Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  předchozí8 - 17dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pulzní nabíjení olověného akumulátoru využívající záporných proudových pulzů
Kantor, Pavel ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejběžněji používanými elektrochemickými zdroji proudu a jsou nejstarším typem sekundárních článků. Tato diplomová práce poskytuje krátký úvod do olověných akumulátorů. Ukazuje možné rozdělení olověných akumulátorů z několika hledisek, popisuje konstrukci olověných akumulátorů, parametry olověného akumulátoru a elektrochemické a fyzikální reakce uvnitř akumulátoru. Dále se práce zabývá problematikou pulzního nabíjení olověných akumulátorů. Práce popisuje výrobu sady experimentálních elektrod na pracovišti elektrochemických zdrojů. Práce také seznamuje s vývojovým prostředím Agilent VEE PRO a ukazuje jeho možnosti. Poslední částí práce jsou experimenty se zaměřením na pulzní nabíjení s využitím záporných proudových pulzů a vyhodnocení vlivu různých pulzních režimů na články.
Sledování vlivu teploty na vlastnosti olověných akumulátorů
Musil, Petr ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá olověnými akumulátory, jejich parametrům a teplotním závislostem tohoto elektrochemického zdroje. V rámci teoretické části práce jsou rozebrány jednotlivé typy akumulátorů, jejich primární parametry a elektrochemické reakce, ke kterým v článcích při provozu dochází. Dále jsou zde rozebrány fáze nabíjení, popis jednotlivých částí, používané materiály, konstrukce olověného akumulátoru a degradační mechanizmy způsobené provozem akumulátoru. Praktická část obsahuje navrhnuté měřicí schéma pro automatizovanou měřicí ústřednu. Výstupem těchto měření je ověření funkčních parametrů zvolených typů akumulátorů, dlouhodobé hluboké cyklování akumulátorů a ověření funkčních parametrů akumulátorů za zvýšené teploty. Práce obsahuje srovnání naměřených hodnot s parametry uvedenými v katalogovém listu výrobce. Součástí jsou také grafické reprezentace, které zachycují průběhy sledovaných parametrů. Závěr práce se zabývá zhodnocením parametrů jednotlivých typů akumulátorů a jejich vhodnosti pro použití v systémech záložního napájení.
Teplotní změny při pulzním nabíjení olověného akumulátoru
Přikryl, Kamil ; Bača, Petr (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou olověných akumulátorů, způsoby jejich nabíjení a problematikou tepelných dějů v olověných akumulátorech. Práce je členěna do tří hlavích částí. V první části jsou uvedeny teoretické poznatky z oblasti olověných akumulátorů, jako například historie olověného akumulátoru, konstrukce, princip činnosti, způsoby nabíjení a tepelné děje odehrávající se uvnitř olověného akumulátoru. Druhá část podrobně popisuje výrobu experimentálních článků. V poslední části je popsána automatizovaná měřicí ústředna a uskutečněné experimenty, které byly zaměřeny na nabíjení článku pulzním proudem s různou střídou pulzů.
Vliv přítlaku na životnost olověných akumulátorů u hybridních elektrických vozidel
Pospíchal, Martin ; Tošer, Pavel (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory využívané u hybridních elektronických vozidlech HEV pracují v rychlocyklovacím režimu ve stavu částečného nabití PSoC. Dochází při tom k degradačním mechanismům, které souvisí s nevratnou sulfatací záporných elektrod a jsou limitujícím faktorem životnosti olověných akumulátorů. Na elektrodový systém experimentálních článků byl aplikován přítlak různých velikostí. Exp. články byly podrobeny měření a vyhodnocení potenciálů záporné elektrody, odporu záporné aktivní hmoty, kontaktního odporu přechodu kolektor – aktivní hmota a měření s vyhodnocením fluktuace přítlaku během čtyř PSoC běhů.
Příčiny předčasné ztráty kapacity olověných akumulátorů pracujících v PSoC režimu hybridních elektrických vozidel
Bilko, Radek ; Jareš, Petr (oponent) ; Dostál, Zdeněk (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je završením celé etapy výzkumů a vyplývá ze stávající potřeby zvýšit efektivitu, výtěžnost a životnost olověných akumulátorů VRLA plánovaných pro použití do hybridních elektrických vozidel v režimu částečného nabití PSoC. Při aplikaci režimu PSoC na olověný akumulátor dochází k ireverzibilní sulfataci záporných elektrod, a tím ke ztrátě jejich nabíjecí schopnosti. Tento jev, podle nejnovějšího trendu označovaný jako PCL3, nemá žádnou souvislost s dále uvedenými jevy PCL1, PCL2, projevujícím se na kladných elektrodách. Výsledkem této disertační práce je nalezení nových typů aditiv, určení jejich optimálního množství a rozměrů tak, aby inovované složení záporných aktivních hmot bylo schopno odolávat sulfataci záporné elektrody během provozu v režimu PSoC. Součástí snahy o objasnění dějů probíhajících na záporné aktivní hmotě a způsobujících nevratnou sulfataci elektrod, je i sledování strukturálních změn elektrodové aktivní hmoty pomocí environmentálního rastrovacího elektronového mikroskopu, což pomohlo objasnit děje související se ztrátou kapacity v režimu PSoC. Zvláštní pozornost byla při výzkumech věnována studiu vlastností kontaktních vrstev mezi kolektorem a aktivní hmotou elektrod a samotných aktivních hmot olověného akumulátoru v průběhu jeho exploatace. Byly získány nové informace o vlivu opakovaného cyklování (nabíjení, vybíjení) na kritické oblasti elektrod. Měření byla prováděna na speciálně připravených experimentálních elektrodách stejnosměrnou rozdílovou metodou, což umožnilo získávat data in situ.
Zkoumání teplotních změn olověného akumulátoru v režimu hybridních vozidel
Kadrnka, Petr ; Tošer, Pavel (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejběžněji používanými elektrochemickými zdroji proudu. Olověný akumulátor je nejstarším typem sekundárních článků. Velké využití mají u hybridních elektrických vozidel (HEV), kde pracují v různých režimech provozu vozidla. S tím souvisí i změny teploty akumulátoru, které jsou způsobeny Jouleovým teplem při vybíjení a nabíjení akumulátoru v určitém režimu provozu vozidla. Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech pracují v režimu částečného nabití PSoC.
Pulzní nabíjení olověného akumulátoru využívající záporných proudových pulzů
Kantor, Pavel ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Křivík, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejběžněji používanými elektrochemickými zdroji proudu a jsou nejstarším typem sekundárních článků. Tato diplomová práce poskytuje krátký úvod do olověných akumulátorů a ukazuje možné rozdělení olověných akumulátorů z několika hledisek. Práce popisuje konstrukci olověných akumulátorů, parametry olověného akumulátoru, elektrochemické a fyzikální reakce probíhající uvnitř článku akumulátoru. Dále se práce zabývá problematikou pulzního nabíjení olověných akumulátorů a pulzním nabíjením s využitím záporných proudových pulzů. V další části práce je popsána výroba sady experimentálních elektrod na pracovišti elektrochemických zdrojů. Poslední částí práce jsou experimenty se zaměřením na pulzní nabíjení s využitím záporných proudových pulzů a vyhodnocení vlivu různých pulzních režimů na články.
Efekt přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru s experimentálními elektrodami s příměsí skelných vláken
Fryda, Daniel ; Vaculík, Sebastian (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o olověných akumulátorech, jež jsou alternativními zdroji elektrické energie. Olověné akumulátory jsou nejstarším typem článků. Velké využití mají u hybridních elektrických vozidel – HEV, kde pracují v různých režimech provozu vozidla. Těmto režimům odpovídají příslušné reakce při vybíjení a nabíjení akumulátoru. Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech pracují v režimu částečného nabití PSoC. Praktická část diplomové práce zkoumá, jak jsou vlastnosti olověných akumulátorů modifikovány vlivem příměsi skelných vláken do záporné aktivní hmoty a aplikací přítlaku na elektrodový systém.
Vliv příměsí elektrolytu na vlastnosti olověných akumulátorů
Dohnal, Martin ; Zimáková, Jana (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
V dnešní době je olověný akumulátor nejrozšířenější v automobilovém průmyslu. Ve kterém slouží jako zdroj energie při startování automobilu. Od nedávna je akumulátor používán nejen při startech, ale i při jízdě v městském provozu. Toto chování můžete znát pod pojmem hybridní automobil. U kterých je využíván elektromotor, který má v důsledku snížit produkci emisí stojících aut ve městech. Elektromotor je napájen olověným akumulátorem a to má za následek rychlé vybíjení i snížení životnosti baterie. Pro prodloužení života byly vyvinuty aditiva do elektrolytu . V bakalářské práci budou tyto přísady zkoumány. Jestli opravdu mají příznivé účinky na baterii.
Zkoumání teplotních jevů v olověném akumulátoru
Vrba, Marek ; Abraham, Pavel (oponent) ; Neoral, Jiří (vedoucí práce)
Na základě české i zahraniční literatury nás tato práce seznamuje s historií a rozdělením elektrochemických zdrojů, konkrétně pojednává o olověném akumulátoru. U olověného akumulátoru je popsán princip a jeho chování při nabíjení a vybíjení. Dalším tématem je jeho konstrukce a rozdělení. Základní dělení olověného akumulátoru je na akumulátory se zaplavenými elektrodami a akumulátory bezúdržbové tzv. „VRLA“, které se postupně dostávají do popředí a zastávají funkce klasického akumulátoru se zaplavenými elektrodami v náročnějších aplikacích. V současné době VRLA akumulátory se používají pro PSOC režim v hybridních vozidlech. Praktická část této práce se zabývá právě PSOC režimem, který je aplikován na experimentální články s elektrodami s různými příměsemi. Výsledky vlivu příměsí na životnost článků v PSOC režimu jsou shrnuty na konci této práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   předchozí8 - 17dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.