazňuje význam vzdělávání pro společnost. Druhá kapitola následně poskytuje přehled o vzdělávacím systému ČR, popisuje základní legislativní principy a institucionální zabezpečení vzdělávání a charakterizuje vzdělávací systém se zaměřením na střední školství a jeho ukončování v podobě státní maturitní zkoušky. Třetí kapitola se věnuje popisu vzdělávacích systémů ve vybraných zemích dle stejných charakteristik použitých v kapitole druhé. Empirická část diplomové práce je prezentována poslední kapitolou diplomové práce, která srovnává a hodnotí jednotlivé vzdělávací systémy ve vybraných zemích se systémem ČR a porovnává způsoby ukončování středního vzdělávání maturitní zkouškou. Tato kapitola se zaměřuje také na problémové otázky provázející státní maturitní zkoušky u nás i v zahraničí a porovnává pozitiva a negativa těchto zkoušek tamtéž. Výsledkem této kapitoly jsou návrhy řešení v oblasti státních maturitních zkoušek.
Analýza vzdělávání a rozvoje zaměstnanců ve vybrané IT společnosti
Vrtiška, Pavel ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Čásenská, Eva (oponent)
Cílem této práce je analyzovat možnosti vzdělávání a rozvoje zaměstnanců v zaměstnaneckých organizacích a zhodnotit na základě těchto poznatků nastavený vzdělávací a rozvojový systém ve vybrané společnosti. První, teoretická část popisuje možnosti vzdělávacího a rozvojového systému v zaměstnaneckých organizacích a jeho jednotlivé fáze od analýzy vzdělávacích potřeb a plánování kurzů a programů, až po jejich vyhodnocení. Zároveň jsou v této části práce představeny dnes nejčastěji používané metody vzdělávání a rozvoje. Druhá, praktická část popisuje konkrétní vzdělávací a rozvojový systém ve vybrané společnosti. Postupně v ní jsou představeny jednotlivé fáze vzdělávání, systém plánování rozvoje pro jednotlivé zaměstnance a subjekty, které mají vzdělávání a rozvoj na starosti. V závěrečné části práce je tento systém komplexně zhodnocen a porovnán s teoretickými poznatky uvedenými v prvé části práce.
Porovnání předškolní výchovy v zemích Evropské Unie: Česká republika a Rumunsko
KLEPÁČKOVÁ, Alina
Teoretická část této bakalářské práce se zabývá vzdělávacím systémem dvou evropských zemí. Nejdříve je stručně představeno Rumunsko a pak se zde souhrnně zabýváme jeho vzdělávací politikou. V další kapitole je stejným způsobem prezentován vzdělávacím systém České republiky, konkrétně historický vývoj školství v českých zemích a současný vzdělávací systém. Dalším úsekem teoretické části je předškolní instituce v České republice a Rumunsku. V obou zemích je popisován historický vývoj, jak popisnými informacemi, tak grafy a tabulkami. Po historickém vývoji předškolního zařízení je zde vysvětlen současný stav předškolních institucí v České republice a v Rumunsku. Pro praktickou část bakalářské práce jsou zde vybrány dvě konkrétní existující mateřské školy. První mateřská škola v Sulejovicích na území České republiky a druhá v Rumunsku na Svaté Heleně (Sfanta Elena).
Vliv vzdělanostní struktury obyvatel na regionální rozvoj v České republice a Nizozemsku
Lašáková, Kristýna ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Krejčová, Nikola (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku regionálního rozvoje ve vazbě na vzdělanostní strukturu obyvatel v České republice a Nizozemsku. Hlavním cílem je zjistit, zda nejvyšší dosažené vzdělání ekonomicky aktivních obyvatel obou zemí ovlivňuje jejich regionální rozvoj. Pro komparaci bylo Nizozemsko zvoleno záměrně. Je podobně jako Česká republika zemí, vyznačující se malou otevřenou ekonomikou, závislou do značné míry na exportu do Německa. Také je členem Evropské unie. Zároveň však patří mezi nejbohatší země světa s vysokou životní úrovní obyvatel a disponuje kvalitním vzdělávacím systémem. Vazba regionálního rozvoje a vzdělanostní struktury obyvatel v České republice a Nizozemsku byla zkoumána prostřednictvím lineárního regresního modelu. Za základní jednotky analýzy byly zvoleny regiony NUTS 2. Regionální rozvoj byl vymezen podle 5. kohezní zprávy pomocí 5-ti makroekonomických ukazatelů. Provedenou regresní analýzou závislosti vybraných makroekonomických ukazatelů na vzdělanostní struktuře ekonomicky aktivních obyvatel nebylo možné jednoznačně prokázát vliv vzdělanosti na regionální rozvoj v České republice a Nizozemsku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí88 - 97dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.