Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,943 záznamů.  začátekpředchozí6845 - 6854dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba finančního portfolia klienta
Salai, Ondřej ; Smrčka, Luboš (vedoucí práce) ; Schönfeld, Jaroslav (oponent)
Osobní finance jsou tématem, které mají všichni společné. Ať chceme nebo ne, musíme ho řešit a odsunutí na druhou kolej se nám může dříve či později negativně vrátit. V době, kdy na nás stále doléhají důsledky finanční krize, jsou schopnosti spravovat svůj finanční majetek více než důležité. Situace jako je tato by měla sloužit jako impuls k tomu začít se o tuto oblast zajímat a vzdělávat se v ní. Primárním však není nabyté znalosti uplatnit v profesním životě, ale i samotná implementace v životě osobním může přinést úsporu nebo v lepším případě výdělek. Ve své práci se snažím nalézt způsob, jakým si lze své osobní finance uspořádat tak, aby vzniklé portfolio co nejvíce korespondovalo jak s finančními možnosti, tak i s cíli s představami lidí, kteří si ho vytváří. Zaměřil jsem se zejména na oblasti života, které lidé řeší nejčastěji: Jakým způsobem se vypořádat s nenadálou absencí příjmu, jak si zajistit vlastní bydlení, proč je důležité řešit penzi a tvorbu finančních rezerv a kdy se pustit do investování do rizikovějších instrumentů. V další části se soustředím na konkrétní produkty z oblasti pojišťovnictví, bankovnictví a investic, které lze využít v praxi k vytvoření finančního osobního portfolia. Tuto část jsem do své práce zařadil z toho důvodu, abychom se nebavili pouze o principu tvorby finančního plánu, ale aby bylo možné udělat si konkrétní představu o tom, jaké instrumenty mohou tvořit tento plán. V poslední části Příklady z praxe jsem byl můj cíl na příkladu imaginární rodiny aplikovat poznatky z první a druhé části. I když se jedná o vymyšlenou rodinu, vzniklé portfolio vychází ze skutečných finančních plánů. Při psaní bakalářské části jsem využíval hlavně své znalosti z praxe finančního poradce a samozřejmě také odborné literatury k potvrzení správnosti svých myšlenek a výstupů.
Analýza hypotéčního úvěru a faktorů ovlivňující jeho rozvoj
Kutová, Nikola ; Křížek, Tomáš (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na hypotéční úvěry a hypotéční trh v České republice. První část vymezuje hypotéční úvěr z pohledu legislativy, jeho parametrů a způsobu financování. Jsou v ní rozebrány nejčastěji uzavírané druhy hypotéčních úvěrů, státní pomoc při splácení a jednotlivé fáze samotného úvěrového procesu. Druhá část se zaměřuje na hypotéční trh v ČR za posledních několik let, který je ovlivněn finanční krizí v USA a dalšími úvěrovými riziky. V závěrečné části je charakterizován modelový subjekt, který se snaží uzavřít hypotéční úvěr pro potřeby svého bydlení na základě zpracovaných informací z předchozích teoretických částí a na základě vhodných kritérií zvolit správný typ hypotéčního úvěru za nejvýhodnějších podmínek.
Role kreditních derivátů v americké hypoteční krizi
Münchová, Tereza ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Čan, Jan (oponent)
V současné době se globální ekonomika stále potýká s důsledky americké hypoteční krize, která naplno propukla v roce 2007, a postupně z ní vznikla krize finanční a nakonec i ekonomická, která ovlivnila vývoj ekonomik celého světa. Příčiny, které vedly ke krizi takového rozsahu, se stále hledají. Nejčastěji skloňovaným viníkem ale přesto zůstávají inovace na finančních trzích, které vedly k vytvoření komplexních nástrojů, jakými jsou např. Kreditní deriváty. Cílem práce je popsat kreditní deriváty a průběh obchodování, analyzovat situaci na hypotečním trhu v USA, určit jakou roli v něm mělo obchodování s kreditními deriváty a jakou roli měly ostatní faktory, které ke krizi přispěly.
Drobné podnikání a jeho aplikace v soukromém sektoru
Zachová, Eva ; Cardová, Zdenka (vedoucí práce)
Práce se zabývá drobným podnikáním. V prvé řadě se snaží o co nejpřesnější vymezení dle platných právních předpisů. Zmiňuje jeho funkce v rámci tržního hospodářství, výhody a nevýhody oproti jiným podnikatelským subjektům. Dále poskytuje informace týkající se možných forem podpory směrujících k drobným podnikatelů nejen ze strany ČR, ale i ze strany EU. Pozornost je věnována také právním formám, z hlediska kterých se dané subjekty nejčastěji vyskytují na trhu, či oblasti získávání finančních prostředků na provoz a rozvoj podnikatelské činnosti. Nechybí ani základní srovnání evidence veškerých skutečností s podnikáním souvisejících v rámci účetnictví a daňové evidence, a nastínění daňových povinností. V závěru práce je poté uvedena praktická ukázka instituce zabývající se drobným podnikání. Přičemž hlavním cílem této části je zhodnotit postavení společnosti na trhu prostřednictvím získaných dat, průzkumu konkurenčního prostředí a zájmu o poskytované služby v určeném regionu.
Rozšířená metoda Chain Ladder s využitím kovariancí
Žváčková, Lenka ; Marek, Luboš (vedoucí práce) ; Hasil, Jakub (oponent)
Diplomová práce se zabývá pojistně-technickými rezervami v neživotním pojištění, konkrétně rezervou na výplaty pojistných plnění ze škod, které již nastaly, ale pojišťovně dosud nebyly nahlášeny, známou pod zkratkou IBNR. Po úvodní části věnované obecnému seznámení s problematikou rezervování v neživotním pojištění jsou zde stručně představeny různé přístupy k modelování IBNR rezervy a následně je již plná pozornost věnována metodě Chain-ladder, která je k tomuto účelu v aktuárské praxi používána nejčastěji. Tato metoda je poté postupně představována od své nejjednodušší formy prostého výpočetního algoritmu, přes stochastický Mackův model až k jeho rozšíření o vztahy mezi jednotlivými skupinami pojistného portfolia, které uzavírá teoretickou část práce. V posledním oddíle jsou potom všechny uvedené poznatky demonstrovány na reálných datech s cílem poskytnout čtenáři představu o tom, jak proces rezervování probíhá v běžné aktuárské praxi.
Launch of "Vinea" Brand in the Czech Market
Šušnyák, Viktor ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Vinea je tradiční slovenská značka nealkoholického nápoje s příchutí hroznů. Jejím vlastníkem je jeden z největších výrobců nealko nápojů ve střední Evropě - skupina Kofola. Očekává se, že Kofola v blízké budoucnosti uvede tuto značku na český trh. Tato práce se zabývá identifikací současné pozice Kofoly na trhu a formulací vhodné strategie zavedení Viney na český trh. Za účelem získání potřebných informací na formulaci vhodné strategie byl vykonán online průzkum, jehož výsledky jsou taktéž součástí této práce. Teoretická část práce obsahuje popis nejčastěji využívaných teoretických konceptů souvisejících se situační analýzou, strategiemi a budováním značky.
Segmentace trhu čajů
Kábová, Markéta ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Cílem této práce bylo nalezení segmentů na trhu čajů. Po analýze a vyhodnocení získaných informací dospěla tato práce k popsání čtyř vzniklých segmentů. Mezi dílčí úkoly patřilo stanovení hypotéz, domněnek, které by mohly vystihovat stávající situaci na trhu a analýza výsledků z vlastního průzkumu. Součástí této práce jsou rovněž doporučení, jakým způsobem by se mohly firmy zaměřit na vzniklé tržní segmenty. Dotazníkem byly zjišťovány informace o tom, jaký čaj a kdy lidé pijí, z jakého důvodu, při jaké příležitosti, s kým a kde čaj pijí nejčastěji. Dále podle čeho se spotřebitelé rozhodují při koupi čaje, jaké vlastnosti by měl čaj mít. Výzkum se rovněž zaměřil na znalost reklamy a jednotlivých značek čajů. K dosažení zvoleného cíle byla použita metoda písemného dotazování, velikost šetřeného vzorku činila 100 respondentů.
Analytický CRM: Účinný nástroj pro řízení ziskovosti firmy
Šťavíková, Martina ; Král, Bohumil (vedoucí práce) ; Lueger, Stephan (oponent)
Cílem práce je nastínit možnosti využití analytického CRM k zvyšování ziskovosti společnosti. Analytický CRM se zabývá analýzou zákaznických dat, které slouží jako podpora pro operativní a strategické rozhodování firmy. Teoretická část práce se zabývá různými způsoby segmentace zákazníků, zákaznickými metrikami a způsoby, jak si udržet dobré zákazníky ve společnosti. Pro ucelený obraz o analytickém CRM také nastiňuje jeho technickou stránku, ve které popisuje nejčastěji využívané techniky při získávání dat. Praktická část práce byla vyhotovena ve spolupráci se společností Makro Cash & Carry. Popisuje nejdůležitější změny, které byly podniknuty k přeměně Makra z produktově na zákaznicky orientovanou společnost, a podrobněji se věnuje práci kontrolorů, jež se analytickým CRM ve firmě zabývají.
Vývoj zdanění v Irské republice a jeho vliv na hospodářský růst země na konci 20. století
Vojtíšek, Martin ; Mach, Petr (vedoucí práce) ; Bartoň, Petr (oponent)
Hlavním cílem této práce je určení vlivu zdanění na hospodářský růst Irské republiky na konci 20. století. Pokusím se shrnout základní daňovou teorii a empirické studie zabývající se vlivem zdanění na ekonomický růst. Zaměřím se na historický vývoj Irska a na vývoj irského daňového systému. Pokusím se provést analýzu závislosti hospodářského růstu na výši zdanění a analýzu závislosti daňového výnosu na výši zdanění. Poté se pokusím shrnout nejčastěji uváděné příčiny hospodářského růstu v Irské republice v 90. letech 20. století.
Zvláštnosti profesní etikety a obchodního protokolu Francie
Veselá, Jana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Müllerová, Františka (oponent)
Práce popisuje zvláštnosti profesní etikety a obchodního protokolu Francie. Cílem práce je poskytnou ucelený přehled o pravidlech chování v obchodním styku s francouzskými obchodními partnery a to především proto, že Francie se v průběhu minulých 15 let stala významným obchodním partnerem České republiky. V první kapitole jsou definovány pojmy profesní etiketa a obchodní protokol a charakterizovány základní vlastnosti Francouzů. Druhá kapitola je věnována zvláštnostem profesní etikety Francie. Soustředí se na charakter francouzských společností, pracovní etiketu, služební cesty a také na obchodní jednání s francouzskými obchodními partnery. Třetí kapitola je zaměřena na obchodní protokol Francie, tedy na pravidla etikety, která by měla být dodržována při obchodování s francouzskými obchodními partnery. Popisuje formy představování, oslovování, pravidla písemného a ústního projevu, a také pravidla oblékání a stolování. Čtvrtá, závěrečná kapitola je věnována Francii a česko-francouzským obchodním vztahům, jejímž cílem je krátce charakterizovat postavení Francie ve světové obchodě a stále se rozvíjející obchodní vztahy mezi Francií a Českou republikou. Na základě výsledků ankety jsou zde také uvedeny základní kroky, které by měl český obchodník podniknout před vstupem na francouzský trh, chyby, kterých se nejčastěji čeští obchodníci dopouštějí a také vlastnosti, kterých si Francouzi na českých obchodních partnerech nejvíce váží.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 6,943 záznamů.   začátekpředchozí6845 - 6854dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.