Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Současná kulturní diplomacie Francie
Havlíčková, Kateřina ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá podobou současné francouzské kulturní diplomacie. Cílem práce je určit, jaké jsou faktory proměny této oblasti francouzské zahraniční politiky do její současné podoby a jaké náklady jsou věnovány francouzské měkké moci ze strany státu. Pro pochopení této problematiky jsou v první kapitole vysvětleny pojmy jako veřejná a kulturní diplomacie, kultura a její role v mezinárodních vztazích a také je zde přiblížen způsob financování francouzské kulturní diplomacie. Dále práce analyzuje činnost Francouzského institutu v Praze jako nejvýznamnější kulturní instituce působící v České republice a její součást Kino 35. Nejen na příkladu tohoto kulturního centra, ale i dalších nástrojů francouzské kulturní diplomacie, jako jsou Francouzská aliance, Francouzský ústav pro výzkum ve společenských vědách, Campus France nebo francouzská audiovizuální politika, rozebraných v poslední kapitole této práce, je možné definovat současnou podobu francouzské kulturní diplomacie.
Veřejná diplomacie a pověst státu - případová studie Finsko
Zouharová, Anna ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Kohoutová, Jana (oponent)
Cílem této práce je analýza systému veřejné diplomacie Finska, aktérů, kteří se na veřejné diplomacii Finska podílejí a rozbor hlavních sdělení pro zahraniční veřejnost. Pro dosažení tohoto cíle je práce rozdělena na 3 části. První shrnuje teorii veřejné diplomacie věnující se základním pojmům, elementům, systému aktérů, tvorbě strategie a specifikům vyplývajících z velikosti států. Následující kapitola se již věnuje konkrétní praxi veřejné diplomacie ve Finsku, kde je typické používání pojmu country branding a image země. Kapitola se zaměřuje na aktéry a orgány vytvářející country brand Finska a strategie, které obsahují primární sdělení pro zahraniční publikum, jež má posílit pověst a image země za hranicemi. Práce je zakončena praktickou analýzou aktuálního fungování veřejné diplomacie a country brandingu ve Finsku pomocí přímé komunikace s Velvyslanectvím Finska v Praze a pomocí dotazníku, který zkoumá percepci image Finska v České republice se zaměřením na vzdělávání.
Kulturní diplomacie na úrovni EU - EUNIC Global
Goryczková, Lucie ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Kulturní diplomacie představuje prostředek k reprezentaci státu v zahraničí. V současnosti kulturní diplomacie nabývá na významu a hraje významnou roli v zahraniční politice. Cílem práce je analyzovat existenci kulturně diplomatické strategie na evropské úrovni a její aktéry. Práce se věnuje zejména síti EUNIC a jejím aktivitám jak v Evropě, tak i mimo evropský kontinent.
Veřejná a kulturní diplomacie malých a středních států: porovnání České a Rakouské republiky
Šumpichová, Romana ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Tématem diplomové práce je vymezit rozdíly v provádění veřejné a kulturní diplomacie malých a středních států se zaměřením na Českou Republiku a Rakousko. Práce se zabývá objasněním pojmů veřejné a kulturní diplomacie a věnuje se přínosům v rámci bilaterální a multilaterální spolupráce. Dále je v práci poukázáno jak na národní zahraniční kulturní politiku zkoumaných států, která je vykonávána aktéry veřejné a kulturní diplomacie, tak na společnou vzájemnou zahraniční politiku a společné kulturní projekty a platformy, na nichž se dané státy podílí. Závěrem práce je zjištění o efektivní propagaci států v zahraničí, jací aktéři mají na prezentaci největší zásluhy a jakého typu diplomacie jednotlivé státy využívají.
Veřejná a kulturní diplomacie v současném světě - praxe USA a ČR
Balatková, Sandra ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Kohoutová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se věnuje veřejné a také kulturní diplomacii v praxi současného světa. Cílem práce je porovnat praktické využití veřejné, respektive kulturní, diplomacie České republiky (jakožto zástupce malého státu) a Spojených států amerických (jakožto zástupce světové velmoci). Pro toto porovnání práce zkoumá činnost dvou vybraných zastupitelských úřadů, konkrétně Velvyslanectví České republiky ve Washingtonu, D.C. a Americké ambasády v Praze. Zatímco první kapitola představuje veřejnou diplomacii a příbuzné pojmy, další dvě kapitoly již popisují její praktické využití.
Česká kulturní diplomacie v Itálii
Habětín, Matěj ; Trávníčková, Zuzana (vedoucí práce) ; Peterková, Jana (oponent)
Diplomová práce "Česká kulturní diplomacie v Itálii" navazuje na projekt zahraniční odborné stáže s názvem "Analýza činnosti Českého centra v Miláně". Tento projekt byl vypracován stejným autorem na základě jeho zkušeností s fungováním Českého centra v Miláně, hlavního aktéra české kulturní diplomacie v Itálii, kde autor absolvoval čtyřměsíční stáž. První část diplomové práce je zaměřena na pojmy veřejné diplomacie, nation brandingu, ale především kulturní diplomacie. Tyto pojmy jsou vysvětleny, navzájem porovnány a zasazeny do historického kontextu. Autor se také v teoretické části práce věnuje přímo aktérům české kulturní diplomacie v čele s ministerstvem zahraničních věcí České republiky, jeho odbory, přidruženými organizacemi a zahraničními zastupitelskými úřady. Teoretické poznatky o kulturní diplomacii uvedené v první části práce byly využity ke zpracování druhé, praktické části diplomové práce, která je zaměřena již konkrétně na účinnost české kulturní diplomacie v Itálii. Autor si stanovil hypotézu, že "česká kultura je v Itálii vnímána pozitivně, neboť se zde Česká republika aktivně a úspěšně angažuje v oblasti kulturní diplomacie". Toto tvrzení vyvrátí či potvrdí na základě analýzy stávající situace v Českém centru v Miláně a úspěšnosti české účasti na Všeobecné světové výstavě EXPO 2015 Milán. Zdali samotní občané Apeninského poloostrova vnímají českou kulturu pozitivně a považují českou kulturní diplomacii za úspěšnou, vzejde z informací získaných z Nation Brand Indexu Simona Anholta a dotazníkové šetření "Česká kultura v očích obyvatel Itálie" vypracovaného autorem diplomové práce. Cenný názor na úspešnost české kulturní diplomacie poskytla v rozhovoru autorovi diplomové práce i osoba, která ji může svou činností přímo ovlivnit - asistentka ředitelky Českého centra v Miláně.
Veřejná diplomacie v praxi - Jižní Korea
Špruček, Dan ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Druláková, Radka (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zhodnotit současnou veřejnou diplomacii s důrazem na diplomacii malých a středě velkých států. Jako příklad takového státu pak zkoumá Jižní Koreu a její přístup k veřejné diplomacii a nation brandingu. V první části proto řeší teoretický rámec veřejné diplomacie, její cíle, aktéry, nástroje, specifika veřejné diplomacie malých a středních států, rozdíl mezi veřejnou diplomacií a nation brandingem a možnosti hodnocení veřejné diplomacie. V druhé části zkoumá praxi veřejné diplomacie ze strany Jižní Koreje jakožto zástupce malých a středně velkých států. Ve třetí části se věnuje nation brandingu, důležité součásti zahraniční politiky Jižní Koreje.
Role diplomacie při prosazování národního zájmu: Případová studie Tibet
Pospíšilová, Linda ; Lehmannová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kochan, Jan (oponent)
Pojem "Národní zájem" je používán velice často a v různých souvislostech. Často je spojen s větou: "Cílem naší politiky je hájit národní zájmy." Co to jsou národní zájmy? Kdo rozhoduje o tom, jaké zájmy jsou národní? Jak se národní zájmy prosazují? V první části práce definuji pojmy národ, stát, etnikum, národní identita a charakter. Druhá část je zaměřena na národní zájem a na jeho rozdílné pojetí ze stran základních teoretických koncepcí mezinárodních vztahů. Třetí část pracuje s pojmem diplomacie, především s veřejnou a kulturní diplomacií, jako s jedním z nástrojů prosazení národního zájmu. V poslední části aplikuji poznatky o národním zájmu a diplomacii jako prostředku jeho prosazení na konkrétní příklad, tedy na Tibet, jedno z aktuálních ohnisek napětí ve světě. Abych problematiku národního zájmu a lidských práv v Tibetu zasadila do kontextu, krátce jsem se věnovala i historii země, vzájemným Tibetsko-čínským vztahům, postoji světových velmocí k problému a zaměřila jsem se i na osobnost 14. dalajlamy, jakožto nejvyššího duchovního i světského představitele tibetské diplomacie a důležitého zastánce tibetského národního zájmu a lidských práv obecně.
Kulturní diplomacie: Česko-japonská kulturní diplomacie v případové studii na Malé divadlo kjógenu
Hübnerová, Petra ; Volenec, Otakar (vedoucí práce) ; Knotková, Vladimíra (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice kulturní diplomacie v rovině teoretické i v rovině praktické. Nejdříve práce představí samotný koncept kulturní diplomacie, její oblasti a význam. Poté se zabývá oblastmi, které s kulturní diplomacií úzce souvisí, konkrétně soft power, national brandingem a především veřejnou diplomacií. Poslední část práce je případová studie na česko-japonskou kulturní spolupráci, jakožto prostředek kulturní diplomacie, prezentovaná na příkladu českého divadelního souboru Malé divadlo kjógenu, věnujícího se uvádění japonského tradičního žánru kjógen. Důležitou součástí této případové studie je představení funkce japonského kulturního vyslance bunka kórjúši.
Soft power Čínské lidové republiky se zaměřením na veřejnou diplomacii
Petrová, Eliška ; Volenec, Otakar (vedoucí práce) ; Knotková, Vladimíra (oponent)
Projekce soft power a veřejné diplomacie Čínské lidové republiky je stěžejním tématem této práce. Analyzuje problematiku pouze na obecné úrovni a poskytuje vybrané příklady jako ukázky projekce soft power. První kapitola slouží jako teoretické východisko pro použitý koncept soft power a veřejné diplomacie, jelikož definuje tyto pojmy. Druhá kapitola analyzuje čínskou soft power a veřejnou diplomacii, některé strategie a nástroje. Třetí kapitola stručně představuje projektování čínské soft power do vybraných regionů, kterými jsou Afrika, Evropa a jihovýchodní a východní Asie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.