Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přímý vstřik benzínu
Donutil, Jan ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím přímého vstřikování u zážehových motorů. Vysvětluje princip činnosti a výhody oproti starším způsobům tvorby směsi. Uvádí jednotlivé komponenty a aktuální přehled nabízených pohonných jednotek. V závěru se zabývá budoucím vývojem těchto motorů.
Čtyřválcový zážehový motor s vypínáním válců
Steigl, Vladimír ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh konfigurace a vyvážení klikového hřídele čtyřválcového zážehového motoru. Práce vyšetřuje kinematiku, dynamiku a možné způsoby vyvážení setrvačných sil a momentů rotujících a posuvných částí centrického klikového mechanismu. Následně je dle předloženého výkresu navržen 3D CAD model. Ten je převeden do náhradní torzní soustavy, ze které vycházejí výpočty vlastních a vynucených torzních kmitů. Navržený 3D CAD model je poté prostorově vysíťován v MKP softwaru Ansys Workbench a upraven (okrajové podmínky, atd.) v MKP softwaru Ansys Mechanical APDL, tak aby mohl být podroben výpočtu dle zvolené metody LSA. Z vybraných výsledků metody LSA je vypočítán koeficient bezpečnosti klikového hřídele vůči únavovému poškození.
Diagnostika palivové soustavy s přímým vstřikováním
FAU, Petr
Bakalářská práce se zabývá problematikou diagnostiky palivové soustavy s přímým vstřikováním u zážehového motoru a následné prognózy vývoje stavu a poruch. Jsou zde popsány hlavní části tohoto systému, řídicí systém motoru, doprava paliva a princip činnosti. Následně se zabývá používanými diagnostickými systémy, analýzou výfukových plynů a palubní diagnostikou. Na závěr je provedena sériová a paralelní diagnostika a měření emisí diagnostickým systémem Bosch FSA 740 s vyhodnocením výsledků a následným stanovením budoucího vývoje diagnostikovaného vozidla.
Návrh škrticí klapky zážehového motoru
Jantač, František ; Bazala, Jiří (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem škrticího elementu sacího potrubí zážehového motoru s ohledem na minimalizaci škrticích ztrát při plném zatížení motoru. První část práce se zabývá prvky sacího traktu u soudobých spalovacích motorů včetně konstrukčních řešení a teorií proudění. Práce dále popisuje tvorbu 3-D CAD modelu sacího potrubí se škrticími elementy a popis CFD simulace proudění s vyhodnocením výsledků. Poslední část se zabývá konstrukčním návrhem škrticího elementu na základě získaných výsledků.
Systémy zapalování zážehových motorů
Sikora, Jakub
Velkou měrou působí na spalováni v zážehovém motoru, proces zažehnutí směsi paliva se vzduchem. Je zapotřebí ho řídit, měnit okamžik zážehu vzhledem k podmínkám ve kterých motor pracuje. Zapalováni musí vzít v potaz všechny aspekty provozu spalovacího motoru a vyhodnotit správný okamžik, kdy provést zapálení směsi. Tím se velkou měrou ovlivňuje výkon spalovacího motoru a jeho účinnost. Správný okamžik zážehu ovlivňuje i složení spalin odcházejících ze spalovacího procesu. Tato práce sumarizuje možnosti zapálení směsi a možnosti řízeni správného okamžiku zážehu. Jsou zde popsány základní části současných zapalování, rozdíly a vylepšeni. Také je zde popsán postupný vývoj od mechanického ovládáni zážehu a změny doby zážehu, vzhledem k podmínkám provozu až po moderní způsoby regulace pomocí elektronických řídících jednotek, které informace shromažďují pomocí elektronických snímačů. Na závěr se věnuji modernímu způsobu zapálení směsi bez iniciace elektrickým výbojem. Dochází ke vzníceni směsi paliva se vzduchem způsobenému nárůstem teploty vlivem jejího stlačeni ve spalovacím prostoru tzv. HCCI
Analýza výstupních parametrů zážehového motoru provozovaného na etanol a benzín
Čech, Ondřej
Diplomová práce na téma "Analýza výstupních parametrů zážehového motoru provozovaného na etanol a benzín", se zaměřuje na problematiku provozování motorových vozidel na palivové směsi etanolu a benzínu. Teoretická část popisuje využívání biopaliv jako paliva pro spalovací motory v automobilovém průmyslu a zároveň se zaměřuje na využívání bioetanolu, uplatňovaného jako alternativní palivo pro zážehové motory. Praktická část je zaměřena na hodnocení výsledných změn výstupních parametrů zážehového motoru osobního automobilu provozovaného na palivo předepsané výrobcem a na palivo tvořené směsí etanolu a benzínu v poměru 1:1. Na základě výsledků praktického měření bylo zjištěno, že při spalování směsi etanolu a benzínu došlo k výraznému poklesu obsahu škodlivých emisí ve výfukových plynech, ale také i k poklesu výkonu a točivého momentu motoru ve srovnání s benzínem. Vzhledem k rozdílným vlastnostem etanolu a benzínu je nutné při spalování etanolu resp. jeho směsí zabezpečit vetší množství vstřikovaného paliva. Zvýšení vstřikované dávky paliva má za následek vyšší spotřebu paliva.
Optimalizace sacího potrubí zážehového motoru
Vondráček, Václav ; Vančura, Jan (oponent) ; Beran, Martin (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout dva různé typy škrticích prvků v sacím potrubí a porovnat jejich vliv na ztráty dynamiky proudění nasávaného vzduchu. Hlavním účelem je porovnání hmotnostního toku pro plně otevřený škrticí prvek. Zabývá se vytvářením CFD modelu sacího traktu s využitím systému reverzního inženýrství 3D skeneru Atos a prostředí softwaru Pro/Engineer WF 5. V průběhu práce byly získané výsledky CFD analýzy využity pro ověřovací reálnou zkoušku na profukovací stanici.
Řízení zapalování a vstřikování paliva ve spalovacích motorech
Nejedlý, Vladislav ; Mikulčík, Aleš (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci na téma Řízení zapalování a vstřikování paliva ve spalovacích motorech jsem se převážně zabýval systémy používanými v dnešních automobilech. Tato práce podrobněji pojednává o jednobodovém a vícebodovém systému vstřikování paliva, uvádí jejich součásti a popisuje funkčnost uceleného systému.
Přímý vstřik benzínu
Moravec, Tomáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přímým vstřikováním benzínu u osobních automobilů. V první kapitole se dozvíme o historii přímého vstřikování benzínu a vývoji jednotlivých automobilových koncepcí. Dále se zaměříme na vznik směsí paliva se vzduchem a podrobněji rozebereme celý vstřikovací systém. Obsahem mé práce je také seznam vybraných motorů využívajících přímého vstřikování benzínu. Poslední kapitola je zaměřena především na budoucí vývoj přímého vstřikování benzínu u vznětových motorů.
Přímý vstřik benzínu
Moravec, Tomáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá přímým vstřikováním benzínu u osobních automobilů. V první kapitole se dozvíme o historii přímého vstřikování benzínu a vývoji jednotlivých automobilových koncepcí. Dále se zaměříme na vznik směsí paliva se vzduchem a podrobněji rozebereme celý vstřikovací systém. Obsahem mé práce je také seznam vybraných motorů využívajících přímého vstřikování benzínu. Poslední kapitola je zaměřena především na budoucí vývoj přímého vstřikování benzínu u vznětových motorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.