|
Návrh na zlepšení zaměstnaneckých benefitů ve společnosti
Vrtílková, Eva ; Cabalka, Ondřej (oponent) ; Kopřiva, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem na zlepšení zaměstnaneckých benefitů ve společnosti. Teoretická část je věnována shrnutí poznatků týkajících se oblasti řízení lidských zdrojů a jejich hodnocení a odměňování. Velká část je zaměřena na jednotlivé podoby zaměstnaneckých výhod. Praktická část obsahuje analýzu současného stavu ve vybraném podniku, na jejímž základě jsou vypracovány návrhy změn stávajícího systému.
|
|
Motivace zaměstnanců a možnosti jejího ovlivňování
Koranda, Lukáš ; Chlebková, Iva (oponent) ; Jakubcová, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o významu motivace a možnosti jejího zvyšování na základě znalosti motivačního profilu zaměstnanců. V první, teoretické části jsou uvedeny východiska motivace, definice a základní pojmy. Druhá, praktická část analyzuje současný stav na pracovišti, způsoby motivace a motivační profily pracovníků. V následující části dochází na základě zjištění z předchozích částí k návrhu opatření zvyšujících motivaci pracovníků.
|
|
Motivace a vzdělávání
Vasylkonova, Liubov ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Němec, Otakar (oponent)
Předkládaná bakalářská práce je především zaměřená na pochopení základních metod a přístupů v systému motivace a vzdělávání zaměstnanců. Práce je rozdělená na několik částí: začíná teoretickou částí, v níž jsou přesně vymezeny cíle zpracování práce a kde jsou následně i popsány různé motivační a vzdělávací nástroje a jejich kladný, popřípadě záporný vliv na výkonnost zaměstnanců. Uvedené údaje jsou podpořeny názory odborníků a doplněné citacemi odborné literatury. Dále následuje praktická část, jejímž cílem je ověření již získaných poznatků a náhled do praktické stránky problematiky. Následuje závěr, který zhodnocuje existující systém motivace a vzdělávání zaměstnanců v konkrétním podniku. Na místech, kde se to ukázalo být přínosným, obsahuje závěr návrhy užitečných opatření, která by mohla tento systém vylepšit.
|
|
Používání trestů a odměn ve výchově dětí
NEDBALOVÁ, Martina
Hlavním předmětem zájmu této práce jsou formy odměn a trestů a jejich nejčastější využití při výchově dětí jejich rodiči. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na uvedení nejdůležitějších odborných poznatků a vymezení pojmů, které se k dané problematice vztahují. Věnuje se souvislostem výchovy a výchovných koncepcí, stejně jako výchovným stylům v rodině. Rovněž jsou zde popsána různá pojetí odměn a trestů. Praktická část práce je postavena na dotazníkovém šetření. Prostřednictvím výzkumných otázek bylo zjišťováno, jaké odměny a tresty se ve společnosti vyskytují, s jakou četností a jak děti tyto odměny a tresty vnímají. Zjištěné výsledky jsou uvedeny v tabulkách a grafech, konfrontovány s literaturou a okomentovány.
|
|
Řízení a hodnocení pracovního výkonu ve vybrané organizaci
Plášilová, Jana ; Vinšová, Tereza (vedoucí práce) ; Plojhar, Miroslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá především problematikou řízení a hodnocení pracovního výkonu, a dále systémy, které s touto problematikou úzce souvisí, a sice systémem odměňování a systémem vzdělávání a rozvoje. Tato práce se skládá ze tří částí. V první části jsou teoreticky vymezeny základní pojmy a poznatky z jednotlivých oblastí, resp. personálních činností. Druhá část popisuje jednotlivé metody, které byly využity pro zpracování této bakalářské práce a jsou zde stanoveny hypotézy, které jsou v závěru práce vyhodnoceny. V praktické části práce je provedena analýza současného stavu vybraných personálních činností, a to především na základě dotazníkového šetření ve vybrané organizaci Jednota, spotřební družstvo v Jindřichově Hradci. Tato část práce rovněž obsahuje navrhovaná nápravná opatření, která by měla vést ke zlepšení současného stavu dané oblasti.
|
|
Využívání kázeňských prostředků učiteli druhého stupně základní školy
FRANCOVÁ, Jana
Diplomová práce s názvem ?Využívání kázeňských prostředků učiteli druhého stupně základní školy? si klade za cíl zjistit, jak učitelé na druhém stupni základních škol reagují na nekázeň svých žáků při hodinách českého jazyka. V empirické části bylo k tomuto účelu užito zejména metody nezúčastněného pozorování a rozhovoru s učiteli. Pro doplnění informací pak byl použit dotazník pro žáky, aby byl získán náhled na tuto problematiku z více úhlů. Teoretická část nabízí odborný základ pro následné zkoumání v praxi. Nejprve je definován pojem kázeň očima různých autorů, dále jsou vyjmenovány a popsány příčiny a projevy nekázně, následuje nejrozsáhlejší kapitola o druzích kázeňských prostředků a poslední dvě kapitoly se zabývají prevencí nekázně a vzájemnou komunikací mezi učitelem a žákem.
|
|
Odměna a trest v životě předškolního dítěte
DVOŘÁKOVÁ, Pavla
Obsahem bakalářské práce je problematika výchovných prostředků. K nejvíce používaným patří odměna a trest, které jsou však zároveň se svými klady i zápory velice diskutované. Teoretická část se zabývá různými pohledy, názory i jinými možnými přístupy v této oblasti. Poukazuje na tradiční i novější možnosti výchovného působení na dítě v rodině i mateřské škole. Součástí práce je také psychologický pohled na morální vývoj dítěte, jeho možné prožívání. V praktické části je vyhodnocen a zpracován výzkum formou dotazníkového šetření v prostředí mateřské školy a v rodině, který byl veden ve čtyřech mateřských školách. Doplňující informace poskytly rozhovory s dětmi.
|
|
Odměny a tresty ve výchově
JAŠKOVÁ, Eva
ABSTRAKT Tato bakalářská práce s názvem ?Odměny a tresty ve výchově? popisuje frekvenci využití určitých odměn a trestů ve výchovném procesu žáků. Cílem bakalářské práce je porovnání pohledu na užívání určitých druhů odměn a trestů ve výchovném procesu žáků na vybrané škole. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku metod v procesu hodnocení chování žáků, byly popsány odměny a tresty z pohledu pedagogického i psychologického. Praktická část je zaměřena na provedení výzkumného šetření, které se zabývá informovaností pedagogů, rodičů a žáků o užívání odměn a trestů na vybrané škole. Podle získaných výsledků a dat lze konstatovat, že odměny jsou u všech skupin preferovány před tresty.
|
|
Odměna a trest v předškolním vzdělávání
HEJDOVÁ, Eva
Zvolené téma bakalářské práce naznačuje ústřední problematiku, kterou se práce zaobírá. Teoretická část shrnuje oblast odměn a trestů se specifickým zaměřením do oblasti předškolního vzdělávání. Jedná se především o pohledy současného pedagogického přístupu v porovnání s teologickým a společenským názorem na uvedenou problematiku. Praktická část mapuje oblast odměn a trestů tak, jak je ve společnosti akceptována a užívána. Výzkum, zaměřený do rodin věřících a ateistických, porovnáná vlastní zkušenosti rodičů v oblasti odměn a trestů a jejich požadavky ve vztahu k vlastním dětem. Cílem práce je prokázat vliv rodinné filosofie a vlastních zkušeností na užívání odměn a trestů ve výchově dětí. Závěr práce shrnuje zjištěné skutečnosti a vyvrací navrženou hypotézu.
|
|
Odměna a trest v náboženské výchově
HEJDOVÁ, Eva
Práce se zabývá odměnou a trestem ve výchově a vzdělávání dítěte. Teoretická část shrnuje oblast odměn a trestů se specifickým zaměřením do oblasti náboženské výchovy, zaobírá se také rodinnou výchovou a vzdělávací praxí na základním stupni vzdělávání. V práci je zohledněn přístup pedagogický (nábožensko-pedagogický), psychologický a teologicko-biblický. Praktická část obsahuje výzkumné šetření v oblasti odměn a trestů z pohledu 16 učitelů náboženství. Zabývá se zkušenostmi s odměnami a tresty v jejich dětství, jejich vlastní rodinnou praxí a používání odměn a trestů v hodinách náboženské výchovy. Cílem práce je prokázat míru vlivu vlastních zkušeností a zážitků v oblasti odměn a trestů na jejich užívání ve výchově dětí.
|