Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv inertních plynů na charakteristické parametry spalování
Hudák, Igor ; Jegla, Zdeněk (oponent) ; Odstrčil, Miloslav (oponent) ; Hájek, Jiří (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá výzkumem vlivu inertních plynů obsažených v alternativních plynných palivech na parametry spalovacího procesu. Mezi tato paliva patří například generátorový plyn, koksárenský plyn anebo bioplyn. Jejich energetický potenciál zůstával dlouhou dobu nevyužit, protože se z části jednalo o odpadní plyny. V porovnání s ušlechtilým palivem jako je zemní plyn se tyto plyny vyznačují rozdílnými fyzikálně-chemickými vlastnostmi, zejména nižší výhřevností. Na základě podmínek, které panovaly při jejich vzniku, se jejich složení může v průběhu produkce měnit. Nižší výhřevnost je dána především přítomností inertních plynů, které se přímo nezúčastňují spalování, a teplo spíše odebírají. Za určitých podmínek je tento typ paliva možné spalovat na standardních typech hořáků, ale i tak jejich provoz nemusí být zdaleka bezproblémový. Pro dosažení požadovaného výkonu jako s ušlechtilými palivy je nutné hořákem protlačit mnohem větší množství nízko-výhřevného paliva, což geometrie hořáku nemusí umožnit. Po nezbytném teoretickém úvodu, kde je zhodnocena současná situace v oblasti výzkumu plynných nízko-výhřevných paliv a přidávání inertních plynů do ušlechtilého paliva se práce věnuje problematice tvorby emisí oxidu dusíku (NOx) a shrnuje technologické postupy aplikovatelné na procesních hořácích pro potlačení jejich tvorby. Dále jsou kategorizována paliva z různých alternativních zdrojů, včetně popisu jejich složení a jejich vlastností. V souvislosti s těmito palivy byla vytvořena simulace spalování v bilančním software a byl proveden výpočet fyzikálně-chemických vlastností. Součástí práce je návrh a konstrukce dvou zařízení. Jedním z nich je experimentální směšovací stanice pro přípravu nízko-výhřevných paliv umožňující připravit palivo ze 4 různých plynů. Druhým produktem je hořák na nízko-výhřevná paliva. Nedílnou součástí práce je popis přípravy a vyhodnocení experimentálního měření. V průběhu experimentu byly do zemního plynu postupně přimíchány oxid uhličitý a dusík. Tyto plyny dokázaly snížit výhřevnost paliva až na hodnotu 10,7 MJ/mN3. Postupně byl vyhodnocen vliv inertních plynů na emise NOx, stabilitu a charakteristické vlastnosti plamene, teplotu spalin, teploty v plamenu v horizontální rovině spalovací komory a v neposlední řadě také na tepelné toky do stěny spalovací komory a termickou účinnost. Všechny zmíněné parametry byly postupně vyhodnoceny na třech typech hořáků: hořák se stupňovitým přívodem paliva, hořák se stupňovitým přívodem spalovacího vzduchu a speciálně navržený hořák na nízko-výhřevná paliva. Obecný trend byl takový, že po přidání inertního plynu do paliva dochází ke snížení teplot v plamenu a v důsledku toho i ke snížení koncentrace emisí NOx ve spalinách. Největšího snížení NOx bylo dosaženo po přidání oxidu uhličitého, přidávání dusíku mělo efekt méně výrazný. Ve velké míře však také záleží na konstrukci hořáku. Ve většině případů došlo po přidání inertního plynu do paliva ke zkrácení plamene, s čímž korespondovaly také zjištěné hodnoty tepelných toků, kdy více tepla z horkých spalin bylo do stěn komory přeneseno blíže k hořáku.
Alternativní paliva pro vznětové motory
Baránek, Adam ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Spalovací motory se staly součástí každodenního života. Se stále ubývajícími zásobami ropy a s rostoucími poukazy na škodlivost jejího spalování na životní prostředí se stále více rozvíjí použití alternativních paliv. V této práci bude nastíněn přehled o nejčastěji používaných alternativních palivech ve vznětových motorech s výčtem jejich výhod a nevýhod, možnostmi současného použití a potenciálem pro další vývoj.
Analýza výhodnosti provozu vozidel na CNG
Milevová, Monica ; Hromádko, Jan (vedoucí práce) ; Jindra, Petr (oponent)
Smyslem této diplomové práce bylo nejprve zpracování přehledu o stlačeném zemním plynu jeho charakteristických vlastnostech, záležitostech týkajících se bezpečnosti provozu, ekologickém dopadu na životní prostředí a další problematice spojené s využíváním tohoto paliva. Dále se tato práce zabývala provedením ekonomické analýzy provozu vozidel na stlačený zemní plyn vybrané společnosti. Pro danou společnost byl z poskytnutých dat vytvořen návrh řešení nového vozového parku, u něhož byla zjištěna efektivnost provozu na stlačený zemní plyn. Výsledky byly srovnány s běžnými kapalnými palivy, jako je automobilový benzín a motorová nafta. Dále byla vytvořena kalkulace provozu a vypočítána návratnost investice spojená s užíváním stlačeného zemního plynu jako pohonu pro motorová vozidla.
Vlastnosti agropelet
Němeček, David ; Špiláček, Michal (oponent) ; Lisý, Martin (vedoucí práce)
Tato práce řeší problematiku spalování agropelet a s tím související výhody a nevýhody jejich použití ve spalovacích zařízeních. V práci je nejprve rozdělena biomasa, přičemž se zaměřuje hlavně na rostlinnou biomasu a představuje některé její používané druhy, které se využívají k výrobě paliv. V další části se řeší problematika výroby pelet, jaké jsou výhody a nevýhody a případné rady pro kvalitnější pelety. Ve finální teoretické části se řeší přímo spalování tohoto paliva. Jedná se o vlastnosti pelet při spalování, jaké při spalování nastávají problémy, práce také pojednává o emisích vznikajících při spalování agropelet. V poslední části se práce zabývá experimentálním zjišťováním vlastností agropelet a rostlinných paliv jako takových a následným porovnáním se dřevní biomasou a tabulkovými hodnotami.
Podnikatelský záměr rozvoje firmy
Janovcová, Hana ; Drdák, Petr (oponent) ; Bartoš, Vojtěch (vedoucí práce)
Ve své práci se budu zabývat rozvojem společnosti Iveco Czech Republic, a. s. Cílem je vyhodnotit současnou situaci společnosti a na základě těchto výsledků navrhnout možnosti, jakými směry by se společnost měla ubírat, aby došlo k jejímu dalšímu rozvoji.
Malé jednoválcové spalovací motory
Smolka, Josef ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Obsahem této práce je seznámit čtenáře s použitými technickými řešeními v oblasti malých jednoválcových motorů a stručný přehled alternativních paliv pro zážehové motory. Hlavním cílem je nabídnout ucelený přehled dostupných motorů a jejich parametrů.
Pohon vznětového motoru rostlinným olejem
Kuběna, Pavel ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce nabízí čtenáři bližší seznámení s problematikou provozu vznětových spalovacích motorů na jiná, než konvenční paliva. Na začátku této práce je čtenáři nabídnuto široké množství alternativních paliv používaných od počátků automobilismu, jejich základní informace, vlastnosti, využití a technickou problematiku každého paliva. V následující části práce se autor zabývá pouze rostlinným olejem a jeho možností využití jako paliva v naftovém spalovacím motoru. Zaměřuje se na konkrétní přestavby vozidla, jejich složitost, výhody a nevýhody, na celkovou ekonomiku provozu a rizika používání rostlinného oleje místo klasické motorové nafty. Je tam zdokumentována také výkonnostní charakteristika a ekologická bilance konkrétního měřeného vozidla.
Použití biopaliv v letecké dopravě
Adámek, Petr ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Nastálek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje přehled předpisů a nařízení v oblasti alternativních paliv – biopaliv a časové zmapování jejich vývoje. Základní rozdělení alternativních paliv a zaměření se na biopaliva a jejich základní rozdělení a popis technologie výroby, výhod či nevýhod vůči konvenčním palivům a zhodnocení připravenosti pro současné a budoucí použití v civilním letectví.
Alternativní paliva pro vznětové motory
Baránek, Adam ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Spalovací motory se staly součástí každodenního života. Se stále ubývajícími zásobami ropy a s rostoucími poukazy na škodlivost jejího spalování na životní prostředí se stále více rozvíjí použití alternativních paliv. V této práci bude nastíněn přehled o nejčastěji používaných alternativních palivech ve vznětových motorech s výčtem jejich výhod a nevýhod, možnostmi současného použití a potenciálem pro další vývoj.
Zemní plyn jako palivo pro spalovací motory
Hromádka, Adam ; Beran, Martin (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Obsahem práce je stručný souhrn a charakteristika alternativních paliv spalovacích motorů. Hlavním cílem je podrobné rozebrání aplikace zemního plynu z hlediska provozního, ekonomického a ekologického.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.