Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 69 záznamů.  začátekpředchozí59 - 68další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizualizace spojení mezi počítači
Kovář, Jan ; Pelka, Tomáš (oponent) ; Komosný, Dan (vedoucí práce)
Projekt Multicast IPTV Research Group se zabývá zejména vývojem nového algoritmu, využití stávajících a vývojem nových protokolů v rámci IPTV technologie. Ta bývá spojována s VOD (Video on demand) a internetovými službami jako např. přístup na web či internetová telefonie VoIP (Voice over Internet Protocol). Tato práce se zabývá teorií IPTV, její historií a architekturou. Dále pak multicastem jako způsobem šíření skupinového vysílání, jeho vlastnostmi, směrováním skupinového vysílání a protokoly použitými pro přenos. Rozebírá možností grafických formátů pro vykreslování, jejich výhody a nevýhody. Konečným cílem této práce, která je řešena právě v rámci projektu Multicast IPTV Research Group, je aplikace, která čte a analyzuje data vzniklá hierarchickou sumarizací. Pomocí zvoleného grafického prostředku graphviz vykresluje zdrojová data ve formátu svg. Takto vytvořené soubory se pak dají snadno prohlížet v novějších typech internetových prohlížečů.
Možnosti grafiky a prezentace v systémech TeX a LaTeX
Buňka, Roman ; Sysel, Petr (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá způsobem začlenění externích grafických souborů do dokumentů LaTeXu a vytvářením grafiky interními prostředky TeXu. Popisuje základní vlastnosti nástavbového balíčku PSTricks a jeho rozšíření pro tvorbu 2D a 3D grafů, speciálních matematických funkcí a elektrických obvodů. Další oblastí, kterou se práce zabývá, je způsob vytváření PDF prezentací pomocí třídy Beamer. V rámci této práce byla navržena struktura zdrojového SVG souboru, který zobrazuje elektrické obvody nebo vývojové diagramy. Byla vytvořena příslušná konverzní šablona XSLT, která zajišťuje převod těchto schémat z formátu SVG do formátu PSTricks a~umožňuje tyto grafické soubory využít v systému LaTeX.
Grafické zobrazení relací mezi počítači v Internetu
Cimbálek, Přemysl ; Malý, Jan (oponent) ; Komosný, Dan (vedoucí práce)
Internetová televize IPTV (Internet Protocol Television) slouží k přenosu televizního vysílání po síti založené na protokolech rodiny TCP/IP. Její výhodou je, že vysílání nemusí být jednosměrné, jako je tomu u stávajícího televizního vysílání, ale může uživatelům poskytovat zpětnou vazbu ve formě interaktivity. Problémy zabraňující jejímu většímu rozmachu jsou dnes zejména technického rázu, zejména v nízké datové propustnosti přístupových sítí. Proto jsou navrhovány nové metody, jak vysílání internetové televize zefektivnit. Hlavním úkolem této práce je na základě pochopení principů hierarchické sumarizace a vysílání IPTV zobrazit stromovou strukturu vazeb mezi uzly sítě, které mají za úkol zpracovávat data ve zpětném kanále, tedy data od uživatelů. V první části práce je tedy vysvětlen princip vysílání IPTV a její rozdíl oproti klasickému televiznímu vysílání. Zaměřeno je na poskytované služby, výhody a nevýhody systému. Vysvětlen je také princip používané komprese datových toků standardy MPEG-2 a MPEG-4, jakožto i problematika přenosových sítí, zejména problém "poslední míle". IPTV využívá k přenosu dat SSM (Specific Source Multicast) multicastové vysílání, každý uživatel se připojuje do multicast skupiny která vždy vysílá jeden program. Zpětný kanál je většinou realizován unicast vysíláním. Z důvodů úspory množství přenášených dat je využito principu hierarchické sumarizace, která je v práci náležitě popsána. S tímto souvisí protokoly pro řízení síťových relací, jako je RTP, RTCP a TTP. Teoretická část zahrnuje také zmínku o celosvětové experimentální síti PlanetLab, která slouží pro testovaní síťových aplikací. Je zmíněna z toho důvodu, že navrhovaná struktura IPTV vysílání a aplikace s tím spojené jsou v této síti testovány. V praktické části jsou nejprve diskutovány možnosti metod vizualizace a uchovávání dat o jednotlivých uzlech pro časově zpětné výpisy. Z hlediska vysoké dostupnosti a adaptibility byly vybrány webové technologie,, například MySQL databáze pro uchovávání dat. Model stromu je na základě těchto dat zpracován algoritmem v jazyce Java. Samotná vizualizace stromu je řešena pomocí čístě webových technologií, zdrojový kód pro vizualizaci je dynamicky generován skripty v JSP (Java Server pages). Grafický výstup je realizován vektorovým formátem SVG (Scalable Vector Graphics), který je určen pro grafické vyjádření na internetu a v mobilních telefonech. Díky jeho schopnosti spolupráce s technologií Javascript, byla vytvořena interaktivní internetová aplikace, která zobrazuje stromovou strukturu uzlů. V práci jsou vysvětleny základy všech použitých technologií, zdůvodněn výběr použitých technologií a uvedeny příklady a zajimavé části řešení.
On-line počítačové hry
Žamberský, Zdeněk ; Krček, Petr (oponent) ; Roupec, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá on-line počítačovými hrami, přesněji webovými hrami. První část je věnována popisu jednotlivých technologií, použitelných pro tvorbu webových her. Další 2 kapitoly jsou věnovány ukázkovým aplikacím, vytvořeným v rámci bakalářské práce.
Analýza responzivního designu webových stránek
Ronovský, Jan ; Vojíř, Stanislav (vedoucí práce) ; Hradil, Jiří (oponent)
Práce se zabývá technologiemi a optimalizací v rámci tvorby responzivních webových stránek. Sumarizuje současný stav a dává menší výhled, kde je budoucnost responzivního designu. To vše je rozebráno na příkladu 4 zpravodajských webových stránek ihned.cz, novinky.cz, blesk.cz, extra.cz, které jsou v práci rozebrány z hlediska oblastí, které se nejvíce podílí na pocitu uživatele z prohlížení. Webové stránky jsou pomocí kritérií vycházejících z těchto oblastí porovnány a k nejdůležitějším chybám jednotlivých webových stránek jsou navržena funkční řešení. Chyby jsou závěrem zasazeny do kontextu ostatních webových stránek a jsou navrženy standardní postupy, které podobné chyby řeší a lze je použít při tvorbě dalších responzivních webových stránek.
Technologie SVG a HTML5 objekt Canvas jako perspektivní metody vkládání dynamické grafiky do www stránek
TRANTÝR, Tomáš
V mé bakalářské práci se zabývám porovnáním technologie SVG a HTML5 objektu Canvas pro vkládání dynamické grafiky na webové stránky. Díky neustálému vývoji prohlížečů a především díky užitným hodnotám dynamických prvků začínají být tyto techniky stále více podporovány a využívány. Má práce by měla objasnit principy tvorby dynamických grafických prvků pomocí obou zmiňovaných metod, přehledně analyzovat jejich výhody a nevýhody a také vhodnost použití v reálných situacích. Součástí je také sada originálních příkladů demonstrující použití SVG a Canvasu v praxi, což by mělo čtenáři ještě více přiblížit obě prostředí a jejich funkcionalitu. Rovněž byla otestována funkčnost obou technologií v aktuálních verzích nejrozšířenějších webových prohlížečů.
Vizualizace notového zápisu pomocí technologií XML
Vacek, Matěj ; Kosek, Jiří (vedoucí práce) ; Šimůnek, Milan (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám vizualizací notového zápisu. I pro tuto relativně úzkou skupinu dat existuje specifikace (MusicXML), pomocí které lze data dále předávat a převádět tak například mezi jednotlivými softwarovými programy. Vývoj notového zápisu probíhá několik staletí a dospěl tak k velké složitosti, neboť skladatelé chtějí pomocí not vyjádřit všechny své myšlenky. Rozhodl jsem se proto omezit podporované části notového zápisu a tak se v této práci zaměřím pouze na oblast jednoduchých českých lidových písní, která má svá specifika. Samotné zobrazení výsledku bude ve formátu SVG, tj. formátu založeném na vektorové grafice. Převod mezi původními daty a zobrazením ve formátu SVG bude prováděn pomocí XSLT transformace, jejíž prototyp v rámci této práce vytvořím. Taková transformace, alespoň dle mých poznatků, zatím neexistuje, k nalezení jsou pouze pokusy o vytvoření takových transformací, které nejsou dotaženy do uspokojivého konce a nemají žádnou ucelenou formu.
Vizualizace XML schémat
Slavětínský, Václav ; Kosek, Jiří (vedoucí práce) ; Ralbovský, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací aplikace, která slouží k převodu W3C XML schémat do interaktivního diagramu ve formátu SVG (Scalable Vector Graphics). Diagram poskytuje údaje získané ze schématu ? údaje o elementech a atributech, a jejich přípustné struktuře. Proto je vhodný jako součást dokumentace XML souborů vyhovujících schématu. Generovaná grafika je interaktivní a přehledná, uživatelům má usnadnit pochopení XML dokumentů a orientaci v nich. Aplikace je napsána v jazyce Java, využívá implementaci abstraktního datového modelu z open source XML parseru Xerces2-J. Interaktivita SVG výstupu je zajištěna ECMAScriptem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 69 záznamů.   začátekpředchozí59 - 68další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.