Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Organizace volnočasových aktivit dětí a mládeže ze skupin ohrožených sociální exkluzí v Plzeňském kraji
HELEBRANTOVÁ, Barbora
Bakalářskou práci s názvem Organizace volnočasových aktivit dětí a mládeže ze skupin ohrožených sociální exkluzí v Plzeňském kraji jsem v teoretické části rozdělila na pět hlavních kapitol. V první kapitole uvádím popis volného času a pojmů s ním souvisejících. V další kapitole se věnuji systému péče o děti a mládež v oblasti volnočasových aktivit v ČR. Ve třetí části vymezuji zájmy a jejich dělení. Následující kapitola pojednává o problematice exkluze, rizikového chování a jeho prevenci. Poslední kapitola vymezuje okruh poskytovatelů a příjemců volnočasových aktivit. Pro kvalitativní výzkum jsem zvolila techniku rozhovorů, které jsem prováděla s pracovníky zařízení poskytující volnočasové aktivity v Plzeňském kraji. Cílem výzkumné části mé bakalářské práce bylo zmapovat organizace působící v oblasti organizace volnočasových aktivit pro děti a mládež ze skupin ohrožených sociální exkluzí v Plzeňském kraji. Výzkumné otázky jsem postavila tak, abych zjistila, zda je nabídka volnočasových aktivit pro děti a mládež ze skupin ohrožených sociální exkluzí v Plzeňském kraji druhově pestrá a dále, zda jsou nabízené volnočasové aktivity pro děti a mládež ze skupin ohrožených sociální exkluzí finančně dostupné i pro sociálně slabé rodiny. Za účelem výzkumu jsem oslovila 47 zařízení poskytujících volnočasové aktivity pro děti a mládež v Plzeňském kraji, z nichž se mnou později spolupracovalo pouze 11 z nich. Z nich jsem vybrala k další spolupráci ta zařízení, která organizují volnočasové aktivity pro děti a mládež ze skupin ohrožených sociální exkluzí. Většinu mých respondentů, konkrétně sedm, tvoří domy dětí a mládeže, dále jsem spolupracovala se třemi zařízeními, která se zaměřují na práci s dětmi a mládeží ohroženými sociální exkluzí, jedná se o Asociaci romských občanských iniciativ AMARE ČHAVE, Klub Atom a Dětský domov se školou, základní škola a školní jídelna Měcholupy. Dále jsem spolupracovala se Střediskem volného času Plzeň. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že nejširší nabídka volnočasových aktivit v Plzeňském kraji je ve velkých městech. Z výzkumu také vyplývá, že i v menších městech je nabídka volnočasových aktivit, vzhledem k počtu zájemců, dostačující. Děti mají největší zájem o pohybové a kreativní aktivity. Převážnou část zájemců o volnočasové aktivity tvoří dívky a chlapci mladšího školního věku, přibližně od druhého stupně základní školy převažují dívky. K propagaci své nabídky volnočasových aktivit využívají dotazovaná zařízení webové stránky a letáky, popřípadě inzerují v tisku nebo na Facebooku. Většina z nich spolupracuje se školskými zařízeními a městskými kulturními středisky. Finanční prostředky mohou organizace čerpat z různých zdrojů, například poplatky od účastníků, dotace, sponzoři a vlastní činnost. Co se týče finanční dostupnosti volnočasových aktivit, neměla by finanční stránka věci bránit návštěvě daného kroužku. Převážnou část aktivit lze hradit měsíčně, někde umožňují platit jen navštěvované lekce. Některá zařízení poskytují volnočasové aktivity i zcela zdarma, některá mohou poplatek v odůvodněných případech snížit nebo zcela prominout. Rodina může v odůvodněných případech zažádat příslušný sociální odbor o příspěvek na volnočasové aktivity pro své děti. Bakalářská práce může být podkladem pro poskytovatele volnočasových aktivit pro děti a mládež ze skupin vyčleněných sociální exkluzí v Plzeňském regionu při koordinaci jejich činnosti a případně rozšíření nabídky služeb. Moji bakalářkou práci by mohli využít i rodiče, kteří hledají vhodnou volnočasovou aktivitu pro své děti v blízkosti svého bydliště. Hlavně ve větších městech je nabídka tak široká, že se může zdát až nepřehledná, proto jsem se pokusila ve své práci vytvořit přehled nabízených volnočasových aktivit v Plzeňském kraji.
Izraelsko-palestinský konflikt a možnosti jeho řešení
Ptáčník, Martin ; Lisa, Aleš (vedoucí práce) ; Prorok, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá izraelsko-palestinským konfliktem. Jejím cílem je zejména nastínit možnosti jeho řešení. První kapitola je věnována terminologii konfliktů a řešení konfliktů. V druhé kapitole jsou zkoumány zájmy a politika klíčových aktérů tohoto konfliktu -- Izraele a Palestiny. Třetí kapitola je věnována dalším aktérům -- zainteresovaným stranám -- a jejich zájmům a politice v izraelsko-palestinském konfliktu: Spojeným státům americkým, Rusku, Evropské unii a Organizaci spojených národů.
Syndrom vyhoření u sociálních pracovníků ve vybraných zařízeních
KÁMENOVÁ, Petra
Syndrom vyhoření lze popsat jako duševní stav objevující se často u lidí pracujících s jinými lidmi, jejichž profese je na mezilidské komunikaci závislá. Tento stav ohlašuje celá řada příznaků. Člověk se cítí celkově špatně, je emocionálně, duševně i tělesně unavený. Má pocity bezmoci a beznaděje, nemá chuť do práce ani radost ze života. Tato bakalářská práce pojednává o rozsahu syndromu vyhoření u pracovníků v nízko prahových a charitativních zařízení v Táboře a Českých Budějovicích. Soustřeďuje se zejména na zmapování rozsahu syndromu vyhoření u sociálních pracovníků, na jejich současné postoje a přístupy ke své práci a ke klientům, na jejich spokojenost se sociálním systémem. Pro výzkum bylo použito kvalitativní šetření ve formě rozhovoru, které bylo doplněno dotazníkem od C. Maslach k měření syndromu vyhaslosti. Zkoumaný vzorek čítal deset sociálních pracovníků z charitativních zařízení a deset sociálních pracovníků z nízko prahových zařízení.
Role rodičů při realizaci volnočasových aktivit dětí mladšího školního věku
ŽIKEŠOVÁ, Michaela
Tato práce se zabývá problematikou role rodičů při realizaci volnčasových aktivit dětí mladšího školního věku. Výchova ve volném čase je důležitá z mnoha důvodů. Mimo výchovně vzdělávací a zdravotní funkci jde o rozvoj sociálních dovedností. Mezi sociální funkce volnočasové výchovy také zahrnujeme působení výchovy na široký okruh prevence sociálně patologických jevů.
Zájmové a volnočasové aktivity žáků na 1. stupni ZŠ a na 1. stupni ZŠ speciální
KOHOUTOVÁ, Petra
Ve své bakalářské práci jsem se zabývala volnočasovými aktivitami žáků na 1. stupni základních škol a na 1. stupni základních škol speciálních. V první polovině teoretické části definuji co je volný čas, čím je tvořen, kdo v oblasti volného času působí (NNO, školská zařízení, nízkoprahová zařízení) a kdo je účastníkem volnočasových aktivit. Ve druhé polovině teoretické části popisuji nestátní neziskové organizace působící v Českých Budějovicích a typologii základních škol. Pro sběr dat do praktické části jsem použila kvantitativní výzkum, metodu dotazování, techniku dotazníku vlastní konstrukce. Cílovou skupinou byli žáci 4. a 5 ročníků na 1. stupni ZŠ a na 1. stupni ZŠ speciální v Českých Budějovicích. Dále byla provedena analýza webových stránek zkoumaných škol. Mým prvním cílem bylo zjistit volnočasové aktivity žáků na 1. stupni ZŠ a na 1. stupni ZŠ speciální. Vyhodnocením dotazníků jsem zjistila, že žáci na obou typech škol ve svém volném čase nejraději sportují, připravují se na vyučování a poslouchají hudbu. To se odráží i ve výběru školních kroužků, kde největší procento zaujímá kroužek sportovní. Mým druhým cílem bylo zjistit nabídku volnočasových aktivit na 1. stupni ZŠ a na 1. stupni ZŠ speciální. Sběr dat byl realizován na čtyřech základních školách a na čtyřech základních školách speciálních v Českých Budějovicích. Při analýze webových stránek daných škol jsem zjistila, že nabídka školních kroužků je dostačující a žáci ji využívají. Posledním cílem bylo porovnat realizované volnočasové aktivity na 1. stupni ZŠ a ZŠ speciální. Při výzkumu bylo zjištěno, že výsledky jednotlivých typů škol se zásadně neliší. V závěru práce uvádím doporučení pro pedagogy zahrnout zmínku o volnočasových aktivitách do vyučování i do třídních schůzek. Výsledky také mohou posloužit k rozšíření nabídky volnočasových aktivit v daných školách.
Proč klientky Centra JANA vstupují do prostituce?
NĚMEČKOVÁ, Kateřina
Ženy, které se živí prostitucí, mají své potřeby, zastávají určité hodnoty a jdou za svými cíli. Cílem předkládané práce bylo tyto potřeby, hodnoty a cíle zkonkretizovat a porovnat s fakty uvedenými v odborné literatuře. První část práce vytváří teoretický základ pro kvalitativní výzkum. Obsahuje kapitoly o fenoménech, jež mohou ovlivnit vstup do prostituce. Dále je teoreticky popsán fenomén motivace. Následující kapitola konkretizuje motivační aspekty k prostitučnímu chování. Část praktickou uvozuje shrnutí teoretických dat a vytvoření předpokladů. Ty se odráží v otázkách polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory byly vedeny s klientkami Centra JANA na české a s klientkami Kassandry na německé straně. V porovnávání dat získaných z kvalitativního výzkumu a fakt publikovaných v odborné literatuře došlo k relativní shodě. Ženy pracující v sexbyznysu nejsou skupina, která by se dala jednoduchým způsobem zobecnit. Každá osobnost zažívá jiné okolnosti, a to podmiňuje různost jejich chování. Respondentky zastávají podobné hodnoty a chtějí dosáhnout podobných cílů. Těmi jsou především normální rodina, normální práce a děti. Přičemž pojmem "normální" ženy označují úplnou rodinu a jakoukoliv jinou práci než prostituci.
Volný čas středoškolské mládeže
VERNEROVÁ, Zdenka
Práce se zabývá problematikou volného času mládeže. První kapitola charakterizuje adolescenci, zejména socializaci a hledání identity adolescenta. Dále je definován volný čas. Ve třetí kapitole je popsán volný čas středoškolské mládeže. Uvedeny jsou nejčastější volnočasové aktivity a zájmy středoškoláků, představy o náplni volného času.
Diagnostika zájmů v období pubescence
VAŇÁSKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá diagnostikou zájmů u pubescentů a jejím využitím ve výchovně vzdělávacím procesu. Práce je rozdělena do tří hlavních částí, které pojednávají o zájmech obecně, o zájmech v období pubescence a o možnostech diagnostiky zájmů. První část pojednává o zájmech jako takových, zabývá se zájmovými činnostmi a zařízeními, která je nabízí. Část druhá charakterizuje období pubescence a zájmy v tomto období. Pozornost je věnována činitelům, podílejícím se na utváření a formování zájmů, úskalím, které toto náročné období doprovází a zájmovým činnostem jako způsobu prevence před sociálně patologickými jevy pubescentů. Třetí část obsahuje pedagogicko-psychologickou diagnostiku, která se zabývá diagnostikou zájmů a diagnostikou motivační oblasti osobnosti. V závěru kapitoly jsou představeny dotazníkové metody, jejichž prostřednictvím jsou zájmy zjišťovány.
Zájmy mladšího školního věku a pubescentů v kontextu hodnotové orientace a využívání voného času
RODOVÁ, Veronika
Práce se zabývá zájmy mladšího školního věku a pubescentů v kontextu hodnotové orientace a využívání volného času. Cílem je jednak poukázat na některé zájmy obou věkových skupin, které jsou pro ně vzhledem k věku typické. Pozornost je dále věnovaná zařízení Dům dětí a mládeže Pelhřimov, jako příklad organizace, která nabízí mnoho kroužků pro školáky. Touto nabídkou organizace nejen motivuje mladé lidi k rozvoji zájmů, ale přispívá i k hodnotnému využívání volného času školáků. Výzkumy, které jsou v práci uvedeny, jsou zaměřeny na vybrané věkové skupiny. Součástí je i projekt ,,Není nám to jedno,`` který je určen pro obě zvolené věkové skupiny a jeho úkolem je zjistit, jak naplňují volný čas školáci v České republice. Z výzkumů vyplývá důležitost médií v životě mladých lidí. Proto je poslední kapitola věnována právě médiím a jejich vlivu na volný čas školáků. Poukázáno je nejen na pozitivní vliv médií, ale i na jejich negativní vliv.
Výjimečnost vztahu mezi Charlottou a Tomášem Masarykovými
Neudorflová, Marie
Vztah mezi Charlottou a Tomášem Masarykovými je presentován v souvislostech sdílených mravních hodnot, zájmů, intelektuální spolupráce a respektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.