Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí7 - 16další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv ABS na chování vozidla
Zich, Jakub ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá systémem ABS (Anti-lock braking system) a jeho vlivem na délku brzdné dráhy vozidla. Práce obsahuje rešerši k tomuto problému, přehled vhodných modelovacích prostředků, návrh řešení, jeho implementaci v modelovacím nástroji UPPAAL a testy prováděné s modelem. Testy zkoumají průběh vývoje základních veličin spojených s brzděním (rychlost, brzdná dráha, skluz, úhlová rychlost, koeficient tření) v simulacích nouzového brzdění s použitím systému ABS a bez něj, a výsledky porovnávají. Taktéž ověřují pravděpodobnost, že vozidlo zastaví v různých podmínkách za danou vzdálenost. V neposlední řadě umí model simulovat poruchu brzd či brzdových čidel a výsledky těchto simulací je možné porovnávat se simulacemi bez poruchy.
Vozidla pro autoškoly
Rajnštajn, Jakub ; Rekem, Jakub (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce se zabývá popisem úprav prováděných pro potřeby výcviku v autoškolách a následným návrhem dalších možných vylepšení. V první části je rozebrán vývoj běžných automobilů, zejména v oblastech podstatných pro zmiňované potenciální další úpravy. Především se tedy jedná o oblast pedálového ústrojí a oblast aktivní bezpečnosti. Dále je zpracován přehled současných úprav, umožňujících zásah instruktora do řízení vozidla během výcviku, tedy hlavně druhé ovládání pedálů. Následně jsou předloženy návrhy úprav, které by mohly přinést zvýšení bezpečnosti během výcviku. Jedná se zejména o možnost odbrzdění vozidla z pozice instruktora, vývoj doplňku pro systém infotainment a využití asistenčních systémů.
Hodnocení účinnosti brzdového systému osobního automobilu
Putna, Michal
Práce je zaměřena na brzdové soustavy osobních automobilů. V teoretické části jsou popsány druhy brzd používaných u osobních vozidel. Dále jsou v práci zmíněny konstrukční prvky bubnových a kotoučových brzd. V práci rovněž nechybí popis elektronického systému ABS a možnosti měření brzdného účinku na válcových a plošinových zkušebnách brzd. Praktická část diplomové práce je zaměřena na měření brzdné síly v závislosti na čase u vozidla Škoda Superb. Měření bylo provedeno s deaktivovaným i aktivním systémem ABS. Dále bylo provedeno porovnání průběhu brzdění s vozidlem Volkswagen Golf Variant. Pro hodnocení účinnosti byla zvolena velikost brzdné síly a pokles rychlosti vozidla v závislosti na čase. Výsledky měření poukazují na to, že systém ABS významně ovlivňuje brzdění. Dochází k prodloužení brzdné dráhy vozidla, ale zároveň je zachována jeho řiditelnost.
Návrh hydraulických a pneumatických systémů komunálního vozidla
Tenora, Jiří
Cílem této diplomové práce je návrh hydraulických a pneumatických systémů komunálního vozidla. Práce obsahuje teoretickou část, kde jsou popsány hydraulické a pneumatické systémy komunálního vozidla, dále návrh konceptu pneumatického systému odpružení, hydropneumatické brzdové soustavy, hydraulického systému pro hákový nosič kontejnerů včetně návrhu a výpočtu hydromotorů a objemu hydraulické nádrže a uvedení možných konstrukčních alternativ.
Vliv ABS na chování vozidla
Zich, Jakub ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá systémem ABS (Anti-lock braking system) a jeho vlivem na délku brzdné dráhy vozidla. Práce obsahuje rešerši k tomuto problému, přehled vhodných modelovacích prostředků, návrh řešení, jeho implementaci v modelovacím nástroji UPPAAL a testy prováděné s modelem. Testy zkoumají průběh vývoje základních veličin spojených s brzděním (rychlost, brzdná dráha, skluz, úhlová rychlost, koeficient tření) v simulacích nouzového brzdění s použitím systému ABS a bez něj, a výsledky porovnávají. Taktéž ověřují pravděpodobnost, že vozidlo zastaví v různých podmínkách za danou vzdálenost. V neposlední řadě umí model simulovat poruchu brzd či brzdových čidel a výsledky těchto simulací je možné porovnávat se simulacemi bez poruchy.
Porovnání dopravních prostředků v zemědělství: traktory a nákladní vozidla
ŠTEMBERK, Martin
Tato bakalářská práce analyzuje informace o dopravních prostředcích v zemědělství, traktorech a nákladních vozidlech. Práce je rozdělena na dvě časti, teoretickou a praktickou. V teoretické části se práce věnuje historii a vývoji dopravních prostředků. Dále jsou zde popsány základní požadavky na dopravní prostředky. V praktické časti bylo provedeno porovnání technických parametrů, ekonomické efektivity dopravních prostředků v zemědělské výrobě a byl vytvořen ukázkový model přepravy zemědělské komodity, ve kterém je provedeno porovnání nákladů na přepravu dle použitého dopravního prostředku. Na základě zjištěných dostupných informací a vypočítaných hodnot ekonomické efektivity byl vytvořen přehled parametrů jednotlivých strojů.
Analýza brzdění vozidla s nestandardním zásahem do brzdové soustavy
Kortán, Daniel ; Bradáč, Albert (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku možné přestavby kapalinových brzdových soustav, v podobě záměny kolových brzd. První část je zaměřena na funkci a popis konstrukce různých druhů brzd. Druhá část je zaměřena na popis typů zkoušení brzdových soustav a předpisů tykajících se brzdových soustav. Poslední část je zaměřena na samotné měření obou vozidel a porovnání výsledků s výpočty.
Diagnostika brzd – náběh brzdné síly
Rádl, Jakub ; Pexa, Martin (vedoucí práce) ; Pošta, Josef (oponent)
Cílem této diplomové práce je rozebrat současný stav konstrukce brzd silničních vozidel, možnosti měření brzdné síly, brzdného zpomalení a analyzovat vliv světlosti potrubí na náběh brzdné síly z dat naměřených na dynamické válcové zkušebně. V první části jsou popsány brzdové systémy, česká i mezinárodní legislativa, kterou musí splňovat všechna silniční vozidla. Dále je popsán systém ABS, moderní prvky brzdových systémů a typy zkoušek, kterými se měří veličiny, které musí splňovat požadavky na brzdný účinek. V další části je rozebrána metodika měření a popsána experimentální válcová zkušebna České zemědělské univerzity v Praze. V práci jsou zpracovány a vyhodnoceny data získaná z měření. V závěru jsou shrnuty poznatky z vyhodnocených dat a celkové zhodnocení vlivu světlosti potrubí na náběh brzdné síly.
Brzdové systémy motorových vozidel
Brychta, Jan
Bakalářská práce obsahuje současný stav v konstrukci a vývojové trendy brzdových systémů automobilů. V úvodu je uveden vývoj a důvody zavádění brzdového systému pro nákladní automobily. Dále je obecné rozdělení a současné trendy brzdových systémů, jako je EBS -- elektronický brzdový systém s dílčími funkcemi: EPB -- elektropneumatická brzdová soustava, ABS -- antiblokovací brzdový systém, ASR -- regulace prokluzu náhonu, ESP -- elektronický program stability vozidla, EBD -- elektronické rozdělování brzdné síly. Získané technické parametry jsou tabulkově zpracovány a bylo provedeno hodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí7 - 16další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.