|
Nové trendy v mezinárodním marketingu: Ekologické služby
Vojtěchová, Martina ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Karlíček, Miroslav (oponent)
Zelený marketing je jedním z nejvýraznějších trendů v mezinárodním marketingu posledních let. Na rozdíl od ekologických výrobků není věnováno mnoho prostoru ekologickým službám, i když služby tvoří podstatnou součást ekonomik vyspělých zemí. V České republice stojí ekologické služby na prahu rozvoje a dosud nebyly k dispozici ucelené marketingové informace o tomto oboru. Cílem této diplomové práce je vyplnit mezeru v informacích a vytvořit rámec pro strategické marketingové plánování ekologických služeb v České republice. Pomocí poznatků z jiných trhů, rozhovoru s odborníkem z oboru a dotazníkového šetření mezi spotřebiteli byly shromážděny potřebné informace, které jsou rozpracovány do jednotlivých kroků strategického marketingu ekologických služeb v českých podmínkách.
|
| |
|
Vybrané problémy marketingové strategie ŠKODA AUTO a.s.
Češková, Lenka ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Erbenová, Lenka (oponent)
Společnost Škoda Auto patří mezi nejvýznamnější firmy v České republice. Společnost nejen prodávává vozy ze svého portfolia, ale také zajišťuje servisní služby pro vozidla svých zákazníků, nabízí Škoda Originální díly a Škoda Originální příslušenství. Tyto poprodejní aktivity jsou důležitou součástí značky. Servisní služby, zákazníkům známy pod označením Škoda Service, komunikují své služby v souladu se značkou Škoda Auto. Diplomová práce se zabývá externí komunikací Škoda Service. V diplomové práci je popsán stávající komunikační mix a zhodnoceny v současnosti nasazené reklamní materiály a další marketingové aktivity Škoda Service. Na základě této analýzy jsou navrženy doplňující metody komunikace, které mohou být Škoda Service implementovány do stávajícího komunikačního mixu.
|
| |
|
Offshoring obchodních, profesionálních a technických služeb: Případová studie USA
Burjanová, Martina ; Tegze, Miron (vedoucí práce) ; Pardupa, Martin (oponent)
Tématem mé práce je offshoring v sektoru služeb ve Spojených státech amerických. Offshoring je proces, při kterém jsou rozděleny jednolivé části produkce a některé z nich jsou pak přesunuty do zahraničí. Většinou je motivací k offshoringu snižování nákladů. Offshoring může být spojen s outsourcingem, tj. zajištěním služby nebo výrobku externím dodavatelem. Ve své práci prezentuji teoretické přístupy k offshoringu a outsourcingu a platnost jejich závěrů zkoumám na datech ze sektoru služeb Spojených států amerických. Zaměřila jsem se na služby z kategorie informačních a komunikačních technologií, administrativních služeb poskytovaných firmám a výzkumu a vývoje. Analyzuji zejména data o produkci, produktivitě, zaměstnanosti a mezinárodním obchodě. Poslední část mé práce je analýzou americké vládní politiky zaměřené na negativní dopady offshoringu v sektoru zpracovatelského průmyslu. Zkoumám, je-li účelné takovou politiku zavádět také pro sektor služeb.
|