Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 723 záznamů.  začátekpředchozí715 - 723  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj komunikativních kompetencí formou her
ŠTÁDLEROVÁ, Jaroslava
Cílem této práce je zmapovat uplatnění her při rozvoji komunikativních kompetencí dětí předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na výklad pojmů, které souvisí s tématem, zejména vývoj řeči, komunikace, hry dětí předškolního věku, komunikativní kompetence a činnosti v mateřské škole. Praktická část obsahuje výklad komunitního kruhu s jeho pravidly, výzkum obtížnosti zvládání komunikativních dovedností v mateřských školách, který byl proveden dotazníkovou metodou a v přílohách sborník komunikativních her a charakteristika třídy v Církevní mateřské škole s pozorováním pokroků v komunikativních dovednostech dětí v této třídě, které doplňuje videozáznam komunitního kruhu, který byl proveden v říjnu, prosinci a únoru.
Využití prvků dramiky při práci s osobami s lehkou mentální retardací
ŽENOŽIČKOVÁ LIBÁNSKÁ, Eliška
Diplomová práce je věnována možnostem využití prvků dramiky při práci s osobami s lehkou mentální retardací. Teoretická část je uvozena charakteristikou mentální retardace, přičemž větší pozornost je soustředěna na specifika jedince s lehkým stupněm mentálního postižení v oblasti psychických procesů a struktury osobnosti. Vedle pedagogicko-psychologických východisek objasňujících podstatu a smysl dramatických činností ve výchovně-vzdělávacím procesu  osob se sníženými rozumovými schopnostmi jsou v textu představeny principy nepřímé dramaticko-výchovné práce a vedení dramatických aktivit. Popsány jsou zde i některé metody a techniky dramiky reflektující možnosti a schopnosti jedinců s mentální retardací. Praktická část obsahuje návrh projektu, jenž se opírá o literární předlohu a je primárně orientován na osobnostní a sociální rozvoj cílové skupiny.
Využití zážitkové pedagogiky při adaptačních kurzech na jihočeských středních školách
LUŇÁKOVÁ, Jana
Práce je zaměřena na zážitkovou pedagogikou a její použití při adaptačních kurzech na jihočeských středních školách. První dvě kapitoly se zabývají především popsáním historie a současnosti zážitkové pedagogiky, základních pojmů, principů a jejích elementů. Třetí část je praktická a snaží se nastínit realizaci adaptačních kurzů v praxi. Tato část vychází z šetření pomocí dotazníků zaměřených např. na použití her, zpětné vazby, prostředků motivace, principů zážitkové pedagogiky apod., které byly zaslány středním školám v jižních Čechách, jež adaptační kurzy pořádají. Tyto kurzy jsou v České republice realizovány krátce. Jejich využití se však stále rozšiřuje, což je přínosem především pro děti při přestupu ze základní na střední školu, který je tímto výrazně usnadněn.
Vliv divadla na dítě předškolního věku
KRÁTKÁ, Pavlína
Záměrem práce je poukázání vlivu divadla na rozvoj osobnosti dítěte předškolního věku a na možnosti vzdělávání divadelními prvky. Teoretická část je zaměřená na osobnost dítěte předškolního věku a význam předškolního období pro utváření vlastního sebepojetí dítěte. Dále je zaměřená na hru a její význam v životě dětí předškolního věku a na specifika divadelního umění působící na dítě předškolního věku. Praktická část je zaměřená na výzkum a to metodou rozhovorů s předškolními pedagogy a rodiči dětí předškolního věku a na pozorování dětí z mateřských škol při divadelním představení.
Současné trendy ovlivňující rozvoj a provádění sportů a pohybových aktivit v zájmových kroužcích v okresu České Budějovice
MRAČEK, Jan
Cílem mé bakalářské práce je zjistit, jaký je v současné době zájem o mimoškolní aktivity v zájmových kroužcích, které jsou vedené na základních školách v okrese České Budějovice. Připravit zásobník sportů a pohybových aktivit a to jak tradičních a známých her a sportů jako je fotbal, volejbal, basketbal, tak zásobník i méně známých netradičních her jako korfbal, frisbee, badminton. Rozhodl jsem se pro některé z těchto her a sportů vypracovat tréninkové jednotky, které mohou učitelé následně použít ve svých hodinách a vyzkoušet tyto hry s žáky. V mé práci bych chtěl porovnat znalost těchto her a sportů u učitelů a žáků na malé vesnické škole, potom školu v malém městě a nakonec vybrat k porovnání školu přímo v Českých Budějovicích. Dále bych chtěl dotazníkovou metodou zjistit, jaké mají na školách vybavení pro tyto sporty. Má práce má také zjistit, jaké hry jsou u žáků a učitelů nejoblíbenější a zda by učitelé uvítali školení o tradičních a netradičních hrách ve svých školách a jeho kladný přínos do hodin tělesné výchovy.\\
Mateřská škola jako životní prostor a dítě předškolního věku v pohledu Marie Montessori
RODOVÁ, Marcela
Práce se zabývá předškolním věkem a pohledem na výchovu očima M. Montessori. Cílem je poukázat na přínos montessoriovských materiálů a jejich využití v předškoních zařízeních. Teoretická část popisuje historický vývoj předškolního vzdělávání, psychologický, sociologický vývoj dítěte předškolního věku, hru a alternativní programy. Zaměrila jsem se především na pedagogiku M. Montessori, kterou jsem teoreticky vysvětlila. Praktická část obsahuje srovnání tří zvolených zařízeních: MŠ Vokovická Praha 6, třída podle Montessori při ZŠ Meteorologická Praha a třída podle Montessori v Táboře. Ve všech těchto zařízeních jsou uplatňovány principy montessoriovské pedagogiky. Je pracováno nejenom s originálními montessoriovskými materiály, ale také s dalšími, které splňují určité normy a některé si učitelky vyrobily samy. V MŠ Vokovická se užívají i běžné hračky. I přes některé rozdíly se všechna zařízení shodují v základní myšlence: kladou do popředí dítě, tak jak to dělala M. Montessori.
Využití pedagogiky zážitku při integraci osob s tělesným postižením
PODZIMKOVÁ, Petra
Práce se zabývá možnostmi integrace osob s tělesným postižením prostřednictvím pedagogiky zážitku. Je rozdělena do tří tématických částí. První částí je vymezení pojmů, kde jsou charakterizovány pojmy {\clqq}osoba se zdravotním postižením``, {\clqq}integrace``, {\clqq}zážitková pedagogika``. Druhá část se zabývá fenoménem zážitkové pedagogiky, historií, cíli a principy, spektrem zážitkově pedagogických aktivit , seznamuje s tím, co je to zážitkový kurz a zdůrazňuje důležitost hry v lidském životě. Nejdůležitější částí práce je část třetí, která se zabývá přímo využitím pedagogiky zážitku při integraci osob s postižením. Je zde představena historie a současnost integračních zážitkových kurzů jak v České republice, tak v zahraničí, charakterizována specifika integrace osob s tělesným postižením a naznačena metodika, příprava a realizace integračních zážitkových kurzů. Východiska této práce mohou být základem pro zpracování ucelené metodiky využití pedagogiky zážitky při integraci osob s tělesným postižením.
Současné trendy ovlivňující rozvoj a provádění sportů a pohybových aktivit v zájmových kroužcích v okresu Příbram\\
JIRSOVÁ, Jitka
Bakalářská práce se zabývá problematikou dnešní mládeže a jejího zájmu o sport, nabídkou a rozmanitostí mimoškolní tělesné výchovy v okrese Příbram a znalostí netradičních her. Zpracovala jsem zásobník tradičních i netradiční her, u kterých jsem se domnívala, že by je učitelé mohli ve svých hodinách použít. Dotazníkovou metodou jsem zjišťovala, jaké sporty žáci i učitelé vykonávají ve svém volném čase, které netradiční hry znají, popřípadě které z nich v zájmových kroužcích hrají. Také mě zajímala vybavenost škol po materiální stránce a další hry a sporty, které žáci na svých školách postrádají.
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí v rámci volného času (předškolní věk)
HLAVATÁ, Jana
Předškolní věk je velmi důležitým obdobím pro získávání základních doved-ností, poznatků, návyků a zkušeností. Utváří se i základy životního stylu a trávení volného času. Cílem mé diplomové práce je poukázat na důležitost výchovy k rozvoji tvořivosti dětí předškolního věku v rámci volného času. Specializuji se především na rozvoj výtvarné tvořivosti. Má práce je rozdělena na dvě části. Na část teoretickou, ve které se zaměřuji na výchovu a vzdělání dětí předškolního věku. Přibližuji estetickou výchovu, rozvoj tvořivost, fantazie a představivosti dítěte. Snažím se proniknout do světa jejich volného času, zájmů a výtvarné hry. Neopomenula jsem zmínit ani motivaci a neméně důležité prostředí, v kterém se činnost provádí. Dále popisuji obecné zákonitosti vývoje dítěte, jeho socializaci a temperament. Zmiňuji se i o osobnosti pedagoga, o jeho vztahu k dítěti, k výtvarnému umění a způsobu vedení činnosti. Stěžejní je pak druhá, praktická část, ve které všechny získané poznatky uplatňuji v praxi, ve výtvarném projektu O Vzduchu. Projekt by měl přispět k rozvíjení vztahu k přírodě a k bohatšímu citovému vnímání a prožívání. V projektu se snažím využívat prvky estetické, pohybové, literární i dramatické výchovy. V závěru uvádím své poznatky při realizaci projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 723 záznamů.   začátekpředchozí715 - 723  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.