Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nové perspektivy distribuce českých dokumentárních filmů - digitální kinodistribuce DCI a VOD portály
Kinkalová, Barbora ; Rezková, Hana (vedoucí práce) ; Oukropec, Petr (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá nové možnosti filmové distribuce z pohledu oblasti dokumentárního filmu. Zabývá se tím, co by mohl přinést jednak nastávající systém digitální distribuce ve standardu DCI a také možnost šíření snímků prostřednictvím video on demand (VoD) portálů. Práce je tak rozdělena na dva hlavní tematické okruhy. První část obsahuje nejprve stručný popis vývoje digitalizace kin do současnosti. Poté už se věnuje aktuálnímu fungování digitální distribuce DCI a konkrétním případům dokumentů, které byly v první polovině roku 2010 takto šířeny. Zabývá se také zásadní rolí Ministerstva kultury CR a jeho Odboru médií a audiovize. Dále práce popisuje změny, které nový systém přináší, ze tří hlavních úhlů pohledu- z perspektivy kin, distributorů a producentů. Na konec se tato první část věnuje i novým trendům v marketingu dokumentárních filmů, které souvisí právě s nástupem digitalizace a potřebou cíleného marketingu. Druhá část práce nejdříve obecně popisuje fungování VoD portálů. Zabývá se legislativou, tématem teritorií, zařazením VoD serverů do distribučního řetězce a také formou podpory prostřednictvím evropského programu MEDIA. Podrobně se pak věnuje fungování konkrétních osmi zahraničních VoD portálů, které uvádějí dokumenty, ať už výhradně, nebo spolu s jinými oblastmi filmu. Posledním z popisovaných portálů je český docalliancefilms.com. Na závěr se práce zabývá shrnutím současné situace VoD portálů a výhledem do budoucna, kdy se snaží pojmenovat možné budoucí trendy vývoje tohoto způsobu distribuce.
Producent časosběrného dokumentárního filmu
Třeštíková, Hana ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Horská, Tereza (oponent)
Diplomová práce se zabývá fenoménem časosběrného natáčení dokumentárních filmů z pohledu producenta. Pojednává nejen o vývoji časosběrného dokumentárního filmu v České republice, ale zabývá se také ekonomickými aspekty výroby a následné exploatace. Práce je rozdělena do pěti kapitol. V první kapitole je vysvětlena používaná terminologie. V dalších dvou kapitolách je popsaný vývoj dokumentárního filmu obecně a posléze dokumentárního filmu časosběrného v České republice. Ve čtvrté kapitole, v hlavní kapitole této práce, je popsán systém financování, úskalí výroby a způsoby distribuce časosběrných filmů. Závěrečná kapitola patří případovým studiím, kde jsou popsané jednotlivé aspekty na konkrétních filmech.
Mrtvý čas ve tvorbě Nuriho Bilge Ceylana
Wiński, Tomasz ; Bouda, Marek (vedoucí práce) ; Valak, Radim (oponent)
V mé práci se snažím analyzovat chronologicky seřazené celovečerní filmy Nuriho Bilge Ceylana z hlediska možností a omezení nenaračního vyprávění pomocí čistě filmových výrazových prostředků - takových, jako mizanscéna, střih, kompozice obrazu či kreativní práce s asynchronním zvukem. Jedna se o pět filmů toho významného tureckého režiséra, které ziskalý v posledních letech řádu oceněni na největších filmových festivalech: "Kasaba" ( "The Small town" ), "Mayis sikintisi" ( "Clouds of May" ), "Uzak"( "Distant" ), "Iklimler" ( "Climates" ) a "Üç maymun"( "Three Monkeys" ). Ve své analýze jsem se zaměřil na čistě formální sekvence - ale zkoumal jsem také vzájemné relace, koexistenci a vzájemné působení sekvencí mrtvého času a dějových prvků v těchto filmech.
Směřujeme k utopiiI, bratře!
Bušta, Jan ; Fila, Kamil (vedoucí práce) ; Marek, Petr (oponent)
Filmový režisér je už z podstaty své práce i svého vnitřního založení permanentně konfrontován se ?světy, které nejsou?, s ?utopiemi?, které musí pro své publikum důvěryhodně (?žitelně?) zkonstruovat. To je ústřední teze, z níž vychází trojce esejů, které se pokoušejí implikovaného ?bratra režiséra? ? pojímaného coby všeobjímajícího autora, jak audio-vizuální, tak myšlenkové koncepce filmového díla ? konfrontovat s nutností vypořádat se se zpracováním tématu ?utopického společenství?, utopie jako takové. Technokratický snílek, bratr režisér, je v pěti obmýšlených filmech Ztracený obzor (Lost Horizont; Frank Capra), Muž z prvního století (Oldřich Lipský), Avatar (James Cameron), Vesnice (The Village; M. Night Shyamalan) a Pobřeží moskytů (The Mosquito Coast) postaven před úkol ?zobrazit nezobrazitelné?. Zhmotnit pomocí celé škály možností kinematografického vyjadřování ?realizovaný utopický svět?. Široký rozptyl esejistického stylu pak autorovi práce, který se rovněž považuje za filmového režiséra, umožňuje, aby se nechal volně unášet svým tématem a mohl se skokově zabývat tu ?světlem?, tu ?časem?, tu konstruováním ?prostoru? či ?postavy?... To vše při vědomí možného profesního zobecnění jím nastolených tezí a metafor.
Kameramani českého dokumentárního filmu
Šuster, Jan ; Jícha, Marek (vedoucí práce) ; Ulver, Stanislav (oponent)
V diplomové práci se zabývám především pohledem kameramanů, jako profesionálů, ale i jako lidí na problematiku filmového obrazu v dokumentárním filmu. Snažím se hledat a stavět pohled na dobu a život české kinematografie skrze oči čtyř kameramanů čtyř různých věkových generací. V úvodu procházím stručnou historií českého dokumentárního filmu. Po ní se dostávám k rozhovorům s kameramany, které jsem vybral na základě jejich dlouhodobých zkušeností s obrazem v dokumentárním filmu. Každý z nich je výraznou osobností a každý svou prací posouval nebo stále posová kupředu kvalitu české kameramanské profese. Všem posléze kladu stejné otázky a snažím se tak získat vícegenerační pohled na problematiku české dokumentární kinematografie a zároveň na kameramany osobně. V závěru práce shrnuji obecné a vzájemně porovnávám různorodé postoje. Vstupuji do závěru i svým vlastním pohledem a tak se konfrontuji s názory jak poslední, pátý a nejmladší z kameramanů.
Umělecké tendence filmové kamery v českém meziválečném a protektorátním filmu
Polčák, Martin ; Šofr, Jaromír (vedoucí práce) ; Smutný, Vladimír (oponent)
Předmětem této práce je analýza tvůrčích postupů kameramanů ve vybraných umělecky významných celovečerních hraných filmech v raném období zvukové éry natočených na území tehdejší československé republiky. Bylo vybráno celkem sedm filmů zastupujících nejvýraznější tvůrčí počiny téměř všech kameramanů, kteří v té době na našem území působili. Filmy jsou podrobovány analýze jejich vizuální stránky postupně dle jejich premiérového uvedení do kin. Jednotlivá díla jsou nejprve všeobecně zhodnocena s využitím názorů dobové kritiky a poté jsou již plynule podrobeny samotnému kameramanskému rozboru. V obrazové příloze na konci práce je pak možné si prohlédnout reprodukce vybraných dochovaných fotosek, včetně reklamní grafické prezentace.
Atom Egoyan's Films
Šperkerová, Magdaléna ; Dufek, Jiří (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá filmovou tvorbou kanadského režiséra Atoma Egoyana. Obsahuje podrobnejší prehľad jeho filmografie rozdelenej na niekoľko období. Pozornosť je venovaná hlavne celovečerným filmom, ale i dôležitým krátkometrážnym filmom. Okrajovo sa venuje televíznej tvorbe. Samostatnou tematikou je arménska etnicita. Opakujúcimi sa témami v tvorbe Atoma Egoyana sú vplyv komunikačných technológií na ľudské vzťahy, odcudzenie, dysfunkčná rodina, identita jedinca a pod. Rozbor jednotlivých filmov sa sústredí na spôsob narácie, štruktúru, typické tvorivé znaky a štýl, a predovšetkým na charaktery. Dramaturgická analýza je orientovaná hlavne na psychologické a sociologické aspekty.
Téma drog v českém filmu
Mikulková, Anna ; Dufek, Jiří (vedoucí práce) ; Mravcová, Marie (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám českým filmem s drogovou tematikou. Porovnávám tvůrčí přístup jednotlivých autorů, který se týká především zpracování hlavních postav. Práce obsahuje analýzu několika najznámějších českých filmů. V začátku nahlížím do historie drogové problematiky v Čechách a dále se věnuji jednotlivým filmovým dílům. Porovnávám mezi sebou použití humoru. Způsob využití i jeho funkci v příběhu. Zamýšlím se nad vývojem, vnitřním příběhem postav. Filmy jsem zařadila jak populární, tak méně známe a hledám jejich rozdíly i určitého společného jmenovatele. Z nekomerčních filmů jsem vybrala film začínajícího autora, nízkorozpočtový film a známý díl ještě známějšího televizního seriálu. Celá diplomová práce ukončena stručným souhrnem.
Projekce artových filmů v multikině Cinestar Anděl
Kafuňková, Martina ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Kouba, Vojtěch (oponent)
Bakalářská práce "Projekce artových filmů v multikině Cinestar Anděl" se zabývá rolí artových filmů v programu multikina Cinestar Anděl. V teoretické části jsou vymezeny pojmy artový film, multikino a filmový festival a popsány možnosti promítání artových filmů. Zohledněna je i otázka vlivu digitalizace na distribuci artových filmů. Praktická část je zaměřena na aktuální příklady projekcí artových filmů v Cinestar Anděl, konkrétně na Febiofest a projekt Europa Cinemas. Závěr práce je zodpovězením otázky, zda je vhodné slučovat nesourodé prvky hollywoodských blockbusterů a evropské či jiné artové kinematografie v prostoru daného multikina.
Distribuční společnost Aerofilms: Případová studie
Jarčičová, Tereza ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Bakalářská práce nahlíží na oblast filmové distribuce, která tvoří jeden ze tří článků kinematografického průmyslu, a zasazuje dané téma do širších souvislostí historických i legislativních. V české filmové distribuci rozlišuje artový a komerční proud. Praktická část předloží detailní profil a popis fungování filmové distribuční společnosti Aerofilms s.r.o. V závěru se soustředí na současné trendy, z nichž vyzdvihuje fenomén digitalizace audiovizuálního průmyslu, a zabývá se také aktuální hrozbou rozrůstajícího se filmového pirátství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.