Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Automobily osmdesátých a devadesátých let
Holuša, David ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje události, které vedly k rozvoji automobilového průmyslu v osmdesátých a devadesátých letech dvacátého století, dále se zaměřuje na situaci v průmyslu na jednotlivých kontinentech a na nejvlivnější automobilky, krátce popisuje největší vynálezy tehdejší doby a jejich principy a fungování z technického hlediska a zamýšlí se nad implementací v moderních vozech.
Implementace "Start&Stop" systému do osobního vozidla se zážehovým motorem
Kubiš, Milan ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce popisuje implementaci Start&Stop systému a jeho využití v osobních vozidlech se zážehovým motorem. Rozvádí důvody používání tohoto systému a technicky popisuje základní prvky. Uvádí různá provedení systémů, jejich výhody a nevýhody, jak z hlediska vlivu na jízdu vozidla, tak z hlediska komfortu jízdy a bezpečnosti, především v městském prostředí.
Systémy přímého vstřikování paliva u zážehových motorů
Vondráček, Václav ; Rasch, František (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přímým vstřikováním paliva u zážehových motorů. V jednotlivých kapitolách se dozvíme o principu činnosti vstřikování paliva, seznámíme se s jednotlivými základními částmi a komponenty a dozvíme se, jak tyto komponenty fungují. Dále tato práce porovnává konstrukční odlišnosti systémů některých automobilových výrobců a sleduje současný trend v této problematice s odkazem na budoucnost.
Hnací ústrojí zkušebního jednoválcového zážehového motoru
Laštovica, Karel ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o zkušebním jednoválcovém motoru, výpočtu jeho termodynamického cyklu, návrhu pístu, návrhu a pevnostní kontrole oka ojnice. V úvodu je uveden princip funkce spalovacích motorů a jejich základní rozdělení a použití. Vlastní práce obsahuje pět částí: zadané počáteční parametry, výpočet termodynamického cyklu, výpočet hmotnosti pístní skupiny, výpočet sil působících na pístní skupinu a pevnostní kontrola oka ojnice. V závěru jsou zhodnoceny dosažené výsledky výpočtu.
Současný stav a vývojové tendence v konstrukci motorů pro osobní automobily
Ševčík, Michal ; Píštěk, Václav (oponent) ; Rauscher, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá současným stavem a vývojovými tendencemi v konstrukci motorů pro osobní automobily. Bude tady ukázán poměr u různých rozdělení motorů, závislosti výkonových parametrů, množství emisí CO2, spotřeby, a také tendence ve vývoji do budoucích let. Vývojové tendence získáme porovnáním hodnot získaných z let 2003 a 2008.
Klikové ústrojí řadového čtyřválcového zážehového motoru
Marek, Petr ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je pro dané základní geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky řadového čtyřválcového zážehového motoru provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. V úvodu je popsáno běžné použití zážehových motorů, několik detailů z historie jejich vývoje a současná nejpoužívanější konstrukce. Vlastní text práce se věnuje čtyřem hlavním kapitolám: popis tepelného oběhu, výpočtu sil působících na píst, pevnostní kontroly pístního čepu a oka ojnice. Příloha obsahuje provedení těchto výpočtů a několik grafů. V závěru je zhodnocení provedných výpočtů a uvedení technologických směrů současného vývoje spalovacích motorů.
Mazání vznětových a zážehových motorů
Krejčí, Tomáš ; Vaverka, Michal (oponent) ; Křupka, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší současného stavu poznání v oblasti mazání vznětových a zážehových motorů, maziv a vymezením trendů. V první části naleznete obecné pojednání o principu vnitřního spalování, konstrukci vznětových a zážehových motorů. V dalších částech naleznete popis mazacího systému motorů a jeho částí, dále popis jednotlivých typů mazání a jejich výskyt na součástech motoru a posléze je pozornost zaměřena na motorové oleje a pohled na současný stav.
Hnací ústrojí zkušebního jednoválcového zážehového motoru
Číp, Tomáš ; Rauscher, Jaroslav (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je, pro zadané geometrické, termodynamické a provozní parametry válcové jednotky zkušebního jednoválcového zážehového motoru, provést výpočet termodynamického cyklu, navrhnout základní rozměry pístní skupiny a pro zadané provozní režimy provést pevnostní kontrolu oka ojnice. V úvodu je uvedeno základní použití vznětových motorů, princip na kterém pracují a základní rozdělení. Vlastní práce se skládá z výpočtu, který je průběžně popisován. Výpočet se skládá ze čtyř částí. V první části se počítá termodynamický cyklus, v druhé se provádí návrh pístní skupiny, v další se určují síly působící na pístní skupinu a ve čtvrté části, se provádí pevnostní výpočet a kontrola oka ojnice. V závěru jsou zhodnoceny výsledky výpočtu.
Animované modely tepelných motorů
Honzl, Michal
Diplomová práce "Animované modely tepelných motorů" se zabývá tvorbou interaktivní aplikace. Teoretická část pojednává o rozdělení tepelných motorů a nástinu oběhů tepelných motorů. V rámci diplomové práce byla v programu Flash vytvořena výuková aplikace Animace tepelných motorů. Zmíněná aplikace je zaměřena na základní princip činnosti čtyř vybraných motorů. Práce je též zaměřena na posuzování a porovnání skutečných motorů, jejich řezů, skutečných modelů a animovaných motorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.