Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 55 záznamů.  začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 
Žák s dyslexií na 2. stupni základní školy
Heřmánková, Marie ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na jednu ze specifických poruch učení, a to konkrétně na problematiku dyslexie na druhém stupni základní školy v souvislosti se sebepojetím žáka. V praktické části jsou zpracovány kasuistiky tří dívek a Q-technikou také jejich sebepojetí. Poznatky, které shrnuji v závěru bakalářské práce, mohou být užitečné pro pracovníky pedagogickopsychologické poradny a pro všechny, kdo se zabývají problematikou vzdělávání dětí s dyslexií.
Aloimunizace v transfuzním lékařství
Machálková, Jana ; Petrtýlová, Květoslava (vedoucí práce) ; Kracíková, Jitka (oponent)
V teoretické části práce je popsána obecná problematika imunologie s ohledem na její využití v transfuzní medicíně. Podrobněji popsán význam krevních skupin a klinický význam protilátek proti erytrocytům s ohledem na bezpečnou transfuzi a vznik hemolytického onemocnění novorozence. V práci je uveden přehled klinicky nejvýznamnějších antierytrocytárních protilátek. Dále jsou popsány imunohematologické vyšetřovací metody pro diagnostiku aloimunizace včetně rutinně používaných diagnostik při provádění základního předtransfuzního vyšetření. V praktické části práce je uveden přehled vyšetření pacientů s pozitivním screeningem nepravidelných protilátek, u kterých byly zjištěny specifické antierytrocytární protilátky v jednotlivých systémech krevních skupin a dále řada kazuistik s doporučením pro bezpečnou kompatibilní transfuzi. Jedna z kazuistik popisuje pozdní hemolytickou potransfuzní reakci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Fyzioterapeutické postupy u pacientů s akutní diseminovanou encephalomyelitidou
JINDROVÁ, Kateřina
ADEM je zánětlivé demyelinizační onemocnění centrálního nervového systému postihující převážně bílou hmotu mozkomíšní. Tato bakalářská práce se zabývá problematikou akutní diseminované encephalomyelitidy a vhodnými přístupy fyzioterapie. U této diagnózy je smyslem podat komplexní pohled o daném onemocnění. Otázka akutní diseminované encephalomyelitidy je v dnešní době stále více aktuální, neboť incidence tohoto onemocnění každým rokem stoupá a to nejen ve světě, ale i v České republice. Problematika u dětí je podrobně popsána a následně rozdělena. Hlavním stanoveným cílem mé bakalářské práce je zmapovat problematiku akutní diseminované encephalomyelitidy, zpracovat přístupy fyzioterapie a u vybraných pacientů s touto diagnózou realizovat definované fyzioterapeutické postupy. Teoretická část se zaměřuje na výskyt akutní diseminované encephalomyelitidy v České republice a ve světě, charakteristiku onemocnění, příčiny vzniku, průběh, diagnostiku a prognózu, či v neposlední řadě velkou škálu možností v léčbě daného onemocnění, jako je např. neurorehabilitační, farmakologická, lázeňská léčba apod. Metodická část je zpracována pomocí kvalitativního výzkumu. Technikou sběru dat je pozorování, rozhovor, analýza zdravotnické dokumentace, kineziologické a neurologické vyšetření, možné videozáznamy a fotodokumentace jednotlivých respondentů. Výzkumný soubor zahrnuje 2 respondenty z Centra Arpida v Českých Budějovicích. Vyšetření a terapie probíhala po dobu 5 měsíců v prostorách Arpidy. K vyhodnocení změn stavu pacienta je provedeno vstupní a výstupní kineziologické a neurologické vyšetření. Jedno kineziologické vyšetření je doplněno o vyšetření na posturografu od firmy Neurocom, které pacient absolvoval na začátku terapie a po jejím ukončení. V souladu s cílem a použitím kvalitativního výzkumu je stanovena výzkumná otázka. Výzkumná otázka zněla: K jakým změnám v kineziologickém vyšetření dojde po fyzioterapii u pacientů s akutní diseminovanou encephalomyelitidou? Fyzioterapie měla především vliv na stereotyp dýchání, lepší stabilitu lopatek při aktivním pohybu horních končetin, zlepšení stereotypu chůze a na lepší posturální stabilitu ve stoji. Fyzioterapie jako taková může v dobré míře ovlivnit některé klinické příznaky akutní diseminované encephalomyelitidy. Pomáhá zlepšit kvalitu života, fyzický či psychický stav člověka, napomáhá zlepšit soběstačnost jedince a zlepšit tak jeho zapojení do kolektivu.
Mimoškolní výchova dívek s nařízenou ústavní výchovou ve výchovném ústavu Černovice
ŠTEFLOVÁ, Marcela
Téma práce ukazuje oblast mimoškolní výchovy ve VÚ v Černovicích, systém hodnocení a kompletní pohled na výchovný systém včetně mimoškolních činností. Zvláštní pozornost je v práci věnována jednotlivým složkám výchovy a kazuistice výchovné práce s dívkou.
Arteterapie se skupinou dětí předškolního věku
TOMANDLOVÁ, Pavla
Bakalářská práce pojednává o možnostech arteterapie se skupinou dětí předškolního věku. Je členěna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly. První kapitola je zaměřena na specifika předškolního období. Vymezuje předškolní věk a popisuje vývojové zvláštnosti předškolního dítěte. Druhá kapitola se zabývá výtvarným projevem dětí a etapami jeho vývoje. Poslední část je věnovaná arteterapeutické práci s dětmi předškolního věku. Praktická část referuje o dlouhodobější arteterapeutické práci se skupinou předškolních dětí a popisuje hledání nejpřijatelnějšího zařazení arteterapie v rámci běžného provozu mateřské školy, posuzuje vybrané výtvarné techniky a témata a v kazuistice se věnuje proměnlivosti výtvarného projevu konkrétního dítěte s odrazem do ostatních oblastí jeho projevů.
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou roztroušená skleróza mozkomíšní
BÁRTOVÁ, Adéla
Tématem bakalářské práce je "Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou roztroušená skleróza mozkomíšní". Otázka roztroušené sklerózy je v dnešní době stále více aktuální, neboť incidence onemocnění nejen ve světě, ale i v České republice každým rokem stoupá. Jako autoagresivní chronická nemoc je roztroušená skleróza dnes stále onemocněním nevyléčitelným, avšak v její diagnostice i terapii nastalo v posledních letech mnoho změn. Nemoc nejčastěji postihuje jedince v produktivním věku. V prvých letech onemocnění bývá pacient často bez klinických příznaků, což donedávna vedlo k představě, že s dlouhodobou léčbou není kam spěchat. Ukázalo se však, že jen včasná diagnostika a následně včasně zahájená léčba je jedinou prevencí trvalého neurologického postižení. V terapii choroby má s farmakologickou léčbou své nezastupitelné místo i fyzioterapie, která pomáhá pacientovi udržet aktivní a kvalitní život. Smyslem bakalářské práce je podat komplexní pohled o daném onemocnění. Teoretická část mé práce se zabývá problematikou roztroušené sklerózy jako celku. Cílem této části je shrnutí nejnovějších informací a poznatků o daném onemocnění. Jsou zde popsány předpokládané příčiny vzniku, výskyt, jednotlivé příznaky, průběh, typy onemocnění a diagnostika spolu s diagnostikou diferenciální. Závěr teoretické části informuje o terapii nemoci zahrnující léčbu farmakologickou, která je doplněna o její komplikace a léčbu rehabilitační shrnující terapii všech symptomů, které se u choroby vyskytují. V dnešní době se lze setkat s různými náhledy na rehabilitaci roztroušené sklerózy. Podle mnoha již proběhlých fyzioterapeutických studií se však velmi pozitivně u pacientů osvědčily metodiky založené na neurofyziologickém podkladě. Mým cílem v praktické části je jednu z těchto metod představit. Na základě porovnání výsledků ze vstupního a výstupního vyšetření lze zhodnotit efekt aplikované individuální fyzioterapie využívající neurofyziologických poznatků u konkrétního pacienta. Tato práce je koncipována jako případová studie ve formě kazuistiky. K ověření účinnosti využívané fyzioterapie byl vybrán kvalitativní výzkum založený na účelovém sběru dat. Data byla získána metodami rozhovoru, pozorování, analýzy zdravotnické dokumentace a kineziologického vyšetření. K vyhodnocení změn klinického stavu pacienta po půlroční terapii bylo provedeno vstupní a výstupní vyšetření, které zahrnovalo sadu testů. Tyto testy umožňují terapeutovi komplexně zhodnotit efekt rehabilitace u nemocných s centrálním postižením, především u pacientů s roztroušenou sklerózou. Testy byly vybrány se zaměřením na klinické projevy nemoci. Vyšetřena byla rovnováha, ataxie, dysdiadochokinéza, vzpřimovací a rovnovážné reakce, chůze, svalová síly a spasticita. Pro vyšetření jemné motoriky byl použit test úchopu a pro zjištění rozsahu pohybu v kloubech goniometrie. Výsledky výzkumu prokázaly, že individuální fyzioterapie využívající neurofyziologických poznatků spolu s aerobní terapií a dalšími vhodně zvolenými technikami dle aktuálních potíží pacienta, má pozitivní efekt na jeho celkový zdravotní stav. Bakalářská práce může posloužit jako teoretický podklad pro potřeby výuky či jako informační materiál pro všechny, kdo se o problematiku tohoto onemocnění zajímají. Pro fyzioterapeuty může být inspirací, jak postupovat v rehabilitaci pacientů s roztroušenou sklerózou.
Problematika dětí z neúplných rodin
RAŠKOVÁ, Pavlína
Má bakalářská práce se zabývá pozorováním dětí z neúplných rodin v předškolním věku, studiem jejich chování v rámci jejich problematiky. V teoretické části definuji rodinu jako sociální skupinu, její rozdělení, funkci a neopomíjím náhled do historie, který se značně liší od současnosti. Rodina úplná ukazuje dítěti mužský a ženský vzor chování, poskytuje citové zázemí, je zdrojem jistoty a bezpečí. Rodina úplná, ale disfunkční tyto hodnoty do jisté míry postrádá. Dále vysvětluji rodinu neúplnou, její vznik a typy, ve které je jeden vzor. Druhý je buď nahrazován, a tudíž nedostatečně plní svou roli, a nebo úplně chybí. Proto často dochází k citové deprivaci, která vede k labilnímu chování. V praktické části aplikuji výzkumnou metodu pozorování na vzorek dětí předškolního věku, kterých se daná problematika osobně dotýká. Závěrem výzkumu potvrdím či popřu, na základě podrobných kazuistik, jestli se u daného vzorku dětí vyskytuje problematické chování a psychické deprivace či ne.
Diagnostika školní zralosti a připravenosti
SÝKOROVÁ, Štěpánka
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na problematiku školní zralosti a připravenosti, cílem bylo posouzení optimální školní zralosti v předškolní třídě. V teoretické části jsem charakterizovala předškolní období, školní zralost a připravenost a její znaky. Porovnala jsem různá vymezení školní zralosti a připravenosti, tak jak je uvádí odborná literatura. Na základě studia a konzultace jsem přiblížila vhodné diagnostické materiály určené pro zjišťování úrovně školní zralosti. Praktická část obsahuje výsledky šetření na zvoleném vzorku dětí s využitím diagnostických metod a kazuistiky dětí s opožděným vývojem školní zralosti a dětí, které měly vloni odklad školní docházky.
Muzikoterapie z pohledu specifických poruch učení a chování
PECHOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s jedním z alternativních směrů {--} s muzikoterapií, uvést do problematiky specifických poruch učení a chování a v neposlední řadě podat jakýsi návod, jak využít prvků muzikoterapie při práci s dětmi s těmito poruchami. Práce je rozčleněna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na vymezení pojmů muzikoterapie, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspinxie, dysmúzie, dyspraxie. Snaží se objasnit problematiku ADHD a poukázat na souvislost mezi specifickými poruchami učení a chování. Praktická část obsahuje dvacet cvičení, která byla sestavena na podkladě metodické příručky autorů Mgr. M. Beníčkové, Ph.D. a Mgr. Z. Vilímka, kteří využívají českou muzikoterapeutickou metodiku {--} Hudbu těla, a zároveň na podkladě kazuistik dvou chlapců, kteří chodí do základní školy praktické. Každé cvičení je zaměřeno na rozvoj určitých funkcí, je doplněno pomůckami, motivací, vlastním popisem a rozborem, který vychází z praktického provedení. Při hodnocení je využito metody pozorování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 55 záznamů.   začátekpředchozí46 - 55  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.