National Repository of Grey Literature 77 records found  beginprevious68 - 77  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Munich Transport and Tariff Association
Sedlák, Martin ; Zelený, Lubomír (advisor) ; Itterheim, Martin (referee)
This final bachelor thesis describes the theoretical nature of the integrated transport systems, their advantages and disadvantages in general and their future development. The main objective is to analyze a particular integrated public transport system or more precisely The Munich Transport and Tariff Association, and last but not least compare with other integrated transport systems of other urban areas in Europe.
Integrated transport system
Kopecký, Michal ; Mervart, Michal (advisor) ; Jirsák, Petr (referee)
This work theoretically describes the idea of integrated transport systems, their advantages and disadvantages in general and their possibilities in the Czech Republic law system. The main goal in to analyse the aplication of ITS in Královéhradecký region, describe the history and actual situation of ITS IREDO and compare this ITS to similar integrated systems in the Czech Republic.
Analýza MHD v Táboře
Drtina, Josef ; Mervart, Michal (advisor) ; Pistulka, Petr (referee)
Práce popisuje MHD v táborské aglomeraci z pohledu historie a současnosti, vozového parku, rozsahu sítě, informačních systémů, projektů a plánů, financování. Cílem práce bylo seznámit čtenáře s fungováním a strukturou této MHD a najít její silné a slabé stránky.
Comparation of traffic of chosen cities
Virtová, Veronika ; Mervart, Michal (advisor) ; Tauš, Jan (referee)
The final work compares suburban traffic in Klatovy and Kolín. The transport services, the tariff, the number of lines and the number of week connections and weekend connections are compared in these two cities.
Comparation of urban mass transportation of chosen cities
Petrmichlová, Lucie ; Mervart, Michal (advisor) ; Bůcha, Eduard (referee)
The final work focuces on the systems of urban mass transportations in two cities. A result of the work is a comparation of these systems in chosen areas. These areas are technical equipement, transport services and a price level of these servisec.
Integrovaný dopravní systém Olomouckého kraje
Riedl, Zbyněk ; Mervart, Michal (advisor) ; Bucharová, Karolína (referee)
Práce se zabývá tématem Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (IDSOK). V teoretické části je popisována metodologie založení integrovaného dopravního systému (IDS), znaky IDS a jeho další vlastnosti. V praktické části srovnává teorii IDS se skutečností IDSOK, analyzuje způsob a začlenění jednotlivých dopravních složek do IDSOK. Závěrem se praktická část zaměřuje na problematiku propagace IDSOK. Cílem práce bylo zhodnocení integrovanosti jednotlivých složek IDSOK a návrh zlepšení v každé ze sledovaných oblastí.
Transportation in the region of Třebíč
Krulová, Eva ; Mervart, Michal (advisor) ; Ležáková, Petra (referee)
This thesis focuses on transportation in the region of Třebíč. The theoretical part is concerned in types of transportation. The main part analyses types of transportation in the region. It handles public transport and the level of transport services in the region, analyses and compares transport services of two small villages.
Kolejová veřejná doprava v Praze a světových metropolích
Šostý, Petr ; Mervart, Michal (advisor) ; Jirsák, Petr (referee)
Kolejová veřejná doprava je charakteristickým dopravním prostředkem ve velkých městech. Zaznamenáváme v jejích jednotlivých typech železniční prvky, především však dopravu po kolejích, které předmětnou soupravu vedou. Problematika městské hromadné dopravy vedené po kolejích je legislativně upravena především zákonem č. 266/1994 Sb., o dráhách a v některých dalších prováděcích vyhláškách Ministerstva dopravy. Metro je dopravní prostředek vedený zpravidla pod úrovní terénu. Je charakteristický vysokou přepravní výkonností, vyšší cestovní rychlostí, nerušeností provozu ostatními druhy dopravy ve městě, automatizovaným provozem, bezpečností provozu, plynulostí a přesností. Vznik prvních meter se datuje ve druhé polovině 19. století. Oproti metru jezdí tramvaj výhradně po kolejích ložených na zemském povrchu a je tedy ve styku s ostatní městkou dopravou. Souprava je výrazně kratší (obvykle dva vozy) a zastávky jsou co do vzdálenosti značně frekventovanější. Vedle meter a tramvají zná městská doprava méně obvyklé druhy kolejové dopravy ? tzv. ?nekonvenční dráhy?; z nichž je třeba vyzdvihnout především monoraily, tedy vozidla vedená jedinou kolejí. Ve světě jezdí dobře na sto meter ? většinou v hlavních městech. Můžeme je rozdělit na malá (kupříkladu Káhira, Dillí, Buenos Aires, velikostí jsou srovnatelná s pražským metrem) a velká (kupříkladu Tokyo, Moskva, Berlín). Především velká metra jsou pozoruhodným a složitým dopravním systémem, který je mnohdy důmyslně napojen na jiné druhy dopravy.
FINANČNÍ ANALÝZA
Pešková, Pavla ; Grünwald, Rolf (advisor) ; Jetmarová, Barbora (referee)
Diplomová práce se týká hodnocení finanční situace akciové společnosti Plzeňské městské dopravní podniky. Jsou zde rozebrány rozdíly mezi veřejnou dopravou a osobní automobilovou dopravou, která je jedním z hlavních konkurentů veřejné dopravy, a jejich specifika. Dále se zde rozebírá způsob financování veřejné dopravy ve formě dotací a jejich právní úprava.
Review of the book Natural capitalism
Moučka, Jan
Recenze je zaměřena na možné přínosy, které kniha přináší urbanismu, pojatému jako teorie prognóz, návrhu, výstavby a správy měst. Kniha uvádí témata, která již byla předmětem delšího zájmu, nových výzkumů a studií RMI (Rocky Mountains Institute v USA). Přes snahu autorů přinést co nejvíce případů aplikace nových přístupů, ekologických i ekonomických šancí - universálním návodem ani praktickým "manuálem" však kniha není. Mimo jiné i proto, že je ovlivněna současnou realitou USA, zejména problematikou závislosti společnosti na autech, a obsah knihy tak nesplňuje imperativ Alberta Einsteina, použitý jako motto knihy - " Problémy nelze řešit způsobem myšlení, který problémy vytvořil". Obsah kapitol 1 až 13 je zaměřen na moderní pojetí "ekologických služeb" přírody, tak aby dobře a udržitelně fungovala jako "faktor 4" kapitalismu. Kapitola 14 je zaměřena na "sociální služby", poskytované systémy jako jsou velká města, která jsou naplánována, realizována a spravována ve smyslu nově definovaných, udržitelných "sociálních služeb". Jako vzor je použito významné brazilské města Curitiba. Kapitola 14 je však mediální, nepřesvědčivá a postrádá jakékoli urbanistické informace. Detailnější pohled na případ města Curitiba si tudíž čtenář - odborník, politik, urbanista - musí získat sám a jinde. Je to nezbytné, jinak mu kniha poskytne o "faktoru 4" - sociálních službách - jen povrchní informace. Kapitola 15 je o prognózách a plánování ve vztahu ke společnému habitatu lidí a také ostatní přírody. Bohužel i v této kapitole chybí odpovídající konkrétní doklady.
Fulltext: Download fulltextPDF

National Repository of Grey Literature : 77 records found   beginprevious68 - 77  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.