Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikační kompetence u dětí s kochleárním implantátem
Humlová, Dominika ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Náplní této diplomové práce je teoretické uvedení do problematiky sluchového postižení, jeho klasifikace, možností diagnostiky a kompenzace. Blíže se práce zabývá kochleárním implantátem jakožto kompenzační pomůckou. Popisuje celý proces kochleární implantace od výběru kandidátů, přes operaci, nastavování řečového procesoru až po následnou rehabilitaci. Práce přibližuje také komunikační kompetenci a vývoj řeči u dětí intaktních i sluchově postižených. Po představení dostupných diagnostických nástrojů určených pro testování slovní zásoby, popisuje práce výzkumné šetření zjišťující úroveň slovníku u dětí s kochleárním implantátem, za použití konkrétního Testu pasivní a aktivní slovní zásoby a interpretuje získané výsledky. KLÍČOVÁ SLOVA: kochleární implantát, komunikační kompetence, pasivní slovní zásoba, aktivní slovní zásoba, dítě s kochleárním implantátem, Test pasivní a aktivní slovní zásoby
Logopedická intervence u dětí v mladším školnílm věku s kochleárním implantátem
Lomberská, Ivana ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou logopedické intervence u dětí v mladším školním věku s kochleárním implantátem. Teoretická část práce shrnuje obecné poznatky o sluchovém postižení a možnostech jeho kompenzace, jednotlivých typech kochleárních implantátů a zvláště pak o specifikách a metodice následné logopedické intervence. Praktická část sestává z interpretace výsledků výzkumného šetření realizovaného prostřednictvím dotazníků, které se zabývá současnou situací logopedické intervence u dětí v mladším školním věku s kochleárním implantátem, se zvláštním zaměřením na poimplantační rehabilitaci a její komplexnost. Výstupy výzkumného šetření prokázaly komplexnost logopedické intervence pouze v rámci některých pracovišť a také poukázaly na to, že realizace logopedické intervence je velmi individuální a závislá na konkrétní situaci a komunikačních a osobnostních vlastnostech jednotlivých implantovaných dětí. KLÍČOVÁ SLOVA Sluchové postižení, kochleární implantát, kochleární implantace, dítě s kochleárním implantátem, mladší školní věk, rehabilitace, sluchový a řečový rozvoj, logopedická intervence.
Identita lidí s kochleárním implantátem
Čulíková, Veronika ; Zbořilová, Radka (vedoucí práce) ; Nováková, Radka (oponent)
Bakalářská práce: Identita lidí s kochleárním implantátem Veronika Čulíková Abstrakt: Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku identity lidí s kochleárním implantátem. Zabývá se také stanovisky a názory sociálních skupin, s nimiž se uživatelé kochleárních implantátů ztotožňují. Úvodní kapitoly teoretické části jsou věnovány popisu identity obecně. Následně je věnována pozornost popisu možných identit lidí se sluchovým postižením, a to především identit lidí s kochleárním implantátem. Popsány jsou také faktory, které mohou vývoj identity jedince ovlivňovat. Poté jsou v práci uvedeny oba existující pohledy na hluchotu a přístupy ke kochleární implantaci. Zmíněny jsou také názory odborníků i laické veřejnosti. Praktická část se zabývá průzkumem vnímání vlastní identity uživateli kochleárních implantátů, jimi zvoleného způsobu komunikace a jimi preferované sociální skupiny.
Technické aspekty u kochleárních implantací u osob s těžkým sluchovým postižením
Vacková, Dagmar ; Ptáčková, Klára (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Cílem práce je vymezení technických aspektů kochleárního implantátu v souvislosti s dopadem na jeho uživatele. Hlavním přínosem této práce je skrze popsání jednotlivých částí implantátu a podstaty jeho fungování poukázat též na dopad jeho užívání na samotné uživatele. Zároveň též popsáním aktuálních novinek v oblasti kochleárních implantátů poukázat na stálý pokrok ve vývoji této neuroprotézy a jejího příslušenství. Bakalářská práce je zaměřena na rozdělení jednotlivých částí kochleárního implantátu a jejich technickou specifikaci. V práci je dále popsána podstata přenosu zvuku a samotného fungování implantátu a jeho nastavování. Pozornost je věnována výběru uživatelů kochleárního implantátu a postoji komunity Neslyšících k této kompenzační pomůcce. Omezení v životě uživatele kochleárního implantátu tvoří další část této práce. Jednotlivé teoretické informace jsou prokládány výpověďmi samotných uživatelek, které vyjadřují postoje a zkušenosti v jednotlivých oblastech běžného života. V závěru práce jsou uvedeny novinky v oblasti kochleárních implantátů. Jedná se hlavně o nejnovější řečové procesory a jejich příslušenství. KLÍČOVÁ SLOVA: Kochleární implantát, vnější část kochleárního implantátu, vnitřní část kochleárního implantátu, řečový procesor, vysílací cívka, komunita Neslyšících, uživatel...
Specifika logopedické péče u dětí s kochleárním implantátem
Leichtová, Barbora ; Ptáčková, Klára (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Specifika logopedické péče u dětí s kochleárním implantátem" se zabývá problematikou sluchového postižení u dětí a možností jeho kompenzace kochleárním implantátem. Klade si za cíl přinést základní informace o problematice kochleární implantace a následné logopedické péči, uvádí základní metody a zásady pro práci s dětmi, podložené praktickými cvičeními. První část práce, obsahující spíše teoretické informace, shrnuje poznatky týkající se sluchového postižení, kochleárního implantátu, období před implantací a celého rehabilitačního procesu v době po implantaci, včetně následné logopedické péče. Druhá, výzkumná část práce, je zaměřena na výsledky logopedické péče a rozvoj řeči u dětí s kochleárním implantátem a obsahuje případové studie tří dětí zpracované pomocí metod kvalitativního výzkumu, konkrétně metod pozorování a rozhovoru.
Integrace dětí a mládeže s kochleárním implantátem v podmínkách škol běžného vzdělávacího proudu
ŠVEHLOVÁ, Tereza
Má bakalářská práce zahrnuje problematiku integrace dětí, mládeže i dospělých v oblasti sluchového postižení. Konkrétně jsem se rozhodla zaměřit na osoby, které mají kochleární implantát a chtějí se integrovat do běžného vzdělávacího proudu. Tuto problematiku jsem si vybrala z toho důvodu, že je jednou z nejdiskutovanějších oblastí světa sluchového postižení a samotná kontroverznost implantování dítěte oslovuje mnoho příznivců i odpůrců. Všechno záleží na tom, jak jedinec postoupí rehabilitaci před i po implantaci kochleárního implantátu. To, jak společně spolupracují rodiče s odborníky a se zařízením SPC, ovlivňuje jedince ve společenském světě, ve vzdělávání a v pracovním procesu. Chci ukázat, že čím dříve se s jedincem pracuje efektivně, přechod do běžného vzdělávacího proudu je jednodušší nejen pro samotného jedince s postižením, ale i pro jeho rodinu a okolí.
Kochleární implantát u dospělého neslyšícího
Kratochvílová, Tereza ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Kochleární implantát u dospělého neslyšícího" pojednává především o kochleárním implantátu. Tímto tématem se zabývá nejobsáhlejší část práce, která dále hovoří o vývoji a konstrukci kochleárních implantátů, vysvětluje rozdíl mezi implantací kochleární a kmenovou, popisuje samotnou operaci a následné nastavování implantátu. Tato část se věnuje i binaurální kochleární implantaci, mýtům o kochleárních implantátech a problémům, s nimiž se implantovaní setkávají. Bakalářská práce dále definuje dospělý věk a seznamuje s problémy, které ztráta sluchu v dospělém věku přináší, navrhuje možnosti komunikace s ohluchlou osobou a kompenzační pomůcky, které uživatelé kochleárního implantátu používají. Cílem práce je zmapování úrovně sluchu dospělého člověka s kochleárním implantátem a zjištění současných problémů dospělých uživatelů kochleárních implantátů za pomoci dotazníku a rozhovoru.
Modelování prostorového slyšení
Drápal, Marek ; Maršálek, Petr (vedoucí práce) ; Wünsch, Zdeněk (oponent) ; Lánský, Petr (oponent)
Tato práce pojednává o modelu prostorového slyšení a srovnává ho s dalšími modely. Podle nejnovějších výsledků experimentů na savcích hraje inhibice velkou roli v určení časového posunu signálu mezi levým a pravým uchem. Tento časový posun je pro nižší frekvence klíčem k určení směru, odkud zvuk přichází. Výsledky experimentů vedou k závěru, že prostorové slyšení savců pracuje na jiném principu než u ptáků. Dnes existuje několik teoretických prací, které se snaží tento jev vysvětlit, ale naprostá většina z nich je založena na mimořádně přesném časování v inhibiční části obvodu. Tento předpoklad je však odtržen od dosavadní znalosti fyziologie. Na druhé straně, modely popsané v této práci jsou založeny na faktu, že každý neuron reaguje na podráždění s jistým náhodným zpožděním. Pokud je tato vlastnost uvážena v obvodu, ve kterém se objevuje inhibice, zpoždění a detektor koincidence, pak lze ukázat, že výstupní frekvence obvodu odpovídá azimutu binaurálního zvuku na vstupu a současně experimentálně získaným datům. Modely jsou podepřeny analytickými výpočty a numerickými simulacemi zahrnujícími i kochleární implantát.
Integrované vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami - kazuistika
Habartová, Iva ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat současný stav integrovaného vzdělávání žáka se speciálními vzdělávacími potřebami, resp. dítěte s vysocefunkčním autismem v kombinaci s praktickou hluchotou. Teoretická část práce vymezuje pomocí metody analýzy odborné literatury termín integrace, dále jsou definovány pojmy sluchové postižení a autismus jako příčiny, které limitovaly žáka v jeho zapojení do vzdělávání v běžné základní škole. Praktická část práce je zaměřena na zpracování případové studie - kazuistiky žáka. Popisuje zkušenosti ze současného integrovaného vzdělávání v základní škole speciální, kde je žák vzděláván dle Rámcového vzdělávacího programu pro Základní školy, s výhledem brzké integrace zpět do běžné základní školy, případně dle rozhodnutí rodičů do základní školy pro neslyšící. Při zpracování kazuistiky byly použity metody: pozorování a rozbor edukačních produktů žáka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.