National Repository of Grey Literature 558 records found  beginprevious547 - 556next  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
Faktory úspěšnosti neziskových organizací
Sladká, Alena ; Vávrová, Hana (advisor) ; Boukal, Petr (referee)
Cílem této práce je vytyčení oblastí, které jsou zásadní pro efektivní fungování neziskové organizace, resp. pro úspěšné naplňování poslání neziskové organizace. Zkoumanými oblastmi se staly faktory ovlivňující činnost občanského sdružení Poradna pro uprchlíky. V závěru práce docházím k názoru, že nejdůležitějším ze zkoumaných faktorů je faktor lidský a zejména potřeba profesionálních a vzdělaných pracovníků.
Fundraising neziskové organizace
Novotná, Alena ; Nový, Jan (advisor) ; Přibyl, Vladimír (referee)
Fundraising je činnost, která se zabývá získáváním finančních prostředků pro neziskové organizace. Teoretická část práce zmiňuje především obecné poznatky o metodách a nástrojích fundraisingu. Tím je míněno, čím se fundraising zabývá, jaké jsou jeho strategie, metody a způsoby používání a kdo ho provádí. V praktické části je fundraisingový proces na konkrétním příkladu občanského družení Proutek následně popsán a analyzován z hlediska dosavadních fundraisingových aktivit.
Facilitace v procesu strategického plánování neziskové organizace
Srbová, Hana ; Sedláková, Jaroslava (advisor) ; Škarabelová, Simona (referee)
Práce podává v metodologické části komplexní informaci o strategickém plánování v neziskových organizacích a o facilitaci strategického plánování, v rámci případové studie popisuje a zkoumá strategické plánování za pomoci facilitátora v Nadaci barokního divadla zámku Český Krumlov. S ohledem na specifika neziskových organizací oproti ziskovému sektoru jsou na základě syntézy teoretických a praktických poznatků v závěru práce vybrány kritické oblasti strategického plánování, na které by měl management neziskových organizací zaměřit svou pozornost s cílem zkvalitnit součinnost facilitátora a neziskové organizace a zvýšit účinnost strategického plánování vzhledem k vynaloženým nákladům, času a úsilí.
Educational Institute for Children Protection and his attendance on the program JPD 3
Vodrážková, Lucie ; Wokoun, René (advisor) ; Hanušová, Jaroslava (referee)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu projektu "JPD 3", který byl realizován Vzdělávacím institutem ochrany dětí, o. p. s., v rámci Jednotného programového dokumentu pro Cíl 3 regionu NUTS II Hl. m. Praha. Teoretická část práce je věnována souvislostem programu JPD 3 s regionální politikou a regionem Hl. m. Praha. Podrobněji se tato část věnuje SWOT analýze hl. m. Prahy, prostřednictvím které byly přerozdělovány prostředky pro jednotlivé priority programu JPD 3. Analytická část je zaměřena na vlastní projekt "JPD 3" a jeho porovnání s ostatními projekty v rámci opatření 3.2 Rozvoj dalšího vzdělávání. Cílem analýzy je prokázat význam celého projektu a vyjádřit jeho důležité postavení mezi ostatními projekty v rámci daného opatření.
The emergence and development of publicly beneficial organizations
Bustová, Natálie ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
V práci je popisován vznik a vývoj veřejně prospěšné organizace, jsou zde podchyceny právní, finanční, personální a PR skutečnosti. Rovněž jsou zde popsány rizika a problémy při zakládání subjektu.
Charity shop v Jindřichově Hradci
Metličková, Petra ; Sedláková, Jaroslava (advisor)
Charity shop, neboli dobročinný obchod, je určitý typ fundraisingové aktivity, podstatou je prodej darovaných věcí. Získané finanční prostředky jsou následně použity na dobročinný účel. Teoretická část obsahuje popis sociální politiky obecně, vymezení pojmů, které jsou pro sociální politiku podstatné a stručné vymezení soukromého neziskového sektoru. V další části je blíže popsán charity shop. V praktické části jsou uvedeny příklady dobré praxe již existujících charity shopů provozovaných obecně prospěšnou společností Domov Sue Ryder a vyhodnocení ankety, která byla potřeba pro dosažení zadaného cíle a to formou ankety zjistit, zda by v Jindřichově Hradci mohl vzniknout charity shop.
Financování neziskových organizací ve specifických podmínkách obecně prospěšné společnosti a církevní právnické osoby
Civínová, Marie ; Takáčová, Hana (advisor) ; Nováková, Štěpánka (referee)
Práce se zabývá možnými způsoby financování neziskových organizací se zaměřením na specifické podmínky obecně prospěšné společnosti a církevní právnické osoby. Ve druhé části jsou uvedeny dva praktické příklady financování domovů důchodců.
ÚLOHA NEZISKOVÉ ORGANIZACE PŘI ŘEŠENÍ NEZAMĚSTNANOSTI (NA PŘÍKLADU MĚSTA PLZEŇ)
Taškeová, Barbara ; Kadeřábková, Jaroslava (advisor) ; Kouřilová, Jana (referee)
Diplomova prace se zabyva moznostmi uplatneni neziskove organizace pri reseni problemu nezamestnanosti na prikladu mesta Plzen. V teoreticke casti je definovan trh prace, nezamestnanost, jeji druhy a priciny, jakozto i moznosti statu jak s nezamestnanosti bojovat. Je zde definovan neziskovy sektor a jeho postaveni v CR obecne s podrobnejsim zamerenim na neziskove organizace pusobici v socialni oblasti. Druha cast je venovana pripadove studii ve meste Plzni, konkretne cinnosti Obcanske poradny v Plyni a jejimi moznostmi pomoci nezamestnanym v Plzni. Hlavnim cilem teto prace je ukazat prinosy neziskovych organizaci, zduraznit jejich postaveni ve spolecnosti jakozto jednoho z participujicich subjektu na deni v regionu a nastinit jejich moznosti pusobeni v oblasti prace s nezamestnanymi.
Ekonomické řízení neziskové organizace - Nemocnice s poliklinikou Česká Lípa, příspěvková organizace
Jelínková, Hana ; Olejníková, Hana (advisor) ; Benedikt, Jiří (referee)
Diplomová práce ukazuje na nezbytnost zavádění systému ekonomického řízení organizace, měří dosahované výsledky organizace po zavedení řídících procesů. Využívá ukazatele a postupy bilanční analýzy
Marketing neziskových organizací
Dlasková, Martina ; Bursíková, Marcela (advisor) ; Pavlasová, Lenka (referee)
Jedná se o problematiku fungování neziskového sektoru a hledání způsobů zvýšení povědomí a důvěryhodnosti ze strany obchodních partnerů a veřejnosti. Zabývá se oblastí legislativy neziskového sektoru. Řeší problémy NNO prostřednictvím spolupráce neziskového sektoru se sektorem ziskovým především skrze moderní prvky marketingu. Navrhuje způsob zlepšení postavení a posílení pozice v neziskovém sektoru vybrané neziskové organizace prostřednictvím spolupráce s komerční firmou. Kapitoly se zabývají specifiky a subjekty neziskového sektoru, postihují právní úpravu fungování a možnosti získávání finančních prostředků.V další kapitole se zabývá marketingem neziskových organizací a rozdíly mezi marketingem v rámci ziskového sektoru. Čtvrtá kapitola srovnává český neziskový sektor s vybranými evropskými zeměmi. Předposlední část představuje nový prvek marketingu ? sociální marketing a hodnotí přínosy a dává návod, jakým způsobem sociální marketing realizovat. Presentuje příklady sociálního marketingu českých firem. Poslední kapitola popisuje neziskovou organizace Máme otevřeno? o.s. z pohledu marketingových aktivit.

National Repository of Grey Literature : 558 records found   beginprevious547 - 556next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.