| |
|
Okružní křižovatka na Vojáčkově náměstí v Prostějově
Škorík, Jan ; Soldán, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je zpracování projektu na úrovni dokumentace pro umístění stavby okružní křižovatky na Vojáčkově náměstí v Prostějově. Současný stav tvoří světelně řízená křižovatka silnic II/150 a III/44934. V rámci práce bylo prověřeno několik variant a pro vybranou variantu bylo v rámci projektu zpracováno kapacitní posouzení. Pro výsledný tvar nově navržené křižovatky, který je technicky zpracován, je doložena textová a výkresová dokumentace v souladu se všemi právními a technickými normami.
|
| |
|
Přestavba křižovatky v Ústí nad Orlicí na nám. Svobody
Suchomel, Lukáš ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je úprava stávající křižovatky na nám. Svobody v Ústí nad Orlicí. Stávající stav je nevyhovující z dopravně-bezpečnostního hlediska. Problematické je odbočování vozidel z ulice Tvardkova do ulice 17. listopadu a následné překážení vozidlům odbočujícím z ulice Letohradská do ulice Tvardkovy. Dále je problematické umístění autobusové zastávky a nebezpečný pohyb chodců po křižovatce. Obsahem bakalářské práce je návrh zlepšení přehlednosti křižovatky- výstavbou okružní křižovatky.
|
|
Studie polohy přestupního terminálu v Ivančicích
Chlíbek, David ; Pokorný, Ondřej (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Mým úkolem v rámci bakalářské práce je prověření polohy přestupního terminálu IDS v Ivančicích. S tímto úkolem je spojeno navržení nového železničního nástupiště a nového autobusového nádraží v blízkosti železničního přejezdu se silnicí II/152 ve staničení km 5,535 000 nedaleko současné železniční stanice . Předpokládám ukončení osobní vlakové dopravy ve stanici Ivančice na nově vybudovaném terminálu. Trať do Oslavan bude pokračovat pouze jako vlečka. Má práce spočívá ve zpracování 3 různých variant. Je potřeba zajistit dostatečnou kapacitu terminálu pro 7 autobusových linek a jednu linku vlakovou. Je také důležité zajistit dostatečné zázemí a pohodlný přístup pro cestující. Zabývám se tedy také bezbariérovým návrhem chodníků, přechodů pro chodce a bezbariérových ramp. Ve variantě 2 řeším i problém vysoké intenzity osobní a nákladní automobilové dopravy v centru města. V mém návrhu je nastíněn návrh silničního obchvatu, který by vedl v koridoru současné železniční trati.
|
|
Řešení výstavby na plochách na rozhraní intravilánu a extravilánu
JABŮREK, Roman
Náplní teoretické části této diplomové práce je definování pojmů týkajících se výstavby na rozhraní intravilánu a extravilánu. Definuje dotčené pojmy jako krajina, krajinný ráz, pozemkové úpravy, územní plánování, intravilán a extravilán. V praktické části je zpracováno pět případových studií s řešenými objekty. Ke každému ze zájmových objektů bylo zpracováno několik barevných variant, které byly následně umístěny do krajiny. Zkoumané objekty se nachází v katastrálním území Šipoun a Blanice, na rozhraní Prachatického a Strakonického okresu. Výsledkem této práce je zhodnocení působení jednotlivých variant v krajině a výběr nejlépe spolupůsobící varianty. Z důvodu objektivního hodnocení byl proveden průzkum mezi lidmi různých věkových kategorií.
|
| |
| |
| |
|
Zemědělský provoz z hlediska hlukové zátěže
KŮRKA, Jan
Tato diplomová práce se zabývá měřením hlukové zátěže vznikající v zemědělských provozech ZD Pluhův Žďár a Agra Deštná a.s. Zde byla provedena provozní měření velikosti hlukové zátěže ovlivňující blízké okolí těchto podniků. Zdroji hluku byly traktory s návěsy dopravující seno a siláž do skladů, potom také bioplynová stanice a zvuky spojené s ostatní každodenní činnosti v podniku. Naměřené hodnoty ukazují, že vznikající hluk převyšuje zákonem stanovené limity pouze v Deštné. Příčinou byl hluk z areálu opravářských dílen a z přilehlé pozemní komunikace. V Pluhově Žďáře nebylo při těchto měřeních zjištěno překročení zákonem povolených limitů.
|