Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 110 záznamů.  začátekpředchozí81 - 90dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Spolupráce sestry a pacienta na ambulanci úrazové chirurgie
SEMÉNKOVÁ, Vladana
Předmět: Práce zjišťuje, jak probíhá spolupráce z pohledu sestry a z pohledu pacienta na ambulanci úrazové chirurgie. Výzkumný soubor: Jako výzkumný soubor v kvalitativním výzkumu bylo zvoleno 7 sester pracujících na úrazových ambulancích v Nemocnici Znojmo, p.o. a v Nemocnici České Budějovice, a.s. V případě kvantitativního výzkumu tvořily výzkumný soubor pacienti docházející na ambulance úrazové chirurgie v Nemocnici Znojmo, p.o. a v Nemocnici České Budějovice, a.s., pro které byl určen anonymní dotazník. Výsledky: V kvalitativním typu výzkumu z rozhovorů bylo zjištěno, že sestry se na ambulanci setkávají se širokým spektrem úrazů, nejčastěji s úrazy hlavy, různými typy ran a zlomeninami. U různých typů úrazů je důležitá specifická komunikace, kterou téměř všechny respondentky využívají. V podkategorii příchodu pacienta na ambulanci postupují sestry různě, nejčastěji dle výsledků pozdraví a přivítají pacienta. Dále se to různí, některé pacienta osloví, identifikují, zjistí jeho stav, uvedou ho na ambulanci, posadí či uloží, jiné připraví na vyšetření a ošetření, dle potřeby uklidňují nebo ho poučí a vše vysvětlí . Na ambulanci se vyskytují nejen různé úrazy , ale i různé typy pacientů. Velmi často jsou to agresivní pacienti, pod vlivem návykových látek, úzkostní, depresivní, narcističtí, ale i klidní a vyrovnaní. Pro každou sestru může znamenat pojem problémový pacient něco jiného, ale ve většině případů to bývá agresivní typ a opilý pacient. Neverbální komunikace se na ambulanci využívá často. Nejvyskytovanějším prvkem je úsměv z mimiky a pohlazení nebo podání ruky z haptiky.Rodina je důležitou součástí, sestry ji zapojují telefonicky, edukací, vysvětlením, poučením, podáním informací a rozhovorem. Edukace probíhá i u samotných pacientů. Oblasti jsou různé od péče o sádru, ortézu, prevenci trombózy, životosprávu, až po rehabilitační pomůcky. Méně častá, ale neméně důležitá je edukace bolesti. Možností spolupráce pro pacienty je především dodržování doporučení, pochopení a soustředění se, trpělivost a vůle pacienta, potřeba něco změnit.K chybné spolupráci dochází, pokud jsou pacienti netrpěliví, nedodržují doporučení, jsou nepřístupní.Delší čekací doba může být také problémem.Co je prioritou, si většinou stanovují sestry samy podle sebe, někdy za pomoci lékaře. Nejčastěji jim jde o spokojenost pacienta, dobře odvedenou práci, ošetřeného pacienta a dobrý kolektiv.Do kompetencí sester jsou zahrnuty odborné výkony jako např. převazy, sádrování, punkce, dále asistence lékaři, dopomoc pacientům, edukace, přikládání pomůcek, péče o nástroje, odesílání na vyšetření, péče po výkonu, objednávání na kontroly. Na ambulanci sestra pacienty uvádí, ve většině případů se ale nepředstaví.Dle výsledků udržují sestry oční kontakt a pacienty vyslechnou. Vyjadřování sestry je podle respondentů ve většině případů jednoduché a srozumitelné.Mnoho sester mělo o pacienty a jejich problémy zájem.Sestry se chovaly po celou dobu dle pacientů příjemně a se zájmem a při odchodu pacienta se rozloučily. Závěry: Dle obou typů výzkumů lze říct, že spolupráce většinou probíhá dobře z obou stran.
Kvalitativní výzkum rozvoje sociálních dovedností dětí předškolního věku prostřednictvím dramatické práce s textem
DOLEJŠÍ, Jana
Tato práce je zaměřena na rozvíjení sociálních dovedností dětí předškolního věku metodou dramatické práce s textem. Začátek teoretické části je založen na vývojových koncepcích osobnosti známých autorů, dále se v ní věnuji emocím, protože jsou nejen samostatným předmětem mého výzkumu, ale výrazně ovlivňují i zkoumané sociální dovednosti. Teoretickou základnu dotváří popis socializačního procesu a oblasti dramatické výchovy. V metodologické části objasňuji použitou metodu zakotvené teorie, která vychází ze zúčastněného pozorování, polostrukturovaných rozhovorů a jednotlivých stupňů kódování. Praktická část vychází z literárního textu, který tvoří především inspirační zdroj k dramatické tvořivosti, zároveň cíleně otvírá prostor k zamýšlení nad sociálními vztahy, konflikty a emocemi v něm obsaženými. Způsob dětské interpretace popisovaných sociálních jevů a konfrontace s jejich vlastními zkušenostmi se uskutečňuje v četných rozhovorech, které jsou pro mne zdrojem informací o osobnostech zkoumaných dětí, ale především o stupni rozvoje jejich sociálních dovedností a usměrňují moje další pedagogické intervence. Dramatická tvořivost rozpracovaná na několik částí je detailně popisovaná a vždy se v úvodu charakterizuje svým záměrem a v závěru evaluací zkoumaných sociálních dovedností ve vztahu k jednotlivcům i celé zkoumané skupině. Na konci práce je celkové shrnutí, které vychází ze závěrů jednotlivých dramatických tvořivostí a průběžně vedených rozhovorů.
Projevy agresivity a prosociálního chování dětí v mateřské škole
DLOUHÁ, Ivana
Bakalářská práce se zabývá projevy agresivního a prosociálního chování dětí v mateřské škole. První část uvádí základní teoretická východiska dané problematiky. Vymezuje důležité pojmy jako agrese, agresivita, prosociálnost, seznamuje s jejich druhy, projevy a příčinami. Vysvětluje jejich vývoj v souvislosti s vývojovými etapami předškolního věku. Dále se zaměřuje na doložení významu prosociálního chování a na jeho zakotvenosti v předškolní výchově. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo popsat a analyzovat situace, ve kterých se u dětí projevovalo agresivní nebo prosociální chování. Ke zjištění potřebných informací byla použita metoda zúčastněného pozorování.
Návrh volnočasového projektu pro děti středního školního věku se zaměřením na ekologickou výchovu a výchovu k hodnotám
MATLACHOVÁ, Petra
Práce se zabývá návrhem projektu pro děti středního školního věku. Teoretická část charakterizuje děti středního školního věku. Dále popisuje morální myšlení a vnímání hodnot z pohledu dějin. Další kapitoly se věnují výchově k hodnotám a ekologické etice. Praktická část obsahuje didaktický návrh projektu. V návrhu jsou aktivity, které podporují ekologické vědomí a s ním spojený hodnotový žebříček jedince. Základní myšlenka celého projektu je ztotožnění s přírodou jako se sebou samým. Dále jsou použity nedirektivní metody morální výchovy, které pomáhají jedinci uvědomit si zodpovědnost za své chování na Zemi.
Vztah pacient - fyzioterapeut
FORMANOVÁ, Miroslava
Bakalářská práce Vztah pacient ? fyzioterapeut se zabývá povahou tohoto vztahu, hodnotou, kterou mu pacienti a terapeuti přikládají a faktory, které vznik dobrého vztahu ovlivňují. Cílem bylo zmapovat, co pro pacienty a fyzioterapeuty vzájemný vztah znamená, popsat důležité aspekty a činitele, které na něj mohou mít vliv. Teoretická část práce je zaměřena především na psychologii ve zdravotnictví a na komunikaci v této oblasti, dále na zvláštnosti vztahu s pacienty dětskými, seniory, úzkostnými a agresivními. Podává základní přehled o významu slov empatie, spolupráce, syndrom vyhoření a dalších psychologických proměnných, které by v kontextu fyzioterapeutické péče mohly působit na podstatu vztahu mezi pacientem a terapeutem. Praktická část je koncipována jako dvě části. První obsahuje rozhovory s pacienty, podstupujícími terapii. Druhou část tvoří rozhovory s fyzioterapeuty. Rozhovory jsou polostrukturované a následně zpracované kvalitativní analýzou - vycházejí z nich odpovědi na výzkumné otázky. Z výsledků vyplývá, že dobrý vztah pacient ? fyzioterapeut je pro kvalitní fyzioterapeutickou péči velice důležitý a na výsledky terapeutického procesu má velký vliv. Pro vznik dobrého vztahu je zásadní oboustranná důvěra: pacientova důvěra ve schopnosti a ochotu fyzioterapeuta pomoci a fyzioterapeutova důvěra v pacientovu dobrou vůli aktivně přispět ke zlepšení svého zdravotního stavu. Vztah podstatně ovlivňují i komunikační schopnosti a dovednosti terapeuta, které musí být přizpůsobeny individualitě každého pacienta. Na povahu vztahu mohou mít vliv i další faktory, jako je například pohlaví, věk. Výsledky práce by mohly být užitečné zejména pro studenty a také pro zdravotnické pracovníky ? dávají možnost nahlédnout do způsobu, jakým uvažují někteří pacienti a kolegové, a inspirovat se jejich názory.
Podíl sestry při snižování utrpení nemocných
DAŇKOVÁ, Patricie
Bakalářská práce se zabývá podílem sestry na snižování utrpení nemocných. Součástí textu je současný stav problematiky ošetřovatelské péče o trpícího nemocného. Výzkumná část této práce byla vytvořena pomocí kvalitativního šetření technikou nestandardizovaného rozhovoru a pozorování u pacientů a sester v nemocnici Kutná Hora. Cílem práce je zjistit, v jakých situacích se sestra podílí na snižování utrpení nemocných. Zjistit techniky, kterými se sestra podílí na snižování utrpení nemocných. Zjistit, jak vnímá pacient sestru při snižování jeho utrpení. Výzkumné šetření ukázalo, v jakých oblastech nemocní nejčastěji trpí, kde a jak by sestry měly zlepšit svůj přístup. Práce měla pomoci najít slabá místa při poskytování ošetřovatelské péče trpícím, zmapovat, zda jsou sestry při své práci aktivní, mají lidský přístup a poskytují kvalitní péči. Bakalářská práce bude poskytnuta vedení nemocnice, může být doplňujícím zdrojem informací pro studium dané problematiky a výsledky výzkumného šetření mohou sloužit jako edukační materiál pro sestry, pracující nejen na lůžkách následné péče, ale také na odděleních akutních lůžek, protože utrpení u nemocných se vyskytuje ve všech klinických oborech. Aby se sestry mohly podílet na snížení utrpení účelně, musí hlavně o něm vědět a věnovat mu dostatečnou pozornost.
Empatie u sester
PAŤHOVÁ, Eva
Empatie je popisována v literatuře jako vlastnost, stav i proces. Je považována za základní předpoklad efektivní ošetřovatelské praxe a prostředek k dosahování ošetřovatelských cílů. Komunikace je zvláště v ošetřovatelství neopakovatelná. Pro výzkumné šetření byla zvolena kvalitativní metoda sběru dat, technika semidirektivního rozhovoru. Rozhovory byly realizovány u výzkumného souboru dvanácti sester a dvanácti pacientů. Byly stanoveny dva cíle diplomové práce, prvním bylo zmapovat mínění sester a pacientů o projevech empatie při poskytování ošetřovatelské péče. Druhý cíl měl porovnat mínění sester a pacientů popsat zjištěné rozdíly.
ZPŮSOBY OPTIMISTICKÉHO A VSTŘÍCNÉHO PŘÍSTUPU POMÁHAJÍCÍHO PRACOVNÍKA KE KLIENTOVI A JEHO MOŽNÉ ZDROJE
FLÍDROVÁ, Jana
Písemná práce pojednává o způsobech práce s lidmi nacházejícími se v nepříznivých sociálních situacích. Z uváděných kasuistických případů a praxe odvozuje, jak je důležitý vstřícný a láskyplný vztah ke klientovi. Popisuje konkrétní způsoby práce s lidmi, které se jeví nejoptimálnějšími z praktického i teoretického hlediska. Podrobněji se věnuje rozhovoru s klientem. Snaží se najít vnitřní zdroj pozitivního nastavení pomáhajícího pracovníka k lidem. Nachází ho ne tak v naučených instrumentálních postupech a pravidlech, ale v křesťanském pohledu na člověka. Člověk - obraz Boží je můj bližní a mám za něho odpovědnost. Zdroj láskyplného optimistického přístupu k lidem vychází z křesťanské kultury, solidarity, úcty k člověku, jež jsou obsaženy v Evangeliích. Křesťanský pohled na člověka tvoří potřebnou nadstavbu sociální práce ve středoevropském prostoru.
Empatie pracovníků v pomáhajících profesích
KAŠPÁRKOVÁ, Eva
Empatie pracovníků v pomáhajících profesích Empatie neboli vcítění je schopnost porozumění emocím druhého člověka. Představuje schopnost člověka porozumět psychickému stavu jiného člověka, se kterým je v bezprostředním kontaktu. Pomocí tohoto porozumění lze pochopit emoce, myšlenky myšlenek, jednání, chování a postoje. Pro vznik empatie je potřebné, aby byl člověk na druhého cílevědomě zaměřen a soustředěn a měl dostatek vůle. Empatie je složitý psychologický zážitek. Cílem diplomové práce je ověřit, zda se u osobních asistentů a zdravotních sester liší postoje k empatii a prožívání obtíží spojených s empatií. Výzkum je realizován u osobních asistentů působících v okrese České Budějovice a u zdravotních sester pracujících v jindřichohradecké nemocnici. Respondenti jsou různého věkového rozložení s rozdílným zastoupením mužů a žen. Použila jsem metodu dotazování. Technikou výzkumu je dotazník. Stanovila jsem si celkem tři hypotézy. Všechny tyto hypotézy byly výzkumem potvrzeny. Využití diplomové práce lze spatřovat v možnosti jejího zprostředkování jako zdroj informací pro laickou veřejnost nebo její eventuelní využití ve výuce.
Míra empatie u úředníků a zdravotníků v Libereckém kraji zjišťovaná standardizovaným dotazníkem.
BÜRGEROVÁ, Marie
Práce se zabývá mírou empatie u úředníků a zdravotníků v Libereckém kraji. Cílem práce bylo zjistit, jakou míru empatie má úředník / sociální pracovník a zdravotní pracovník. Práce je rozdělena do dvou stěžejních oblastí. Jedná se o část teoretickou, která pomocí zpracování a prezentace odborných knižních a internetových zdrojů popisovala a objasňovala empatické, etické vcítění u jmenovaných skupin. Zdravotní pracovníci i sociální pracovníci se při výkonu svého povolání řídí předepsaným etickým kodexem a svým vlastním morálním standardem. Obě skupiny se ve svém povolání především snaží nezištně pomoci svému pacientovi / klientovi. Charakter obou zkoumaných skupin vyžaduje etickou odpovědnost k druhým, zejména však vůči lidem, kteří se ocitli v nouzových situacích a kteří potřebují různé druhy podpory a pomoci. Další část, praktická, představuje kvantitativní výzkum za pomoci standardizovaného dotazníku, který zjišťoval míru empatie, kde respondenti vyjadřovali své postoje k dvaceti tvrzením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 110 záznamů.   začátekpředchozí81 - 90dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.