Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  začátekpředchozí77 - 80  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Příklady použití diagramů UML
Rejnková, Petra ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mackovič, Ondřej (oponent)
Unifikovaný modelovací jazyk UML je výsledkem dlouholeté snahy o vytvoření jednotné grafické notace používané při objektově orientovaném vývoji informačních systémů. Hlavním cílem této bakalářské práce je charakterizovat diagramy UML 2.0 a následně uvést příklady jejich použití v praxi v rámci počátečních fází vývojového cyklu konkrétní aplikace. Dále je jejím cílem sjednotit doporučení nejvýznamnějších autorů týkající se modelování UML diagramů a v neposlední řadě také popsat hlavní rysy a vývoj jazyka UML a jmenovat změny, které nastaly s přechodem na novou verzi UML 2.0. Těchto cílů bylo dosaženo studiem dostupných teoretických poznatků a praktických doporučení a konzultací modelované aplikace s jejími vývojáři a uživateli. Pro modelování byla použita trial verze CASE nástroje Enterprise Architect 7.1. Vlastní přínos práce lze spatřovat ve vytvoření UML diagramů na základě analýzy informací získaných konzultací s vývojáři a uživateli aplikace a shrnutí nejdůležitějších informací a instrukcí, které by měly být při modelování dodržovány. Práce je rozdělena do dvou základních částí. První část je zaměřena na hlavní rysy jazyka UML, jeho vývoj a srovnání UML 1.x a UML 2.0. Druhá část se věnuje jednotlivým diagramům UML 2.0. Každá kapitola této části charakterizuje jeden UML diagram a uvádí doporučení, která je vhodné při jeho modelování dodržovat, aby byl diagram srozumitelný nejen pro tvůrce diagramu, ale také všechny, kteří s ním přijdou do styku. Následně uvedená pravidla demonstruje na praktických ukázkách modelujících konkrétní aplikaci.
Srovnání nekomerčních CASE nástrojů pro UML modelování
Janoušková, Irena ; Pavlíčková, Jarmila (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Tématem této bakalářské práce je srovnání nekomerčních nástrojů pro modelování v jazyce UML. Po úvodní první kapitole následuje stručný popis jazyka UML v kapitole druhé. Představeny jsou zde stěžejní mechanismy jazyka a především popis všech diagramů, které lze pomocí UML vytvářet. Zmínka je také o metodikách vývoje softwaru a jejich významu při modelování. Třetí kapitola se zaměřuje na charakteristiky a klasifikaci všech CASE nástrojů. Po uvedení obecného popisu CASE nástrojů následuje výčet nejznámějších nástrojů pro modelování v jazyce UML, a to jak komerčních, tak nekomerčních. Pro představu je přítomen i popis čtyř vybraných komerčních produktů a jejich funkcí. Dále nalezneme v této kapitole výčet některých nekomerčních aplikací pro UML modelování, z nichž sedm je vybráno pro zhodnocení a srovnání. Čtvrtá kapitola se zabývá vícekriteriálním hodnocením variant a prezentuje ty metody, které jsou v této práci používány. Dále zde nalezneme popis zvolených kritérií a dílčích kritérií a stanovení jejich vah. Pátá kapitola je zaměřena na hodnocení vybraných nástrojů podle zvolených kritérií. V šesté kapitole jsou prezentovány vypočítané hodnoty kritérií i celkové zhodnocení podle zvolené metody vícekriteriálního hodnocení variant. Výsledky jsou uvedeny v přehledné tabulkové formě. Nástroje jsou zde také seřazeny podle celkového výsledku i podle hodnot jednotlivých kritérií tak, aby si čtenář mohl učinit lepší představu o přednostech a omezeních hodnocených produktů. V závěru se zamýšlím nad výsledky a jejich vypovídací schopností.
Vizualizace XML schémat
Slavětínský, Václav ; Kosek, Jiří (vedoucí práce) ; Ralbovský, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace, která slouží k převodu W3C XML schémat do interaktivního diagramu ve formátu SVG (Scalable Vector Graphics). Diagram poskytuje údaje získané ze schématu ? údaje o elementech a atributech, a jejich přípustné struktuře. Proto je vhodný jako součást dokumentace XML souborů vyhovujících schématu. Generovaná grafika je interaktivní a přehledná, uživatelům má usnadnit pochopení XML dokumentů a orientaci v nich. Aplikace je napsána v jazyce Java, využívá implementaci abstraktního datového modelu z open source XML parseru Xerces2-J. Interaktivita SVG výstupu je zajištěna ECMAScriptem.
Systém pro obchodování s virtuálními předměty
Sedláček, Lukáš ; Svatoš, Oleg (vedoucí práce) ; Svoboda, Jiří (oponent)
Cílem této práce je seznámit čtenáře s problematikou systémů pro obchodování s virtuálními předměty. Práce je zaměřena hlavně na virtuální ekonomiky MMORPG (Massive(ly)-Multiplayer Online Role-Playing Game). Pro hlubší pochopení MMORPG světů, je v této práci zpracován jejich vznik, vývoj, historie, psychologické aspekty, náhled do problematiky jejich virtuálních ekonomik, stručná charakteristika elektronických platebních systémů a informace o dvou virtuálních ekonomikách (Entropia Universe a Second Life). Samotný návrh aplikace pak využívá při modelování systému určité prvky metodiky RUP (Rational Unified Process) včetně jazyka UML (Unified Modelling Language).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   začátekpředchozí77 - 80  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.