Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 526 záznamů.  začátekpředchozí486 - 495dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání prostoru: uvední do problematiky
Šikl, Radovan ; Šimeček, Michal
Tématika vnímání prostoru je pravděpodobně nejdůkladněji prostudovanou oblastí zrakového vnímání.V průběhu historie seopakovaně ocitla v centru zájmu malířství, filozofie, geometrie, astronomie, fyziologie a stála i u zrodu psychologie jako samostatnévědecké disciplíny. V příspěvku se pokusíme posluchače ve zkratce seznámit s hlavními okruhy problémů, které jsou studovány, používanými metodami výzkumu a nekterými výsledky, které vypovídají o charakteristických zkresleních člověka při percepčním zachycení prostorových konfigurací.
Oční pohyby při získávání informací - metodologický přístup
Lukavský, Jiří
Většina informací, se kterými pracujeme, byla nejdříve získána zrakem. Je známo, že zrak není pasivní receptor, který zaznamenává vše v okolí, ale již při vnímání dochází k selekci informací. Současné metody sledování očních pohybů nám dovolují tyto procesy sledovat a odhadovat, které informace pozorovatel znal a které jej zaujaly. Příspěvek představuje možnosti využití těchto metod v kognitivní psychologii.
Nové komunikační prostředky jako zdroj internacionálního lexika
Rangelova, Albena
Slovní zásoba internetu, e-mailu apod.; metodologie.
První Československá republika v evropském kontextu. Zpráva o jednání sekce
Harna, Josef
Účastníci zasedání sekce k dějinám meziválečného Československa se zamýšleli nad deficity v dosavadním zpracování dějin této historické etapy. Upozornili na některé otázky politického a sociálního postavení tohoto státu ve střední Evropě.
Diskusní příspěvek k článku D. Scheffela a J. Kanderta "Politika a kultura v české etnografii" (Anthropological Quaterly 67, 1994)
Vařeka, Josef ; Plessingerová, A.
Příspěvek do diskuse k článku D. Scheffela a J. Kanderta Politics and Culture in Czech Ethnography (Anthropological Quarterly 67, 1994) poukazuje na koncepční nedostaky článku. Dějiny české etnografie musí být studovány formou důkladných analýz.
Nezdařený pokus Davida Scheffela a Josefa Kanderta
Woitsch, Jiří
Příspěvek do diskuse k článku D. Scheffela a J. Kanderta Politics and Culture in Czech Ethnography (Anthropological Quarterly 67, 1994) poukazuje na koncepční nedostatky článku. Dějiny české etnografie musí být studovány formou důkladných analýz, nikoliv zkreslovány metodicky a obsahově pochybnými eseji.
Česká etnologie 2000 (Praha, vila Lanna 25. - 26. října 2000)
Holubová, Markéta ; Petráňová, Lydia ; Woitsch, Jiří
Sborník z mezinárodní konference obsahuje 27 studií věnovaných vývoji a současnému stavu etnologických pracovišť v České republice, etnologické teorii a metodologii a dějinám české a československé etnologie (národopisu, etnografie a folkloristiky) od 19. století do současnosti.
Kvalitativní přístup v moderním adiktologickém výzkumu v České republice v průběhu 90.let
Miovský, Michal
90. léta minulého století jsou ve znamení rychlého rozvoje kvalitativních metod ve výzkumu užívání a uživatelů návykových látek. Přehled vývoje těchto metod v ČR není možné popsat bez širších souvislostí vývoje vědy ve druhé polovině minulého století v naší zemi. Vliv komunistické ideologie na vědu byl patrný v mnoha jejich oblastech. Nejvíce tímto vlivem však trpěly humanitní vědní obory. Kvalitativní přístup nebyl za komunistického režimu oficiálně přednášen na žádné VŠ a byl považován za nevědecký. Oficiálně publikované výzkumné studie užívající kvalitativní metodologii tak až na výjímky nacházíme teprve v 90. letech minulého století.
Úvod. [Kritická teorie a dějiny umění v našich podmínkách]
Konečný, Lubomír
Úvod do problematiky jedné ze sekcí na Prvním sjezdu českých historiků umění.
Vytvoření metodiky pro tvorbu multimediálních výukových aplikací
Bourek, Josef ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Benáčanová, Helena (oponent)
Cílem této diplomové práce je dát čtenářům přehled o problematice multimédií a e-learningu ve výuce včetně vytvoření metodiky pro tvorbu multimediálních výukových aplikací. Tato metodika usnadní práci tvůrcům (převážně učitelům) multimediálních výukových aplikací. Součástí této práce je i detailní popis funkcionality software Camtasia Studio. Tento software nabízí dostačující množství funkcí pro tvorbu multimediálních dat, a byl využit při tvorbě několika vzorových multimediálních materiálů, které byly vyzkoušeny u studentů. Tato práce je převážně zaměřena pro učitele na všech stupních vzdělávání, kterým nabízí možnost zavedení podpůrného multimediálního materiálu do výuky. Využití této práce není nijak omezeno pouze pro učitele. Mohou ho použít i pracovníci školících zařízení apod. V této práci je rozebrána i problematika komprimace, kodeků a formátů, které s tímto tématem úzce souvisí. Kromě problematiky multimédií je v této práci zmíněna i problematika komunikace jako nedílná součást výuky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 526 záznamů.   začátekpředchozí486 - 495dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.