Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí79 - 88další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inscenovanie Sarajeva
Gonda, Peter ; TOMÁNEK, Karel, Frant. (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá procesom vzniku bakalárského predstavenia Sarajevo. Predstavenie tématicky vychádza z udalostí vojny v bývalej Juhoslávií a špecificky sa venuje situácií obliehania Sarajeva. Predstavenie formálne súvisí s inscenáciou Endgame, vytvorenou v 4-tom semestri štúdia réžie-dramaturgie KALD DAMU. V prvej časti práci sa autor venuje vzniku a koncepcíí textu Endgame a následnému inscenačnému procesu, a rôznym problémom a ich riešeniam počas celého trvania práce na predstavení. V druhej časti sa autor venuje vzniku predstavenia Sarajevo. Autor sa v záverečnej diskusíí pokúsi zhrnúť svoje náhľady na prostriedky použité v oboch predstaveniach.
Divadelní vrstvení.
Dušková, Linda ; KLÍMA, Miloslav (vedoucí práce) ; MAKONJ, Karel (oponent)
Diplomová práce s názvem Divadelní vrstvení je pokusem reflektovat jednotlivé momenty v procesu přípravy divadelní inscenace, které mohou ovlivnit interpretaci textu předlohy. Autorka se v ní zabývá především využíváním textu, obrazu a hudby v divadelní práci, která se pohybuje na pomezí divadla interpretačního a neinterpretačního. K analýze přitom využívá zkušenosti z vlastní režijně-dramaturgické praxe v průběhu studia na DAMU.
The Intoxication of the Ground
Foletti, Lisa Giulia ; DUŠEK, Jan (vedoucí práce) ; KORČÁK, Jakub (oponent)
This is the first time I choose the play for my project of stage design and costumes and with this thesis there is a question I would like to answer to: which is my porsonal stagn ´s language? That´s why I need a play which helps me to solve this knot.
Obsažnost versus zábavnost propojování obou hledisek při tvorbě div adelního díla
Lesák, Jan ; BORNA, Jan (vedoucí práce) ; TICHÝ, Zdeněk (oponent)
Cílem práce je reflexe mých dvou inscenací Jak uběhnout maraton a Chameleon z hlediska jejich obsažnosti a zábavnosti. Obě inscenace mě vedly k domněnce, že s rostoucí obsažností klesá zábavnost divadelního díla a s rostoucí zábavností snad klesá její obsažnost. Protože jsem však sám viděl mnoho inscenací, které považuji za vysoce obsažné i zábavné dohromady, rozhodl jsem se svou domněnkou blíže zabývat, abych zjistil, jaký je skutečný vztah obsažnosti a zábavnosti. V práci proto formuluji, co chápu pod pojmem zábavnost a co pod pojmem obsažnost. Rozborem svých představ o obou pojmech docházím k závěru, že zábavnost bez obsahu mi nepřipadá zábavná a obsah, který není předáván zábavně, zase často vnímám jako nesdělný. Přicházím tak na to, že se obsažnost se zábavností nejen nevylučují, ale dokonce dokáží dost těžko existovat jedna bez druhé. Mou největší chybou při tvorbě obou inscenací byl tedy hlavně fakt, že jsem obě hlediska od sebe odděloval. Ve své následující režijní praxi bych proto chtěl pracovat se zábavností i obsažností dohromady tak, aby se obě hlediska vzájemně podporovala a organicky vycházela jedno z druhého.
Dokumentární divadlo a jeho využití
Burianová, Zuzana ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; SCHEJBAL, Milan (oponent)
Práce shrnuje různé pohledy na dokumentární divadlo v rámci divadelní tvorby. Cituje aktuální definice tohoto typu divadla a zamýšlí se nad jeho využitím. Z části vychází z filmové teorie, předkládá příklady divadelních inscenací, které vycházejí z dokumentárního materiálu a opírá se o některé příklady z dějin divadla. Dotýká sepojmů jako je Living newspapers, postdramatické divadlo, nebo metoda Verbatim. V druhé části práce autorka reflektuje proces své realizace dokumentárního zadání zdruhého ročníku studia. Kriticky hodnotí jeho výsledek a zamýšlí se nad problémy, které během práce vznikaly v souvislosti s dokumentárním divadlem. Na závěr hodnotí celkový přínos tohoto zadání pro své studium a rozvíjí tezi o výhodách a nevýhodách dokumentu jako východiska pro divadelní inscenaci v dnešním společenskémkontextu.
Když herec píše hru
Kubátová, Barbora ; TOŠOVSKÝ, Jan (vedoucí práce) ; HAVELKA, Jiří (oponent)
Tato práce s názvem Když herec píše hru se z velké části věnuje autorskému divadlu a autorskému herectví. V práci jsem se snažila popsat tvorbu absolventských inscenací i jiných autorských inscenací, se kterými jsem se doposud setkala. Také v práci popisuji vznik hry Siegfriedova idyla, kterou jsem napsala a posléze i zinscenovala. Text hry je též součástí mé diplomové práce. Touto prací jsem si zrekapitulovala můj dosavadní divadelní život a snad jsem se i poučila do toho budoucího.
Odysseus od nápadu po realizaci
Sekicki, Bojana ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; RAJMONT, Ivan (oponent)
Cílem této studie je popsat proces řízení mého představeni Odysseus od okamžiku první inspirace k konečně důsledně prezentaci před živým publikem. V něm nastíním vývoj mého konceptu spolu se podrobným popisem dramaturgického a režijního procesu: včetně práce s textem, výzkumu, práci s herci, přípravou na zkoušky, práci s scénografii, práce s prostorem, zvukem a světlem atd. Na závěr, pokusím se zhodnotit a proanalyzovat úspěchy celého procesu ve vztahu ke konečnému výrobku.
Práce v tvůrčím týmu versus práce s reži séry solitéry
Venclová, Tereza ; MATÁSEK, Petr (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
V této diplomové práci se budu zabývat svou rolí scénografky v konkrétním tvůrčím týmu, jehož členy jsou: Jakub Vašíček ? režisér a autor, Tomáš Jarkovský ? dramaturg a autor, Tereza Venclová ? scénografka, Kamil Bělohlávek ? scénograf, Ondřej Müller ? hudební skladatel. Na jednotlivých příkladech realizací inscenací budu porovnávat způsob práce v týmu se spoluprací s režiséry, které v této práci nazývám ?solitéry?, jsou jimi: Dodo Gombár, Jiří Jelínek, Janek Jirků, Ondřej Pavelka, Ivan Rajmont, Martin Tichý. Z vlastní zkušenosti budu zkoumat aspekty určující kvalitu spolupráce se solitéry a týmem, dále výhody a nevýhody práce v kolektivu. Nejsem teoretička, za těžiště své práce považuji tvorbu. Mým cílem proto není vypracovat vyčerpávající studii zabývající se obecnými zákonitostmi, nýbrž podat zprávu o tom, kterak se mé uvažování o vlastní tvorbě vyvíjelo během studia a kam jsem v tomto vývoji dospěla. Věřím, že právě takovou reflexi mohu při své další tvorbě zúročit nejlépe.
Od Junony k Sekvenci 02
Svobodová, Veronika ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
V rámci svého studia jsem měla možnost zrealizovat tři různé autorské projekty, které byly vzájemně propojeny a navazovaly na sebe. Ve všech třech inscenacích, o kterých se budu zmiňovat, pracuji s kinetickými a světelnými objekty jako s loutkou. Práce pramení z individuálního chápání divadelního umění. Jedná se o autorské experimentování na pomezí divadla a výtvarného umění. V první části uvádím stručný historický přehled. Ten poukazuje na důležité podněty, na které ve své tvorbě navazuji. Podrobněji se pak zaměřuji na tvorbu Petra Nikla a jeho divadla Mehedaha. V druhé části popisuji vznik a průběh jednotlivých inscenací: Jak si páv stěžoval Junoně, Sekvence 1 a Sekvence 2. V závěru se pak snažím shrnout dosažené poznatky. V obrazové příloze je možné nahlédnout na uvedené analogie, fotografie pořízené z jednotlivých inscenací a přikládám i CD s videozáznamem Sekvence 1 a Sekvence 2.
Odraz osobnosti a života Ingmara Bergman a v jeho vybraných dílech mezi snem a realitou
Krsová, Lenka ; VINAŘ, Josef (vedoucí práce) ; SÍLOVÁ, Zuzana (oponent)
Tato práce se zaměřuje na hlavní inspirační zdroje švédského režiséra Ingmara Bergmana, které pramení z jeho osobního života, a na způsob, jakým se odrážejí v jeho divadelní a filmové tvorbě. Při bližším zkoumání filmů jsem zjistila, že v nich lze najít silné opakující se autobiografické prvky. Zajímalo mne, zda pro ně můžeme najít společný výchozí bod v jeho osobním životě. Po důkladném zkoumání především literárních pramenů jsem zjistila, že zásadní pro konstituování režisérovy osobnosti bylo jeho dětství, výchova a komplikované rodinné zázemí. Z něj také pramenily sny, představy a jeho "démoni", kteří jsou v této práci kolektivně představeni jako důležité inspirační zdroje a prostředky, skrz které by se mělo na Bergmanovu tvorbu komplexněji nahlížet. Důraz je také kladen na osobu Augusta Strindberga v Bergmanově životě a jeho Hru snů, která spojuje život a filmovou i divadelní tvorbu švédského režiséra. Tato práce se snaží postihnout, jak se vliv Strindberga na Bergmana projevil v jeho vybraných filmech a divadelní kariéře, která je podrobněji rozvedena. Společné motivy a témata snů, představ a "démonů" obou tvůrců a velký vliv Hry snů na Bergmanovu tvorbu jsou doloženy na jeho dvou bilančních filmech Lesní jahody a Po zkoušce. Vytyčené téma není možné v rozsahu této práce uchopit v celé jeho šíři, proto tato práce poskytuje pouze odrazový můstek pro další hlubší zkoumání. Konkrétně divadelní působení Ingmara Bergmana by si vzhledem k jeho celosvětovému významu zasloužilo podrobněji zmapovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí79 - 88další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.