Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  předchozí8 - 17dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Parametrický generátor výpočetní sítě trubkového svazku výměníku tepla pro OpenFOAM
Petrů, Martin ; Juřena, Tomáš (oponent) ; Turek, Vojtěch (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o základech výpočetní dynamiky tekutin (CFD), důvodech jeho použití a související nutnosti vytvářet výpočetní sítě. Další část práce se zaměřuje na vyhodnocování kvality výpočetních sítí a stručně na výpočetní metody CFD. Jsou také srovnány dostupné síťové generátory a poskytnut přehled o možnostech tvorby sítí. Dále jsou uvedeny základní informace o softwaru OpenFOAM a jeho možnostech, zejména tvorby sítě pomocí aplikace blockMesh. Následující část práce je věnována popisu vyvinuté aplikace a jejím funkcím pro generování kvalitní výpočetní sítě trubkového svazku výměníku tepla pro software OpenFOAM. V závěru je simulací ustáleného proudění ověřena správnost vytvořené sítě a její dostatečná kvalita.
Předběžná aerodynamická analýza konceptu dálkově řízeného modelu s proudovým pohonem
Novák, Ondřej ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá aerodynamickou analýzou bezpilotního letounu a následnými úpravami křídla, jeho polohy a přechodu křídlo-trup. Důraz je kladen na charakter odtržení proudění, jeho interakci s dalšími strukturami proudění a jeho vliv na aerodynamické vlastnosti letounu. Cílem úprav je zajištění dostatečné stability a řiditelnosti letounu při nízkých i vysokých úhlech náběhu. V práci byly využity panelové metody a CFD. V případě nepřesností CFD výpočtu byly také připraveny dvě záložní varianty úprav křídla.
Optimalizace zadního křídla závodního vozu
Feldová, Petra ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Štefan, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci zadního přítlačného křídla sportovního vozu s využitím open-source softwarů. Práce je věnována optimalizaci 2D profilu zadního křídla vozu. Jako prostředí pro optimalizaci byl zvolen programovací jazyk Python a jako optimalizační funkce algoritmus diferenciální evoluce. Tento algoritmus je dále propojen se softwarem Xfoil, který počítá aerodynamické charakteristiky. Jako parametr posuzující aerodynamickou účinnost byl zvolen poměr vztlakového a odporového koeficientu (C_L/C_D). Druhá část práce se zabývá CFD výpočtem proudění kolem celého vozu a je provedena v open-source softwaru OpenFOAM. Optimalizací profilu křídla bylo dosaženo přibližně 7.9 % zlepšení parametru C_L/C_D, při zachování stability křídla. Přínosem této práce je možnost využití open-source softwarů pro optimalizaci i CFD analýzu, což může do budoucna ušetřit firmám náklady spojené s nákupem licencí komerčních softwarů.
Cavitation Induced by Rotation of Liquid
Kozák, Jiří ; Sedlář, Milan (oponent) ; Kozubková, Milada (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
This doctoral thesis deals with experimental and numerical research of cavitation induced by rotation of liquid. The transparent axisymmetric Venturi tube was exploited for this purpose. Thus, it was possible to investigate dynamics of cavitating flow using the captured high-speed records.
Modelování vtokových vírů
Galuška, Jiří ; Kozák, Jiří (oponent) ; Rudolf, Pavel (vedoucí práce)
V diplomové práci jsou shrnuty základní pravidla návrhu čerpacích jímek. Dále byly rozebrány matematické modely vírů a metody k jejich určování a vizualizaci. Následně se autor zaměřil na numerické modelování pomocí CFD metod. Jsou zde rozebrány základní poznatky o jednofázovém a dvoufázovém modelování pomocí metody Volume of Fluid s aplikací na hladinové víry v programu OpenFOAM a ANSYS Fluent. Dále se autor v práci zaměřuje na rešerši vhodných turbulentních modelů a porovnání jejich výsledků na jednoduchém verifikačním příkladu. V práci byla úspěšně verifikována jednofázová metoda na určování délky vzduchového jádra hladinového víru. Na stejném příkladu byla verifikována i dvoufázová simulace v programu OpenFOAM a ANSYS Fluent. Výsledky obou řešičů a metod byly mezi sebou porovnány. Dosažené poznatky byly použity k návrhu experimentální nádrže s geometrii podobnou průmyslovým čerpacím jímkám. Byla vytvořena mapa výskytů hladinových vírů pro různé provozní body. Jeden provozní bod s výskytem vírů byl přepočítán jednofázovou a dvoufázovou metodou. Bylo dosaženo pouze částečné shody experimentu s numerickým modelem.
Openfoam: možnosti open-source CFD
Zbavitel, Jan ; Moravec, Prokop (oponent) ; Kozák, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na základní analýzu možností open-source CFD programu OpenFoam a představení jeho klíčových vlastností. Získané vědomosti budou využity při tutoriální úloze analýzy Kármánovy vírové stezky.
Numerical study of the steady airflow in the human respiratory system during inhaling and exhaling
Lancmanová, Anna ; Bodnár, Tomáš
This paper presents some of the initial results of the numerical simulations of a steady turbulent flow in human upper airways during inhalation and exhalation. The mathematical model is based on the system of Reynolds-Averaged incompressible Navier-Stokes equations complemented by the SST k − ω turbulence model. The simulations were performed using finite-volume open source solver OpenFOAM on a realistic three-dimensional geometry. The main aim of this particular study is to verify the computational setup with special focus on appropriate choice and implementation of boundary conditions. The prescribed boundary conditions are chosen to mimic the physiological conditions during normal breathing cycle. This study aims to gain an insight into the airflow behavior during the inhalation and exhalation process by comparing the results of two distinct simulations corresponding to two different (opposite) flow rates . The obtained local flow rates and flow fields for both cases are presented and mutually compared. This initial work should serve as a foundation for future more complex simulations that will include the time-dependent and compressible effects.
On Reynolds-averaged turbulence modeling with immersed boundary method
Kubíčková, Lucie ; Isoz, Martin
The immersed boundary (IB) method is an approach in the computational fluid dynamics in which complex geometry conforming meshes are replaced by simple ones and the true simulated geometry is projected onto the simple mesh by a scalar field and adjustment of governing equations. Such an approach is particularly advantageous in topology optimizations (TO) where it allows for substantial speed-up since a single mesh can be used for all the tested topologies. In our previous work, we linked our custom IB variant, the hybrid fictitious domain-immersed boundary method (HFDIB), with a TO framework and successfully carried out an optimization under laminar flow conditions. However, to allow for optimizations of reallife components, the IB approach needs to be coupled with an affordable turbulence modeling. In this contribution, we focus on extending the HFDIB approach by the possibility to perform Reynolds-averaged simulations (RAS). In particular, we implemented the k − ω turbulence model and wall functions for closure variables and velocity.
Mixing characteristics of a magnetically driven Rushton turbine in an unbaffled stirred tank reactor
Idžakovičová, Kristýna ; Haidl, Jan ; Gebouský, Ondřej ; Isoz, Martin
The standard and well-researched stirred vessel configuration comprises a tank equipped with one or more impellers positioned in the vessel’s axis and multiple wall-mounted baffles preventing the central vortex creation. However, particular industries, such as biotechnology, have an increased need for a sterile environment that often results in the usage of atypical stirred vessel configurations. An example of a commonly equipped atypical stirred vessel is an unbaffled stirred tank with an eccentric magnetically driven impeller. However, there is only a little knowledge about the mixing characteristics of such designs. In this work, we list experimental results for both the standard and atypical stirred vessel configurations. Furthermore, we present a CFD model of the atypical configuration. The model is used to calculate its mixing characteristics that are subsequently compared against our experimental results. It is shown that for the liquid height (H) to the vessel diameter (T) ratio H/T ≲ 1.2, the characteristics of both the standard and atypical designs coincide. For higher liquid heights (i) the characteristics of the atypical design decrease dramatically, and (ii) the characteristics estimates based on approaches developed for the standard configuration become unreliable.
Simulation of heterogeneously-catalyzed non-isothermal reactive flow in industrial packed beds
Hlavatý, Tomáš ; Isoz, Martin ; Khýr, M.
Packed bed reactors are the most frequently used devices to perform heterogeneously catalyzed reactions on industrial scales. An industrial real-life heterogeneous catalysis is complex process that combines fully three-dimensional mass, momentum and energy transport on several scales. In the present work, we leverage our previously developed CFD solver for non-isothermal heterogeneously catalyzed reactive flow based on the finite volume method and couple it with our\nin-house DEM-based method for preparation of random packed beds. The resulting framework is verified in the simplified cases against available analytical solutions and correlations and is used to study an industrially-relevant case of ethylene oxychlorination performed in a tubular packed bed comprising CuCl2-coated catalyst carrying particles. In particular, we compare properties of three different industrially used catalyst carrying particles: Raschig rings, Reformax, and Wagon wheels
Plný tet: Stáhnout plný textHTM

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   předchozí8 - 17dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.