National Repository of Grey Literature 67 records found  beginprevious58 - 67  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Czech-Egyptian business co-operation with a view to the cultural diversity
Šlégrová, Lucie ; Müllerová, Františka (advisor) ; Soňa, Gullová (referee)
In the first chapter is mentioned the basic information about Egypt - geographical location, political system, history and its membership in international organizations. The second chapter concerns with the Egyptian economy as a whole - especially with GDP, inflation and unemployment. I also focus myself on Egyptian foreign trade. In the third part of my work I describe Czech-Egyptian relations. I try to analyze the export strategy and Egyptian market - its weak and strong sites, opportunities and threats. Last chapter is concentrated on the culture and cultural differences and the Hofstede theory.
Export and Marketing Strategy Analysis in Brewing Industry on the Concrete Example
Vyhnalová, Pavla ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Janoušek, Josef (referee)
The first chapters of the thesis describe the Czech beer market, beer consumption in the Czech Republic and current trends. It also describes world export and the Czech beer export and assesses the Czech production situation on a worldwide basis. In the practical part I am attending to Pivovar Nymburk, it's history, production and range of products. In the other chapters I am describing competitors in the Czech industry and the situation in German beer industry as a market where Pivovar Nymburk exports the most of the beer. The fifth chapter describes objectives and positioning of the brewery, includes SWOT analysis and BCG matrix for a detail describtion of the portfolio. The chapter six describes export strategy, export markets and the way how the brewery enters foreign markets. The next chapters contain some of the marketing mix policies. The final chapter includes recommendations for the brewery's activities in the future.
Export Strategy Projects of the Czech Republic
Fischer, Jakub ; Sato, Alexej (advisor) ; Vosecký, Marek (referee)
The thesis focuses on twelve main Export Strategy projects of the Czech Republic during the years 2006-2010. The main objective is to analyse current degree of their realisation and suggest possible changes. The theoretical part concentrates on pro-export policy including institutional background. In the practical part the projects are analysed. Each project (chapter) is then divided into three parts - introduction of a project, its assessment by the Ministry of Industry and Trade and current assessment by the author. Each chapter also includes suggestions of corrective instruments.
The export strategy of Meopta - Optika s.r.o.
Koláček, Kamil ; Halík, Jaroslav (advisor)
The bachelor's thesis focuses on the export strategy of the firm Meopta - Optika s.r.o. It tries to explain differencies between approaches to international markets. One part of the thesis is a theory too. The last part consists of proposals to improvememt of the export strategy.
Charakteristika současného stavu proexportní politiky ČR
Pančochová, Lenka ; Kalínská, Emílie (advisor) ; Cupák, Patrik (referee)
Práce podává současnou charakteristiku o proexportní politice ČR s bližším zaměřením na vstup ČR do EU a změny s tím spojené, na preference Ministerstva průmyslu a obchodu v Exportní strategii 2006-2010 a na instituce podporující export ve vztahu k mezinárodním předpisům a porovnání jejich produktů a služeb s institucemi obdobnými v jiných evropských zemích.
Proexportná politika ČR v rokoch 2006 až 2010
Haviar, Alexander ; Dvořáček, Jiří (advisor) ; Tyll, Ladislav (referee)
Práca popisuje systém podpory exportu v ČR a predstavuje novú exportnú stratégiu pre obdobie 2006 - 2010. Detailne rozoberá a hodnotí nástroje podpory exportu, inštitúcie do proexportnej politiky zapojené a porovnáva ich s podobnými systémami na Slovensku a vo Veľkej Británii. V záverečnej časti obsahuje úvahu o budúcnosti a perspektívach proexportnej politiky a jednotlivých nástrojov osobitne.
Current status of implementation of projects Export Strategy
Starecki, Jan ; Petříček, Václav (advisor) ; Lukáš, Zdeněk (referee)
Práce se věnuje podpoře exportu v ČR se zaměřením na Exportní strategii ČR pro období let 2006-2010. Práce rozebírá jednotlivé projekty Exportní strategie a zkoumá stav jejich plnění k počátku roku 2008.
Komparace proexportní politiky České republiky a Francie
Skybová, Iva ; Müllerová, Františka (advisor) ; Brožek, Jiří (referee)
Předmětem diplomové práce je srovnání koncepce politiky podpory exportu v České republice a ve Francii. Koncepcí se zde rozumí institucionální zabezpečení, cíle a priority proexportních politik. Podstatnou část práce tvoří popis systému politiky podpory vývozu v obou ekonomikách. Stěžejní částí je komparace institucí na základě vybraných nástrojů na podporu exportu (marketingové služby, podpora prezentace v zahraničí, financování a pojišťování exportu se státní podporou) a hledání analogie francouzských programů na podporu exportu v projektech české Exportní strategie podle definovaných cílů a priorit. Závěr tvoří porovnání pozice zemí v mezinárodním obchodě a zhodnocení účelnosti, výhod a nedostatků jednotlivých systémů.
Export strategy of Mars Svratka,a.s.
Netolická, Eva ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Kadlec, Ladislav (referee)
Diplomová práce pojednává o souhrnné exportní strategii firmy Mars Svratka,a.s. Nastiňuje současnou situaci společnosti v oblasti mezinárodního obchodu, strategii exportních obchodních partnerů, využití služeb obchodních zástupců apod. Součástí diplomové práce je navrhované rozšíření exportní strategie (vstup na nové obchodní trhy) pro východní Evropu, konkrétně pro nové členské státy Evropské Unie ? Rumunsko a Bulharsko. V práci se hodnotí možné obchodní důsledky vstupu na zahraniční trhy
Veletrhy a výstavy jako součást exportní strategie českých firem
Vondruška, Jaroslav ; Lukáš, Zdeněk (advisor) ; Cibulková, Iveta (referee)
V práci je uvedeno základní členění a obecná problematika veletrhů a výstav. Pozornost je věnována jejich postavení v marketingu a v pronikání na zahraniční trhy. Cílem práce je usnadnit vystavovateli výběr veletrhu, přičemž důraz je kladen na zahraniční akce a jejich rozdělení, s ohledem na vývoj a výzvy českého exportu. Práce rozebírá i podporu pro vystavovatele z prostředků státu a EU.

National Repository of Grey Literature : 67 records found   beginprevious58 - 67  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.