Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 84 záznamů.  začátekpředchozí75 - 84  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Odborná podpora výkonu státní správy na úseku posuzování vlivů na životní prostředí podle zákona ČNR č. 244/1992 Sb.‚ o posuzování vlivů na životní prostředí a vlastního procesu vyhodnocení vlivů na životní prostředí. Část A: Metodika k vyhodnocování vlivů liniových staveb (pozemních komunikací) na životní prostředí
ECO - ENVI – CONSULT, Jičín ; Bajer, Tomáš
Postup při hodnocení vlivů na životní prostředí a obyvatelstvo v přehledné a komplexní podobě. Jsou popsány zdroje potřebných informací, stanoven metodický postup k určení rozsahu a významnosti vlivu a uveden katalog kritérií, které je třeba pro stanovení vlivu vyhodnotit. V závěru je uvedena případová studie aplikace k určení rozsahu a významnosti vlivu na životní prostředí a obyvatelstvo.
Indikátory pro hodnocení a modelování interakcí mezi životním prostředím‚ ekonomikou a sociálními souvislostmi
Univerzita J.E.Purkyně, Ústí nad Labem ; Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správní ; Ritschelová, Iva ; Obršálová, Ilona
Návrh indikátorů vhodných pro průběžné monitorování a hodnocení vazeb mezi životním prostředím, ekonomikou a společností. Projekt je rozdělen na dva segmenty: 1. Lokální úroveň sledování příčin změn v kvalitě životního prostředí, stavu ŽP a důsledků pro ekonomiku a společnost včetně zpětných vazeb. 2. Makro-ekonomické souvislosti ochrany životního prostředí v průběhu transformace české ekonomiky. Zpráva za rok 2010 obsahuje stručné shrnutí dosažených cílů. Na CD-ROMu je uvedena zpráva za spolupříjemce dotace, která se zabývá identifikací a kvantifikací vlivu politiky životního prostředí na inflaci, na strukturu národního hospodářství, na zahraniční obchod vždy s odkazem na publikovaný výsledek projektu.
Informační systémy v oblasti státní správy
Růžičková, Veronika ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Pachtová, Iva (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou informačních systémů (IS) státní správy se zaměřením na tři významné informační systémy -- IS daňové správy, České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ) a Všeobecné zdravotní pojišťovny (VZP). V první části práce jsou popsána specifika informačních systémů ve státní správě a strategie a cíle ČR z oblasti e-governmentu a rozvoje konkurenceschopnosti. Dále jsou blíže představeny tři zmíněné informační systémy. V druhé části práce je provedena analýza a zhodnocení ADISu (Automatizovaný daňový informační systém). Analýza je podpořena uvedením příkladů fungování IS v praxi. Budoucí směr vývoje tří zmíněných informačních systémů bude velmi ovlivněn připravovaným zavedením jednoho inkasního místa (JIM). V práci jsou uvažovány významné aspekty a předpoklady projektu JIM, které je třeba před jeho realizací zvážit. Hlavním přínosem práce je postoupení z obecné roviny tvrzení k podrobnější analýze konkrétního IS státní správy podpořené příklady jeho fungování v praxi. Práce slouží jako informační podklad pro ověření obecných tezí o informačních systémech státní správy a pro doplnění informací o současném stavu IS daňové správy, ČSSZ a VZP v souvislosti s připravovaným zavedením jednoho inkasního místa.
Veřejná správa Československa 1918 až 1989
VLAŽNÁ, Denisa
Bakalářská práce se zabývá historií veřejné správy na území Československa mezi lety 1918 a 1989. Jejím cílem je deskripce jednotlivých období ve vývoji veřejné správy a jejich vzájemná komparace. V návaznosti na historické okolnosti je práce rozdělena na následující části: první Československá republika, druhá Československá republika, Protektorát Čechy a Morava, poválečná léta (1945-1948) a období komunismu rozdělené podle platností jednotlivých československých ústav (1948-1960, 1960-1968 a 1968-1989). Každá kapitola je dále členěna na menší dílčí podkapitoly, které např. rozdělují období na menší časové celky, zabývají se veřejnou správou v jednotlivých částech republiky nebo konkrétní oblastí správy. Práce je doplněna o mapy, které dokládají členění území Československa v jednotlivých obdobích.
Reforma státní správy a samosprávy po roce 1989
PŘÍHODOVÁ, Simona
Bakalářská práce na téma {\clqq}reforma státní správy a samosprávy po roce 1989`` je pojata jako základní shrnutí dané problematiky. Práce by mohla fungovat jako učební materiál v určitých kapitolách předmětu správní právo nebo v samostatném předmětu organizace veřejné správy. Práce je také určena těm, kteří o danou problematiku mají zájem a chtějí se s ní blíže seznámit. Zájemce by měl po přečtení celé práce lépe pochopit kroky spojené s reformou veřejné správy v České republice, měl by být schopen popsat základní reformní rysy a měl by umět zhodnotit fungování veřejné správy v současné době na našem území. Práce je členěna do tří základních kapitol. První kapitola se zabývá historií a fungováním veřejné správy v českých zemích od roku 1918, nejzákladnějšími momenty reforem a fungováním veřejné správy v minulosti. Neopomíjí jednotlivé zákony, které souvisely s vývojem a změnami ve veřejné správě, ani základní prvky některých ústav našeho státu, které byly vydány od roku 1918. Stěžejní částí celé práce je reforma veřejné správy, která se začala připravovat po roce 1989, po pádu komunistického režimu. V úvodu kapitoly budou připomenuty prvky správních reforem a jednotlivé kroky úřadujících vlád. Reforma bude rozdělena do dvou základních fází a budou zachyceny jejich základní momenty. Připomenut bude faktický vznik krajů, zrušení okresních úřadů a přenesení jejich kompetencí na obce s rozšířenou působností, na kraje či na jiné příslušné orgány. Závěr kapitoly bude poté patřit současnému stavu veřejné správy na našem území, popsána bude státní správa i dva stupně územní samosprávy fungující v České republice - obce a kraje. Poslední kapitola bude věnována Jihočeskému kraji. V této části budou popsány cíle a složení volených krajských orgánů - rady a zastupitelstva a také krajské volby, které proběhly v roce 2000, 2004 a 2008, z jejichž výsledků následné složení krajských orgánů vyplývá.
Řízení lidských zdrojů ve státním podniku a státní správě
RUNDOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá vybranými pohledy na řízení lidských zdrojů v současné státní správě a státním podniku. Konkrétně se zaměřuje na současný systém plánování potřeby zaměstnanců, jejich příjímáním, adaptačním procesem nově přijímaných zaměstnanců a vzděláváním na České poště, s. p. OZJČ České Budějovice. Pro získání potřebných informací o řízení lidských zdrojů bylo využito dotazníkového šetření jako základní výzkumné metody. Data byla vyhodnocena zvlášť pro každou organizaci. Dále pak byly získány informace prostřednictvím nestandardihovaného rozhovoru s vedoucím pracovníkem České pošty, s. p. Hlavním cílem byla analýza postupů a metod personální práce. Dále pak zjišťování současného stavu fungování personální politiky v rámci České pošty, s. p. a Městského úřadu ve Strakonicích a postavení oddělení lidských zdrojů ve společnosti. Závěrem byl vytvořen návrh na zkvalitnění v podmínkách dalšího působení státního podniku a státní správě.
Posouzení vlivu systému řízení kvality na jeho účinnost v oblasti státní správy
DUCHKOVÁ, Eva
Pronikání modelů kvality do veřejno {--} správní sféry má svůj počátek v roce 2000. V tomto roce vyústila snaha organizací zkvalitňovat život svých občanů. Tato snaha nebyla dána jen vůlí veřejné správy, ale i reformními kroky vlády České republiky spojených s přípravami na vstup do Evropské unie. Právě ze strany Evropské unie zesílil tlak na zajištění kvality ve veřejné správě, kdy vedle klasických nástrojů je nutné aplikovat i moderní způsoby řízení kvality. Cílem diplomové práce je analyzovat účinnost systémů řízení kvality v oblasti veřejné správy, konkrétněji tedy v oboru státní správy. Jaké systémy řízení kvality jsou v této oblasti účinné? A jaký přínos mohou v daném okruhu přinést? To jsou hlavní otázky. Pro zodpovězení těchto otázek jsem vybrala dva příklady z praxe. První případem je implementace systémů managementu kvality a jejich přínos v organizaci ústřední státní správy, na Českém statistickém úřadě. Po konzultaci s odbornou veřejností jsem jako druhý případ zvolila příklad města Vsetína, kde implementovali většinu moderních způsobů řízení kvality a toto město je vzorem pro ostatní subjekty. Jedná se tedy o aplikaci systémů řízení kvality v subjektu s přenesenou působností státní správy.
Reform of territorial division and public administration in Slovakia
Švec, Róbert ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Nemec, Marcel (oponent)
Předložená práce poskytuje přehled o vývine územnosprávního členení a organizaci veřejné správy na území Slovenska jako východiko pro současnou reformu veřejné správy. Pojednáva o realizaci této poslední reformy veřejné správy a územnosprávního členení Slovenska a súčasně hodnotí její průběh a naplnení jejich cílů.
Kvalita dat a efektivní využití rejstříků státní správy
Rut, Lukáš ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Jankech, Pavel (oponent)
Diplomová práce se zabývá rejstříky státní správy především z hlediska kvality dat v nich obsažených. Cílem práce je analyzovat způsoby ověřování kvality dat a vhodnou metodu aplikovat na data v obchodním rejstříku. Dalším cílem, který logicky následuje, je analyzovat možnosti čištění a zvyšování kvality dat a navrhnout řešení pro zjištěné nesrovnalosti v rejstříku. Posledním cílem je analyzovat přístupy ke stanovení identifikátoru osob a vybrat vhodný klíč k identifikaci osob v registrech státní správy. Práce je rozdělena do několika částí. První část představuje úvod do problematiky registrů státní správy. Podrobněji rozebírá několik vybraných registrů především z hlediska dat, které nabízejí, a jejich aktualizace. Významným přínosem této části práce je rozbor legislativních změn, které vstoupí v platnost spuštěním čtyř základních registrů státní správy v polovině roku 2010. Pozornost je věnována především vlivu změn na kvalitu dat v rejstřících a na celkové možnosti využití poskytovaných dat. Další část se zabývá problematikou identifikátorů právnických i fyzických osob a navrhuje řešení pro data z rejstříků státní správy. Třetí část analyzuje možnosti, jak určit datovou kvalitu. Podrobně popsaná metoda data profiling je následně použita v rozsáhlé analýze kvality dat obsažených v obchodním rejstříku. Výstupem datové analýzy jsou správná metadata a informace o nepřesných údajích zapsaných v obchodním rejstříku. Poslední část rozebírá možnosti, jak problémy s datovou kvalitou řešit. Jsou navrženy a navzájem porovnány tři varianty řešení. Diplomová práce představuje ucelený materiál, jak řešit problémy při využívání dat obsažených v registrech státní správy. Navržená řešení a popsané postupy je však možné využít i v mnoha dalších projektech, které se zabývají datovou kvalitou.
Implementace SMJ dle normy ČSN EN ISO 9001:2001 na městském úřadě
Vašíček, Ondřej ; Veber, Jaromír (vedoucí práce) ; Plášková, Alena (oponent)
Tato diplomová práce obsahuje analýzu managementu jakosti ve veřejné správě, konkrétně na městském úřadě Města Třebíče. Klade si za cíl definovat zákazníka městského (respektive obecního) úřadu, provést analýzu současného stavu systému jakosti a vytvořit doporučení, která povedou k úspěšné certifikaci podle normy ČSN EN ISO: 9001:2001.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 84 záznamů.   začátekpředchozí75 - 84  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.