Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 216 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aktuální situace a vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti v České republice
Sikorová, Aneta
Bakalářská práce pojednává o finanční gramotnosti u studentů středních škol v České republice. Je zde vymezena finanční gramotnost, pojmy s ní související a finanční vzdělání. Jsou popsány již provedené výzkumy na toto téma. Pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili studenti středních škol, byla získána data, která slouží k dalšímu zpracování. Na základě těchto dat je zjištěna aktuální situace v oblasti finanční gramotnosti u studentů středních škol a je posouzeno, zda je poskytované finanční vzdělání pro studenty přínosem. Závěrem je vyhodnoceno, že znalost této oblasti u studentů středních škol je z většiny neuspokojivá. Mělo by být zlepšeno také poskytované finanční vzdělání, jelikož se jeví jako nedostatečné.
Finanční gramotnost studentů na VŠ
Rušarová, Jana
RUŠAROVÁ, J. Finanční gramotnost studentů na VŠ. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018 Práce je zaměřena na posouzení finančních znalostí, finančního postoje a finančního chování u vysokoškolských studentů. V literární rešerši jsou popsány nejnovější empirické studie zabývající se stejným tématem. V praktické části jsem provedla regresní analýzu, abych zjistila závislost mezi finančními znalostmi a demografickými údaji. V diskuzi jsou zmíněné faktory, které mohli ovlivnit výsledky dotazníkového šetření. Závěrem práce je vyhodnocení finanční gramotnosti studentů.
Finanční gramotnost v České republice
Polášková, Tereza
Polášková Tereza. Finanční gramotnost v České republice. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Bakalářská práce se zabývá analýzou výsledků z dotazníkového šetření, kterého se účastnily různé skupiny lidí, ve kterém se rozhodovali o výběru finančního produktu. Analýza zobrazuje finanční gramotnost těchto skupin. Výsledky z analýzy jsou porovnány s vý- sledky, které jsou získány formou diskuse s finančním poradcem. Následně jsou doporu- čené nejvhodnější skupiny pro výběr zaměstnanců na pracovní pozice ve finančnictví.
Daňová gramotnost studentů na středních školách
Stratilová, Aneta
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku daňové gramotnosti u studentů na středních školách v České republice. Daňová gramotnost je součástí finanční gramotnosti, proto se práce zabývá oběma pojmy. Práce dále popisuje mezinárodní projekty finanční a daňové gramotnosti a základní daňové pojmy. Cílem práce je posoudit daňové znalosti u studentů středních odborných škol, obchodních akademií a gymnázií. Pomocí dotazníkového šetření byla zjištěna úroveň znalostí studentů středních škol. Závěrem jsou sepsána opatření, která povedou ke zvýšení daňové gramotnosti (daňového povědomí) u poplatníků.
Finanční gramotnost u žáků na vybrané střední odborné škole
Ivančicová, Gabriela
Bakalářská práce se zabývá finanční gramotností žáků na vybrané střední odborné škole. Zabývá se vědomostmi žáků střední školy z oblasti finanční gramotnosti. Znalosti z této oblasti jsou v budoucím běžném životě žáků důležité pro zlepšení kompetence nakládání s finančními prostředky. Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Cílem teoretické části bakalářské práce je vymezení základních pojmů, zejména finanční gramotnost, finance a výuka finanční gramotnosti. Teoretická část je zpracována na základě odborné literatury s použitím metod kompilace, deskripce, analýzy a syntézy. Cílem praktické části je zjistit aktuální finanční gramotnost žáků. V praktické části byl zpracován průzkum provedený metodou dotazování. Získaná data jsou analyzována a zpracována základními statistickými postupy. Na základě zjištěných výsledků je zpracováno doporučení pro pedagogickou praxi.
Slovní úlohy o penězích ve 2. ročníku ZŠ
Vodrážková, Lucie ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Kaslová, Michaela (oponent)
Tématem této diplomové práce je porozumět myšlenkovým procesům žáků při řešení slovních úloh o penězích. Konkrétně se zaměřuji na žáky druhého ročníku základní školy a slovní úlohy, ve kterých se objevuje nominální hodnota mincí, počet mincí a celková suma. Proto cílem diplomové práce je zmapovat a klasifikovat úlohy o penězích ve třech současně používaných řadách učebnic matematiky pro druhý ročník. Obsahem Teoretické části je vymezení raného školního věku, dále vybrané očekávané výstupy z RVP ZV pro první i druhé vzdělávací období, matematická gramotnost, čtenářská gramotnost, finanční gramotnost, slovní úlohy, strategie řešení slovních úloh, zásadní problémy žáků při řešení slovních úloh, komentáře ke slovním úlohám o penězích vyskytujících se ve třech řadách učebnic pro druhý ročník základní školy (Prodos, Taktik, H- mat),jejich rozdělení do třech typů (celková suma, nominální hodnota mince a počet mincí) a vzájemné porovnání. Cíl praktické části je analyzovat myšlenkové procesy žáků druhého ročníku při řešení slovních úloh o penězích, především se zaměřit na žákovské chyby při jejich řešení. Je uvedena metodologií kvalitativního výzkumu. Předexperiment je udělán se sedmi žáky, první a druhý experiment s deseti. V této části je zpracována příprava každého experimentu, popis realizace, rozebrané...
Slovní úlohy o penězích ve 2. ročníku ZŠ
Vodrážková, Lucie ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Kaslová, Michaela (oponent)
Tématem této diplomové práce je porozumět myšlenkovým procesům žáků při řešení slovních úloh o penězích. Konkrétně se zaměřuji na žáky druhého ročníku základní školy a slovní úlohy, ve kterých se objevuje nominální hodnota mincí, počet mincí a celková suma. Obsahem Teoretické části je vymezení raného školního věku, vybrané očekávané výstupy z RVP ZV pro první i druhé vzdělávací období, matematická gramotnost, čtenářská gramotnost, finanční gramotnost, slovní úlohy, strategie řešení slovních úloh, zásadní problémy žáků při řešení slovních úloh, didaktické pomůcky při řešení slovních úloh o penězích, komentáře ke slovním úlohám o penězích, vyskytujících se ve třech řadách učebnic pro druhý ročník základní školy (Prodos, Taktik, H-mat) a jejich porovnání. Praktická část je uvedena metodologií kvalitativního výzkumu. Předexperiment je udělán se sedmi žáky, první a druhý experiment s deseti. V této části je zpracována příprava každého experimentu, popis realizace, rozebrané úlohy pro experiment, mé očekávání z realizace, ukázka jednoho přepisu rozhovoru a jeho analýza včetně dalších komentářů k nejzajímavějším rozhovorům se žáky druhého ročníku základní školy a evidence podstatných jevů . Praktická část je uzavřena sebereflexí při vedení rozhovorů během experimentů. Evidovala jsem chyby, kterých jsem se při...
Finanční gramotnost na 1. stupni ZŠ
Plichtová, Radka ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kuřík Sukniak, Anna (oponent)
V diplomové práci je popsána současná situace výuky finanční gramotnosti na 1. stupni základních škol a navrženy určité změny. Je zde zpracován i didaktický přístup k této problematice. V teoretické části jsou popsány současné výstupy finanční gramotnosti v RVP ZV a v ŠVP dvou vybraných škol. Jsou zde navrženy dílčí výstupy finanční gramotnosti pro jednotlivé ročníky 1. stupně základních škol, které by mohly být zařazeny do RVP ZV při jeho revizi, případně využity učiteli při sestavování tematických plánů či plánování výuky. Ke každému výstupu je přiřazena možnost, jak ho se žáky realizovat, a to buď prostřednictvím učebnic či dalších publikací, nebo modelovou aktivitou s předpokládaným průběhem a komentářem pro učitele. V praktické části je uvedeno ověření některých navržených aktivit a popis zajímavých jevů, které se při ověřování objevily. KLÍČOVÁ SLOVA finanční gramotnost, nakupování a placení, hospodaření domácnosti, půjčky a úspory, didaktické situace z reálného prostředí, žák mladšího školního věku
Finanční gramotnost na 2. stupni ZŠ
Masařová, Anna ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce se zabývá finanční gramotností na II. stupni základní školy. Pozornost je věnována především hodnocení učebnic a pracovních sešitů, které jsou pedagogům k dispozici. První část práce je zaměřena na definici finanční gramotnosti a klíčové dokumenty- Národní strategie finančního vzdělávání, Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách, jehož součástí jsou Standardy finanční gramotnosti. Další část práce je věnována začlenění finanční gramotnosti do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a následně i do konkrétního Školního vzdělávacího programu. Poslední část je věnována již zmíněnému hodnocení učebnic a pracovních sešitů, které jsou hodnoceny dle předem stanovených kritérií z příslušné literatury. V úplném závěru je podáno doporučení konkrétních učebnic a pracovních sešitů k výuce finanční gramotnosti. Práce by mohla posloužit k základní orientaci v klíčových dokumentech, zabývající se finanční gramotností. Pedagogům podílející se na výuce finanční gramotnosti by mohla usnadnit výběr učebnic a pracovních sešitů k výuce finanční gramotnosti. KLÍČOVÁ SLOVA finanční gramotnost, učebnice, pracovní sešit
Sbírka příkladů z finanční matematiky pro SŠ
ŠACHLOVÁ, Kamila
Tato bakalářská práce je zaměřena na řešené příklady z finanční matematiky s možností využití moderních technologií u vybraných úloh (internetové kalkulačky, tabulkový procesor Microsoft Excel a výpočetní nástroj Wolfram Alpha). Sbírka příkladů je určena pro střední školy a obsahuje tato témata: inflace, měnový kurz, úročení (jednoduché, složené, polhůtní, předlhůtní), spotřebitelské úvěry, RPSN, hypoteční úvěry, spoření (krátkodobé, dlouhodobé a jejich kombinace) a finanční produkty se státní podporou (stavební spoření, doplňkové penzijní spoření). Východiskem pro tvorbu úloh jsou Rámcové vzdělávací programy pro gymnázia. Při tvorbě úloh byl kladen důraz na rozvoj klíčových kompetencí v souladu s RVP G.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 216 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.