Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí6 - 15další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti využití recyklovaného betonu jako náhrady drobného kameniva v cementových potěrech
Nováková, Iveta ; Brožovský,, jiří (oponent) ; Hubáček, Adam (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá shrnutím poznatků týkajících se využitím recyklovaného betonu jako náhrady drobného kameniva v cementových potěrech. Důraz je kladen zejména na popis a studium vlastností samozhutnitelných cementových potěrů. Jsou zde popsány požadavky na jednotlivé vstupní suroviny a také jednotlivé zkušební metody pro testování potěrů. Část práce je věnována praktickým aplikacím, kdy bylo použito recyklované kamenivo jako částečná náhrada přírodního kameniva při výrobě tohoto druhu kompozitu na bázi cementu.
Možnosti využití příměsí pro vodonepropustné betony
Roháček, Lukáš ; Voves, Jiří (oponent) ; Hubáček, Adam (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena zejména na příměsi, které mají vliv na vodonepropustnost a další vlastnosti čerstvého a ztvrdlého betonu. Tato problematika je navíc přiblížena krátkou částí týkající se zahraničního výzkumu. Dále se práce zaměřuje na normy a předpisy, které určují, jakých vlastností má beton používající se pro vodonepropustné konstrukce dosahovat a popisuje i problematiku těchto konstrukcí. V praktické části je vyhodnocen vliv popílku, strusky a mikrosiliky na konzistenci, vývin hydratačního tepla, pevnost, vodonepropustnost, mrazuvzdornost a objemové změny betonu.
Přístavba základní školy
Kuchařík, David ; Kalánek, Jiří (oponent) ; Ostrý, Milan (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na návrh a vypracování projektové dokumentace přístavby základní školy, která se nachází ve Starém Plzenci. Dokumentace obsahuje náležitosti dle platných předpisů. Návrh vychází z požadavku investora, jež byli zveřejněny v rámci vyhlášení architektonické soutěže. Nová budova o 1 podzemním a 3 nadzemních podlaží tvořící půdorysný tvar písmene Y se nachází na mírně svažitém terénu. V budově se nachází šatny, kuchyň, jídelna, 4 kmenové a 4 odborné učebny a hygienické a technické zázemí. Projekt navrhuje mírnou úpravu stávající budovy v místech napojení přístavby. Tímto návrhem se vyřeší bezbariérová přístupnost obou budov vyjma podkrovní učebny stávající budovy. Projekt dále počítá z druhou stavební fází, výstavbou sportovní haly v areálu školy, kterou se však dále nezabývá. V rámci přístavby je zřízen nový hlavní vstup do budovy z jižní strany. Nosný systém je stěnový. Obvodové stěny jsou tvořeny monolitickým betonem spojeny s betonovými monolitickými vodorovnými nosnými konstrukcemi. Vnitřní nosné stěny jsou z keramických tvárnic. Objekt je zastřešen jednoplášťovou plochou střechou s vegetační vrstvou. Zateplení budovy je řešeno zateplovacím systémem s provětrávanou fasádou. Je zajištěna požární bezpečnost, úspora energie a tepelná ochrana.
Změna trvanlivosti betonu z recyklovaného betonu variantní adicí silikátových příměsí
Stavař, Tomáš ; Hoffmann, Oldřich (oponent) ; Stehlík, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou trvanlivosti betonu z recyklovaného betonu variantní adicí silikátových příměsí. O odolnosti betonové konstrukce rozhoduje povrchová vrstva betonu, přes kterou pronikají agresivní plynné a kapalné látky z okolního prostředí. Schopnost této vrstvy propouštět agresivní látky je jedna z nejdůležitějších ukazatelů trvanlivosti betonové konstrukce. V experimentální části budou provedeny testy obvyklými zkušebními metodami ke zjištění aktuálního stavu povrchových vrstev. Tedy testování propustnosti povrchové vrstvy betonu krychle pro vzduch (metoda TORRENT), pro vodu (metoda ISAT), kyselé plyny (hloubka karbonatace urychleným testem v 98% CO2) a doplňkové testy pevností. V závěru bude provedeno zhodnocení pozitivního i negativního vlivu jednotlivých příměsí a množství cementu na trvanlivostní i mechanické vlastnosti betonu z recyklovaného betonu.
Studium koncepce K-hodnoty a indexu účinnosti pro popílek a strusku a jejich posouzení a stanovení pro betony
Šperling, Petr ; Hela, Rudolf (oponent) ; Hubáček, Adam (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá použitím aktivních příměsí jako náhrady cementu v betonu, konkrétně elektrárenského popílku a vysokopecní strusky. Při použití elektrárenského popílku a vysokopecní strusky jako náhrady cementu v betonu je nutné znát jejich vliv na beton a posoudit rozdílné vlastnosti oproti betonu, ve kterém nejsou tyto příměsi použity. V této práci budou shrnuty dosavadní poznatky vlastností elektrárenského popílku a vysokopecní strusky a jejich vliv na čerstvý i ztvrdlý beton. Dále zde budou shrnuty možnosti stanovení indexu účinnosti a tzv. koncepce k-hodnoty, které se používají pro posouzení vlivu na cementovou maltu a na beton při náhradě cementu aktivní příměsí. V experimentální části bude kladen důraz zejména na stanovení k-hodnoty. Toto stanovené je v evropských technických normách popsáno velmi obecně a pro konkrétní aktivní příměsi není dostatečně podrobné.
Structuralism for the 21st Century
Nohejl, Jakub ; Jakšík, Petr (oponent) ; Rozwalka, Szymon (vedoucí práce)
The thesis analyses the ideas of Dutch structuralism in the 1960s and 1970s, and the reasons for its early end. Through an analysis of its historical development, it discovers the background of its origin in the humanities and its later application in the architectural environment. By evaluating the current social situation and showing projects that build on the original ideas of structuralism, the thesis finds arguments supporting the possibilities of its further use. The final proposal reflects the desire to create an open architectural system that can react to the constantly changing needs of users, while supporting the dialogue of individuals in creating one undefined whole. The image of the final architectural work allows more freedom for users and their influence on the final form of the environment. Unlike conventional architecture, there are no attempts at unification or iconicity, but rather the promotion of diversity, including contradictions and conflicts that create a multitude of unique and not pre-defined situations.
Podzemní kultura – adaptace starého pivovaru v Litovli
Drešrová, Silvie ; Bártová, Kristína (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Na pomezí tradice a nového poznání, historie a současnosti. Mezi hradbami a řekou, staršími a mladšími. Zažít s přáteli kulturu jinak a zatancovat si, či sedět u šálku kávy nebo piva a poslouchat živou hudbu. Vyzkoušet si tradiční řemeslo, tvořit a učit se neobvyklou hravou formou o městě a jeho okolí. Vmžiku se ocitnout za hradbami či před nimi a poslouchat šumící řeku, vyhřívat se na slunci a cítit sounáležitost s venkovním prostředím. Posedět pod kolonádou a pozorovat dění na trhu nebo zhlédnout kulturní představení z galerie. Mezi dvěma světy, mezi mladými, mezi centrem a předměstím, na tomtéž místě, utvořit jeden smysluplný celek. Navázat pevnější vztah k městu i přírodě a mít se kde bavit. Včera, dnes i zítra jste - vy mladí, naším bohatstvím. Lokalita se nachází na pomezí starého historického jádra za středověkými hradbami a novým předměstím za řekou Moravou podél ulice Boženy Němcové v Litovli. Práce se zabývá adaptací historických prostor bývalých pivovarských sklepů a novou nástavbou nad nimi, se záměrem navrátit působivé prostory v zajímavém místě veřejnosti, především v oblasti alternativní kultury a vzdělávání pro mladé. Prostory pro setkávání této mezigenerace/mezivrstvy se v Litovli totiž dosud nenachází, což způsobuje odliv mladých z města. Nedílnou součástí je úprava navazujícího okolí s nábřežím a doplněním pěší či cyklistické promenády podél řeky Moravy. Tímto bych ráda pomohla městu dostát svého označení „Hanácké Benátky“ a provázat místo a jeho obyvatele s vodou. Práce řeší také hmotový návrh nového bytového domu.
Budování představ čísla do 100
Panovská, Lucie ; Hejný, Milan (vedoucí práce) ; Jirotková, Darina (oponent)
Diplomová práce se zabývá porozumění číslům u žáků třetí třídy pražské základní školy. Pro výuku byly kromě učebnice Prodos využívány náměty z řady Fraus, která je zaměřena na rozvoj porozumění matematice. Během roku a půl probíhaly experimenty s žáky celé třídy v běžných hodinách matematiky. Pro diagnostické zpracování bylo vybráno 7 žáků. Experimenty byly zaměřeny na sémantické i strukturální představy čísel. Žáci při nich pracovali individuálně, součástí experimentů byl i následný rozbor prací s žáky. Potvrdil se předpoklad, že žáci využívají i strategie, kterým nebyli vyučováni. Operace odčítání je výrazně náročnější než operace sčítání a to jak u mentální aritmetiky, tak i při písemném počítání. Domněnka, že žáci si vedou lépe v prostředí financí, než v jiných prostředích se nepotvrdila. Bylo pozorováno, že při zadávání slovních úloh je nutno pečlivě zkoumat, zda žáci rozumí slovům a slovním obratům v textu úlohy. Klíčová slova: sčítání, odčítání, rozklad čísla, počítání, matematika, početní strategie
Vývoj a dynamika palatální a faryngeální dentice u jesetera malého
Novotná, Štěpánka ; Soukup, Vladimír (vedoucí práce) ; Oralová, Veronika (oponent)
Dentice je zásadní inovací obratlovců vykazující jak ohromnou morfologickou diverzitu, tak i rozdílné udržování či nahrazování funkčních zubů. Většina dnešních obratlovců nahrazuje zuby pomocí hluboce invaginovaného epitelu, tj. následné dentální laminy, díky přítomnosti zubních kmenových buněk. Nicméně, u některých časně divergujících linií paprskoploutvých ryb (Actinopterygii) dochází ke vzniku nových zubních zárodků z přilehlého povrchového epitelu bez přítomnosti následné dentální laminy. Zda jsou oba typy vývoje dentic obratlovců srovnatelné a zda se na náhradě zubů podílejí obdobné zubní kmenové buňky, není doposud dostatečně zhodnoceno. Tato diplomová práce si klade za cíl popsat vývoj palatální a faryngeální dentice u zástupce časně divergující linie paprskoploutvých ryb, jesetera malého (Acipenser ruthenus). Dentice jesetera je poměrně dynamická. Zuby jsou nahrazovány bez následné dentální laminy, avšak tato náhrada vykazuje podobné znaky, které byly popsány u obratlovců s následnou dentální laminou. Marker zubních kmenových/progenitorových buněk, Sox2, se nachází ve vnějším zubním epitelu předcházejícího zubu poblíž přilehlých chuťových pohárků, což koreluje s přítomností tzv. "label-retaining cells". Buňky vzdálenější od tohoto místa naopak vykazují proliferační charakter a přítomnost...
Cesta žáka 1. třídy vyučovaného Hejného metodou k pochopení sčítání a odčítání
HAMERLOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá porozuměním operací sčítání a odčítání u žáků v hodinách vedených Hejného metodou. Cíl diplomové práce byl splněn prostřednictvím analýzy žákovských řešení vybraných úloh z učebnic nakladatelství Fraus. Pro zjišťování informací byla vybraná kombinace metod akčního a kvalitativního výzkumu. Výzkum probíhal ve školním roce 2017/2018 na základní škole na Praze-východ.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí6 - 15další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.