Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 496 záznamů.  začátekpředchozí477 - 486další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.06 vteřin. 
Plánování a realizace vzdělávacího obsahu třídního vzdělávacího programu
KUBŮ, Marta
Práce se zabývá plánováním a realizací třídního kurikula, které je součástí každé mateřské školy. v teoretické části je charakterizováno současné předškolní vzdělávání, jeho podmínky, cíle a specifika vzdělávacích strategií. Následují teoretická východiska k projektování pedagogické práce. v praktické části je vypracován a realizován čtyřmě-síční třídní vzdělávací program, výzkumné šetření je zaměřeno na zjištění rozdílů mezi plánovaným a realizovaným třídním kurikulem. v závěru jsou získané informace využity pro návrhy k optimalizaci plánování pro tuto třídu mateřské školy.
Spolupráce školy a rodiny
ČERVENKOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou spolupráce školy a rodiny. Teoretická část mapuje uchopení této problematiky v kurikulárních dokumentech. Charakterizuje předškolní a základní vzdělávání podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní výchovu (RVP PV) a Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy (RVP ZŠ). Pozornost je také věnována roli učitele, rodiče i dítěte, kterou při této spolupráci sehrávají. Praktickou část tvoří výzkum, jehož cílem je charakterizovat odlišnosti spolupráce na různých typech škol (MŠ, 1.st.ZŠ a 2.st.ZŠ). Dále zjišťuji, jaké jsou zkušenosti rodičů a učitelů ze vzájemné spolupráce.
Dítě s Downovým syndromem v prostředí mateřské školy
DVOŘÁKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Cílem teoretické části je nahlédnout podrobněji do problematiky Downova syndromu, zabývat se vznikem, historií, znaky Downova syndromu a jeho vývojem. Praktická část je věnovaná integraci dítěte s Downovým syndromem v prostředí mateřské školy, jeho možnostem, vývojovému zdokonalení v oblasti motorických, smyslových dovedností, rozvoj paměti, pozornosti, řeči. V rámci výzkumu je použito jak vlastního pozorování, tak rozhovorů s lidmi podílejícími se na výchovně-vzdělávacím procesu konkrétního dítěte s Downovým syndromem.
Možnosti ovlivňování přirozeného vývoje řeči v logopedické třídě MŠ
HALOVÁ, Eva
Ve své bakalářské práci se zabývám možnostmi ovlivňování přirozeného vývoje řeči u dětí v logopedické třídě mateřské školy pro sluchově postižené. Charakterizuji současné vzdělávání z hlediska péče o jedince se speciálními vzdělávacími potřebami, hlavně se zaměřuji na vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností. V teoretické části definuji narušenou komunikační schopnost, její klasifikaci a možnosti edukace dětí s narušenou komunikační schopností. Součástí praktické části jsou kazuistiky dětí s narušenou komunikační schopností, jejich posun v rámci pobytu ve třídě s logopedickou náplní a metody práce podle IVP, které jsou k tomu využívány.
Využití hry na klavír v mateřské škole
PŘIBYLOVÁ, Kristýna
Cílem této bakalářské práce je potvrdit smysluplnost a možnost všestranného využití hry na klavír v mateřské škole a její význam pro utváření vztahu k hudbě. Poskytnout inspiraci učitelkám mateřských škol k využití hry na klavír. Obsahem teoretické části je charakteristika současného předškolního vzdělávání, postavení hudební výchovy v integrovaném vzdělávání, využití hry na klavír v pěveckých, poslechových, instrumentálních, pohybových činnostech, hra na klavír jako motivace. V praktické části je vytvořena nabídka různorodých činností pro děti z mateřské školy s využitím hry na klavír, ověřena jejich využitelnost v praxi, písemně zaznamenána reakce dětí. Výzkumným šetřením je zjišťován vztah dětí k hudbě a hudebním nástrojům.
Příběh jako nástroj v prevenci proti sociálně patologickým jevům
HRUŠKOVÁ, Hana
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití příběhu v rámci prevence výskytu sociálně patologických jevů. Teoretická část je zaměřena na projevy sociálně patologických jevů v předškolním vzdělávání. Měla by být teoretickým návodem, jak pedagog může efektivně pracovat s příběhem tak, aby přinesl dítěti prožitek a poučení. Výstupem této části je vyjmenování kladných vlivů vyprávění příběhů, které dítě rozvíjejí a obohacují. Součástí bakalářské práce je i praktická část, kde je rozpracován samotný příběh zaměřený na prevenci některých sociálně patologických jevů. Zároveň je účinnost příběhu ověřena pozorováním, které zjišťuje reakce jednotlivců i celé skupiny a potvrzuje nebo vyvrací stanovené hypotézy.
Gender v mateřské škole
DRYEOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se snaží zmapovat, s jakými genderovými stereotypy se setkává dítě předškolního věku ze strany učitelek, a současně zjišťuje, zda se tyto stereotypy objevují i v chování dětí. Teoretická část se zaměřuje především na popis procesu genderové socializace a některých genderových stereotypů, se kterými se setkáváme v prostředí mateřské školy. Tvůrčí část je založena na použití kvalitativních metod, kterými jsou pozorování a polostrukturovaný rozhovor. Popisuje některé konkrétní situace, ke kterým došlo během šetření ve dvou mateřských školách a shrnuje výsledky rozhovorů, uskutečněných s osmnácti učitelkami mateřských škol. Současně hledá prostor pro případnou změnu v genderovém přístupu k dětem předškolního věku. Celou práci uzavírá Genderové desatero pro učitelky mateřských škol, které bylo sestaveno na základě poznatků získaných z provedeného šetření.
Hra na zobcovou flétnu v mateřské škole
WALDAUFOVÁ, Petra
Obsahem teoretické části bakalářské práce je krátká charakteristika současného pojetí hudebního vzdělávání, jejich souvislost s cíli a vzdělávacím obsahem, vliv hudby na osobnost dítěte, názory na časnou výuku na hudební nástroj, její rizika a přednosti. V praktické části je vypracován program seznamování s hrou na flétnu s přihlédnutím ke specifice předškolního vzdělávání a rizikům časné hry na nástroj. Program je zrealizován a vyhodnocen z hlediska dovedností hry dětí na flétnu, jejich vztahu k nástroji a hudbě a celkovému rozvoji osobnosti. Na videozáznamu je zdokumentován vývoj hudebnosti předškolních dětí pomocí programu seznamování s hrou na zobcovou flétnu.
Náboženský rozměr v předškolním vzdělávání
MAŇÁKOVÁ, Zdeňka
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou církevních mateřských škol v České republice jako jednou z alternativ současného předškolního vzdělávání. Teoretická část hovoří o náboženském rozměru člověka, poukazuje na význam hodnot v naší společnosti, z nichž mnohé vycházejí z hodnot náboženských. Hodnoty mají své místo i v předškolním vzdělávání. Poslední kapitola teoretické části představuje pedagogiku Franze Ketta. Tento pedagogický směr nabízí možnost, jak rozvíjet osobnost dítěte celistvě včetně náboženské dimenze plně v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Praktická část práce mapuje síť církevních mateřských škol v České republice a přibližuje jejich situaci, vzdělávací metody a formy práce, vzájemné vztahy i aktuální problémy, se kterými se tyto školy potýkají. Pokouší se odpovědět na otázku, co mohou tyto školy nabídnout naší společnosti.
Postoje romských rodičů ke vzdělávání jejich dětí v programu Předškoláci Salesiánského střediska mládeže - domu dětí a mládeže České Budějovice
KOLÁŘOVÁ, Lenka
Práce se zabývá zjištění postojů romských rodičů ke vzdělávání jejich dětí v programu Předškoláci Salesiánského střediska mládeže-domu dětí a mládeže České Budějovice. Teoretická část charakterizuje Romy, jejich etnicitu a kulturní odlišnosti a vztah ke vzdělávání. Dále popisuje Salesiány, Salesiánské středisko mládeže-dům dětí a mládeže České Budějovice, jeho vznik a programy, se zaměřením na program Předškoláci. Věnuje se předškolnímu vzdělávání v České republice. Praktická část obsahuje metodiku výzkumu a zdůvodnění jejího použití, popis výzkumného souboru a vyhodnocení odpovědí. V závěru je uvedena diskuze nad zjištěnými postoji rodičů ke vzdělávání s literaturou a doporučení pro úpravu a zlepšení programu Předškoláci, který je sice nastaven dobře, ale přesto z výzkumu vzešli podněty, které by mohli vést ke zvýšení návštěvnosti programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 496 záznamů.   začátekpředchozí477 - 486další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.