Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 428 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jak rodiče dětí předškolního věku uvažují o výchově?
PRA, Lucie
Hlavním výzkumným cílem této diplomové práce je zjistit, jak rodiče dětí předškolního věku uvažují o výchově. První a druhá kapitola se snaží přiblížit rodinu jakožto výchovné prostředí a rodičovství jako základ pro pochopení výchovy v rodině. Třetí kapitola je věnována kvalitativnímu výzkumnému šetření, které se snaží za pomoci fenomenologického rozhovoru přiblížit to, jak rodiče uvažují o výchově. Čtvrtá kapitola se zabývá výchovou a výchovným působením, jež porovnává zjištěné poznatky z vlastního výzkumu s teorií uváděnou v odborné literatuře.
Webové stránky jako prostředek komunikace s rodiči
UHLÍŘOVÁ, Eva
Bakalářská práce se soustřeďuje na problematiku komunikace předškolních pedagogů s rodiči dětí, které navštěvují mateřskou školu. Tato komunikace je považována za jeden z hlavních předpokladů pro navázaní vzájemné spolupráce, která by měla vést k co největší možné míře spokojenosti dětí v mateřské škole. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se věnuje problematice komunikace mezi předškolním pedagogem a rodičem, možnostem zkvalitnění komunikačních strategií, předáváním informací a možnostmi navázání spolupráce. V praktické části jsou zmapovány potřeby rodičů v oblasti komunikace s mateřskou školou prostřednictvím webových stránek. Zjištěné skutečnosti budou sloužit jako základ pro vytvoření informačních webových stránek pro rodiče konkrétní mateřské školy.
Postoje žáků a jejich rodičů k tématice alergií a potravinových intolerancí
MAŠKOVÁ, Pavla
Cílem práce je jednak zpracování rešerše vycházející z dostupné literatury, jednak zjišťování úrovně znalostí a postojů žáků a rodičů formou dotazníku, postoje učitelů a lékařů strukturovanými rozhovory. Dále je cílem práce zodpovědět následující výzkumné otázky. 1. Liší se úroveň znalostí a postoje žáků a jejich rodičů? 2. Je školní výuka nejvýznamnějším zdrojem informací o problematice alergií a potravinových intolerancí?
Zkoumání pedagogického vztahu v prostředí málotřídní školy
KUNEŠOVÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá problematikou málotřídních škol. Cílem diplomové práce bylo popsat specifika vztahových sítí v prostředí málotřídních škol, popřípadě objevit odlišnosti od škol plně organizovaných. V teoretické části jsou charakterizovány malotřídní školy a jejich specifika. Stručně je nastíněna historie málotřídních škol v České republice i jejich současný stav v České republice a v zahraničí. Pozornost je věnována především vztahové síti v malotřídních školách. Praktická část obsahuje realizovaný kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo analyzovat specifika vztahových sítí v prostředí málotřídních škol, popsat jejich klima a specifika málotřídní školy jako instituce. Výzkum se také zabývá otázkou možných rozdílů mezi školami málotřídními a plně organizovanými. Výzkumný soubor tvořilo 9 učitelů a ředitelů ze tří málotřídních škol v Jihočeském kraji, s nimiž byly vedeny polostrukturované rozhovory. Data byla následně kvalitativně zanalyzována prostřednictvím kódování. Z výzkumu vyplynulo, že za hlavní výhody málotřídních škol považují respondenti rozvoj sociálních dovedností žáků, možnost intenzivní individuální práce se žáky, školní a třídní klima napomáhající prevenci proti šikaně a jiným sociálně patologickým jevům a vhodné vzdělávací podmínky pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Jako hlavní nevýhodu málotřídních škol zmiňují respondenti náročnost funkcí ředitele školy i učitelů ve spojitosti s vysokými nároky na organizaci vyučování.
Komparativní analýza české a španělské úpravy náhradní rodinné péče a rozbor příslušné španělské právní terminologie s glosářem
MORAVCOVÁ, Barbora
Tato bakalářská práce si klade za cíl porovnat jednotlivé formy náhradní rodinné péče v České republice a ve Španělsku a kriticky vyhodnotit výhody a nevýhody těchto forem v obou zemích. Hlavním cílem je srovnávací analýza jednotlivých forem náhradní rodinné péče v české a španělské právní úpravě s důrazem na hledání rozdílnosti a podobnosti. Práce obsahuje resumé ve španělštině a dvojjazyčný terminologický glosář.
Pohledy pedagogů základních škol na nesezdané soužití
HLAVÍNOVÁ, Bára
Cílem bakalářské práce je zjistit, jak pedagogové základních škol vnímají nesezdané soužití obecně a jak vnímají alternativní formy rodinných svazků u svých žáků. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se rodiny, manželství a nesezdaného soužití. Praktická část prezentuje výsledky kvalitativního výzkumu, který je realizován formou rozhovorů. Hlavní výzkumnou otázkou je: Jaký předpokládají vliv nesezdaného soužití na dítě pedagogové a jaký již ne? Výzkumný soubor tvoří učitelky základních škol. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že učitelky základních škol nesezdané soužití neodsuzují, ale většina zastává spíše tradiční model rodinného uspořádání. Učitelky se shodují, že pokud rodina vytváří pro dítě pocity bezpečí, jistoty, sounáležitosti a láskyplné vztahy, již není rozhodující, v jakém svazku partneři žijí. Dále z výsledků výzkumu vyplynulo, že dle pedagogů může mít nesezdané soužití vliv na dítě, zejména na dítě staršího školního věku. Dle pedagogů má nesezdané soužití vliv na psychiku, objevuje se zhoršení prospěchu a výchovné problémy. Dítě mladšího školního věku si nesezdané soužití rodičů ani neuvědomuje a nemá na něj negativní vliv, pokud jde o harmonické soužití.
Rodičovský pohled na odcházení jejich adolescentních dětí z církve.
STRAKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá odchodem adolescentních dětí z církve a tím, jak rodiče vnímají tuto zkušenost. Teoretická část je rozdělena do pěti kapitol. Kapitoly se zabývají vírou jako "fides qua" a "fides quae", situací věřících rodin v současné české společnosti, situací římskokatolické církve v současné české společnosti, vztahem církve k problémům věřících rodin, charakteristikou adolescence, psychologií adolescentního věku, sociologickým pohledem na současné adolescenty a charakteristikou víry adolescenta. Ve výzkumné části je použita kvalitativní metodologie, která vychází ze tří hloubkových rozhovorů s rodiči, kteří mají zkušenost s odchodem adolescentních dětí z církve. Analýza dat je provedena interpretativní fenomenologickou metodou.
Obavy rodičů dvouletých dětí při vstupu do mateřských škol
MRÁZOVÁ, Barbora
Bakalářská práce zjišťuje, jak rodiče nahlíží na vstup dvouletých dětí do mateřských škol. Zabývá se obavami rodičů dvouletých dětí při vstupu do mateřských škol a zjišťuje, co si rodiče o této problematice myslí do budoucnosti. Teoretická část se zabývá ranou péčí o dítě, raným dětstvím, vztahem dítěte k matce a ostatním lidem, a rodinou. Ve výzkumné části hledá autorka prostřednictvím smíšeného výzkumu odpověď na výzkumný problém: Jaké obavy mají rodiče dvouletých dětí při vstupu do mateřských škol. Autorka provádí kvalitativní výzkum pomocí interview. Vyhodnocením získává podklad pro položky kvantitativního šetření. V závěru autorka komparuje vyhodnocení obou šetření. Autorka naplňuje cíle bakalářské práce a prezentuje odpovědi na výzkumný problém.
Vliv sourozeneckých konstelací
MOCKOVÁ, Jana
Bakalářská práce v teoretické části představuje teorie popisující vliv sourozeneckých konstelací a názory některých psychologů na oblast sourozeneckých vztahů. Praktická část mapuje pohled rodičů na povahu a chování jejich dětí vzhledem k problematice sourozeneckých konstelací a vzájemných vztahů, zkušeností s přípravou dítěte na narození mladšího sourozence a s podporou sourozeneckých vztahů. Dále představuje zkušenosti a názory učitelek mateřských škol na vliv sourozenecké pozice na chování a prožívání dětí a proměnu chování dítěte v souvislosti s narozením mladšího sourozence. Výzkum prokázal, že pohled a zkušenosti rodičů i učitelek MŠ se do velké míry shodují a rovněž korespondují s teoriemi A. Adlera a K. Lemana, s výjimkou jedináčků, kde se pohled rodičů od pohledu učitelek i od uvedených teorií do určité míry liší. Také bylo zjištěno, že většina dětí dotázaných rodičů se potýkala po narození mladšího sourozence s určitými problémy, jež potvrzovaly zkušenosti psychologů uvedené v první části práce. Výzkum dále ukázal, že sourozenecké vztahy mezi dětmi dotázaných rodičů jsou převážně dobré a že se rodiče tyto vztahy snaží podporovat poměrně podobnými způsoby.
Vliv výchovných stylů na regulaci činnosti dětí s médii v rodině
KAHLERTOVÁ, Jindřiška
Tato práce se věnuje přezkoumání vlivu rodinného výchovného stylu na regulaci dětského užívání médií. Použitá metoda je metaanalýza ve které se setkává 18 mezinárodních studií na téma rodina, výchovný styl, děti a užívání médií. Vliv výchovných stylů na regulaci dětského užívání médií byl v interpretaci vyhodnocen jako určující. Z kvantitativní i kvalitativní části shodně vychází jako nejvhodnější a vlastně jediný správný demokratický výchovný styl. U ostatních výchovných stylů nedochází k důležitému souběhu působení dimenzí kladného emočního vztahu a pevného výchovného řízení. V aplikaci na výzkum výchovných stylů v ČR je vidět, že pozitivnímu vlivu demokratického výchovného stylu je vystavena poměrně malá část dospívajících. Dále se při analýze zviditelnily již celkem známé vztahy mezi počtem a umístěním médií v domácnosti a jejich problémovým užíváním. Ukazuje se také velmi silný vliv dlouhodobé kontroly na míru a způsob užívání médií. Rodinné vztahy mají určující vliv na chápání kontroly dítětem. V rodinách s nevyrovnanou vztahovou a sociální situací může docházet k zanedbání primární prevence problémového užívání médií. Jako zajímavá se ukazují určitá nedorozumění v komunikaci dětí a rodičů ohledně samoty dětí u média a jejich zralosti k autonomnímu jednání. Z nich mohou oboustraně plynout nesrovnalosti ve vzájemných očekáváních.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 428 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.