Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí80 - 89  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Herec a dílo
Šmíd, Petr ; PAVLATA, Michal (vedoucí práce) ; HLAVICA, Lukáš (oponent)
Tato práce předkládá nejprve zevrubnou definici herce i jeho díla a vzájemného vztahu mezi nimi. Následně se snažím popsat aspekty, které mají přímý vliv na hereckou práci. Nejvýraznějšími jsou pak režisér a herečtí kolegové a následně text a prostor. V práci se věnuje prostor i sebepoznání, které je nedílnou součástí herecké práce. Následně se snažím rozebrat, jak se lišil způsob práce, když jsme pracovali s textem, při práci s nedramatickým textem a bez textu. Z čeho jsme vycházeli, když text neexistoval a jaký to mělo dopad na můj vztah k postavě. Dále práce rozebírá krajní podoby hereckého díla v imerzivním divadle a při performance. Poslední dvě kapitoly se věnují herectví před kamerou a tomu, jaká byla má zkušenost s hraním v cizím jazyce.
Úloha autority a princíp partnerstva pri tvorbe choreografického diela
Radačovský, Mário ; KAZÁROVÁ, Helena (vedoucí práce) ; WIESNER, Daniel (oponent)
V našom tanečnom umení je veľmi dôležité ak sa môžeme stretnúť s osobnosťami, ktoré ovplyvnia náš život natoľko či už pozitívne alebo negatívne ,že si tento ich odkaz nesieme celým naším umeleckým životom. Princíp autority ktorá nás denne formuje ,ale aj partnerstva bez ktorého by to celé zrejme nebolo ani možné .Určitá forma partnerstva je viac ako potrebná v našom veľmi náročnom povolaní. Napriek tomu byť tanečníkom nie je povolanie ale skôr o poslanie . Cieľom mojej práce je pokúsiť sa načrtnúť určite formy autorít na základe mojich osobných skúseností ako aj ponúknuť porovnanie medzi nimi cez vykreslenie určitých modelových situácií ,ktoré som mal možnosť osobne zažiť. Ponúknuť rozličné riešenia určitých situácií . Vždy ide o nejaký cieľ spoločného snaženia sa naplniť ho. Rozdiel je inteligencií a spôsobe ako vytúžený úspech dosiahnuť. Nakoniec výsledok nie je aj tak to najdôležitejšie ale forma a hlavne ako sme ho dosiahli. Celá moja práca bola o zamyslení a paralelách a novom vnímaní už existujúcich prežitkov.
Proměny Faidřina vyznání lásky
Křápková, Lucie ; KYSELOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; JOBERTOVÁ, Daniela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá proměnami dramatického ztvárnění mýtu o Faidře z hlediska jejího vyznání lásky. Porovnává čtyři dramatické texty: zpracování řeckého dramatika Euripida ve hře Hippolytos, římského dramatika L. A. Senecy ve hře Faidra, Jeana Racina ve hře Faidra a Sarah Kane ve hře Faidřina láska. V rámci jednotlivých děl zkoumá proměny vztahů a motivů hlavních postav promítnutých do Faidřina vyznání. Práce neodhlíží od hlavních charakteristických znaků rukopisu těchto čtyř dramatiků ani společenského kontextu vzniku děl, největší pozornost však věnuje analýze samotných dramatických textů.
Citová vazba a komunikace v partnerských vztazích
MARELOVÁ, Anna
Bakalářská práce se zabývá citovou vazbou a komunikací v partnerských vztazích. Nejprve jsou zde definována základní teoretická východiska citové vazby v dětství, dospělosti a partnerských vztazích. Dále práce vymezuje partnerský vztah a nakonec komunikaci v partnerském vztahu a její rozdělení na 4 komunikační styly asertivní, pasivní, manipulativní a agresivní. Pro praktickou část byl zvolen kvantitativní výzkum, jehož hlavním cílem bylo zjistit souvislosti mezi dimenzemi citové vazby a komunikačními styly v partnerství. Také bylo zkoumáno, zda se styly komunikace liší dle typu citové vazby. Bylo také zjišťováno, zda existuje souvislost mezi délkou partnerského vztahu a dimenzemi citové vazby. Výzkumný vzorek tvořila data od 333 respondentů. Byly zde použity 2 dotazníky "ECR-R" pro zjišťování citové vazby jedince a "Dotazník 4 stylů komunikace v partnerských vztazích". Citovou vazbu tvoří 2 dimenze úzkostnost a vyhýbavost. Bylo zjištěno, že s klesající mírou úzkostnosti a vyhýbavosti jedinci využívají spíše asertivní styl komunikace. Naopak lidé s vyšší mírou úzkostnosti a vyhýbavosti častěji využívají negativní komunikační strategie (tedy buď pasivní, manipulativní nebo agresivní). Dále bylo zjištěno, že v závislosti na tom, jakou mají jedinci citovou vazbu, využívají odlišné styly komunikace. Výzkum také prokázal, že mezi dimenzemi citové vazby a délkou vztahu neexistuje signifikantní souvislost.
Srovnání mezigeneračního pohledu na sexuální chování a partnerské vztahy
NEJEDLOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na postoje a chování dvou generací a zároveň i genderových rozdílů. U těchto generací je srovnáván pohled na sexuální chování a partnerské vztahy. Teoretická část je rozdělena do tří hlavních kapitol, přičemž první kapitola je zaměřena na sexuální chování. V této části byly shrnuty základní teoretické předpoklady pro sexuální chování, výběr sexuálního partnera a proměny sexuálního chování a pohledu na něj skrz různá období lidské existence. Druhá část teoretické části shrnuje základní poznatky o výběru životního partnera, proměny výběru skrz různá období lidského věku, podoby vztahu, předpoklady pro vztahy, jeho důležitost pro jedince a také otázka nevěry. Třetí kapitola teoretické části popisuje základní poznatky o tom, co je to generace a jak se liší jednotlivé generace, které byly zkoumány. Empirická část byla zaměřena na zkoumání odlišných postojů dvou generací: generace "prarodičů" (n =30), což jsou jedinci narození v letech 1935 1950 a generací "vnoučat" (n =30), jedinci narození 1990 -1997. Zároveň byly zkoumány genderové rozdíly postojů. Výzkum byl proveden za pomoci dotazníku, který byl sestaven pro účely této bakalářské práce. Následné statistické zpracování bylo proveden v programu Statistika za použití Mann-Whitney test a kontingenční tabulky. Na počátku bylo stanoveno 13 hypotéz a v závěru jich bylo přijato pět. V diskuzi jsou rozebrány možné příčiny a limity výzkumu.
Využití metod dramatické výchovy v projektu Rande je hra
Soukupová, Kateřina ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; VALENTA, Josef (oponent)
Diplomová práce pojednává o přínosu a možnostech využití metod dramatické výchovy v rámci seznamovacích akcí. V teoretické části porovnává chování zvířat a lidí v procesu námluv, seznamuje stručně s historií seznamování, fenoménem "singles" a zabývá se dnešními možnostmi seznamování. Dále nahlíží do vzdělávání dospělých lidí ve spojitosti s dramatickou výchovou a do obecné roviny komunikace. Praktická část popisuje proces vzniku autorského projektu "Rande je hra" a představuje ukázku tří programů, které byly realizované jako seznamovací akce pro nezadané s využitím dramatických metod.
Rozpad manželství a partnerské vztahy dětí
WÖLFLOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá problematikou dospělých lidí pocházejících z rozvedených rodin a problematikou partnerských vztahů. Cílem práce bylo zachytit, jaké bylo prožívání těchto lidí během rozvodu jejich rodičů a po něm. Dále, zda rozvod ovlivnil jejich postoje k partnerství a manželství. Teoretická část stručně charakterizuje partnerské vztahy a jejich vývoj. Proces výběru partnera a jaký mají rodiče na tento proces vliv. Rodinu, její funkce a role otce a matky. Manželství a sňatečnost v České republice. Problematiku rozvodů, rozvodovost v České republice, příčiny rozvodu, nejčastější reakce dětí na něj a následné dopady, a to z krátkodobého i dlouhodobého hlediska. Výzkumné šetření bylo prováděno metodou rozhovoru. Zúčastnili se ho čtyři respondenti vě věku 26 - 30 let.
Vliv vysokoškolského studia v kombinované formě na vztahy v partnerství
VÁLEČKOVÁ, Soňa
Předložená bakalářská práce ,,Vliv vysokoškolského studia v kombinované formě na vztahy v partnerství" poukazuje v širších souvislostech na změny v partnerském soužití v současné době a seznamuje nás s okolnostmi, které mohou mít vliv na vývoj vztahu mezi partnery. Jednou z těchto okolností, která může převážně negativně ovlivnit partnerský vztah, je vysokoškolské studium v kombinované formě jednoho z partnerů. V České republice stále není běžnou záležitostí, aby se na pracích v domácnosti a péči o děti rovnoměrně podíleli jak žena, tak i muž. Vysokoškolské studium jednoho z partnerů, může nastolit problém v partnerském vyjednávání, jak sladit dvě pracovní (studijní) kariéry s péčí o partnerský vztah, domácnost a děti. Obecně tato situace může vést k mnoha konfliktním střetům mezi partnery, které mohou v krajním případě vyústit v rozchod nebo rozvod, protože vysokoškolské studium v kombinované formě není krátkodobou záležitostí, ale trvá tři až pět let. Podstatným faktorem k zvládnutí tohoto dlouhodobého zátěžového období pro partnerský vztah, je především rovnoměrnější rozdělení rolí mezi partnery, k čemuž je nutné přidat i vzájemné oboustranné pochopení, toleranci a podporu, bez vyvolávání zbytečných konfliktů. Cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, zda jsou partnerské vztahy ovlivněny vysokoškolským studiem v kombinované formě, a zda se projeví rozdíly v dopadu na partnerské vztahy, když studuje muž nebo žena. Prvním dílčím cílem bylo zjistit, které oblasti partnerského soužití jsou nejvíce negativně ovlivněny v období vysokoškolského studia v kombinované formě jednoho z partnerů, druhým dílčím cílem bylo zjistit, zda může vlivem vysokoškolského studia v kombinované formě jednoho z partnerů dojít až k rozpadu partnerského vztahu (rozvod, rozchod). Na základě zvolených cílů byly stanoveny dvě hypotézy. První hypotéza ,,Vysokoškolské studium v kombinované formě má negativní vliv na vztahy v partnerství" a druhá hypotéza ,,Partnerský vztah je negativně ovlivněn, když studuje žena". K získání potřebných informací jsem použila kvantitativní výzkum, který byl realizován formou dotazníkového šetření. Dotazník použitý v rámci realizovaného výzkumu byl koncipován jako 19položkový a využito bylo především otázek otevřených a polozavřených (viz příloha). Výběrový soubor tvořili studenti kombinovaného studia Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích, žijící v partnerském vztahu nebo manželství. Celkový počet respondentů pro zpracování hlavního výzkumu čítal 146, z toho 110 žen a 36 mužů. Závěry při srovnání odpovědí žen a mužů je nutné z tohoto důvodu vnímat s ohledem na jejich celkový poměr. Byla využita analýza kategoriálních dat a statistické zpracování údajů dotazníkového šetření bylo provedeno pomocí třídění druhého stupně. Hodnověrnost hypotéz byla testována chí kvadrát testem (viz graf 14 a 17). Výsledky dotazníkového šetření jsou prezentovány v grafech. První hypotéza ,,Vysokoškolské studium v kombinované formě má negativní vliv na vztahy v partnerství" byla potvrzena. Z výsledků vyplynulo, že v období studia došlo u respondentů v partnerském svazku k nárůstu neshod, a to především v oblasti péče o partnerský vztah a v péči o domácnost, čímž jsem zároveň získala odpověď na jeden z dílčích cílů. Druhá hypotéza ,,Partnerský vztah je negativně ovlivněn, když studuje žena" nebyla potvrzena. U obou pohlaví se vyskytují neshody v partnerském vztahu v období jejich vysokoškolského studia v kombinované formě, ale neprokázal se statisticky významný rozdíl negativního dopadu studia ženy na partnerský vztah. Diskuse je zaměřena na porovnání výsledků mého výzkumného šetření s výsledky jiných dostupných sociologických studií týkajících se podobné problematiky.
Sociální role ženy v 21. století z pohledu mužů
PROKŮPKOVÁ, Jana
Tato diplomová práce pojednává v teoretické části o proměňující se sociální roli ženy v průběhu lidského vývoje a o dějinách feministického hnutí. Všímá si rozdílů mezi muži a ženami ze třech pohledů: biologického, psychologického, sociologického a na jejich základě odhaluje vlastnosti, které jedinci při výběru životního partnera upřednostňují. Také se zaměřuje na situaci na trhu práce z hlediska genderu. V praktické části na základě rozhovorů s 10 muži a 10 ženami mapuji, jak vidí roli žen ve společnosti muži a rovněž i jak vidí svou roli samy ženy. Nejprve zjišťuji, jak fungovala domácnost, ve které respondenti vyrůstali z hlediska rozdělení každodenních úkolů, jak chtějí, aby fungovala (popř. jak již funguje) jejich domácnost a výsledky porovnávám. Poté se zaměřuji na to, jaké ženám a mužům dotazovaní připisují vlastnosti a dovednosti, jaké je podle jejich názoru postavení žen na trhu práce nebo proč neustále narůstá počet rozvodů a prodlužuje se věk pro založení rodiny. Práce tedy postihuje nejen pohled mužů na společenské poslání žen, ale také pohled žen na sebe samé ve světle očekávání, které muži (a celá společnost) vůči ženám mají.
Partnerské soužití po odchodu dětí ze společné domácnosti
HASILOVÁ, Lucie
Partnerský vztah prochází během společného života celou řadou změn od společného bydlení, přes narození dětí až po společně strávené stáří. Jedním z nejvýraznějších zlomů v partnerském životě je i osamostatnění a odchod dětí ze společného domova. Partneři, kteří byli zvyklí na {\clqq}plný dům``, zůstávají sami, jejich komunikace je ochuzena o zážitky dětí a vzniká zde i problém se smysluplným využitím volného času. V situaci, kdy zůstávají v domácnosti pouze dva lidé, se naplno projeví rozdílnost jejich povah a názorů. Tato nová zkušenost může narušit stabilní, léty nabytý, řád a ohrozit další trvání partnerského vztahu. Cílem práce bylo zmapovat změny, kterými prošli oba partneři po odchodu dětí ze společné domácnosti. Zejména se práce orientovala na oblast komunikace, rodinných rituálů a využívání volného času. Výzkum byl proveden dotazníkovým šetřením mezi rodiči studentů ZSF JU. Osloveni byli rodiče studentů všech ročníků, díky čemuž bylo možné provést srovnání spokojenosti partnerů s partnerským soužitím ve vztahu k době odchodu dětí ze společné domácnosti. Výzkum proběhl během prosince 2008. Výsledky výzkumu ozřejmují, které faktory a jak mohou ohrozit vztah po odchodu dětí z nukleární rodiny. V praxi se diplomová práce může využít jako nástin pro prevenci problémů v partnerském vztahu vyvolaných právě odchodem dospělých dětí z domova. Domnívám se, že cíl práce, kterým bylo zmapování změn v partnerských vztazích po odchodu dětí ze společné domácnosti, byl naplněn a podařilo se mi zpracovat dané téma formou, kterou jsem si vytyčila. Nicméně je tato oblast nabízí ještě mnoho možností pro další výzkum. Velmi zajímavá by mohla být longitudinální studie, která by zpracovávala kvalitativní formou názory výzkumného souboru. Takovýto výzkum by dle mého názoru ještě více prohloubil znalosti v této sféře.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí80 - 89  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.