Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí49 - 58další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řízení trojfázového asynchronního motoru
Nekvapil, Jan ; Huták, Petr (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o návrhu a implementaci algoritmu řízení asynchronního motoru pomocí procesoru DSP56F807 od výrobce Freescale. Je zde řešen komplexní návrh, jak aplikovatelného algoritmu řízení, tak i vhodného propojení s procesorem a vnějšími komponenty. Nedílnou součástí je i nalezení vhodných výkonových prvků polovodičového měniče a vhodné snímače.
Řízení asynchronních motorů
Semerád, Jiří ; Pazdera, Ivo (oponent) ; Běloušek, Josef (vedoucí práce)
První část práce je zaměřena na asynchronní motory. Je zde popsána stavba asynchronního motoru, princip funkce a odvozena momentová charakteristika. Dále je vytvořen matematický model asynchronního motoru v programu Matlab-Simulink. Výhodou je možnost testovat daný typ motoru a kontrolovat všechny jeho parametry, což je podstatně ekonomičtější než zkoušet skutečné prototypy. V druhé části práce je podán ucelený přehled možností metod řízení asynchronních motorů.
Řízení BLDC motoru v oblasti nízkých otáček
Kozáček, Peter ; Pohl, Lukáš (oponent) ; Veselý, Libor (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá riešením problematiky získavania hodnôt otáčok a elektrického uhlu z informácii Hallových sond s potrebným rozlíšením pre riadenia BLDC motora. Konkrétne sa jedná o oblasť riadenia v nízkych otáčkach. Väčšina motorov využíva Hallove sondy na zisťovania rýchlosti a polohy motora. Pri nízkych otáčkach nastáva situácia, kedy nevieme určiť polohu rotora s požadovaným(dostatočným) rozlíšením, tým pádom vzniká zvlnenie pri riadení (pulzácia momentu). Úlohou je navrhnúť a z zhodnotiť možnosti algoritmu pre riadenia a získania hodnoty otáčok a polohy rotora s požadovanou presnosťou.
Algorithms for the Control of the Induction Motor
Hundák, Vladimír ; Běloušek, Radim (oponent) ; Patočka, Miroslav (vedoucí práce)
The main aim of this thesis is to perform simulations of various control algorithms of the induction machine and mutual comparison of their properties. It also deals with equivalent circuit configuration variants using T-network, -network and -network. The work includes both theoretical analysis, as well as simulations of individual control types. Detailed guide for realization of each simulation is also included. In total, three simulations will be performed – simulation of rotor oriented vector control, stator oriented vector control and simulation of so-called natural control. It is completely new type of control whose author is supervisor of this thesis. Its simulation was the very first attempt of functional realization of this type of control.
Řídicí jednotka pro BLDC motor
Krejčí, Ondřej ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Procházka, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou EC motorů. Jsou zde popsány základní vlastnosti bezkartáčových motorů, jejich principy, způsoby konstrukce a metody snímání polohy rotoru. Zároveň jsou zmíněny běžně používané algoritmy pro řízení EC motorů včetně teorie třífázových pulsních měničů. Práce se dále zabývá detailním návrhem univerzálního měniče pro EC motor a jeho praktickou realizací. Je zde proveden výpočet ztrát na výkonových prvcích měniče, návrh chladiče a popsáno měření na realizovaném vzorku.
Simulink model code generation for motor control applications
Otava, L.
This article is focused on the embedded software development using code generation. C-code is generated from Simulink model. Article describes hardware interface of Simulink model for AC motor control applications code generation. Results are presented on platform with ARM Cortex-M4 micro-controller, inverter and permanent magnet synchronous machine. Measurements of speed control loop on a real machine are presented and utilization of used micro-controller are discussed in conclusion.
Implementace algoritmů řízení elektrických motorů v systémech CompactRIO
Gléba, Gergely ; Veselý, Ivo (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Abstrakt Diplomová práca sa zaoberá implementáciou existujúcich algoritmov riadenia elektrických striedavých motorov v prostredí Matlab Simulink do prostredia LabVIEW Control Design and Simulation. Prvá časť práce sa zaoberá odvodením matematického modelu synchrónneho motora, asynchrónneho motora s permanentnými magnetmi, a teóriu vektorového riadenia elektrických striedavých motorov. V ďalšej časti prace je stručný návod na vytvorenie simulačných algoritmov v prostredí LabVIEW a na vytvorenie modelu motora pomocou EMI funkcií v jazyku C. V poslednej časti práce sú porovnané simulačné nástroje Matlab Simulink a LabVIEW.
Moderní struktury řízení servosystémů se střídavými pohony
Hrnčárek, Martin ; Blaha, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o moderních řídicích algoritmech asynchronního a synchronního motoru s permanentními magnety. Zaměřuje se na algoritmy vektorového řízení, přímého řízení momentu a zpětnovazební linearizace (vstup - výstup). Zabývá se také tvorbou knihovny algoritmů v prostředí Matlab – Simulink a její použití. V poslední části této práce je popsaná implementace vybraných algoritmů na procesor řady Freescale 56F800E.
Koncepce pracoviště pro měření lineárních motorů
Knobloch, Jan ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o měření na lineárních motorech. Jedná se o sestavu dvou lineárních strojů na jedné dráze. Jeden je motorem a druhý zátěží. Práce se věnuje jejich matematickému popisu, řízení a měření. Je provedeno měření zatěžovací charakteristiky lineárního motoru. Další měření se týká ztrát v měniči. Je vytipován měřící přístroj vhodný pro měření během pracovního cyklu. Během pracovního cyklu se má určovat účinnost pohonu jako celku.
Control of the Electromechanical System with a Linear Motor
Judinyová, Katarína ; Blaha, Petr (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
The submitted Master’s thesis deals with the general principle of the electric drives’ functioning and with the construction of a synchronous electric motor. A comparison of a linear drive and a rotary drive with rack and pinion system is provided, as well as an overview of common type linear drives. A mathematical model of a rotary synchronous motor, the Clark’s and Park’s transformation and the principle of vector control is explained. A method of the linear parameters’ conversion to the rotary equivalents is demonstrated. A block diagram to motor control is designed. The control quality is tested by various criteria. Lastly, there is a simulation provided on how the changes of motor’s parameters affect the control quality.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí49 - 58další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.